نوشته شده توسط : رعنا

عمل پلیسه معده چیست؟

پلیکیشن یا پلیکاسیون معده (gastric plication) جدیدترین روش جراحی لاغری در دنیا است که هدفش کاهش حجم معده بدون برداشتن حتی یک سانتی متر از بافت معده است. این عمل با روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود و یک عمل بسیار کم تهاجم محسوب میشود. یکی از بهترین مزایای این عمل، عدم دستکاری روده ها است و مقدار قابل توجهی از اضافه وزن بیمار نیز به راحتی از بین می رود.

عمل پلیسه معده چگونه انجام می‌شود؟

پلیکاسیون معده یک عمل کم تهاجم است که با روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود. (برای آشنایی کامل با لاپاراسکوپی و درک مراحل عمل پیشنهاد میکنیم حتما به این صفحه مراجعه کنید).

به طور کلی ما با انجام عمل جراحی لاغری، دستکاری بافت ها و اندام ها، دو کار اصلی انجام میدهیم. یا حجم معده را کاهش میدهیم که بیمار با خوردن مقدار کمی غذا زود سیر شود. و یا کاری میکنیم که مسیر جذب مواد غذایی به حداقل برسد یا کاهش پیدا کند. برای مثال ما در عمل اسلیو معده بخش اعظم معده را بر میداریم و از شکم خارج میکنیم. تا جذب مواد غذایی کاهش پیدا کند و بیمار لاغر شود.

با انجام عمل پلیکاسیون چقدر از اضافه وزن کم میشود؟

با اینکه عمل جراحی پلیسه معده یک روش لاغری کاملا جدید است. اما ثابت شده که درصد موفقیت بالایی دارد. بر آورد میشود که با انجام این عمل بعد از 1 سال، بیمار تقریبا نزدیک 50 درصد از اضافه وزن خود را از دست میدهد.

عمل جراحی پلیسه معده چه مزایایی دارد؟

معده و روده به هیچ عنوان برش داده نمیشوند یا برداشته نمیشود. مخوصا روده ها به هیچ وجه دستکاری نمیشوند.

نیازی به اتصال جسم خارجی به بافت معده وجود ندارد و تحریک معده ه حداقل میرسد.

بر خلاف عمل هایی مثل اسلیو و بای پس معده، این عمل برگشت پذیر است و معده میتواند به حالت اول خود بازگردد

معایب انجام عمل جراحی پلیسه معده چیست؟

عمل پلیسه معده جدیدترین روش جراحی  در دنیا است بنابراین قدمت چندانی در مقایسه با عمل های اسیلو معده، بای پس معده، ساسی بای پس بالون، باندینگ و … ندارد. طبیعی است که مسالعات و تحقیقات کمتری روی این عمل انجام شده است.

به نظر میرسد که در حال حاظر شرکت های بیمه هزینه های این عمل را به صورت کامل پرداخت نمیکنند و حتی در برخی موارد هزینه ای بابت این عمل به شما بر نمیگردانند.

خطرات و عوارض جانبی همراه این عمل چگونه است؟

مانند هر عمل دیگری، از آنجایی که بدن دستکاری میشود، عمل راحی پلیسه معده نیز میتواند عوارضی داشته باشد. البته اگر در شرایط مناسب و توسط جراح لاغری خوب این عمل صورت بگیرد عوارض و خطرت به حداقل خواهد رسید. اما در هر صورت موارد زیر میتوانند جزئی از عوارض احتمالی این عمل باشند: (توجه کنید که گفتیم احتمالی یعنی ممکن است اصلا چنین عوارضی رخ ندهد)

·         تهوع و استفراغ

·         جدا شدن بخیه ها (که عمل باید دوباره انجام شود )

·         نشت مواد غذایی و مایعات از مناطقی که بخیه شده است ( که به طور مشابه نیاز به عمل مجد دارد)



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 760
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندان کج را می توان به وسیله درمان ارتودنسی صاف کرد.

معایب دیگر دندان ها را هم به وسیله این درمان می توان به طور کامل برطرف کرد.

الف) مقایسه بین زمان  و انتخاب نوع درمان

درمان ارتودنسی برای صاف کردن دندان کج این نمونه به زمانی بین یک تا دو سال برای تکمیل درمان نیاز دارد.

این مدت طولانی برای درمان ارتودنسی به عنوان یک نقطه ضعف نسبت به درمان های دیگر به حساب می آید.

از طرفی براکت های ارتودنسی ممکن است مورد پذیرش برخی از بیماران واقع نشود.

در حالی که انتخاب روکش و یا ونیر ها که به طور معمول درعرض چند هفته ساخته می شوند

این عمل یک رویکرد با رضایت فوری است.

در مورد درمان ارتودنسی امروزه بیماران حق انتخاب بیشتری دارند.

آنها می توانند از انواع مختلفی از تکنیک های ارتودنسی و گزینه های درمانی بیشتری استفاده ببرند.

از جمله اصلاح فرم و موقعیت دندان ها به وسیله ارتودنسی نامرئی که در دسترس هستند.

