نوشته شده توسط : رعنا

شرکت کیا موتورز از قدیمی ترین شرکت های خودرو ساز کره جنوبی است که در سال 1994 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت توانسته است که بعد از گذشت شش دهه عنوان اولین صادرکننده اتومبیل از کره را از آن خود کند. کیا موتورز در سال 1998 توسط شرکت خودرو سازی هیوندای خریداری شد و امروزه به ‌عنوان زیرمجموعه ‌ای از گروه خودروسازی هیوندای موتور شناخته می شود.

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج از سال 1998 تاکنون نمونه ها و مدل های مختلفی تولید کرده است. اسپورتیج در 4 نسل تولید و به بازارهای جهانی عرضه شده است. یکی از خوش فرم ترین و راحت ترین خودرو های تولید شده در سال 2020 برای سرنشینان کیا اسپورتیج مدل 2020 است. در عین حالی که این خودرو قیمت بالایی دارد اما خریداران زیادی را به خود جذب کرده است.

کیا اسپورتیج 2020

در ادامه به معرفی و بررسی برخی ویژگی های این خودروی شاسی بلند می پردازیم:

صندلی ها

صندلی های کیا اسپورتیج 2020 برای 5 نفر تعبیه شده است. صندلی های جلوی این خودرو قابلیت گرم شدن دارند و قابل تنظیم هستند. هر دو ردیف از صندلی ها به اندازه کافی فضا برای پاها و سر دارند که راحتی سرنشنیان را به شدت بالا می برد.

نمای دلخلی خودرو

داخل این ماشین واقعا لاکچری و لوکس است زیرا مواد به کار رفته در آن همگی پریمیوم بوده و ترکیب چرم و کروم زیبایی دو چندانی به نمای داخلی آن بخشیده است.

صندوق عقب

کیا اسپورتیج 2020 دارای 30.7 فوت مکعب فضای صندوق عقب و 60.1 فوت مکعب روی بخش تاشو است. هر دو فضای باربری از نظر ابعاد کمتر از رقبای خود هستند.

مشخصات فنی اسپورتیج 2020

این خودرو از یک موتور 2.4 لیتری و 4 سیلندر با قدرت 181 سب بخار بهره مند است. برای انتقال سرعت ماشین نیز یک جعبه دنده 6 سرعته البته اتوماتیک برای این خودرو در نظر گرفته شده است. لوازم یدکی و قطعات خودرو محصولاتی هستند که تقاضای بالایی برای خرید آنها وجود دارد. همین امر سبب شده است که بازارهای زیادی مانند نمایندگی های فروش قطعات کیا، بستر های اینترنتی و ... برای فروش آنها وجود داشته باشد.

وضعیت ایمنی

مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه در 5 تست تصادف، رتبه برتر کیفیت را به کیا اسپورتیج مدل 2020 داده است. این خودرو دارای مانیتور هشدار دهنده، سیستم نگهدارنده لاین حرکت، سیستم هشدار خروج از لاین و همینطور هشدار و ترمز قبل از برخورد با عابر پیاده می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یکی از رشته های اصلی دندانپزشکی است که به اصلاح ناهماهنگی های دهان و فک می پردازد. ارتودنسی انواع مختلفی دارد که شامل ارتودنسی ثابت فلزی، ارتودنسی لینگوال، شیشه ای، دیمون و همینطور ارتودنسی متحرک می شود که اغلب این روش ها بسیار زمانبر و پرهزینه هستند.

عوامل تاثیرگذار در هزینه ارتودنسی

عوامل مختلفی بر هزینه ارتودنسی دندان تاثیر می گذارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع و شدت ناهنجاری بیمار
  • نوع ارتودنسی انتخاب شده برای درمان
  • سن بیمار
  • تخصص متخصص ارتودنسی
  • منطقه جفرافیایی کلینیک
  • مدت زمان ارتودنسی

هزینه ارتودنسی دندان معمولا زیاد است و شاید خیلی از افراد به این خاطر اقدام به صاف کردن و اصلاح ناهماهنگی های دندانی خود نکنند. اما بدانید که تقبل کردن این هزینه خیلی بهتر از این است که بعدا و در دراز مدت مشکلات شدیدتری برایتان پیش بیاید و مجبور شوید هزینه های بیشتری برای درمان آنها پرداخت کنید.

جدول هزینه ارتودنسی

باید به این نکته توجه کنید که این قیمت ها حدودی و تقریبی هستند و کاملا بستگی به مواردی که در بالاتر به آن ها اشاره کردیم دارند.

نوع و توضیحات ارتودنسی

هزینه و تعرفه های ارتودنسی مورد نظر

 

ارتودنسی متحرک برای یک فک

حدودا 4 میلیون تا 6 میلیون تومان

 

ارتودنسی ثابت برای یک فک

بین 8 تا 12 میلیون تومان

 

ارتودنسی ثابت هر دو فک

16 تا 20 میلیون تومان

 

ارتودنسی نامرئی

از 20 تا 40 میلیون تومان

آیا می توان هزینه ارتودنسی را قسطی پرداخت کرد؟

اگرچه هزینه های ارتودنسی بسیار بالاست و نمی توان آن را نادیده گرفت اما خبر خوش این است که در اکثر کلینیک ها می توان هزینه ارتودنسی را به طور قسطی پرداخت کرد.

هزینه ارتودنسی بزرگسالان بیشتر است یا کودکان؟

با توجه به اینکه استخوان فک در کودکان در حال رشد است، با استفاده از ارتودنسی خیلی راحت تر می ‌توان آن را به جایگاه اصلی خود هدایت کرد. در نتیجه هزینه ارتودنسی بزرگسالان به خصوص اگر در ناحیه فک نیز دچار مشکل باشند بیشتر از ارتودنسی کودکان خواهد بود.

پرداخت هزینه ارتودنسی از طریق بیمه

سوالی که بسیاری از مراجعان دارند این است که با توجه به اینکه هزینه درمان ارتودنسی بالا است، آیا امکان پرداخت هزینه ارتودنسی از طریق بیمه وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اکثر بیمه ها، ارتودنسی را به عنوان یک درمان زیبایی می دانند و به دلیل تعرفه های زیاد ارتودنسی پرداخت هزینه را تقبل نمی کنند، اما باز به طور قطعی نمی شود گفت که هیچ بیمه ای این درمان را پوشش نمی دهد و لازم است که از شرکت بیمه خود این سوال را بپرسید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افراد زیادی تصور میکنند که ارتودنسی دندان فقط در سنین کودکی و نوجوانی باید انجام شود، اما باید بگوییم که این تصور اشتباه است و این روش درمان ناهنجاری های دندانی در بزرگسالی نیز قابلیت انجام دارد و بیماران در هر سنی چه جوان باشند و چه بزرگسال، می توانند از درمان ارتودنسی و مزایای آن برخوردار شوند.

ارتودنسی بزرگسالان چگونه انجام می شود؟

انجام ارتودنسی در بزرگسالی روند درمان طولانی تری به نسبت ارتودنسی دندان کودکان دارد و گاهی تا ۳ سال نیز به طول می انجامد. مراحل انجام این درمان به ترتیب زیر است :

  • مشاوره اولیه
  • معاینه بیمار
  • برنامه ریزی برای درمان
  • نصب دستگاه ارتودنسی
  • توضیح نکات بهداشتی
  • تاثیر دستگاه ارتودنسی
  • نگهداری و معاینات منظم

تفاوت روند درمانی ارتودنسی بزرگسالان و کودکان

با توجه به این که فک و دندان کودکان هنوز به تکامل رشد خود نرسیده است و هنوز در حال توسعه هستند، بهتر می توانند تغییر شکل و جهت پیدا کنند و کار متخصص ارتودنسی و روند درمان کودک بسیار آسان تر انجام شود. اما در بزرگسالان، فک و دندان به رشد و تکامل خود رسیده اند و به راحتی نمی توان در فک و دندان تغییر شکل و زاویه ایجاد کرد و دنداپزشک باید از وسایل دیگری نیز کمک بگیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود و در نتیجه پروسه درمانی کمی پیچیده تر و زمان بر تر است.

نکات مهم ارتودنسی بزرگسالان

با توجه به رشد و تکامل دندان و فک بزرگسالان، ارتودنسی بزرگسالان به تنهایی نمی تواند راهگشا باشد و نتیجه مطلوب را حاصل کند، بنابراین دندانپزشک باید از وسایل و روش های درمانی دیگری نیز کمک بگیرد تا نتیجه مطلوب و دلخواه ارتودنسیتیست و بیمار حاصل شود. به عنوان مثال وقتی که فک بالا یا پایین، عقب یا جلوتر هستند و در موقعیت اصلی و طبیعی خود قرار ندارند، تنها با انجام ارتودنسی ناهنجاری رفع نمی شود و به عمل جراحی فک بعد از ارتودنسی نیز نیاز است.

بزرگسالان بیشتر از کودکان مستعد ابتلا به بیماری پریودنتال (لثه) هستند، لذا قبل از شروع درمان با ارتودنسی، باید این بیماری را نیز درمان کند. لازم است بدانیم که سلامت لثه، نقش کلیدی در درمان ارتودنسی بزرگسالان دارد.

مدت زمان و هزینه درمان ارتودنسی بزرگسالان

درباره هزینه و مدت زمان درمان ارتودنسی دندان عواملی مانند نوع و شدت ناهنجاری، وضعیت بیمار، نوع ارتودنسی تاثیرگذار هستند. درنتیجه به طور قطعی نمی شود مدت زمان و همینطور هزینه ای برای ارتودنسی دندان تعیین کرد ام به طور کلی ارتودنسی بین ۶ ماه تا ۳ سال طول می کشد.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خودرو سازی هیوندای که به عنوان یکی از بهترین تولید کننده های خودرو در جهان شناخته می شود، مدتی پیش مدل جدید خودروی النترا را تحت عنوان النترا N line  تولید کرد. کمپانی خودرو سازی هیوندای، سری N LINE این خودرو را با ویژگی های فنی و ظاهری بسیار بالاتر و قوی تری به نسبت نمونه های استاندارد معمولی رونمایی کرد.

معرفی هیوندای النترا N LINE جدید

موتور استفاده شده در النترا ان لاین یک موتور 1.6 لیتری از نوع توربو شارژ GDI است که قدرت آن 201 اسب بخار و گشتاور آن نیز 265 نیوتون متر است. البته لازم به ذکر است که استفاده از این موتور چیز جدیدی در سری جدیدN LINE  به حساب نمی آید زیرا نمونه های قدیمی دیگر نیز از همین موتور بهره مند بودند. در این خودرو یک گیربکس 6 سرعته البته به صورت دستی و نه اتوماتیک یا نمونه دو کلاچه باعث حرکت چرخ ها در جلو می شود.

ویژگی های ظاهری النترا N LINE

مهمترین تغییرات ایجاد شده در این سری از ان لاین، تغییرات ظاهری است. طراحی این ماشین کاملا جذاب است و حس هیجان را در رانندگان و سرنشینان بر می ‌انگیزد.

درست مانند نمونه استاندارد النترا، در نمونه هیوندای النتراN LINE جدید نیز نمای جلوی ماشین از یک جلو پنجره آبشاری بزرگ بهره مند است. اما تفاوت اساسی که در نمای جلوی ماشین اتفاق افتاده است، اضافه شدن لوگوی N LINE روی جلو پنجره است. علاوه بر آن ورودی های هوا نیز طراحی منحصر به فردی دارند. طراحان کمپانی هیوندای بر این باورند که این ورودی ها طوری ساخته شده که آیرودینامیک ماشین را بهبود بخشیده و در خنک سازی موتور نقش بسیار موثرتری دارند.

ایمنی النترا N LINE

این خودرو صاحب امکانات و آپشن های ایمنی زیادی شده که برخی از مهمترین آن ها عبارتند از:

  • سیستم کمک کننده پیشگیری برخورد از جلو
  • سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط حرکت
  • دستیار نور بالا
  • اخطار کاهش سطح هوشیاری راننده
  • سیستم اخطار برخورد از نواحی کور راننده
  • همچنین سیستم کمک کننده جلوگیری از برخورد با خودروهای عبوری از پشت

امکان شخصی سازی خودرو با لوازم یدکی النترا جدید

یکی از مهمترین و جالب ترین موارد که درباره این محصول جدید می توان به آن اشاره کرد، امکان افزودن آپشن های جدید جهت شخصی سازی النترا است. به عبارتی هیوندای به شما اجاه می دهد که ماشین جدید خود را با کمک خرید قطعات هیوندای النترا جدید با لوگوی N مزین کنید.



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از مشکلایت که افراد زیادی با آن مواجه هستند این است که چطور قطعات اصلی خودرو را بشناسیم؟ لوازم یدکی تقلبی خودروها معمولا از نظر بسته بندی یا برچسب ‌هایی که به آنها خورده است، دقیقا همانند نوع اصلی آن قطعه می‌ باشند و تشخیص اینکه یک قطعه تقلبی است یا اصلی، کار بسیار دشواری است. برای تشخیص تقلبی یا اصل بودن قطعات هیوندای، کیا و سایر خودروها معیارهایی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به توضیح این موارد بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

چگونگی خرید قطعات اصلی

تشخیص این که یک قطعه اصل است نیاز به تخصص و آشنایی کامل با لوازم یدکی موردنظر دارد. اما مواردی نیز هستند که اگر به آنها دقت بیشتری کرد می توان قطعه اصل و فرع را از هم تشخیص داد که عبارتند از:

  • رنگ بسته بندی
  • کیفیت بسته بندی
  • نوع جوشکاری قطعه
  • نوع نوشته ‌های روی قطعات لوازم یدکی

رنگ بسته بندی

در مواردی رنگ بسته بندی یک قطعه اصل با قطعه تقلبی آن متفاوت است، در این صورت می توان با سرچ کردن قبل از خرید از تطابق یا عدم تطابق رنگ ها مطمئن شد. اما در بعضی موارد، رنگ ‌ها یکی هستند اما کیفیت رنگی که روی محصولات تقلبی استفاده شده است بسیار پایین بوده و از روی ظاهر بسته ‌بندی محصول مشخص می‌ شود که آن محصول تقلبی است، پس فقط کافیست کمی دقت کنید.