راه حل هایی برای درمان دندان کج

برنامه درمانی ایده آل

شاید هر دندانپزشکی که این تصویر را ببیند بگوید که بهترین روش برای صاف کردن این دندان ها استفاده از یکی از انواع ارتودنسی است.

انجام دادن درمان ارتودنسی برای این شخص به معنی از بین بردن همه مشکلات دندانی او است.

دو تراشه ای هم که در دندان های جلو او وجود دارد پس از پایان درمان می توان ترمیم کرد.

در روش دیگر برای درمان این فرد می توان استفاده از روکش دندان یا ونیر را پیشنهاد داد.

لمینت یک روش شبیه سازی و جایگزینی است که به این وسیله آن دندان ها صاف نشان داده می شوند.

الف) درمان دندان های بالایی

به وسیله روکش دندان می توان عرض دندان های جلویی را با هم  یکسان کرد.

در نتیجه باعث ایجاد هم ترازی ظاهری می شود.

همچنین برای ایجاد تغییرات و از بین بردن تراشه و پریدگی  لبه ی دندان ها می توان با مته آنها را پیرایش کرد.

ب ) درمان دندان پایینی

برای ایجاد یک نظم و صاف کردن دندان و گرفتن نتیجه مطلوب حداقل شش دندان در پایین نیاز به درمان دارند.

 

نسبت هزینه و نتیجه بدست آمده  در ارتباط با انجام این کار سوال برانگیز به نظر می رسد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 741
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر منظور ما را از قالبگیری در ایمپلنت نفهمیدید منظورمان انتقال موقعیت ایمپلنت به صورت صحیح از دهان به لابراتوار است تا متخصصان ما در آن جا به دقیق ترین روش ممکن پروتز نهایی بیمار را بسازند.

انواع قالبگیری در ایمپلنت

این قالب گیری ها در مراکز مختلف به روش های متفاوتی انجام میشوند که ما در اینجا فقط تعدادی از مهم ترین آن ها را خدمت شما معرفی میکنیم.

 

قالبگیری در ایمپلنت

 

همان طور که شما نیز میدانید قالبگیری روش های مختلفی دارد اما در کشور عزیز ما ایران معمولا روش قالبگیری با تری بسته که اصطلاحا closed tray technique نیز گفته میشود یکی از متداول ترین روش های قالبگیری در ایمپلنت می باشد که در برخی موارد نیز به آن روش transfer technique نیز گفته میشود.

 

البته شما فقط زمانی میتوانید از این روش قالبگیری در ایمپلنت استفاده کنید که تعداد واحد های ایمپلنت شما کم باشد در صورت زیاد بودن تعداد باید از روش دیگری که در همین مقاله گفته میشود استفاده کنید.

 

اما شاید بخواهید بدانید که این روش چگونه کار میکند در این روش از باتری های پیش ساخته فلزی یا پلاستیکی معمولا استفاده می کنند.

 

معمولا در این روش از impression post هایی استفاده میشود که ارتفاع کوتاهی دارند و توسط پیچ کوتاهی روی دندان های شما میتوانند قرار بگیرند.همچنین در آن ها از آندرکات های کمی بر روی سطحشان استفاده میشود تا هنگام خروج از دهان سبب پارگی یا دفرمه شدن دهان و قالب بکار رفته نشود.

 

همچنین دسته ای از این لوازم وجود دارند که دارای cap هایی هستند که روی آنها قرار میگیرند شاید بپرسید که طرز کار این ها چگونه است و ما به شما میگوییم که این cap ها در هنگام قالبگیری و پس از قرار گرفتن ماده قالبگیری این ماده ها درون قالب باقی می مانند و به با دقت و به درستی قرار گرفتن impression post ها تا حد زیادی کمک می کنند

 

بهتر است این نکته را هم بدانید که موادی که برای این نوع قالبگیری استفاده میشود پلی اترها و سیلیکون های افزایشی هستند. سیلیکون ها دارای خواص بی نظیری هستند که کار قالبگیری را برای ما بسیار آسان میکنند و قالبگیری با آنها ترجیحاً به صورت یک مرحله ای انجام می گیرد.

 

 

همچنین پس از اینکه کار قالبگیری تمام شد impression post ها در دهان بیمار (روی ایمپلنت) باقی می ماند و بعد از گذشت چند روز این وظیفه متخصص ایمپلنت  است که باید آن ها را باز کرده و با کمک آنالوگ مناسب در قالب جا بیندازد.