کیفیت بسته بندی

بسته ‌بندی محصولات تقلبی معمولا دارای کیفیت پایینی می باشند و از پلمپ‌ های استانداردی استفاده نکرده ‌اند. محصولات اصلی معمولا از کارتن‌ های بسیار محکم و مشماهای محافظ یا همان حباب ‌دار استفاده می‌ کنند در صورتی که محصولات تقلبی اینطوری نیستند.

نوع نوشته ‌های روی قطعات لوازم یدکی

یکی دیگر از راه‌ های تشخیص اصالت قطعات خودرو، نوع نوشته‌ هایی است که روی خود محصول نوشته شده است. در کارخانه‌ های تولیدی اصلی، نوشته‌ ها را با دستگاه به صورت حک شده روی محصول می ‌نویسند. اما در قطعات تقلبی، نوشته‌ ها را با استفاده از برچسب روی محصول قرار می ‌دهند.

نوع جوشکاری قطعه

تهیه لوازم یدکی هیوندای که اصل باشند بسیار مهم است زیرا علاوه بر اینکه رود به زود خراب می شود، بلکه به خودرو و همچنین دیگر قطعات هم آسیب وارد می کند و حتی در شرایطی می تواند خسارات جبران ناپذیری به وجود آورد. یکی از مواردی که می ‌تواند نشان دهنده اصل بودن یک قطعه خودرو باشد، نوع جوشکاری آن قطعه است. در قطعات تقلبی معمولا جوشکاری‌ های بی ‌دقت و بزرگ استفاده می‌ شود. اما محصولات اصلی دارای جوشکاری‌ های تمیز و کوچک ولی در عین حال بسیار محکم می ‌باشند.



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندان درد یکی از آزاردهنده ترین درد هاست که همه افراد به دلایل مختلفی ممکن است دچار آن شوند. دندان درد اکثر اوقات هنگام شب احساس می شود و باعث می شود خوابیدن برایتان سخت شود. هنگام دندان درد باید به دکتر مراجعه کرد تا بعد از تشخیص علت به وجود آمدن آن، به درمان آن پرداخت. اما اگر در شرایطی هستید که امکان مراجعه به دندانپزشک را ندارید، میتوانید با کمک چند راه حل ساده درد را تسکین داده و یا ریشه کن کنید.

علل دندان درد چیست؟

  • پوسیدگی دندان: یکی از شایع ترین علت های دندان درد پوسیدگی دندان است و ممکن است منجر به حفره در دندان شود. این حفره در اثر از بین رفتن مینای دندان توسط اسیدها و باکتری ها است. فرسایش و از بین رفتن مینای دندان می تواند عصب را در معرض دید قرار دهد و باعث درد خفیف تا شدیدی شود.
  • آبسه های دندان
  • وارد شدن صدمه به فک
  • در آمدن یا جوانه زدن دندان عقل یا هر دندان دیگر
  • ·         پر کردن دندان
  • دندان قروچه در شب
  • انواع بیماری لثه

5 روش برای درمان دندان درد در شب

داروهای ضد درد دهان

مصرف داروهای بدون نسخه ضد درد از قبیل استامینوفن یا ایبوپروفن یک روش سریع و ثابت شده برای کاهش درد و یا حتی درمان دندان درد است. این  داروها قادرند که دردهای جزئی تا متوسط را به خوبی تسکین دهند.

کمپرس سرد

یکی از روش های کاهش دندان درد، استفاده از یک کیسه پر از تکه های یخ و یا یک مشما پر از آب یخ است. بهتر است که مقداری یخ را درون مشما ریخته سپس داخل یک حوله کوچک بپیچید. کمپرس یخ را روی قسمتی از دهان و دندان که درد میکند قرار دهید تا عروق خونرسان آن منطقه ریلکس شده و به کاهش و درمان دندان درد کمک کند.

شستشوی دهان با آب و نمک

آب نمک یک ماده ضد باکتری طبیعی است و باعث کاهش التهابات می شود. درنتیجه به محافظت از دندان های آسیب دیده در برابر عفونت کمک می کند. شستشو با آب نمک همچنین ممکن است به از بین بردن هرگونه ذره مواد غذایی یا بقایای به جا مانده در لابه لای دندان یا لثه کمک کند.

چای نعنا

نعناع حاوی ترکیبات ضد باکتری و آنتی اکسیدانی است. منتول یک ماده فعال در نعناع است که اثر بی حس کنندگی خفیفی در داخل دهان دارد. نوشیدن مقدار کمی چای نعنا میتواند به تسکین و حتی درمان دندان درد فوری منجر شود.

منبع: https://www.chalava.ir/



:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی ثابت و متحرک چیست و برای چه کسانی نیاز است؟ هنگامی که سخت ترین قسمت از درمان ارتودنسی خود را به پایان رساندید و در آخر از استفاده از بریس یا تراز بندی های Invisalign خلاص شدید، لیاقت این را دارید که داشتن لبخند جدید خود را جشن بگیرید و به رخ بکشید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که فکر کنید درمان شما کاملاً به پایان رسیده، اما در واقع، یک قدم دیگر نیز برای پیش بردن دارید ؛  نگهدارنده ها!

نگهدارنده ها در درمان ارتودنسی شما نقش اساسی دارند. یک پدیده معروف به نام “عود” وجود دارد که برای دندان اتفاق می افتد، جایی که آن ها تمایل طبیعی دارند که پس از اتمام درمان ارتودنسی ثابت و متحرک، به سمت موقعیت اصلی خود عقب بروند. با نگه داشتن دندان ها در موقعیت های مطلوب تری که با استفاده از بریس ها یا ردیف های شما منتقل شده اند، نگهدارنده ها در جلوگیری از این نوع عود بسیار مهم هستند.

بیشتر بخوانید: با عوامل تاثیرگذار در هزینه ارتودنسی بیشتر آشنا شوید.

انواع مختلفی از نگهدارنده ها

همان طور که وسایل ارتودنسی گزینه های ثابت (بریس ها) و متحرک (تراز کننده واضح) را در اختیار دارند، نگهدارنده های ثابت و متحرک نیز وجود دارند. یادگیری در مورد آن چه هر یک از آن ها ارائه می دهند، بیشتر تأکید می کند که چرا نگهدارنده ها چنین بخش مهمی از درمان ارتودنسی شما هستند!

نگهدارنده های ثابت

نگهدارنده های ثابت که بعضاً به عنوان نگهدارنده های دائمی یا پیوندی شناخته می شوند، معمولاً یک سیم نازک است که از پشت دندان های جلویی پایین یا بالا پوشیده می شود و در محل با سیمان پیوند می خورند. این نوع سیم در چندین دندان کشیده می شود؛ بنابراین روال بهداشت دهان و دندان شما مانند زمانی که از بریس استفاده می کنید، مشابه خواهد بود که شامل استفاده از نخ یا واترپیک برای تمیز نگه داشتن فضای بین دندان ها به طور کامل است.

اگرچه یک نگهدارنده ثابت کمی بیشتر کار می کند، اما از آن جایی که سیم پیوند شده، دندان های تازه صاف شده را به طور مداوم در شکل کامل نگه می دارد، بهترین نتیجه را خواهد داشت. همچنین می تواند برای بیمارانی که فضای زیادی بین دو دندان فوقانی جلو دارند، یک گزینه مفید باشد. پس از پایان درمان ارتودنسی و بسته شدن فضا، می توان از یک نگهدارنده ثابت برای بسته نگه داشتن فضا استفاده کرد.

در برخی شرایط خاص، ممکن است لازم باشد که از هر دو درمان ارتودنسی ثابت و متحرک برای اطمینان از عدم بازگشت مجدد استفاده کنیم.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/



:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افراد زیادی وجود دارند که به دنبال یک لمینت دندان اقساطی می گردند. هزینه های زیاد و گزاف خدمات دندانپزشکی باعث شده است که افراد به دنبال خدمات دندانپزشکی به صورت اقساطی بروند. این افراد برای درمان مشکلات و ناهنجاری های دندانی خود به دنبال یک مرکز دندانپزشکی با خدمات لمینت دندان می روند.

لمینت دندان اقساطی

لمینت دندان روکش ظریفی است که با توجه به فرم و شکل دندان ها افراد ایجاد می شود. هدف از لمینت دندان تغییر رنگ، شکل و افزایش زیبایی دندان های شما است. این روکش از جنس سرامیک بوده و برای قرارگیری آن بر روی دندان ها نیاز به تراشیدن بخشی از دندان است تا لمینت دندان بر روی دندان ها قرار بگیرد.

اگر در شرایطی قرار دارید که امکان بازپرداخت تمام هزینه های لیمنت و درمان دندان های خود را ندارید، می توانید با مراجعه به کلینیک ها، بخشی از هزینه لمینت درمانی را از شما دریافت کنند و شما مابقی آن را به صورت ماهانه از حسابتان برداشت کنید. در این نوع از پرداخت، تمام هزینه ی درمان به صورت کامل پرداخت نمی شود.

بیشتر بخوانید: چه زمانی به عصب کشی دندان احتیاج پیدا می کنیم؟

مراحل انجام لمینت دندان اقساطی:

اولین کار برای نصب لمینت در دهان بیمار، تراشیدن مقدار کمی از میانی دندان های بیمار است. سپس از دندان قالب گیری می شود و پس از ساخت آن دندانپزشک یک روکش موقتی بر روی دندان های بیمار قرار می دهد. بعد از ساخت، دندانپزشک لمینت را با استفاده از چسب های مخصوص بر روی دندان های بیمار قرار می دهد. توجه داشته باشید که نوع این چسب ها و تعداد مراجعات شما به کلینیک دکتر بر قیمت اقساطی شما اثرگذار خواهد بود.

مدت زمان کارایی لمینت دندان:

نکته ای که پیش از نصب لمینت دندان باید از آن آگاهی داشته باشید این است که طول عمر و مدت کارایی لمینت دندان همیشگی نیست و تاریخ انقضا دارد. معمولا مدت زمان آن بسته به عواملی همچون میزان توجه به سلامتی دهان و دندان متفاوت است.

نمی توان زمان دقیقی برای لمینت دندان مشخص کرد اما اگر لمینت دندان به شکل صحیح توسط متخصص ماهر نصب شود و فرد نیز به رعایت این موارد بپردازد، بین 15 الی 20 سال عمر خواهد کرد.

منبع: https://www.karajdentists.ir/



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افراد زیادی از عمل های جراحی لاغری می ترسند. باید بگوییم که نگران نباشید. جراحی لاغری با ریسک 0.1 درصد، یکی از کم خطرترین جراحی‌های جهان است، حالا از هر سبک و سیاق، فرقی ندارد. اما از میان عمل اسلیو و یا بای پس معده، لاغری لیزر و یا بالون معده کدامیک ایمن ترین جراحی لاغری اند؟ شاید همه و هیچ‌کدام!

ایمن ترین جراحی لاغری لاپاراسکوپی است.

فرض بگیرید خانم همسایه، که البته وضعیتی مشابه با وضعیت شما دارد، همین چند روز پیش تن به عمل جراحی داده است و حالا حسابی با دُمبش گردو می‌شکند. آیا لزوما عملی که او تجربه کرده است، به کار شما هم می‌آید؟ پاسخ روشن است: خیر!  ایمن ترین جراحی لاغری ، یکی از انواع عمل‌هاست که با شرایط جسمانی شما سازگاری دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه می توان از افتادگی پوست بعد از عمل اسلیو جلوگیری کرد؟

پزشکان معمولا بعد از معاینات و آزمایشات اولیه شما را از حال و روز جسمانی‌تان آگاه می‌کنند و ایمن ترین جراحی لاغری را پیش پای‌تان می‌گذارند. این عمل‌ها معمولا از جمله عمل‌های کم‌تر تهاجمی‌اند، عمل‌هایی که کم‌تر با تیغ و کارد سر و کار دارند و قرار نیست پزشکان هنگام جراحی بدن‌ شما را کاملا باز کنند. به این روش در اصطلاح پزشکی بهش می‌گویند لاپاراسکوپی.

انواع جراحی لاغری لاپاراسکوپی

شاید شما هم اسامی این جراحی لاغری را در انواع جراحی های زنان و زایمان شنیده باشید. اما باید بگوییم که امروزه بیش تر از نیمی از عمل های لاغری با استفاده از این روش انجام می شود. . لاپاراسکوپی نه یکی از انواع جراحی لاغری بلکه یکی از روش‌های جراحی‌ست که خود اشکال جورواجوری دارد و پزشک آن را با در نظر آوردن نتایج معاینات و آزمایشات اولیه برای هر یک از بیماران تجویز می‌کند.

اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده روش مناسبی برای مقابله با حجیم‌خواری و البته چاقی مفرط است. در این ایمن ترین جراحی لاغری جراح با چند بُرش کوچک لاپاراسکوپ را در بدن کار می‌گذارد و حجم معده را قدرِ یک آستین کوچک می‌کند. اما این همه ماجرا نیست.

افرادی که از این عمل می ترسند می توانند از تجربه کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند استفاده کنند. و همجنین با عوارض عمل اسلیو معده آشنا بشوند.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افرادی که قصد انجام جراحی زیباییی بینی دارند معمولا سوال های زیادی ذهنشان را درگیر می کند. یکی از سوال هایی که ذهن متقاضیان را درگیر می کند شناخت نوع بینیشان است. در ادامه قصد داریم همه چیز در مورد عمل بینی استخوانی را بررسی کنیم.

بررسی ساختار بینی استخوانی

در کل افراد در جامعه بینی ها را به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم می کنند. بینی هایی که غضروف و استخوان محکمی داشته باشند در دسته بینی استخوانی قرار می گیرند. در بینی استخوانی معمولا یک برآمدگی یا غوز روی بینی وجود دارد. همچنین در این بینی ها معمولا پوست بینی نازک تر از بینی گوشتی است. برخی بینی ها از ترکیب استخوان و غضروف تشکیل شده است که به آن ها بینی نیمه استخوانی یا غضروفی نیز گفته می شود.