نتیجه گیری:

 

امروزه افراد زیادی دچار مشکلات بهداشت دهان و دندان هستند که در نهایت مجبور میشوند تا از ایمپلنت دندان برای حفظ زیبایی دندان های خود استفاده کنند. این آسیب رسیدن به دندان ها می تواند ناشی از خوردن بعضی از غذاها، نوشیدن نوشیدنی ها، کمبود ویتامین های اساسی، عفونت های دهان و دندان و  یا مشکلات روزمره بهداشت دهان و دندان باشد. با این حال، هنگامی که یک فرد قادر به جلوگیری از این عمل نیست، مراجعه به یک دکتر یا دندانپزشک کار عاقلانه ای خواهد بود. آن ها می توانند علت اصلی را تعیین کنند و با روش هایی مانند ایمپلنت و تنظیم یک رژیم غذایی مناسب زیبایی از دست رفته دندان های شما را برگردانند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1033
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با ارتودنسي اينويزيلاين همه چيز آسونه

برخلاف ارتودنسي كودكان كه خود كودك، والدين و متخصص ارتودنسي كلي به زحمت و دردسر مي افتند تا درمان تمام شوند، در ارتودنسي نامرئي با Invisalign دردسرها خيلي خيلي كم هستد طوري كه همه چيز براي شما آسان پيش ميرود. تنها كافي است كه به يك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد و از او بخواهيد دندان هاي شما را به صورت رايگان ارزيابي كند و يك برنامه براي درمان ارتودنسي با اينويزيلاين براي شما در نظر بگيرد.

2كسي نميتونه دستگاه ارتودنسي شما رو ببينيه! اگر هم ديد ميذاره پاي باكلاس بودنت!

دستگاه هاي اين-ويزيلاين برخلاف بريس هاي فلزي كه از 10 متري هم قابل مشاهده هستند چندان در چشم نيستند. مگر اينكه شخصي خيلي به شما نزديك شود تا بتواند آن ها را ببيند. بنابراين اگر دوست نداريد كسي بفهمد شما تحت درمان ارتودنسي هستيد اصلا نگران نباشيد زيرا كسي دستگاه شما را نمي بيند. تازه به قول يكي از دوستان دانشجو كه طي پروسه درماني اينويزيلاين گذاشته بود، همه ميگويند چه درمان باكلاسي!

3با اينويزيلاين نهايتا تا 4 ترم مشكل دندونات حل ميشه

يكي ديگر از مزاياي اينويزيلاين‌ها اين است كه بسته به مشكلي كه با دندانهايتان داريد ممكن است كمتر از آنچه كه فكرش را ميكنيد طرح لبخندتان اصلاح شود. اين دستگاه ها براي مقابله با مشكلات ارتودنسي از خفيف تا شديد ساخته شده اند

4با يك طرح لبخند عالي و پرفكت فارغ التحصيل ميشي!

بودن در دانشگاه از هر لحاظ يكي از بهترين دوره هاي زندگي همه ما انسان ها است. شما وقت زيادي داريد كه هم به درس و تحصيل خود برسيد و هم كارهاي ديگري مثل حضور در انجمن هاي دانشجويي،  مسابقات ورزشي، شركت در كلاس هاي راهنمايي و رانندگي و …. را انجام دهيد. اگر ميخواهيد در بهترين حالت ممكن فارغ التحصيل شويد، در كنار ساير برنامه هاي خود، بياييد بين اين همه تفريح يك جاي خالي هم براي درمان ارتودنسي نامرئي با اينويزيلاين اختصاص بدهيد.

5.هزينه ارتودنسي نامرئي اينويزيلاين كم است

ميدانيم كه زندگي دانشجويي هزينه ها و خرج و مخارج خودش را دارد و شايد خيلي از دانشجوها نتوانند هزينه هاي درمان هايي مثل ارتودنسي سراميكي يا ارتودنسي با بريس معمولي را پرداخت كنند. اما نگران نباشيد چون ارتودنسي اينويزيلاين هزينه هاي كمتري دارد و مناسب دانشجوها است.

 

اگر دانشجو هستيد و فكر ميكنيد دندان هاي شما ناصاف و كج است با يك متخصص ارتودنسي خوب صحبت كنيد تا ببينيد مشكل دندان هاي شما چقدر شديد است و كدام يك از گزينه هاي بالا براي شما مناسب است. براي مثال اگر در تهران درس ميخوانيد ميتوانيد با دكتر درويش پور يكي از 10 تا بهترين متخصص ارتودنسي در تهران مشورت كنيد و تا قبل از فارغ التحصيلي صاحب يك لبخند بينظير شويد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 874
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

متخصص دندانپزشكي كودكان يك دندانپزشك خوب ، براي كودك شما است.

اين متخصصين با عشق و علاقه اي كه به كار خود دارند و با طرز رفتار و خلق وخوي مناسب با كودكان ذهن آنها را قبل از شروع درمان نسبت به دريافت خدمات دندانپزشكي آماده سازي مي كنند

خدمات متخصص دندانپزشكي كودكان

متخصص دندانپزشكي كودكان قادر است مراقبت از حفره دهان كودك شما را از بدو تولد تا نوجواني به عهده بگيرد .

در پاره اي از موارد هم ممكن است او كودك شما را به يك متخصص ارتودنسي كودكان معرفي كند.

او به تمام جنبه هاي دندانپزشكي كودكان تسلط دارد.

از جمله :

  • كشيدن دندان
  • درمان بيماري هاي لثه
  • تشخيص و درمان بيماري هاي دندان
  • دندانپزشكي پيشگيري
  • تعمير و نگهداري دندان

متخصص دندانپزشكي كودكان پس از فارغ تحصيلي از دانشكده دندانپزشكي به مدت دو سال در رشته دندانپزشكي كودكان تخصص مي بينند.

زمينه هاي مطالعات علمي آنها شامل :

  • روانشناسي كودك
  • رفتار مناسب با سن كودك
  • مراقبت از كودكان با نيازهاي ويژه
  • مراقبت و جلوگيري از ضربه به صورت كودكان
  • بيهوشي و آرام بخشي كودك

رفتار مناسب با سن كودك

يك متخصص دندانپزشكي كودكان  به خوبي مي داند كه چگونه برخوردي با بچه ها در گروه هاي مختلف سني  بايد داشته باشد

مراقبت و جلوگيري از ضربه به صورت كودكان

دندانپزشك متخصص فرزند شما آموزش هاي لازم را براي جلوگيري از وارد آمدن ضربه در حين كار به صورت كودك شما ديده است .

او ضمن سرعت و دقتي كه در كار خود دارد مراقبت هاي لازم را نيز براي جلوگيري از تماس هاي اضافه با صورت كودك شما انجام مي دهد .

 

بيهوشي و آرام بخشي كودك 

متخصصين دندانپزشكي اطفال ممكن است در آخرين مرحله چاره اي جز انتخاب بيهوشي براي درمان كودكان كم سن و سال يا معلول نداشته باشند .

اين كودكان به طور معمول نياز شديدي به كشيدن يا ترميم  همزمان  چند دندان دارند.

از اين رو و به خاطر سن كم و عدم كنترل فيزيكي آنها بايد درمان به وسيله بيهوشي و با تجهيزات كاملا استاندارد صورت بگيرد.

چطور بايد يك متخصص دندانپزشكي كودكان خوب براي فرزندمان انتخاب كنيم؟

شما به عنوان يك پدر و مادر خواهان بهترين و لذت بخش ترين درمان هاي دندانپزشكي براي فرزند خود هستيد .

بنابراين شما بايد دقت لازم را در انتخاب دندانپزشك براي كودك تان داشته باشيد .

قبل از هر چيز شما بايد بدانيد كه آيا دندانپزشك كودك تان داراي تخصص دندانپزشكي كودكان هست يا فقط يك دندانپزشك عمومي است .

نگاه كنيد و مطمئن شويد  كه آيا او يك مطب بچه دوستانه دارد؟

يك مطب كه بسياري از كودكان را بتوان با اسباب بازي ها و مبلمان بچه به اندازه كافي خوشحال كرد .

فرزند خود را براي گرفتن قرار ملاقات با خود به آنجا ببريد.

سپس اطمينان حاصل كنيد كه او از مطب خوشش آمده است .

ممكن است دندانپزشك فرزند شما انواع خاصي از خمير دندان بچه را در سنين پايينتر به او هديه بدهد .

در خاتمه بايد بگويم كه در برخي از موارد بهتراست  نظر فرزند خود را در مورد انتخاب دندانپزشك  بدانيد 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 940
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مسواك زدن در حين درمان ارتودنسي به زمان بيشتري نياز دارد.

صرف زمان بيشتر براي دندان هايي كه با بريس پوشانده شده اند مي تواند پلاك را به خوبي از بين ببرد.

همچنين دقت در مسواك زدن علاوه بر مراقبت از دندان ها از لثه هم مراقبت لازم را به عمل مي آورد.

طريقه مسواك زدن با داشتن بريس ارتودنسي 

در ابتدا شما بايد الاستيك يا باند را از دستگاه ارتودنسي ثابت خود برداريد.

قطعات متحرك را نيز از دهان خود خارج كنيد.

حالا مي توانيد اطراف سيم ها و پين ها را به دقت تميز كنيد.

حركت مسواك خود را از بالا به پايين انجام دهيد.

متخصصان دندانپزشكي عمومي توصيه مي كنند كه مسواك زدن را دو بار در طول شبانه روز و هر بار دو دقيقه انجام دهيد.

بهتر است براي تميز كردن هر دندان خود 30 ثانيه زمان اختصاص دهيد و تا آن دندان را كاملا تميز نكرديد به سراغ دندان ديگر نرويد.

امروزه مسواك هاي الكتريكي در بازار آمده اند كه هر ۳۰ ثانيه يك بار توقف كوچكي دارند تا به شما اطلاع دهند كه زمان تغيير مكان است.

به اين ترتيب شما خواهيد توانست كه هر دندان را در زمان اختصاص داده شده به خوبي تميز كنيد.

كشيدن نخ دندان با وجود بريس ارتودنسي در دهان

استفاده از نخ دندان براي شما كه در حال استفاده از بريس ارتودنسي هستيد يك بار در روز توصيه مي شود.

اين كار را مي توانيد با نخ دندان معمولي يا محصولي كه به طور خاص براي اين منظور طراحي شده است انجام دهيد.

براي اين كار شما به حدود 18 اينچ نخ دندان احتياج داريد.