عمل بینی استخوانی چگونه انجام می شود؟

در روند جراحی بینی استخوانی حتما باید بینی برش خورده تا پزشک به نواحی استخوانی دسترسی کاملی پیدا کند. زمانی که برش روی سطح پوست انجام شد پزشک به راحتی می تواند استخوان اضافی روی بینی را برداشته سپس کناره های بینی را به هم نزدیک کرده سپس بخیه بزند.

این نکته حائز اهمیت است که جراحی بینی فقط با ایجاد برش و انجام تغییرات استئوتومی برای رفع ایرادات بینی انجام می گیرد.

بنابراین باید به افرادی که می خواهند عمل بینی طبیعی داشته باشند یا در مواردی می خواهند جراحی بینی استخوانی بدون عمل انجام دهند و حتی گاها در سایت های اینترنتی عمل بینی استخوانی توسط لیزر را مشاهده نموده اند متذکر شد که اصلاح بینی استخوانی به کمک انجام عمل جراحی بینی امکان پذیر است.

جهت رسیدن به نتایج مطلوب، حفظ عملکرد تنفسی و به حداقل رساندن عوارض جراحی بینی، عمل بینی باید توسط بهترین جراح بینی انجام پذیرد.

جراحی بینی استخوانی مشکلاتی نظیر انحراف تیغه بینی ، کجی بینی ، پولیپ بینی ، شکستگی بینی و غیره را درمان و رفع می نماید.

منبع: https://www.drmattab.ir/



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بسیاری از افراد فکر میکنند که داشتن یک رژیم لاغری و کاهش وزن به معنی گرسنگی کشیدن است اما به این معنا است که به جای مصرف مواد غذایی مضر و چرب و پرکالری به انواع غذاهای کم کالری با ارزش غذایی بالا روی آورید. همچنین در رژیم کاهش وزن نباید مصرف میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، غلات کامل و پروتئین های فاقد چربی را فراموش کرد. ما در ین مقاله به معرفی تعدای از این غذاهای کم کالری و مقوی که طرز تهیه شان نیز آسان است پرداخته ایم، پس با ما همراه باشید.

لقمه قارچ کبابی

یکی از انواع غذای رژیمی؛ لقمه قارچ کبابی است که بسیار سریع آماده می شود. برای تهیه این غذای رژیمی با قارچ، قارچ ها را در فر گریل کنید و سپس با سبزیجات خشک معطر و آووکادو آن را طعم دار کنید. قارچ کربوهیدرات بسیار کمی دارد و فاقد چربی و کلسترول است؛ در نتیجه یک ماده غذایی با پروتئین زیاد است. همچنین قارچ سرشار از مقدار زیادی آهن است که ۹۰ درصد از آهن آن جذب بدن می شود.

گل کلم کبابی

گل کلم حاوی اکثر ویتامین ها و مواد معدنی است به همین دلیل به عنوان یک خوراکی سالم و مغذی شناخته شده است. به دلیل فیبر بالا و کالری پایینی که گل کلم دارد، به یک ماده غذایی کاربردی برای رژیم لاغری تبدیل شده است. گل کلم کبابی یک گزینه عالی به عنوان پیش غذا و همینطور غذای لاغرکننده است که طرز تهیه آن بسیار آسان است. برای درست کردن گل کلم کبابی روی گل کلم ها نمک، فلفل، زردچوبه و روغن زیتون بزنید و آن را داخل فر قرار دهید.

املت کاهو و پنیر

املت کاهو و پنیر یک غذای رژیمی ایتالیایی کاملا مقوی است که آن را می توان در لیست انواع شام رژیمی و کم کالری نیز جای داد. برای تهیه این املت نیاز به تخم مرغ، کاهو، پنیز موزارلا، پیاز و ادویه ایتالیایی داریم. این املت سرشار از فیبر، پروتئین و انواع ویتامین ها است که به عنوان یک غذای کامل و در عین حال رژیمی می توان از آن استفاده کرد.

مخلوط کبابی رژیمی

برای تهیه این غذای رژیمی مقوی با گوشت باید گوشت تکه ای و سبزیجات را با روغن گیاهی  تفت دهید. سپس سس این غذا که شامل مقداری آب، عسل، سس سویا، فلفل قرمز، زنجبیل، فلفل سیاه و پودر سیاه است را به ترکیب گوشت خود اضافه کنید. به دلیل استفاده از برخی سبزیجات کم کالری مانند فلفل دلمه ای، هویج و کلم بروکلی این غذا جزء غذاهای کم کالری و مقوی است.

منبع: https://www.sira.fit/



:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خودرو برای توقف نیاز به میزان قابل توجهی اصطحکاک دارد و این وظیفه مستقیما بر عهده سیستم ترمز و درواقع لنت ترمز است. لنت ترمز یکی از مهم ترین قطعات هیوندای است.

هنگامی که پا روی ترمز گذاشته می شود، دیسک ها توسط لنت های ترمز فشرده می شوند و باعث ایجاد یک اصطحکاک زیادی می شود که در نهایت کاهش سرعت و توقف کامل خودرو را به همراه دارد. لنت ترمز جزء قطعات مصرفی است و طول عمر آن برحسب کارکرد خودرو متفاوت است.

جنس مواد تشکیل دهنده لنت ترمز

لنت ترمز از مواد مختلفی شامل فلزی، ارگانیک ( غیر فلزی مانند شیشه و لاستیک) و یا سرامیک ساخته شده اند.

انواع لنت ترمز

لنت ترمز در پنج نوع فلزی، ارگانیک، آزبست، نیمه متالیک و سرامیکی وجود دارد که در ادامه به معرفی انواع لنت ترمز می پردازیم:

لنت ترمز فلزی

لنت ‎‌های ترمز فلزی متشکل از فلزاتی مانند: مس، آهن، فولاد یا سایر آلیاژها هستند. این فلزات با روان کننده گرافیت ترکیب می ‌شوند تا ترمز را کامل کنند. لنت های فلزی چون رسانای خوب گرما هستند، گرمای بیشتری را تحمل می کنند و همزمان به سیستم ترمز کمک می کنند که سریعتر خنک شوند.

لنت ترمز سرامیکی

لنت‎‌ترمز سرامیکی قدرت توقف بسیار خوبی دارند و گرما را به خوبی پخش می‌ ‎کنند. این نوع لنت ها سر و صدا بسیار کمی تولید می‌‎ کنند و ماندگاری بالایی دارند. بسیاری از خودروهای خارجی و داخلی مجهز به فرمولاسیون لنت ترمز سرامیکی از کارخانه هستند.

لنت های سرامیکی دارای الیاف ظریف مسی هستند که به افزایش اصطحکاک کمک بسیاری می کند و بسیار با دوام هستند. لنت‎ ‌های ترمز سرامیکی معمولاً بسیار گران هستند. همچنین این لنت‎ ها بسیار مقاوم بوده و خیلی دیر خراب می‌ شوند؛ به همین دلیل است که آن‎ ها اغلب نیازی به تعویض ندارند.

لنت ترمز نیمه فلزی

مواد اصطکاک روی لنت ترمز نیمه فلزی دارای مقادیر زیادی فلز است که می ‌تواند آهن، مس، فولاد یا سایر آلیاژهای ترکیبی باشد. این لنت ها در عمل، ترمزگیری بهتری نسبت به نمونه‌ های ارگانیک خود دارند. لنت‌‎ های نیمه فلزی برای خودروهایی که در ترافیک شهری رفت و آمد زیادی دارند یا بار سنگین جا به جا می ‌‎کنند مناسب می ‎‌باشد.

لنت ترمز آزبست

از لنت های ترمز آزبست مدتی استفاده شده اما پس از گذشت مدتی مشخص شد که آزبست یک ماده سرطانزای بسیار قوی است و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما می ‌‎تواند باعث سرطان شود.

لنت ترمز ارگانیک

لنت های ترمز ارگانیک اصطکاک متوسطی ایجاد می ‎‌کنند؛ بدون اینکه گرمای زیادی وجود داشته باشد.

لنت‎‌ های ترمز ارگانیک در مقایسه با انواع دیگر لنت ترمز معایبی دارند که می توان به زودتر فرسوده شدن آنها اشاره کرد. همچنین در دمای پایین عملکرد بهتری دارند. هنگامی که لنت ترمز گرم می ‌‎شود خوب عمل نمی ‎‌کند و برای جبران عملکرد بد آن، راننده برای درگیر شدن مجبور است ترمز را با نیروی بیشتری فشار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اکثر افراد در سنین محتلف دچار مشکلات و ناهنجاری هایی در دندان های خود هستند. امروزه این افراد برای درمان این مشکل خود از ارتودنسی دندان استفاده می کنند. ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد که هرکدام از این درمان ها روش ها، مراقبت ها، زمان و هزینه های مختلفی دارند.

عوامل مختلفی در مدت زمان ارتودنسی دندان تاثیرگذار هستند که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع ناهنجاری دندان
  • شدت ناهنجاری دندان
  • سن بیمار
  • نوع ارتودنسی انتخابی  

انواع ارتودنسی چیست و چقدر طول می کشد؟

در ادامه به معرفی انواع مختلف ارتودنسی دندان و مدت زمان درمان هرکدام از آنها می پردازیم:

ارتودنسی ثابت معمولی: مدت درمان با ارتودنسی ثابت معمولا بین ۲ تا ۳ سال است که البته این مدت بستگی به وضعیت و شرایط دندان های بیمار دارد.

ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی: این ارتودنسی حدودا بین 18 تا 36 ماه طول خواهد کشید و مدت دوره ارتودنسی لینگوال هم مانند ارتودنسی ثابت با توجه به عوامل زیادی تغییر می کند

ارتودنسی متحرک: مدت زمان ارتودنسی متحرک و طول درمان آن از ارتودنسی ثابت به طور کلی کوتاه تر است.

ارتودنسی دیمون: ارتودنسی دیمون در حالت کلی چیزی حدود 6 ماه کوتاه تر از ارتودنسی ثابت معمولی است.

مراقبت های لازم در دوران ارتودنسی چیست؟

  • پس از هر وعده غذایی دندان هایتان را به خوبی با مسواک مخصوص ارتودنسی بشویید.
  • بعد از مصرف وعده غذایی در بیرون از خانه و در صورت نداشتن مسواک، حتما مقداری آب بنوشید و یا آن را در دهان خود حرکت دهید.
  • اگر از ارتودنسی متحرک استفاده می کنید حتما محفظه ای برای نگهداری از پلاک هایتان تهیه کنید. این محفظه می تواند وقتی پلاک ها را از دهان خارج می کنید، از دندان های شما مراقبت کند.
  • از خوردن نوشابه های گازدار دوری کنید و به جای آن از آبمیوه های طبیعی مثل آب هویج استفاده کنید.
  • مصرف غذای سفت و خشک مانند ته دیگ را کنار بگذارید.
  • در روز های اول ارتودنسی سعی کنید از غذا های نرم و آبکی مثل انواع سوپ استفاده کنید.
  • از خوردن مواد خوراکی چسبنده مثل پاستیل ها خودداری کنید.
  • در هنگام ورزش و به ویژه ورزش های رزمی، حتما از محافظ دندان استفاده کنید.
  • استفاده از دهان شویه یا فلوراید را فراموش نکنید.
  • استفاده از نخ دندان برای تمیز نگه داشتن فاصله بین دندان ها در هنگام ارتودنسی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • اگر برایتان ممکن است از مسواک برقی برای تمیز کردن دندان هایتان استفاده کنید؛ به ویژه برای کودکان استفاده از آن خیلی راحت تر است.

منبع: https://www.bestdentists.ir/



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شرکت کیا موتورز از قدیمی ترین شرکت های خودرو ساز کره جنوبی است که در سال 1949 فعالیت خود را به عنوان یک کارگاه تولیدی قطعات دست ساز دوچرخه واقع در حومه شهر سئول کره جنوبی آغاز کرد. این شرکت بعد از گذشت شش دهه عنوان اولین تولیدکننده اتومبیل کشور و همچنین اولین صادرکننده اتومبیل از کره را از آن خود کرد.

کیا موتورز در سال 1997 در جریان بحران مالی پیش آمده در آسیا دچار ورشکستگی شد و توسط شرکت خودرو سازی کره ای هیوندای موتور در سال 1998 خرداری شد و امروزه به ‌عنوان زیرمجموعه ‌ای از گروه خودروسازی هیوندای موتور شناخته می شود.

خودروی کیا سورنتو

در بین ایرانیان سورنتو به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای تولید شده در شرکت کیا موتورز شناخته شده است. مدل های تولیدی تا قبل از سال 2018 به طور چشمگیری در خیابان ها در رفت و آمد بوده اما خودروهای سورنتوی تولید شده بعد از سال 2018 تا چندی پیش هم در خیابان ها نبودند.

شرکت استارپارتس به عنوان یکی از واردکننده ها و عرضه کننده های با سابقه و درخشان در حوزه قطعات کیا و هیوندای می تواند به شما در خرید انواع قطعات و لوازم یدکی خودرو کمک کند. کیا سورنتو به دو صورت هیبریدی و پلاگین هیبریدی تولید شده است که در به حداکثر رساندن بهره وری سوخت کمک می کند.

موتور و گیربکس کیا سورنتو 2022

سورنتو شامل گزینه های مختلفی از موتور است و با دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک در دسترس است. یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر خطی 191 اسب بخاری استاندارد و یک 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ 281 اسب بخاری نیز موجود است. هر دو با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جفت می شوند و مدل هیبریدی از گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می کند.

سورنتو هیبریدی دوستدار محیط زیست ترکیبی از یک موتور 1.6 لیتری توربو چهار سیلندر گازی و یک موتور الکتریکی 44.0 کیلوواتی است که مجموعا 227 اسب بخار نیرو تولید می کنند.