قبل از عبور از بين دو دندان ابتدا نخ را بين سيم قوس دار ارتودنسي بچرخانيد.

سپس حركت بالا و پايين را انجام داده تا  پلاك ها به خوبي حذف شوند.

حالا مي توانيد به سراغ جفت بعدي دندان ها برويد.

والدين كودكاني كه نمي توانند به درستي از نخ دندان استفاده كنند بايد به كودكشان كمك كنند.

شايد آنها نمي توانند نخ را از زير سيم اصلي عبور دهند بهتر است تا يادگيري كامل فرزندشان آن را راهنمايي كنند.

برنامه ريزي منظم براي مسواك زدن دندان هاي ارتودنسي شده

ملاقات منظم با ارتودنتيست براي بررسي و تنظيمات بريس ارتودنسي شما ضروري است.

او مي تواند قطعات شكسته شده را تعمير كند

سوالات رايج ارتودنسي را پاسخ دهد

هر نوع اشكال و بي نظمي را رسيدگي كند

پوسيدگي دندان و بيماري لثه را در مراحل اوليه مداوا كند

توصيه هايي براي احتياط در درمان هاي اوليه داشته باشد

مشكلات بالقوه را شناسايي كند

از اين رو مي توان گفت كه ملاقات هر ماه با يك ارتودنتيست در حين درمان ارتودنسي  مي تواند بسيار مفيد باشد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 831
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندان هاي نيش ( شش يا هشت دندان جلويي را بايت يا نيش مي گويند) و نحوه درمان ارتودنسي براي رفع ناهنجاري آن هميشه مورد توجه بوده است. يك متخصص براي ارتودنسي دندان هاي نيش شما اگر شلوغ يا كج و بيرون زده و نامنظم باشند از بريس ارتودنسي استفاده مي كند.

قبل از اينكه تصميم بگيريد كه آيا مي خواهيد تصحيح نيش انجام دهيد يا نه مهم است كه اطلاعات لازم را درارتباط با درمان ارتودنسي دندان و هزينه ارتودنسي بدست بياوريد.

به چه علت به ارتودنسي دندان هاي نيش نياز پيدا مي كنيم؟

شايع ترين مواردي  كه باعث ناهنجاري هاي دنداني مي شود موارد زير است.

اين موارد از اين قبيلند:

كوچكي فك 

فك كوچك تنها مقدار محدودي فضا در اختيار دندان ها قرار مي دهد.

اين مي تواند رويش دندان هاي نيش را با مشكل مواجه كند.

همچنين باعث كجي و روي هم افتادگي ساير دندان ها مي شود.

رنج زبان

بعضي از كودكان زبان خود را به جلو فشار مي دهند.

فشار زبان بر روي دندان هاي جلويي مي تواند باعث ناهنجاري قابل توجه اي در دندان ها شود.

دندان هاي اضافي

گاهي اوقات ارتودنسي دندان هاي نيش به دليل دندان اضافي است كه انجام مي شود.

در اين هنگام ممكن است ارتودنتيست كودك شما دندان اضافي را از دهان او خارج كند.

سپس آسيب هايي را كه بر صورت ، نيش يا فك رسيده است درمان كند.

 

فكوس و ساختار ناهموار استخوان

يك فكوس ناهموار يا كمبود حمايت از ساختار استخوان مي تواند باعث نازك شدن و ايجاد ضايعه نابالغ شود.

اين اختلال مي تواند موجب سخت تر شدن جويدن و صحبت كردن و يا تاثير منفي بر قابليت و توانايي دندان ها شود.

علاوه براين مال اكلوژن در دندان هاي آسيا ممكن است بر روي  ساير شرايط بهداشتي تاثيربگذارد.

 

اپن بايت وعادات عملكردي منفي عضلاني

اين ضايعه در اثر مكيدن انگشت شست در كودكان رخ مي دهد.

در اين صورت دندان هاي نيش اين كودكان دچار ضايعه اپن بايت ( باز بودن دندان هاي جلويي در حالت بسته بودن دهان را نيش باز يا اپن بايت مي گويند) مي شوند و به درمان ارتودنسي نياز پيدا مي كنند.

 

اين در حالي است كه هنوز بعضي از بزرگسالان  اشيايي مانند مداد را در دهان خود گذاشته و توسط دندان هاي نيش به آن فشار مي آورند.

يا با فشار زبان خود را به دندان هاي جلويي مي زنند.

اين عادات منفي مي تواند سبب ايجاد نيش باز يا اپن بايت شود.

مال اكلوژن دندان هاي نيش

در حالت ايده آل دندان هاي فوقاني شما بايد دندان هاي پاييني را در حدود چند ميلي متر همپوشاني كند.

هنگامي كه دندان هاي نيش بيشتر از حد معمول دندان هاي پاييني را همپوشاني كنند اين به عنوان مال اكلوژن شناخته مي شوند.

افزايش بيش از حد همپوشاني عمودي دندان هاي پيش مي تواند باعث ايجاد مشكلات دهاني و نازيبايي ظاهر شود.