میزان امنیت کیا سورنتو 2022

ویژگی های ایمنی کلیدی کیا سورنتو 2022 شامل موارد زیر می شوند:

  • هشدار برخورد از جلو استاندارد و ترمز اضطراری خودکار
  • هشدار خروج از خط استاندارد و کمک به حفظ خطوط
  • نظارت بر نقطه کور و هشدار ترافیک متقابل

طراحی داخلی و راحتی کیا سورنتو 2022

داشبورد این خودرو قابلیت این را دارد که با یک دسته گیج دیجیتال 12.3 اینچی و یک سیستم سرگرمی اطلاعاتی با صفحه نمایش لمسی 10.3 اینچی تجهیز شود. در اتاقک داخل ماشین انواع مکان های نگهداری لیوان و این قبیل وسایل وجود دارد. صندلی‌ های عقب سورنتو برای بزرگسالان راحت نیستند و در صندوق عقب این ماشین تنها دو چمدان دستی قرار می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی از داخل یکی از روش های نوین و جدید درمان ارتودنسی دندان است که به اصلاخ طرخ لبخند کمک زیادی می کند. افرادی که دچار مشکلات دندان، کجی دندان و نامرتب بودن آنها را دارند باید به سراغ ارتودنسی دندان بروند. ارتودنسی دندان یک درمان طولانی مدت است که در آن فرد باید در طول مدت درمان بریس ها و برمت ارتودنسی را روی دندان های خود قرار دهد. اما قابل ذکر است که بسیاری از افراد از این درمان سر باز می زنند به دلیل ظاهر نامناسب بریس ها. ارتودنسی از داخل و یا نام دیگرش ارتودنسی لینگوال یکی از روش های جدید برای ارتودنسی است که افراد دیگر دچار ظاهر نامناسبی در طول درمان ارتودنسی نمی شوند.

ارتودنسی از داخل چیست؟

معمولا افراد دوست ندارند زمانی که میخندند یا صحبت می‌کنند، بریس های ارتودنسی شان مشخص شود. گزینه های زیادی برای این که در حین درمان، ارتودنسی مشخص نشود وجود دارد که یکی از آن ها روش ارتودنسی دندان از داخل می باشد. به این نوع درمان ارتودنسی دندان ارتودنسی لینگوال هم گفته می‌شود.

بریس های لینگوال

بریس های لینگوال معمولا به عنوان ارتودنسی های داخل دندان شناخته می شوند و یک درمان ارتودنسی هستند که در آن ها از براکت ها، سیم ها و نوار های الاستیک برای رفع مشکلات دندان ها در پشت دندان استفاده می شوند. بریس های لینگوال به صورت سفارشی ساخته می‌شوند و در موارد منحصر به فرد هم عدم تعادل دندان‌ ها را برطرف می‌ کنند.

متخصص ارتودنسی در این روش درمانی یک عکس برداری دقیق یا اسکن دیجیتالی از دندان های شما می گیرد و بر این اساس سیم ها و براکت ها را در دندان های شما قرار می دهد. پس از این که پزشک ارتودنتیست آن ها در دندان قرار داد، آن ها را محکم می کند تا دندان های شما به تدریج با فشاری که به آن ها می‌آید حرکت کرده و به موقعیت مورد نظر و درست خودشان برسند.

منبع: https://www.karajortho.ir/



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بیماری چاقی و اضاقه وزن مفرط می تواند عوارض بسیاری داشته باشد. یکی از عوارض مهم این بیماری، بیماری دیابت نوع دو است. برخی از افراد بر این باورند که درمان دیابت نوع 2 با جراحی لاغری امکان پذیر است. در ادامه با ما همراه باشید تا با مقوله درمان دیابت نوع 2 بیشتر آشنا شوید.

عمل برای درمان دیابت

افراد زیادی بر این باورند که عمل جراحی دیابت نوع دو وجود دارد اما باید بگوییم که این یک باور غلط در مورد درمان دیابت نوع 2 است. همچنین باید در نظر داشته باشید که اگر دیابت شما به دلیل چاقی است می توانید با استفاده از عمل جراحی لاغری تا حد زیادی این بیماری را کنترل و از پیشروی آن جلوگیری کنید.

عمل جراحی لاغری چه فوایدی دارد؟

با انجام انواع جراحی های لاغری علاوه بر درمان چاقی بسیاری از بیماری های مرتبط با چاقی هم درمان می شوند. از جمله فواید عمل جراحی لاغری عبارتند از:

  • درمان تنبلی تخمدان؛
  • درمان فشار خون بالا؛
  • درمان بیماری های قلبی عروقی؛
  • درمانی برخی سرطان ها؛
  • درمان آپنه خواب؛
  • درمان آسم و سایر اختلالات تنفسی مرتبط با چاقی؛
  • درمان آرتروز؛
  • درمان کلسترول بالا؛
  • درمان رفلاکس معده؛
  • درمان بیماری کبد چرب؛
  • درمان استاز وریدی؛
  • درمان بی اختیاری ادرار؛
  • درمان دیابت نوع دو؛
  • و …؛

انواع دیابت

دیابت 2 نوع دارد که به شرخ زیر است.

  • دیابت نوع یک: این نوع بیماری در کودکان و نوجوانان دیده می شود. در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 هورمون انسولین تولید نمی شود و باید دائما انسولین تزریق کنند. حدود ده درصد از کل دیابتی ها به این نوع از دیابت مبتلا هستند.
  • دیابت نوع دو: اکثر بیماران دیابتی به نوع دو این بیماری مبتلا هستند و بیشتر افراد بزرگسال را درگیر می کند. در این افراد هورمون انسولین به مقدار کم تولید می شود و از طرفی سلول های بدن نسبتا به دریافت انسولین مقاومت نشان می دهد. یکی از عوامل خطر دیابت نوع دو چاقی است و افراد چاق بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عمل بینی فانتزی یکی از انواع روش های جراحی بینی است که تنها در مواردی خاص انجام می شود. این عمل زیبایی باید طبق درخواست بیمار انجام شود. باید گفت که افرادی که یک بینی غضروفی دارند بهترین گزینه برای عمل بینی فانتزی هستند.

عمل بینی با توجه به سلایق و معیارهای بیمار انجام می گیرد اما عمل بینی فانتزی طرفداران زیادی مخصوصا در بین بانوان دارد.

انتخاب بهترین جراح و مشاوره قبل از عمل نیز ضروری است زیرا بیمار باید از تمام جوانب جراحی آگاه باشد و انتظارات واقع بینانه ای در مورد نتیجه جراحی بینی فانتزی پیدا کند.

بینی فانتزی چه شکلیه؟

در اولین سال هایی که هنوز عمل جراحی زیبایی بینی تا این حد فراگیر و پیشرفته نشده بود، بینی های عملی تفاوت فاحشی با مدل بینی طبیعی داشتند. ظرافت بیش از حد، نوک بینی سربالا، قوس زیاد تیغه بینی و پل بسیار باریک از جمله ویژگی های نتیجه عمل های جراحی بینی بود.

بینی عضو مرکزی صورت است و برقراری تناسب میان اجزای مختلف صورت را بر عهده دارد. به همین علت باید پیش از انتخاب مدل بینی ایده آل، به فرم صورت و مدل بینی توجه نمایید. مدل بینی فانتزی عروسکی برای هر فرم صورتی مناسب نیست و بهتر است پیش از هرگونه اقدامی، نسبت به نوع پوست و مدل بینی خود آگاهی یابید.

در جراحی بینی عروسکی به موارد ذیل دقت کنید:

  • فرد متقاضی برای عمل بینی فانتزی یا عروسکی نباید انتظار داشته باشد که بینی او بیش از حد کوچک شود چرا که ممکن است متناسب صورت او نباشد و در تنفس اختلال ایجاد کند.
  • افرادی که صورتی با اجزاء ظریف و کوچک دارند بینی عروسکی و فانتزی بیشتر با چهره آن ها تناسب ایجاد می کند.
  • افرادی که دارای بینی استخوانی هستند معمولا از این مدل بینی نتیجه مطلوبی را کسب می کنند اما کسانی که بینی گوشتی دارند به آن ها توصیه می شود از عمل بينی عروسكی صرف نظر کنند.
  • افرادی که متقاضی عمل بینی عروسکی هستند به این نکته توجه داشته باشند که باید با توجه به ساختار بینی شان انتظار معقولانه ای داشته باشند.
  • برای انجام عمل بینی فانتزی حتما به بهترین جراح بینی مراجعه کنید تا از نتیجه جراحی زیبایی بینی رضایت داشته باشید.

منبع: https://www.drmattab.ir/



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در گذشته به علت نبودن حجم کافی استخوان و نامناسب بودن کیفیت آن ها ایمپلنت دندان انجام نمی شد اما در حال حاضر با پیشرفت علم دندانپزشکی و همینطور ایمپلنت دندان، حتی بر روی استخوان هایی که کیفیت خوبی ندارند مثل بخش های خلفی فک نیز ایمپلنت انجام می شود.

در بعضی اوقات بعد از کشیدن دندان های مولر در بخش خلفی فک شاهد افتادگی سینوس فکی (ماگزیلا) و تحلیل پیشرونده استخوان در بخش خلفی و به ویژه در دیستال فک (ماگزیلا) هستیم. لیفت سینوس برای کاشت ایمپلنت فک بالا در شرایطی که استخوان بالا باریک است و نمیتواند ایمپلنت را پشتیبانی نماید، لازم است.

انواع روش های لیفت سینوس

سینوس فکی بزرگترین حفره پارانازال است و حجم زیادی از استخوان فک فوقانی را احاطه کرده است. این سینوس یک حفره دارای هوا به فرم هرم با چهار زاویه و دارای چهار دیواره است و کار این حفره مرطوب نگه داشتن و گرم کردن هوایی است که تنفس می کنیم. عمل لیفت سینوس جراحی است که در آن با افزودن مواد پیوندی استخوان، قاعده استخوانی محکم و کافی برای پشتیبانی ایمپلنت دندان فراهم می شود.

روش باز

این روش رایج ترین نوع لیفت سینوس است و تمام فرآیند لیفت با بی حسی موضعی و یا بیهوشی انجام می شود. جراح پس از برش لثه و سوراخ کردن محل کاشت ایمپلنت، با ابزار جراحی مخصوصی با دقت غشای کف سینوس را بالا رانده و مواد پیوندی را به این حفره اضافه می کند.

در موقعیت نقص استخوانی بیشتر شدن تعداد عددی استخوان ها خیلی مهم و حائز اهمیت است، به اندازه ای که بتوان ایمپلنت داخل استخوانی را با طول مناسب در بخش های خلفی – طرفی فک اجرا کرد. هنگامی انجام لیفت باز اتفاق میفتد که به حدود 5 سانتیمتر استخوان نیاز باشد.

روش بسته

اگر میزان تحلیل استخوان عمودی از 2 میلیمتر کمتر باشد، این روش برای بیمار مناسب است. این روشبه این دلیل که نیاز به ایجاد برش خاصی در لثه نیست، آسیب کمتری وارد می کند. غشای کف سینوس با ابزارهای مخصوصی بالا کشیده می شود و بالشتک بادی در داخل آن ایجاد می شود تا از پارگی غشاء جلوگیری کرده و سپس حفره با مواد استخوانی پر می شود.

روش جدید بالون

یکی از روش ها به وجود آوردن یک پنجره جانبی استخوان توسط انتروستومی است که پنجره جانبی استخوان به آهستگی به سوی درون سینوس فشار وارد می کند و باعث چرخش آن می شود. در این عمل سنجش از غشا از کف سینوس جدا می شود، سپس پیوند استخوانی در زیر غشاء گذاشته می شود و قسمت باز شده را می بندند.

منبع: https://www.chalava.ir/



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شرکت خودروسازی هیوندای و کیا جزو مشهورترین شرکت های خودروسازی دنیا هستند. خودروی توسان یکی از معروف ترین تولیدات شرکت هیوندای و اپتیما نیز از شاخص ترین محصولات شرکت خودروسازی کیا می باشد.

معرفی خودروی توسان

اولین مدل خودروی توسان در سال 2007 تا 2010 با ظاهری جذاب و قیمتی بسیار مناسب توسط شرکت هیوندای تولید و وارد بازار جهانی شد. نسل دوم و سوم خودروی توسان طرفداران بسیاری در سراسر جهان از جمله کشور ما داشت؛ توسان TL نسل سوم از تولیدات شرکت هیوندا بود. کاهش مصرف سوخت از ویژگی های بارز این نسل از خودروی توسان می باشد؛ به طور مثال ماشین توسان در هر 100 کیلومتر، تنها 8.3 لیتر سوخت مصرف می کند.

معرفی خودروی اپتیما

چندسالی است که خودروی اپتیما به خصوص نسل سوم و چهارم آن (معروف به اپتیما JF) در کشور ما طرفداران زیادی پیدا کرده است. خودروی اپتیما از ایمنی بالایی برخوردار است و طرفین آن پوشیده شده از کیسه های هوا هستند.

مقایسه اپتیما با توسان از لحاظ مشخصات فنی

اگر بخواهیم به تعدادی از ویژگی های ظاهری خودروی توسان اشاره کنیم، موارد زیر را می توان نام برد:

  • دستگیره ‌های کرومی
  • جلو پنجره شش ضلعی
  • لوله اگزوز دوتایی
  • حالت عضله ‌ای خودرو و شکل بال کوسه‌ ای در بالای در عقب
  • وزن 1477 کیلوگرم
  • قدرت 116 اسب بخار
  • نهایت سرعت 180 کیلومتر بر ساعت
  • ترمز دیسکی جلو و عقب
  • پیشرانه ‌های دیزلی و بنزینی
  • پیشرانه 1.6 لیتری
  • وزن 1465 کیلوگرم
  • موتور 4 سیلندر
  • قدرت 185 اسب بخار
  • پیشرانه 2.4 لیتری

مشخصات فنی خودروی توسان

مشخصات فنی خودروی اپتیما

به دلیل بالاتر بودن قدرت موتور خودروی اپتیما، این خودرو شتاب بیشتری به نسبت هیوندای توسان دارد و قدرتمند تر است. ظرفیت موتور خودروی اپتیما 2359 سی سی و خودروی توسان 1598 سی سی است و می دانیم که هر چه ظرفیت و حجم موتور ماشین بیشتر باشد امکان سایش و پارگی کمتر می شود. همچنین وزن کمتر خودروی اپتیما تاثیر مستقیمی بر مصرف سوخت، مسافت ترمز و ... دارد. در کل قطعات هیوندای و کیا در موارد زیادی با یکدیگز متفاوت هستند و باید بر اساس معیارهای خود تصمیم به خرید گرفت.

مصرف سوخت توسان 3.3 لیتر در کیلومتر از اپتیما کمتر است. بنابراین خرید خودروی توسان منجر به مصرف بهینه و به صرفه سوخت می شود. در خودروی توسان گشتاور خودرو 39 نیوتن از اپتیما بیشتر است که باعث شتاب سریعتر خودروی توسان به نسبت اپتیما می شود. برای مقایسه سرعت کیا اپتیما با هیوندای توسان باید گفت؛ میزان صفر تا صد سرعت اپتیما 9 ثانیه است که حدود 3 ثانیه از توسان سریع تر است. نهایت سرعت خودروی اپتیما حدود 2010 کیلومتر بر ساعت است.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

متاسفانه به دلیل شرایط موجود در جامعه، قیمت خودروها همگی نسبت به چند سال پیش و حتی چند ماه پیش خود حدودا 3 برابر شده است. به این دلیل نمی توان در بازه قیمتی 700 میلیون تا یک میلیارد به دنبال ماشین لوکس و با کیفیت بالا بود، اما در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین خودرو ها در این بازه قیمتی بپردازیم.

کیا اپتیما 2015

خودروهای تولید شده در خودرو سازی کیا به عنوان یکی از پرطرفدارترین خودروهای خارجی در ایران شناخته شده اند. کیا اپتیما 2015 جزء بهترین خودروهای بین 700 میلیون تا 1 میلیارد است، البته مدل 2017 این خودرو از جذابیت بیشتری برخوردار است اما بازه قیمتی آن بالاتر از میزان مورد نظر ما است.

کیا اپتیما 2015 نسخه فیس لیفت مدل 2014 این خودرو می باشد که به آن اپتیما TF نیوفیس هم گفته می شود. امکانات بالای این خودروی کیا مانند سایر تولیدات این کمپانی بسیار زبان زد است. این خودرو دارای یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر MPI است با حداکثر قدرت 178 اسب بخار و گشتاور 229 نیوتن متر.

هیوندای اکسنت

یکی از بهترین خودروهای بین 700 میلیون تا 1 میلیارد هیوندای اکسنت است که جزء ارزان ترین خودروهای خارجی در دنیا است. لازم به ذکر است که هیوندای جزء بهترین برندهای خودروی جهانی است و تولیدات این کمپانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

هیوندای i20

شرکت خودرو سازی هیوندای خودروهای بسیار متنوعی تولید کرده است که یکی از ارزان ترین آنها مدل i20 است که بیشتر طرفداران آن کشورهای آسیای شرقی و اروپا هستند. موتور این خودرو 1400 سی سی با 100 اسب بخار قدرت است. در نمایندگی های اصل کمپانی هیوندای در ایران می توان قطعات هیوندای اصل را برای خودروی خود تهیه کرد.

پژو 2008

تنها خودروی شاسی بلند یا کراس اور تولید شده در کمپانی پژو در ایران، پژو 2008 است. این مدل پژو موجود در ایران نسخه فیس لیفت مدل 2013 است که در سال 2016 مجدد باز طراحی شد. این خودوری شاسی بلند، از ماشین های با ارزش مونتاژ شده داخلی محسوب می شود که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

ظاهر این خودرو بسیار جذاب است و امکانات نسبتا خوبی دارد اما نداشتن سانروف یکی از معایب این خودروی شاسی بلند است. موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو شارژ EP6 قادر به تولید 163 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور است. از این خودرو جزو خودروهای کم مصرف به حساب می آید و سواری نرمی دارد اما متاسفانه خدمات پس از فروش خوبی ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افراد زیادی دچار مشکل جلو بودن فک بالا هستند که اصطلاحا به آن کراس بایت گفته می شود. برای این بیماران، ارتودنسی جلو بودن فک بالا که به اصلاح کراس بایت، کاهش ازدحام دندان ها و بهبود توانایی تنفس کمک می کند، پیشنهاد داده می شود. این ارتودنسی را اغلب نوجوانان تا قبل از سن 16 سالگی دریافت می کنند اما در صورت نیاز بزرگسالان نیز می توانند فک بالای خود را گسترش دهند.

مال اکلوژن و انواع آن

اکلوژن به معنی موقعیت مناسب فک ها و دندان ها است و زمانی که فک ها و دندان ها با هم هماهنگ و هم تراز بوده و همینطور همپوشانی درستی داشته باشند، یعنی اکلوژن طبیعی وجود دارد. مال اکلوژن به معنی هر چیزی است که این نظم و ترتیب را برهم بزند، مانند شلوغی دندان ها و جلوزدگی یا عقب زدگی یک فک. انواع مال اکلوژن شامل موارد زیر است:

  • اوربایت
  • آندربایت
  • کراس بایت
  • شلوغی دندان ها

موقعیت فک بالا در حالت صحیح به این صورت است که دندان های فک بالا کمی جلوتر از دندان های فک پایین هستند که در نهایت باعث عملکرد درست دندان ها می شود. مال اکلوژن در حالت کلی صرفا یک مشکل زیبایی به حساب می آید اما هنگامی که در نحوه رویش دندان ها تداخل ایجاد کند، باعث کج شدن و پوسیدگی دندان می شود. یکی از اصلی ترین دلایل کج شدن دندان ها داشتن فضای زیاد و یا کم است. از دیگر دلایلی که باعث داشتن داشتن دندان های کج می شود می توان به شکل و اندازه فک و همینطور مکیدن انگشت شست اشاره کرد.

درمان جلو بودن فک بالا

برای درمان جلو بودن فک بالا بهتر است در سنین پایین تر و در زمان رشد اقدام به درمان کرد. یکی از روش های درمان علاوه بر ارتودنسی دندان استفاده از گسترش دهنده یا منبسط کننده فک و دهان است که برای بزرگ شدن دور دهان برای افزایش محیط قوس دندانی در دهان استفاده می شود.

بسته به سن بیمار و مشکل و شدت آن، ممکن است از یک منبسط کننده سریع پالاتال (RPE) برای افزایش عرض فک استفاده شود.    PRE از طریق باندی به دندان های آسیاب بالا متصل می شود و از کلید مخصوصی استفاده می شود که با چرخاندن پیچ در دستگاه در نقاط خاصی از زمان، فضای بیشتری را ایجاد می کند.

منبسط کننده های متحرک که گزینه دیگری برای درمان جلو بودن فک بالا است که شبیه به دندان مصنوعی بوده و جنس آن از کروم است و برای بزرگسالان توصیه می شود.

منبع: https://www.bestdentists.ir/



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افرادی که انجام انواع عمل های لاغری مانند عمل اسلیو معده را انتخاب می کنند باید بدانند که فقط انجام عمل برای لاغری کافی نیست و لازم است تا توجه زیادی به تغذیه و رژیم غذایی بعد از اسلیو معده نیز داشته باشند. رعایت کردن این رژیم نقش کلیدی در بهبودی فرد بعد از عمل و جلوگیری از اتفاقات نامطلوب و عوارض احتمالی ناشی از آن دارد.

5 مرحله غذایی در رژیم بعد عمل اسلیو

بعد از انجام عمل اسلیو برای بهبود زخم ها و عادت کردن به شرایط جدید نیاز است تا مراحل غذایی خاصی را رعایت کنید که هر کدام حدودا یک هفته طول می کشند و عبارتند از:

  • مایعات شفاف یا رقیق
  • مایعات کامل (غلیظ)
  • پوره
  • غذاهای نرم
  • یک رژیم غذایی مداوم و غنی از پروتئین

هفته اول بعد عمل اسلیو: مایعات شفاف

مصرف مایعات رقیق مانند آب، آب گوشت رقیق و آبمیوه رقیق شده در این دوره به بدن بیمار این فرصت را می دهد که بهبود پیدا کند و از اسهال، یبوست و کم آبی بدن جلوگیری شود. جالب است بدانید که در روزهای اول بعد از عمل اسلیو معده یا احساس گرسنگی نمی کنید یا به میزان بسیار کمی این حس را خواهید داشت. مصرف حداقل مایعات برای هر روز هفته اول، ۲ و نیم لیتر است و باید این مقدار را از وقتی که بیدار می شوید تا زمان خواب کم کم مصرف کنید.

هفته دوم: مایعات کامل (غلیظ)

در طی این هفته در کنار مصرف مایعات رقیق، شروع به نوشیدن مایعات کامل و غلیظ تری مانند اسموتی های خانگی، شیر کم چرب و سوپ های رقیق کنید. با اینکه در این هفته کمی بیشتر احساس گرسنگی می کنید اما سیستم گوارش هنوز آماده هضم غذاهای سفت نیست.

هفته سوم رژیم بعد از اسلیو معده: پوره ها

در این هفته می توانید غذاهای واقعی پوره شده مانند میوه های له شده، پوره سیب زمینی و مرغ یا گوشت چرخکرده مصرف کنید. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از ریزش مو بعد از عمل اسلیو معده باید پروتئین مصرف کنید. پس در هنگام پوره کردن غذا به آن مقداری شیر اضافه کنید.

هفته چهارم: غذاهای نرم

در هفته چهارم می توانید غذاهای نرم که تکه های نسبتا درشتی دارند را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. مثال هایی از این غذاهای شامل ماهی نرم، سوپ با تکه های درشت مثل عدس و برنج می شود. توجه داشته باشید که این رژیم ها یغذتیی معرفی شده بر اساس نکات تغذیه ای و همچنین تجربیات کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند، ارائه شده و به صورت هفتگی تغییر می کند.

هفته پنجم به بعد

از هفته پنجم می توانید غذاهای سفت را نیز میل کنید ولی باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی جدید باید کم چرب و کم کالری باشد و میزان غذای مصرفی را کاملا کنترل کنید.

منبع: https://www.sira.fit/



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یکی از شاخه های رشته دندانپزشکی است که مشکلات و ناهنجاری های دندانی شما را رفع کرده و به شما کمک می کند که دندان های منظم و مرتبی داشته باشید. در مواردی مشاهده می شود که یکی از فکین بیمار دچار ناهنجاری هایی است و فک دیگر نیازی به انجام ارتودنسی ندارد و یا میزان آن آقدر کم است که قابل مشاهده نیست. در چنین ظرایط به بیمار ارتودنسی یک فک پیشنهاد می شود.

ارتودنسی برای هر دو فک

اما در صورتی که ناهنجاری های دهان و دندان بیمار به حدی زیاد باشد که در هر دو فک دیده شود، نیاز است تا هر دو فک بیمار ارتودنسی شود. بریس های ارتودنسی با فشاری که به دندان های دچار مشکل، مانند دندان های کج وارد می کنند آنها را به جایگاه اصلی خود باز می گردانند. دندان های کج و مشکل دار معمولا بر روی دیگر دندان های سالم تاثیر می گذارند و باعث ایجاد مشکلاتی برای آن ها می شود.

ارتودنسی فک پایین

در شرایطی که دندان های شما دچار آندربایت باشد با ارتودنسی دندان تنها روی دندان های فک پایین می توان مشکل را حل کرد و نیاز به هیچ گونه درمان ارتودنسی در فک بالا نباشد. اما در صورتی که اوربایت داشته باشید با وارد کردن فشار به دندان های فک پایین، ناهنجاری بیشتر می شود.

ارتودنسی فک بالا

الگوی کلی دندان ها در درمان ارتودنسی فک بالا یا به طور کل در ارتودنسی تک فک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در بعضی از موارد ارتودنسی فک بالا باعث بدتر شدن وضعیت دندان های بیمار می شود؛ زیرا احتمال دارد دندان های فک بالا و پایین به صورت صحیح بر روی هم قرار نگیرند و در هنگام جویدن و خوردن غذا نیرو به صورت یکسان در بین دندان ها پخش نشود و در نهایت باعث آسیب فک بالا در ارتودنسی فک بالا شود.

عوارض ناهنجاری در فک

  • دندان قروچه: زمانی که دندان هایتان با هم تطابق نداشته باشند و تلاش کنید که آن ها را بر روی هم قرار دهید، مجبور می شوید که فک خود را محکم فشار دهید و این باعث ساییده شدن دندان ها بر روی یکدیگر می شود که تکرار آن باعث ایجاد دندان قروچه می شود.
  • عدم توانایی در خوردن غذا: اگر دندان‌ هایتان مرتب نباشد با اینکه ممکن است حتی در ظاهر مهم به نظر نرسد اما احتمال دارد که در خوردن غذا دچار مشکل شوید و عمل هضمتان نیز به تبع آن با مشکل رو به رو شود.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خیلی از والدین از ما میپرسند که آیا راهی برای تشخیص زودهنگام مشکلات ارتودنسی کودکان مان وجود دارد؟ اگر کودک ما مشکلی در خصوص دندان هایش داشته باشد آیا میتوانیم آن را خیلی زودتر از آنکه دردسرساز شود شناسایی کرده و برطرف کنیم؟ جواب ما هم تقریبا همیشه بله است و پیشنهاد میکنیم که فرزندانتان را دست کم از سن 7 سالگی به مطب یک متخصص ارتودنسی خوب ببرید تا بعد از معاینه و ارزیابی دقیق مشکلات ارتودنسی کودکان را در صورت وجود شناسایی کرده و خیلی زود درمان کنید. به خاطر اهمیت این موضوع ما این مقاله را به مشکلات اساسی و شایع ارتودنسی در کودکان اختصاص داده ایم.

رایجترین مشکلات ارتودنسی کودکان کدامند؟

به طور کلی به نظر میرسد که 9 مشکل اساسی در خصوص عدم هماهنگی دندان ها و فک کودکان وجود دارد. از آنجا که شاید برخی از والدین هنوز کودکان خود را به متخصص ارتودنسی نشان  نداده اند، میتوانید ادامه مقاله را بخوانید و اگر فکر میکنید کودکتان با یکی از مشکلات ذکر شده مواجه هست حتما او را به نزد یک متخصص ارتودنسی خوب ببرید.

بیشتر بخوانید: از هزینه ایمپلنت دندان مطلع شوید.