اين مشكل را مي توان با كمك گرفتن از يك ارتودنتيست حل كرد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 769
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عملكرد ارتودنسي دركل به وسيله فشار مداومي است كه در طول يك دوره به آرامي و در جهت خاصي به دندان ها داده مي شود.

در اين راستا همانطور كه دندان ها حركت مي كنند استخوان نگه دارنده دندان ها نيز تغيير شكل مي دهند.

درمان ارتودنسي دندان در انواع مختلفي بسته به نيازهاي هر بيماري وجود دارد.

مراحل اوليه درمان ارتودنسي چگونه است؟

در ابتدا شما بايد يك متخصص ارتودنسي در محل زندگي خود اتخاب كنيد مثلا اگر ساكن غرب تهران هستيد به دنبال بهترين متخصص ارتودنسي در غرب تهران بگرديد.

او سوالاتي در مورد هر نوع سابقه بيماري از شما مي پرسد.

سپس دندان هايتان را معاينه مي كند و از عكس هاي راديوگرافي دندان شما براي تشخيص و چگونگي و نوع درمان استفاده مي كند.

برنامه درمان شما بايد مطابق با اطلاعات جمع آوري شده و بر اساس تجزيه و تحليل آنها ساخته شود.

كداميك از انواع ارتودنسي براي من مناسب است؟

اگر بريس ( دستگاه ارتودنسي كه شامل براكت ، سيم ارتودنسي و باند مي باشد) راه حل درمان شما باشد متخصص ارتودنسي شما يك دستگاه مخصوص براي شما تجويز مي كند.

عملكرد ارتودنسي در انواع آن متفاوت است و هيچ دستگاهي براي همه مناسب نيست.

چگونه بريس ها عمل مي كنند؟

بريس از اجزاي مختلفي تشكيل مي شود.

اينبراكت ها

براكت ها مربع هاي كوچكي هستند كه به طور مستقيم و با چسب مخصوص به سطح هر دندان چسبانده مي شوند.

 

  • براكت ها مانند يك دستگيره عمل مي كنند.
  • آنها در انواع مختلفي ساخته مي شوند.
  • انواع براكت ها عبارتند از:
  • فولادي و ضد زنگي
  • سراميكي

سيم قوس دار ارتودنسي 

آرچ واير يا سيم قوس دار ارتودنسي به براكت ها متصل مي شوند و به عنوان وسيله اي براي حركت دادن دندان عمل مي كنند.

جنس سيم قوس دار از فلز است و از آلياژ ضد زنگ ساخته شده است.

از اين سيم براي وارد آوردن نيرو به دندان ها استفاده مي شود.

 

باند

نوارها يا باند هاي ارتودنسي از جنس استنلس استيل ساخته مي شوند

آنها در اطراف هر دندان قرار مي گيرند تا يك لنگر را براي براكت فراهم كنند.

كش ارتودنسي

كش يا الاستيك ارتودنسي رابط هاي كوچكي هستند كه سيم را به براكت ها وصل مي كنند.

آنها در رنگ هاي بسيار متنوعي وجود دارند.

برخي از انواع آنها نيز بي رنگ و يا همرنگ دندان هستند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 762
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سفيد كردن دندان ها پس از ارتودنسي با روش هاي متعددي صورت مي گيرد.

دندان سفيد خواسته همه كساني است كه به اين درمان رو آورده اند. شما تمام مراحل سخت پوشيدن بريس را پشت سر گذاشته ايد و اكنون به پايان درمان خود رسيده ايد، از ارتودنتيست خود تشكر كرده ايد و مايليد لبخند زيباي خود را افشا كنيد. در اين زمان هيچ چيزي وجود ندارد كه باعث عدم توانايي لبخند جديد شما شود. سطح صاف دندان هاي بدون بريس خود را احساس مي كنيد.

 

از گاز زدن يك سيب بدون آنكه توسط براكت هاي شما خراب شود لذت مي بريد. هنگام مسواك زدن مانعي بر سر راه شما نيست. حالا دندان هاي شما كاملا صاف شده اند و فقط مي خواهيد سفيد به نظر برسند تا لبخند درخشان هاليوودي خود را نشان دهيد. اكنون شما به دنبال راهي براي سفيد كردن دندان خود هستيد.

 

چگونه لكه هاي دنداني خود را در خانه تميز كنم؟

پس از پايان درمان ارتودنسي و برداشتن بريس ها اكنون لكه هايي بر روي دندان شما به جا مانده است اما آنها نگران كننده نيستند، بسياري از درمان هاي سفيد كننده دندان در داروخانه ها و راهنمايي هاي آنلاين وجود دارد.

توصيه ما اين است كه براي بليچينگ دندان پس از ارتودنسي همه چيز را از درمان هاي خانگي شروع كنيد.

مهم است كه در نظر داشته باشيد كه هر نوع درمان سفيد كننده شيميايي مي تواند واقعا تضعيف كننده دندان هاي شما باشد.

سفيد كردن دندان ها پس از ارتودنسي اگر خودسرانه و با مواد سفيد كننده ي شيميايي در منزل صورت بگيرد ممكن است بسيار مضر باشد.