اوربایت

اوربایت  دقیقا برعکس آندربایت است. یعنی فک بالا خیلی بیشتر از چند میلی متر جلوتر از فک پایین باشد. به نسبت آندربایت، اوربایت از شایعترین مشکلات ارتودنسی کودکان است و بیشتر دختربچه ها دیده میشود. درمان و اصلاح این مورد نیز مشابه آندربایت است.

بیشتر بدانید: قیمت ارتودنسی در سال 1401چقدر است؟

فاصله بین دندان ها

اگر به  دندان برخی از کودکان نگاه کرده باشید متوجه وجود فاصله بین آن ها میشوید.  این فاصله طبیعی نیست و در حالت عادی نباید بین دندان ها هیچ فاصله ای وجود داشته باشد. کوچک بودن دندان ها و یا بزرگ بودن فک میتواند بزرگترین علت وجود فاصله بین دندان ها باشد که با کمک متخصص ارتودنسی به راحتی برطرف میشود.

اورجت افزایش یافته

اورجت نوعی اوربایت دندان است که به صورت عرضی برای دندان های کودکان رخ میدهد این مشکل کاملا برعکس آندربایت کاهش یافته است یعنی دندان های فک بالا یکی از طرفین (چپ یا راست) روی دندان های فک پایین را از طرفین میگیرند.

منبع: https://www.karajortho.ir/



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خشکی دهان یکی از عارضه هایی است که امروزه بیشتر به گوش میرسد. برای درمان خشکی دهان در قدم اول باید آن را بشناسیم. خشکی دهان زمانی اتفاق می افتد که بزاق موجود در دهانتان برای مرطوب و تمیز نگه داشتن دهان کافی نباشد. بزاق دهان مزیت های زیادی دارد که برخی از آنها عبارتند از :

  • کاهش عفونت
  • کاهش باکتری‌های درون دهان

خشکی دهان یک بیماری خاد نیست و می توان گفت که زندگی افراد را به خطر نمی اندازد اما می تواند نشان از بیماری باشد.

فواید بزاق دهان

باید بدانید که بزاق دهان یک نقش اساسی در سلامتی انسان ها دارد. شاید برخی افراد فکر کننئ که بزاق دهان چندان نقش مهمی نداشته باشد و یا مهم نباشد اما گفتنی است که به وسیله آزمایش بزاق دهان می توان از وضعیت سلامتی شما خبر دار شد.

بیشتر بخوانید: عصب کشی دندان چگونه انجام می‌شود؟

فواید بزاق برای سلامت دهان

بزاق به مرطوب نگه داشتن مخاط دهان و در نتیجه تسهیل تکلم و جویدن غذا را ممکن می‌سازد. بزاق برای چشیدن مزه‌ها مورد نیاز است و ما بدون بزاق نمی‌توانیم مزه‌ها را تشخیص دهیم. همچنین بزاق زبان را نرم و گلو را مرطوب می‌سازد و از خشک شدن گلو و دهان و زبان جلوگیری می‌کند که اگر گلو و دهان خشک شود انسان اذیت شده و به گلو آسیب می‌رسد.

فواید بزاق برای سلامت قلب

بزاق شامل همان پروتئینی است که در خون وجود دارد. وقتی مقدار خاصی از پروتئین واکنش دهنده c در خون افراد نشان دهنده بیماری‌های قلب است. در واقع بزاق دهان می‌تواند سالم بودن قلب را نشان دهد.

بیشتر بدانید: قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

روش های درمان خشکی دهان

برای اینکه بتوانید خشکی دهان را درمان کنید پس از شناخت بیماری باید علل آن را پیدا کنید.

  • مراجعه به کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی و مشورت با پزشک و در صورت ممکن تغییر نوع داروی مصرفی و یا کاهش میزان مصرف
  • نوشیدن آب کافی در طول روز
  • رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از دهانشویه
  • پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین و الکل
  • ترک مصرف سیگار و توتون و تنباکو
  • جویدن آدامس و استفاده از آبنبات سفت و بدون قند
  • اجتناب از مصرف خوراکی‌های اسیدی و یا شیرین
  • تنفس از طریق بینی به جای دهان
  • استفاده از مرطوب کننده و نرم کننده لب برای پیشگیری و درمان ترک لب

منبع: https://www.karajdentists.ir/



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

رژیم لاغری یکی از روش هایی است که افراد مختلف از آن برای کاهش وزن استفاده می کنند. استفاده از این روش به منزله گفتن یک نه! به انواع غذاهای آماده، کالری های نا سالم و یک زندگی بدون فعالیت ورزشی است.

افرادی که تصمیم می گیرند به دنبال یک زندگی سالم بروند، می توانند با انواع رژیم لاغری یک گام به سوی زندگی سالم بردارند.

انواع رژیم لاغری

رژیم های لاغری متناسب با نیاز های شما می تواند انواع مختلفی داشته باشد. در ادامه با انواع مختلفی از رژیم های لاغری آشنا می شوید.

رژیم لاغری گیاهخواری

یکی از سخت ترین رژیم های لاغری که یک رژیم لاغری سالم نیز به شمار می رود، رژیم لاغری گیاه خواری است. در این رژیم لاغری افراد به غیر از مواد غذایی سالم و سبزیجات چیز دیگری نمی خورند و به طور عمده از انواع گوشت ها استفاده نمی کنند.

بیشتر بدانید: با اصول تغذیه بعد از عمل اسلیو معده آشنا شوید.

رژیم لاغری دوکان

رژیم لاغری دوکان یکی دیگر از رژیم های لاغری است که طرفداران بسیاری دارد. رژیم لاغری دوکان بر پایه مصرف مواد غذایی انسان های اولیه است. شاید فقط 100 تا 72 تا غذای حیوانی و 28 تا غذای گیاهی. این یک رژیم چهار مرحله‌ ای است. به مرحله اول از این رژیم می ‌گویند مرحله حمله. در این مرحله بدن به پروتئین‌ها محدود می‌ شود. مرحله بعدی، مرحله کروز است.

رژیم لاغری زون

رژیم لاغری زون به این صورت است که افراد فقط مجاز به استفاده از کربوهیدارات‌هایی هستند که شاخص گلیسیمی پایینی دارند. یعنی که میزان گلوکز مواد غذایی مصرف شده خیلی پایین است. در این رژیم غذایی بدن باید روزانه 3/1 پروتئین و 3/2 سبزیجات و میوه و کمی چربی اشباع‌شده دریافت کند.

بیشتر بخوانید: روش های جلوگیری از افتادگی پوست بعد از عمل اسلیو معده

بهترین انواع رژیم لاغری

بسیاری می ‌پرسند از میان انواع رژیم لاغری بهترینش کدام است. و خب پاسخ به سوالاتی از این دست ساده نیست. راجع به این ‌جور چیزها هیچ نسخه ثابتی وجود ندارد. اگر مثلا رژیم لاغری کم کربوهیدرات من را از شرّ اضافه وزن نجات داده است، دلیل نمی‌شود شما را هم بتواند نجات بدهد. اگر رژیم لاغری گیاهخواری در شما اثر می‌ کند، دلیل نیست که در من هم اثری بگذارد. رژیم غذایی مناسب برای شما با رژیم غذایی مناسبِ من فرق دارد. منحصر به فرد است. با وجود این معیارهایی هست که می ‌توان به کمک آن بهترین انواع رژیم لاغری را تشخیص داد و به کمک پزشک تغذیه یکی از آن‌ ها را برگزید.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عمل بینی طبیعی چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید. امروزه جراحی بینی طرفداران زیادی پیدا کرده است. این عمل جراحی بنا بر دلایل مختلفی از جمله زیبایی و یا درمانی انجام می شود. برای مثال افرادی هستند که مشکلاتی در دستگاه تنفسی خود دارند. به همین دلیل مجبورند که عمل بینی انجام بدهند. این گونه افراد به دنبال تغییر اساسی در ساختار بینی خود نیستند. به همین دلیل خواستار یک عمل جراحی بینی طبیعی می شوند.

اما باید بگوییم که افراد دیگری نیز هستند کخ به دنبال یک عمل جراحی بینی برای تغییر شکل و زیبایی بینی هستند. این افراد می توانند از عمل بینی عروسکی و یا فانتزی استفاده کنند.

مزایای عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی مزایای زیادی دارد اما در زیر به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد

  • کم بودن عوارض بعد از عمل؛
  • زیبایی چهره و حفظ تناسب با سایر اجزای صورت؛
  • ثابت باقی ماندن ظاهر بینی و عدم مشکل ظاهری با افزایش سن؛
  • تنفس بسیار خوب.

بیشتر بدانید: با مزایای تزریق فیلر چانه بیشتر آشنا شوید.

مراحل انجام جراحی بینی طبیعی

عمل جراحی بینی طبیعی یا همان رینوپلاستی با استفاده از روش باز توسط جراح زیبایی انجام می شود. روش جراحی توسط متخصص زیبایی انجام می شود. اما باید بگوییم که متخصصان جراحی زیبایی خوب در اکثر مواقع روش جراحی باز را انتخاب می کنند. این امر به دلیل مزیت های این روش جراحی است.

  • بیمار برای جراحی تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد؛
  • جراح با استفاده از ابزارهای مناسب ناحیه بین دو سوراخ بینی (کلوملا) را باز می کند؛
  • پوست بینی بالا زده می شود و جراح تغییرات لازم را روی ساختار بینی اعمال می کند؛
  • برش های داخل و خارج بینی بخیه زده می شود. برش های داخلی دارای بخیه جذبی و برش های خارجی دارای بخیه غیرجذبی (کشیدنی) است.
  • تامپون داخل بینی قرار داده می شود؛
  • اسپلینت یا گچ بینی روی بینی قرار داده می شود. به این ترتیب بینی فرم خواهد گرفت.

منبع: https://www.drmattab.ir/



:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

معمولا افرادی که دچار چاقی بیش از حد هستند با راهکارهای ساده مثل ورزش و رژیم لاغری نمی توانند وزن خود را کم کنند و تصمیم به انجام  عمل لاغری  مانند عمل اسلیو معده می گیرند.

 اما درباره این جراحی لاغری شایعاتی اعم از اینکه جراحی اسلیو جان شما را به خطر می اندازد! احتمال بازگشت وزن پس از عمل اسلیو معده بسیار بالا است، با عمل اسلیو مواد مغذی مورد نیاز به بدن نمی رسد، زخم های ایجاد شده پس از این عمل لاغری از بین نمی رود، خطر مرگ در کمین افرادی است که جراحی اسلیو معده انجام داده اند و ... وجود دارد که افراد را برای انجام جراحی لاغری دچار شک و تردید می کند؛ به همین دلیل ما قصد داریم طبق مطالعات علمی انجام شده صحت و سقم این شایعات را بررسی کنید.

با جراحی اسلیو جان شما به خطر می افتد!

اینکه انجام انواع جراحی ها خطرات و عوارض خاص خود را دارند بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ که عمل اسلیو هم از این قاعده مستثنی نیست. اما این عمل در مقایسه با جراحی های قدیمی تر مانند بالون معده ایمن تر و کم تهاجمی تر هستند.

عمل  اسلیو معده  یکی از جدیدترین روش های جراحی لاغری است که به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. طبق مطالعات انجام شده انجام جراحی لاغری با روش لاپاراسکوپی با حداقل تهاجم و خطر همراه است، همچنین بهبودی نیز بسیار سریع رخ می دهد؛ با این تفاسیر جراحی اسلیو یکی از ایمن ترین روش های جراحی لاغری است.

عمل اسلیو معده تاثیری در کاهش وزن ندارد

پزشکان در مراحل اولیه چاقی رژیم لاغری و انجام تمرینات ورزشی را به افراد پیشنهاد می کنند اما در صورتی که در هنگام  محاسبه bmi  شاخص توده بدنی فرد بیشتر از 35 باشد و با روش های معمول موفق به کاهش وزن نشده است؛ تنها راه ایمنی که برای درمان چاقی وجود دارد انجام عمل لاغری اسلیو معده است.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از سوالات رایج درمورد درمان ناهنجاری های دندان این است که لمینت بهتر است یا ارتودنسی دندان. جواب این سوال بستگی به شدت ناهنجاری، بودجه ای که برای درمان ناهنجاری در نظر گرفته اید و همچنین تصمیم و صلاحدید دندانپزشک شما دارد. در ادامه با ما همراه باشید که با معرفی این دو روش به جواب این سوال برسیم.

ارتودنسی دندان چیست؟

از ارتودنسی دندان به منظور مرتب کردن دندان ها و همچنین اصلاح ناهنجاری های فک استفاده می شود. طول درمان ارتودنسی دندان به نسبت شرایط مختلف متفاوت است اما به طور متوسط این روش درمانی حدود ۱ الی ۳ سال طول می کشد.

مزایای ارتودنسی دندان چیست؟

درمان ارتودنسی دندان یک روش ایمن و غیر تهاجمی است که به مرور زمان باعث مرتب شدن دندان های شما می شود. البته این روش درمانی علاوه بر مرتب کردن و منظم کردن دندان ها باعث درمان مشکلات فک نیز می شود.

محدودیت های درمان ارتودنسی

در واقع بزرگ ترین نقطه ضعف درمان های ارتودنسی بازه درمانی طولانی و نیز مراقبت های طولانی مدت است. البته در صورت استفاده از ارتودنسی نامرئی طول درمان به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند و نیاز به مراقبت های خاصی اعم از رژیم غذایی و … ندارید.

کلام آخر

روش های درمان ارتودنسی مثل ارتودنسی نامرئی دندان های شما را برای همیشه از ریشه مرتب می کند به همین دلیل کمی زمان بر است و هزینه ارتودنسی نیز به نسبت لمینت بیشتر است. در روش لمینت دندان تغییری در دندان های شما حاصل نمی شود بلکه تنها عیوب آنها توسط ونیرهای دندانپزشکی پوشانده می شود.

انتخاب اینکه ارتودنسی بهتر است یا لمینت، بستگی به شدت ناهنجاری و مشکلات دندانی شما دارد. در واقع در صورتی که دندان ها بسیار کج و نامنظم داشته باشید ارتودنسی برای شما موثرتر خواهد بود. اما اگر ناهنجاری ها جزئی باشد و فرد قصد اصلاح طرح لبخند در مدت زمان کوتاهی داشته باشد لمینت و کامپوزیت دندان گزینه های بهتری هستند که البته هزینه لمینت دندان به نسبت ارتودنسی بسیار کمتر است.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افراد زیادی هستند که بخاطر ظاهر ناخوشایند ارتودنسی و برکت ها آن از درمان ارتودنسی دندا سر باز می زنند. به تازگی روش های جدیدتری برای درمان ناهنجاری های دندانی کشف شده است. در ادامه با ارتودنسی نامرئی و یا ارتودنسی اینویزیلاین بیشتر آشنا می شوید.

اینویزیلاین چیست؟

اینویزیلاین یا همان ارتودنسی نامرئی یکی از روش های مختلف ارتودنسی دندان است.در روش ارتودنسی نامرئی دیگر نیازی به براکت های ارتودنسی نیست و تنها به وسیله بریس های متحرک باعث درمان دندان های شما می شود.

اینویزیلاین یا الاینرها که در انجام آن از نوعی نرم افزار سه بعدی پیشرفته استفاده می شود، شامل تعدادی بریس است که هر کدام از آنها طوری طراحی شده اند که بتوانند دندان ها را به مرور و با دقت حرکت دهند. معمولا هر کدام از این بریس ها به مدت ۱ هفته باید روی دندان ها قرار بگیرند و تنها در زمان خوردن، آشامیدن و مسواک زدن اجازه دارید که بریس ها را از دهان خود خارج کنید.

بریس های نامرئی شبیه قالب های سفید کننده دندان می مانند.

مزایای ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی تحولی در دنیای ارتودنسی دندان محسوب می شود. اینویلاین ها یکی از بهترین روش های ارتودنسی دندان هستند. در ادامه با مزایای این روش ارتودنسی بیشتر آشنا می شوید.

اکثر نامرتبی های دندانی قابل درمان است

اکثر افرادی که در جهان دچار نامرتبی دندانی هستند در درجه ضعیف تا متوسط هستند که همه این افراد به راحتی می توانند تحت درمان ارتودنسی شفاف (اینویزیلاین) قرار بگیرند. از جمله ناهنجاری هایی که با ارتودنسی نامرئی قابل درمان است عبارتند از:

  • فاصله بین دندانی
  • کج بودن دندان ها
  • جلو بودن دندان ها در فک بالا یا پایین
  • فاصله بین دندان های جلو در هنگام بسته بودن دهان
  • و …

نیاز به مراجعات حضوری کمتری به کلینیک ارتودنسی دارد

سایر روش های ارتودنسی نیاز به مراجعات و ویزیت های متعدد دارند (حداقل ماهی یکبار) اما در حالی که ارتودنسی شفاف تنها نیاز به ویزیت هر ۲ ماه یا هر ۴ ماه یکبار دارد؛ که البته همین مزیت منجر می شود که در هزینه ارتودنسی صرفه جویی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 افراد زیادی هستند که برای درمان ناهنجاری های دندانی خود به سراغ ارتودنسی دندان می روند.ارتودنسی دندان یک درمان طولانی مدت است که در طی آن باید به رعایت بهداشت دهان و دندان خود اهمیت خاصی بدهید. البته دگفتنی است که رعایت بهداشت دهان و دندان همیشه مهم است و افراد مختلف مجبورند برای رعایت بهداشت خود از روش های مراقبت از ارتودنسی دندان استفاده کنند.

چگونگی مراقبت از ارتودنسی دندان

روش های متفتاوتی برای رعایت بهداشت دهان و دندان وجود دارد. از برخی از آنها خودتان نیز مطلع هستید ولی ما دز این مقاله به طور تکمیلی آنها را بیان می کنیم:

استفاده از مسواک مخصوص

استفاده از مسواک ارتودنسی برای کسانی که از ارتودنسی دندان استفاده می کنند ضروری است. همچنین باید توجه داشته باشید که در حالت عادی می توانید روزانه دو بار از مسواک استفاده کنید اما در طول درمان ارتودنسی مستلزم هستید که پس از هر وعده غذایی دندان های خود را با مسواک ارتودنسی تمیز نمایید.

عدم استفاده از برخی مواد غذایی

زمانی که برای شروع درمان ارتودنسی به سراغ متخصص ارتودنسی در سعادت آباد می روید این متخصص ارتودنسی به شما توصیه می کند تا از مصرف برخی مواد غذایی هنگامی که در دهان خود براکت ارتودنسی دارید، خودداری کنید. برای مثال خوردن مواد غذایی سفت، سخت، برشته و همچنین چسبناک در زمان درمان ارتودنسی دندان به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

زمان مسواک زدن

همان طور که قبل تر هم گفتیم استفاده از مسواک پس از هر وعده غذایی بسیار ضروری و لازم است. افرادی که به سراغ ارتودنسی دندان می رون قطعا خواهانن دندان هایی صاف و تمیز هستند. برای اینکه نتیچه بهتری از این فرآیند بگیرید لازم است که مسواک زدن را فراموش نکنید. در این صورت در پایان درمان ارتودنسی می توانید دندان هایی صاف و درخشان داشته باشید.

 



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انواع مراکز دندانپزشکی به صورت در اختیار بیماران قرار می گیرد که شامل مطب دندانپزشکی و کلینیک دندانپزشکی می شود. تفاوت کلینیک دندانپزشکی و یک مطب دندانپزشکی در این است که یک کلینیک دندانپزشکی از چند بخش دندانپزشکی تشکیل شده است و همزمان پزشکان مختلف با تخصص های متفاوتی در آن مشغول به درمان و فعالیت هستند.

این در حالی است که هر مطب دندانپزشکی متعلق به یک دندانپزشک بوده و با یک تخصص محدود اقدام به درمان بیماران می کند. در واقغ یک کلینیک دندانپزشکی تشکیل شده از چند مطب دندانپزشکی با تخصص ها و پزشک های متفاوت است. در برخی از این کلینیک ها پرسنل و دندانپزشکان به صورت شبانه روزی و 24 ساعته به بیماران خدمت رسانی می کنند که به آن کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی گفته می شود.

درمان انواع ترومای دندان در دندانپزشکی اورژانسی

اورژانس دندانی وضعیتی است که باعث درد، ناراحتی یا از دست دادن عملکرد دندان می شود. و انواع مختلفی دارند که از مشکل دندان درد تا مشکلات زیبایی را شامل می شود. ترومای دندان به دلایل مختلفی مانند تصادفات رانندگی، زمین خوردن و ... اتفاق میفتد و شامل مسائل جزئی زیبایی تا مشکلات شدید فک می شود. در ادامه به 4 مدل ترومای دندان که در یک کلینیک دندانپژشکی شبانه روزی قابل درمان است اشاره می کنیم:

  • ترک های کوچک در سطح دندان

این ترک های کوچک اصولا با چشم دیده نمی شوند و یا در نور خاصی می توان آن ها را مشاهده کرد. این ترک ها صرفا توسط بررسی پزشک قابل تشخیص بوده و درمان خاصی برای آنان مورد نیز نیست.

  • ترک‌ مینای دندان

این نوع ترک ها معمولا در لبه دندان ایجاد می شوند و نشانه خاصی ندارند مگر اینکه عاج زیر دندان هم در معرض آسیب قرار قرار گرفته باشد. برای درمان این ترک ها دندان ها آن ها صاف و صیقلی می کند و در صورتی که مشکلی در زیبایی فرد ایجاد کرده باشد، با روکش جزئی کامپوزیت آن را ترمیم می کند.

  • شکستگی دندان و ریشه

در صورت شکستگی دندان و ریشه، دندان فرد نسبت به سرما و گرما حساس شده و در هنگام گاز گرفتن لقمه های غذایی نیز احساس درد می کند. این ترک ها معمولا در تصاویر اشعه ایکس قابل مشاهده هستند. درمان این ترک ها و شکستگی ها به سن بیمار، محل و اندازه ترک بستگی دارد.

  • شکستگی پیچیده تاج

این شکستگی در صورتی اتفاق میفتد که با مینای دندان، عاج و پالپ دندان از ناحیه شکستگی قابل مشاهده باشد. ترمیم این اتفاق در بیشتر مواقع امکان پذیر است اما به طور قطع نتیجه این درمان به شدت و محل آسیب بستگی زیادی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ایمپلنت دندان یک پایه ی فلزی از جنس تیتانیوم است که برای کاشت یک دندان ثابت و دائمی، جایگزین دندان های از دست رفته فرد و در حقیقت جایگزین ریشه دندان ها می شود. ایمپلنت به دلیل دوام، استحکام و پایداری بالایی که دارند، بهترین روش برای پر کردن جای خالی دندان ها است. شکل این قطعه تیتانیومی به صورت میله باریکی است که مستقیما به استخوان فک متصل می شود و سپس با تاج دندان پوشیده می شوند تا مانند یک دندان طبیعی به نظر برسند.

این درمان فقط هنگامی انجام می شود که جای خالی یک دندان به صورت کامل وجود داشته باشد، اما اگر درمان سطحی ای مانند روکش ها برای فرد تشخیص داده شود آنگاه لمینت یا کامپوزیت دندان به بیمار پیشنهاد داده می شود.

هنگامی که به دلایل مختلفی مانند پوسیدگی دندان یا انواع بیماری های پریودنتال فرد در نهایت مجبور به کشیدن دندان می شود، تا سال های پیش از پروتزهای دندان و بریج (پل) دندانی استفاده می شد؛ اما با پیشرفت علم دندانپزشکی در سال های اخیر ایمپلنت دندان به عنوان جایگزین مناسبی برای آنها معرفی شده است.

انواع ایمپلنت دندان

به صورت کلی دو نوع ایمپلنت وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • اندوستیال (ENDOSTEAL: ایمپلنتی است که درون استخوان فک قرار می گیرد.
  • ساب پریوستیال (SUBPERIOSTEAL): ایمپلنتی است که زیر بافت لثه و روی استخوان آرواره قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که مدتی است که دیگر از ایمپلنت های ساب پریوستال، به دلیل استحکام کمتر و نتایج ضعیف تر به نسبت نوع اندوستیال آن، استفاده نمی شود.

نکات مهم هنگام ایمپلنت دندان

  • قبل از انجام جراحی ایمپلنت دندان باید سلامت لثه و فک فرد کاملا مورد بررسی قرار گیرد و زیرا مهم است که  فک توانایی و قدرت کافی برای نگهداری از این قطعه فلزی را داشته باشد.
  • انجام این درمان برای افرادی که مصرف دخانیات مانند سیگار می کنند اصلا توصیه نمی شود.
  • در صورت استفاده از داروهایی مانند بیس فسفونات توصیه می شود از انجام این جراحی بپرهیزید.

عوامل تاثیرگذار در هزینه ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان مانند هزینه لمینت دندان مقدار ثابتی ندارد و به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به معرفی برخی از آنان می پردازیم:

  • کیفیت و محل استخوان فک: در مواردی که استخوان عرض و ارتفاع مناسبی نداشته باشد و یا دچار تحلیل شده باشد، نیاز به پیوند استخوان خواهد بود که باعث افزایش هزینه می شود.
  • تعداد دندان ها
  • نوع و برند ایمپلنت استفاده شده

در صورتی که بخواهیم به صورت کلی هزینه ایمپلنت را بیان کنیم، این هزینه با توجه به موارد گفته شده در بالا از 3.5 تا 7 میلیون متغیر می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندان درد که به دلایل مختلفی ایجاد می شود ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز اتفاق بیفتد و در این وضعیت باید برای رفع آن از دندانپزشک کمک گرفت. مراجعه به مراکز دندانپزشکی شبانه روزی می تواند یک گزینه هوشمندانه برای افرادی باشد که به طور ناگهانی دچار دندان درد می شود. اگر فرد در شرایطی باشد که امکان مراجعه به دندانپزشکی را نداشته باشد، در این زمان تنها گزینه ای که برای فرد باقی می ماند، درمان خانگی و موقت دندان درد است تا هنگامی که فرد بتواند به یک مرکز دندانپزشکی مراجعه کند.   

در ادامه به معرفی 6 درمان موقت خانگی برای دندان درد خواهیم پرداخت:

از ژل دندان درد استفاده کنید

موادی که در مسکن های خوراکی وجود دارد در ژل دندان درد نیز استفاده می شود. یکی از رایج‌ ترین این ژل ها برای تسکین دندان درد، قطره دنتول است که دندان و دهان را بی حس کرده و از این طریق منجر به تسکین موقتی دندان درد می ‌شود.

چای نعناع بنوشید

نوشیدن هر نوع چای مانند چای نعناع به دلیل خاصیت آرام بخشی که دارد می ‌تواند باعث تسکین دندان درد شود. برای درمان دندان درد با چای نعناع ابتدا اجازه دهید چای سرد شود و سپس آن را بنوشید یا در داخل دهان بچرخانید و سپس آن را قورت دهید.

میخک

میخک برای کاهش درد معجزه می کند و از زمان های بسیار قدیم از گیاه میخک به عنوان یک روش گیاهی برای تسکین درد استفاده می ‌شده است. هم میخک از خود میخک و هم از روغن آن به عنوان آرامبخش و تسکین دهنده درد استفاده کنید. به این صورت که این روغن را به لثه دندانی که احساس درد دارید بزنید.

عصاره وانیل

وانیل نوعی ضد التهاب طبیعی است که در تسکین دندان درد نیز موثر است. برای کاهش درد خود مقداری عصاره وانیل را به روی دندان و لثه‌ ای که درد می ‌کند بزنید و کمی مالش دهید.

سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی

سیر علاوه بر استفاده در غذاها، خاصیت درمانی فوق العاده ای دارد و به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی و طبیعی شناخته می شود. برای درمان دندان درد با سیر، آن را له کنید و سپس آن را روی دندانی که درد می ‌کند قرار دهید.