بهترين راه براي سفيد كردن دندان ها پس از ارتودنسي چيست؟

اغلب متخصصين ارتودنسي با افرادي كه از روش هاي سفيد كننده استفاده مي كنند موافق نيستند.

آنها روش هاي سفيد كننده را براي درصد كمي از بيماران خود توصيه مي كنند، اما تقاضا براي سفيد كردن دندان ها در 20 سال گذشته به طور چشمگيري افزايش يافته است.

امروزه دندان هاي سفيد تر ممكن است حتي از لحاظ فرهنگي هم مهم باشد، زيرا تحقيقات نشان داده است كه ظاهر شدن دندان هاي شخص مي تواند بر ديگران تاثير بگذارد.

از اين رو سفيد كردن دندان براي كاهش عوارض شايع درمان ارتودنسي و ضايعات بوجود آمده توصيه شده است، اما تاكيد بيشتر استفاده از درمان هاي خانگي براي سفيد كردن دندان پس از ارتودنسي است.

شما اگر از بهترين متخصص ارتودنسي در تهران اين سوال را بپرسيد به شما اينگونه پاسخ مي دهد.

من توصيه مي كنم كه قبل از شروع هر گونه درمان سفيد كننده اجازه دهيد 1-3 ماه از اتمام درمان شما بگذرد؛

اين زمان به دليل اين است كه تفاوت بين منطقه زير براكت و اطراف آن تثبيت شود، اثر زمان سپري شده مي تواند به طور قابل توجهي باعث استحكام ميناي دندان شود.

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 776
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قبل از اینکه بخواهیم محدوده قیمت این عمل را به صورت حدودی بیان کنیم، بهتر است با تمامی عوامل تاثیر گذار بر هزینه این عمل آشنا شوید. به طور کلی هزینه عمل جراحی چاقی به فاکتورهای زیر بستگی دارد

 

نوع عمل و تکنیک جراحی بکار رفته در آن

میزان و هزینه درخواستی جراح لاغری

مکان انجام عمل

ملاحظات بیمه ای

پیچیدگی های عمل جراحی و نیاز به بستری شدن بیشتر

بیایید کمی وارد جزئیات شویم و موارد بالا را به صورت خلاصه توضیح دهیم:

 

تکنیک جراحی

احتمالا از این موضوع مطلع هستید که روش های مختلفی برای لاغر شدن وجود دارد. و وقتی صحبت از جراحی لاغری می‌شود، منظورمان تنها یک روش جراحی محدود نیست. متخصصان و جراحان باریاتریک (شما بخوانید جراحان لاغری) از تکنیک های مختلفی برای لاغر کردن افراد چاق استفاده می‌کنند. برخی از این تکنیک ها و متدهای جراحی که هر کدام هزینه ها و قیمت های مختلفی دارند عبارتند از:

 

اسلیو معده

بای‌پس معده

اسلیو معده با سوئیچ دئودنال (اثنی عشر یا دوازدهه)

حلقه‌معده (که قابل تنظیم است)

بالون‌معده

و روش‌های دیگر نظیر ایمپلنت‌های الکتریکی (وسایل الکتریکی کاشتنی)

هزینه عمل جراحی لاغری درخواستی جراح

محل انجام عمل

قطعا یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی هزینه عمل جراحی لاغری محل انجام عمل است. هزینه های این عمل بر اساس اینکه آیا شخص در کلینیک، مطب یا بیمارستان تحت درمان قرار بگیرد متفاوت خواهد بود. حتی نوع بیمارستان نقش بسیار تعیین کننده ای در افزایش یا کاهش قیمت ها خواهد داشت.

 

شرایط بیمه

هرچند که عوامل ذکر شده در بالا مهم هستند و تاثیرگذار؛ اما هیچکدام از آن ها به اندازه بیمه نمی توانند قیمت و هزینه عمل جراحی لاغری را بالا و پایین کنند. مهمترین سوالات بیماران و افرادی که با چاقی مفرط مواجه هستند معمولا پیرامون بیمه و حمایت انواع بیمه ها و شرایط دیگر آن است.

 

نحوه محاسبه قیمت جراحی لاغری بر اساس نوع بیمه

نمیتوان به صورت دقیق هزینه ها را بر اساس شرایط بیمه ای ذکر کرد. اما ما در این مقاله محدوده منطقی قیمت ها و هزینه ها را بر اساس نوع پوشش بیمه ذکر میکنیم.