پیاز

پیاز به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارد در کنترل و تسکین درد بسیار موثر است. یک تکه پیاز خام را روی دندانی که درد می‌ کند قرار دهید پس از چند دقیقه دندان درد شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا می ‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه تعداد افرادی که به چاقی و اضافه وزن مفرط مبتلا هستند افزایش پیدا کرده است. این امر تبدیل به یک معضل شده است که این امر موجب این است که افراد به دنبال پیدا کردن روشی برای لاغری و کاهش وزن بروند.

یکی از روش های سریع برای کاهش وزن رفتن به دنبال همل های لاغری است. معروف ترین عمل لاغری، عمل اسلیو معده نام دارد. اما شایعاتی درباره عمل اسلیو معده وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا می شوید.

با انجام عمل اسلیو جان شما در خطر است

انجام انواع عمل های حراحی می تواند خطرات زیادی در پی داشته باشد که عمل اسلیو معده از این امر مستثنی نیست. اما اگر بخواهیم عمل اسلیو معده را با دیگر عمل های لاغری مقایسه کنیم باید بگوییم که عمل اسلیو معده در مقایسه با بالون معده و .. ایمن تر و کم تهاجمی تر است.

عمل اسلیو معده باعث لاغری نمی شود

افرادی که برای لاغری و کاهش وزن به پزشک متخثث و متخصصان تغذیه مراجعه می کنند ابتدا باید از روش هایی همانند رژیم های لاغری و یا ورزش های لاغری استفاده کنند. در صورت نتیجه نگرفتن از این روش ها با توجه به شاخص توده بدنی و توصیه پزشک می توانند به سراغ عمل های لاغری نیز بروند.

زخم های پس از عمل اسلیو معده از بین نمی روند

در قدیم برای انجام عمل های جراحی پزشک و. جراح مجبور می شد تا زخم های عمیق بر روی پوست ایجاد کند اما امروزه با استفاده از روش لاپاراسکوپی تنها چند برش کوچک بر روی پوست بیمار ایجاد می شود. در نهایت باید بگوییم که این روش از جراحی لاغری درد کمتر، بهبودی سریعتر، جای زخم و خونریزی کمتر به همراه دارد و طبیعتا عوارض آن نیز بسیار کمتر خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از سوالات پر تکرار که از متخصصان ارتودنسی پرسیده می شود این است که اگر دندان های ما دچار ناهنجاری های خفیف است، از ارتودنسی دندان استفاده کنیم بهتر است و یا به سراغ لمینت دندان برویم؟

برای پاسخ به این سوال باید چند عامل و شرایط را در نظر بگیرید. میزان و شدت ناهنجاری، میزان بودجه شما برای درمان و صلاحدید پزشکی توسط متخصص ارتودنسی جزو مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

در ادامه با این روش ها بیشتر آشنا می شوید.

درمان ناهنجاری ها با ارتودنسی دندان

گفتنی است که از ارتودنسی دندان برای درمان ناهنچاری های دندان و مرتب کردن آن ها استفاده می شود. طول درمان توسط ارتودنسی دندان به شرایط زیادی بستگی دارد اما به طور معمول بین 1 الی 3 سال طول می کشد.

درمان ناهنجاری ها با لمینت دندان

افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند باید بدانند که ونیرهای لمینت دندان، پوسته ای نازکی هستند که به سطح جلویی دندان ها چسبیده می شوند. از این لمینت های دندانی برای رفع مشکلات زیر استفاده می شود.

  • دندان های پوسیده، ترک خورده یا شکسته؛
  • دندان هایی که نامرتبی جزئی دارند؛
  • درمان فاصله بین دندانی؛
  • سفید کردن دندان ها؛
  • اصلاح کوتاهی و بلندی دندان ها؛
  • اصلاح بدشکلی لبه های دندان؛

گفتنی است که هزینه لمینت دندان از هزینه ارتودنسی کمتر است.

محدودیت های درمان ارتودنسی دندان چیست؟

در واقع بزرگ ترین نقطه ضعف درمان های ارتودنسی بازه درمانی طولانی و نیز مراقبت های طولانی مدت است. البته در صورت استفاده از ارتودنسی نامرئی طول درمان به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند و نیاز به مراقبت های خاصی اعم از رژیم غذایی و … ندارید.

مزایای لمینت دندان

لمینت دندان بطور همزمان، هم ناهنجاری های جزئی دندانی را درمان می کند و هم باعث تغییر رنگ دندان ها و سفید شدن آنها می شود



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افرادی که بخاطر ظاهر نامناسب ارتودنسی و سیم کشی های دندان به سراغ ندرمان ناهنجاری ها نمی روند می توانند از یک روش دیگر استفاده کنند. این افراد با استفاده از ارتودنسی اینویزیلاین می توانند ناهنجاری های دندانی خود را درمان کنند بدون اینکه به سراغ سیم کشی های دندانی بروند.

ارتودنسی اینویزیلاین

یکی از روش های درمان ارتودنسی دندان که اخیرا ابداع شده است، ارتودنسی نامرئی و یا همان ارتودنسی اینویزیلاین است. در این روش با استفاده از بریس های متحرک شفاف قادر به ناهنجاری های دهان و دندان هستند. اینویزیلاین یا الاینرها به طوری است که با استفاده از یک نوع نرم افزار سه بعدی پیشرفته، تعدادی بریس ساخته می شود که هر کدام از آنها طوری طراحی شده اند که بتوانند دندان ها را به مرور و با دقت حرکت دهند.

این بریس ها که شبیه قاب های سفید کننده دندان هستند، نامرئی می باشند و از نوعی پلاستیک ساخته شده اند که تنها برای درمان ارتودنسی طراحی شده اند.

مزایای ارتودنسی نامرئی

امروزه بهترین روش درمان ارتودنسی به گفته متخصصان ارتودنسی در جهان استفاده از ازتودنسی نامرئی و یا همان ارتودنسی اینویزیلاین است. همچنین دلیل های بیشتری برای استفاده از ارتودنسی نامرئی وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را نام می بریم.

  • قابلیت درمان اکثر ناهنجاری ها را دارد.
  • از دید بقیه پنهان است
  • نیاز به رژیم غذایی خاص ندارد
  • تمیز کردن الاینرهای شفاف بسیار آسان است
  • مسواک زدن با آنها راحت تر است
  • طول دوره درمان کاهش می یابد
  • برای بانوان باردار بسیار کارآمد است.

بلیچینگ دندان و ارتودنسی نامرئی

افرادی که از ارتودنسی نامرئی و یا اینویزیلاین استفاده می کنند به راحتی می توانند برای بلیچینگ دندان هم اقدام کنند. بلیچینگ دندان در مطب به این شکل است که دندانپزشک به کمک نورهای خاص عملیات سفیدسازی دندان ها را انجام می دهد.

قالب های ارتودنسی نامرئی شما که هزینه ای حدود 2 میلیون توان برای هر فک است، می تواند برای بلیچینگ دندان خانه ای نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اهمیت مراقبت از دندان ها و رعایت بداشت دهان و دندان در هنگامی که از ارتودنسی دندان استفاده می کنید، دو برار  می شود. البته باید بگوییم که فرقی نمی کند از کدام روش ارتودنسی استفاده می کنید. فلزی و یا نامرئی. متخصص ارتودنسی در کرج به شما توصیه می کند که برای مراقبت از ارتودنسی و براکت های خود از روش های زیر استفاده کنید.

نکات مهم در مراقبت از ارتودنسی دندان

برای مراقبت از دنهدان هایتان لزومی ندارد که حتما ارتودنسی داشته باشید. در هر زمان و مکانی و در هر شرایطی باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید. برای این امر می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

مراجعه مرتب به متخصص ارتودنسی

اگر در حین درمان ارتودنسی دندان هستید باید توجه داشته باشید که مراجعه مرتب به متخصص ارتودنسی می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. پس از هر بار مراجعه به متخصص ارتودنسی در کرج، متخصص بریس و براکت های دندانی شما را سفت می کند.

زمان مسواک زدن به دندان ها

به طور عادی روزانه دوبار بایددندان های خودتان را مسواک بزنید. اما باید بگوییم که در زمان ارتودنسی دندان مجبور هستید پس از هر وعده غذایی دندان هایتان را مسواک بزنید. این امر موجب می شود که پس از درمان ارتودنسی دندان هایی صاف و درخشان داشته باشید.

مصرف برخی مواد غذایی ممنوع است

متخصصان ارتودنسی به شما توصیه می کنند که در زمانی که از ارتودنسی دندان استفاده می کنید، از مصرف برخی مواد غذایی همچون مواد غذایی سفت، سخت، برشته و چسبناک خودداری کنید.

همچنین اگر عادت به خوردن ناخن، ته خودکار و ... دارید حتما باید این عادات غلط را ترک کنید. این مواد غذایی و عادات غلط باعث شکستن و تغییر حالت دستگاه ارتودنسی شما می شود.

همچنین به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و همچنین تغییر رنگ دندان ها توصیه می شود که از مواد غذایی شیرین و نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید.



:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اهمیت مراقبت از دندان ها و رعایت بداشت دهان و دندان در هنگامی که از ارتودنسی دندان استفاده می کنید، دو برار  می شود. البته باید بگوییم که فرقی نمی کند از کدام روش ارتودنسی استفاده می کنید. فلزی و یا نامرئی. متخصص ارتودنسی در کرج به شما توصیه می کند که برای مراقبت از ارتودنسی و براکت های خود از روش های زیر استفاده کنید.

نکات مهم در مراقبت از ارتودنسی دندان

برای مراقبت از دنهدان هایتان لزومی ندارد که حتما ارتودنسی داشته باشید. در هر زمان و مکانی و در هر شرایطی باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید. برای این امر می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

مراجعه مرتب به متخصص ارتودنسی

اگر در حین درمان ارتودنسی دندان هستید باید توجه داشته باشید که مراجعه مرتب به متخصص ارتودنسی می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. پس از هر بار مراجعه به متخصص ارتودنسی در کرج، متخصص بریس و براکت های دندانی شما را سفت می کند.

زمان مسواک زدن به دندان ها

به طور عادی روزانه دوبار بایددندان های خودتان را مسواک بزنید. اما باید بگوییم که در زمان ارتودنسی دندان مجبور هستید پس از هر وعده غذایی دندان هایتان را مسواک بزنید. این امر موجب می شود که پس از درمان ارتودنسی دندان هایی صاف و درخشان داشته باشید.

مصرف برخی مواد غذایی ممنوع است

متخصصان ارتودنسی به شما توصیه می کنند که در زمانی که از ارتودنسی دندان استفاده می کنید، از مصرف برخی مواد غذایی همچون مواد غذایی سفت، سخت، برشته و چسبناک خودداری کنید.

همچنین اگر عادت به خوردن ناخن، ته خودکار و ... دارید حتما باید این عادات غلط را ترک کنید. این مواد غذایی و عادات غلط باعث شکستن و تغییر حالت دستگاه ارتودنسی شما می شود.

همچنین به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و همچنین تغییر رنگ دندان ها توصیه می شود که از مواد غذایی شیرین و نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت دندان ماده ای خمیری است که به منظور از بین بردن نواقص دندانی مانند زردی، ترمیم و بد فرمی دندان های شکسته و همچنین ترک خورده استفاده می شود و همانند لمینت دندان برای داشتن لبخندی زیبا و منحصر به فرد انتخاب بسیار مناسب و هوشمندانه ای است. لازم به ذکر است که مواد کامپوزیتی دارای جنس و رنگ متفاوتی بوده و دارای دوام و استحکام متفاوتی نیز هستند.

در چه مواقعی از کامپوزیت استفاده می شود؟

  • پر کردن فاصله بین دندان ها
  • بهبود وضعیت دندان های ضعیف یا خرد شده
  • زیبا سازی و سفید کردن دندان های بیش از حد کوتاه
  • لب پر شدن دندان ها به علت عدم مراقبت درست از دندان ها یا ضربه خوردن
  • بد رنگی و بد فرمی دندان
  • ترمیم و اصلاح ترک خوردگی
  • پرکردن دندان‌های جلویی

هزینه کامپوزیت دندان

هزینه کامپوزیت دندان نسبت به سایر روش های درمانی بسیار مناسب تر می باشد اما یک قیمت ثابت در تمامی کلینیک ها وجود ندارد. هزینه کامپوزیت به عواملی بستگی دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم:

  • جنس مواد کامپوزیتی استفاده شده
  • برند کامپوزیت استفاده شده
  • قیمت هر واحد کامپوزیت بر اساس جنس
  • تعداد دندان ها
  • تخصص پزشک
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان بر اساس سایز دانه های مواد تشکیل دهنده آن به 3 دسته تقسیم بندی می شود که در زیر به معرفی آنان می پردازیم:

  • کامپوزیت های هیبریدی
  • کامپوزیت های ماکروفیل یا دانه درشت
  • کامپوزیت های میکروفیل یا ریز دانه

معرفی مزایای کامپوزیت دندان

مزایای کامپوزیت دندان بر هیچکس پوشیده نیست و یکی از بهترین اقدامات زیبایی دندان است که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم:

  • در هنگام آسیب به دندان، کامپوزیت قابل تعویض و ترمیم می باشد.
  • در کامپوزیت، دندان تراش داده نمی‌ شود و در نتیجه آسیبی به مینای دندان وارد نمی شود و در صورت نیاز به صورت خیلی جزئی انجام می ‌شود.
  • ونیر کامپوزیتی به نسبت لمینت قیمت پایین تری دارد.
  • برای انجام کامپوزیت نیازی به آماده سازی دندان نیست و ماهیت و اصل دندان حفظ می شود.
  • شکل و فرم ظاهری آن مشابه دندان طبیعی است.
  • کامپوزیت از شکستگی دندان جلوگیری کرده و آن را در برابر تغییرات دمایی محافظت می ‌کند.

معایب کامپوزیت را بشناسیم

این روش تقریبا جزو روش های درمانی زیبایی بدون عوارض جانبی به حساب می آید اما مانند تمامی روش ها معایبی حتی جزئی به همراه دارد که شامل موارد زیر است:

  • نیاز به مراقبت بالا
  • تغییر رنگ کامپوزیت
  • عمر و دوام تقریبا کوتاه نسبت به لمینت دندان


:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()