 

بدون بیمه

هزینه عمل جراحی لاغری بدون بیمه در بیمارستان دولتی: حدودا 20 میلیون تومان

هزینه عمل جراحی لاغری بدون بیمه در بیمارستان خصوصی: حدود 24 میلیون تومان

بدون بیمه تکمیلی

تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اما بدون بیمه تکمیلی: حدود 9 تا 11 میلیون تومان

بیمه سلامت ایران بدون بیمه تکمیلی: حدود 10 تا 11 میلیون تومان

سخن پایانی

 

هرچند که ممکن است هزینه عمل لاغری بالا باشد، اما به نظر می‌رسد مجموع عوارض و هزینه های جانبی چاقی مفرط، بسیار بیشتر از هزینه های خلاص شدن از چاقی با عمل باشد. این را فراموش نکنید که شما یک بار هزینه می‌دهید و یک عمر خود را از شر عوارض چاقی مثل بیماری های قلبی و عروقی و دیابت خلاص می‌کنید. اگر دچار بیماری قلبی یا دیابت شوید همانطور که گفته شد هزینه ها برای شما بسیار بالاتر خواهد بود و حتی ممکن است جان شما نیز به خطر بی افتد. 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 783
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی لینگوال یا زبانی (Lingual) نوعی درمان ارتودنسی است که در آن دندان ها هم‌تراز شده و صورتی زیباتر را برای شما ترسیم می‌کنند. اجزای بریس لینگوال مشابه بریس های مرسوم و فلزی است. با این تفاوت که به سطح پشت دندان های شما متصل می‌شوند. ارتودنسی لینگوال به خاطر اینکه در دید نیست می‌تواند نوعی ارتودنسی‌نامرئی تلقی شود.

 

برای اینکه درباره این درمان‌ ارتودنسی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، حتما این مقاله را با دقت بخوانید.

 

ارتودنسی لینگوال به درد چه کسانی می‌خورد؟

می‌خواهند از بریس‌های معمولی که در سطح جلویی دندان ها نصب می‌شوند استفاده کنند، از این روش ارتودنسی استفاده می‌کنند.

اما این روش درمانی برای همه مناسب نیست. برای مثال، بیمارانی که اوربایت بسیار شدیدی دارند، ممکن است با نصب براکت ها، بیشتر دچار مشکل شوند.

در اولین ملاقات، متخصص ارتودنسی شما، دندان های‌تان را معاینه می کند و بهترین گزینه درمان را برای مشکل شما در نظر میگیرد.

معایب و مزایای استفاده از این درمان‌ارتودنسی

مزایای ارتودنسی لینگوال

تقریبا نامرئی هستند.

به طور موثری اغلب مشکلات مال اکلوژن و بایت را اصلاح می‌کنند.

این متد درمانی برای افزایش راحتی شما و به حداکثر رساندن کارآیی، به صورت کاملا سفارشی تولید می‌شوند.

معایب ارتودنسی لینگوال

بریس‌های زبانی ممکن است گرانتر از انواع دیگر بریس باشد.

در ابتدای نصب شدن می‌توانند ناراحتی قابل توجهی ایجاد کنند.

به‌صورت موقتی باعث مشکل در ادای برخی حروف می‌شوند.

طول مدت درمان در آن‌ها در مقایسه با شیوه های مرسوم تر طولانی‌تر است.

خلاصه

در صورت نیاز به بریس و اگر دوست ندارید که کسی آن را ببیند، استفاده از ارتودنسی لینگوال و زبانی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

از آنجا که این بریس ها به قسمت‌های عقب دندان‌های شما متصل می‌شوند، به اندازه بریس های معمولی و مرسوم قابل مشاهده نیستند.

بسته به تعرفه های منطقه شما و نیازهای خاص دندانپزشکی‌تان، بریس های زبانی ممکن است بیش از بریس های معمولی برای شما هزینه در بر داشته باشد، و زمان درمان شما نیز ممکن است کمی طولانی‌تر باشد.

با توجه به اینکه ارتودنسی لینگوال در تماس مستقیم با زبان قرار دارد، باید انتظار داشته باشید که برای چند هفته پس از نصب بریس ها درد جزئی تجربه کنید. و یا احساس ناخوشایندی داشته باشید.

 

بهترین راه برای اطمینان از اینکه آیا این بریس ها برای شما مناسب هستند یا خیر، مراجعه به متخصص ارتودنسی است. بنابراین اگر قصد دارید از این درمان ارتودنسی برای تراز کردن دندان های خود استفاده کنید حتما به یک متخصص حرفه ای ارتودنتیست مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 830
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

درمان با ایمپلنت دندان در دو مرحله انجام می گردد در مرحله اول قرار دادن ایمپلنت و در مرحله ی دوم بارگذاری اباتمنت و تاج می باشد. مر حله دوم پس از چند هفته یا چند ماه از قرار دادن ایمپلنت دندانی انجام شود.

مراحل قرار دادن ایمپلنت:

1) قرار دادن ایمپلنت در استخوان

2) اتصال اباتمنت به ایمپلنت دندانی

3) قرار دادن تاج دندان (روکش  دندان)

مراقبتهای پس از جراحی

بعد از عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان، ممکن است خونریزی، تورم، کبودی و یا عفونت رخ دهد. لطفا به توصیه های زیر با دقت توجه فرمایید

 

استراحت: بیمار باید بعد از عمل جراحی ایمپلنت استراحت کرده و فعالیت بدنی خود را محدود کند. از انجام تمرینات ورزشی شدید تا ۴۸ ساعت پس از جراحی ایمپلنت دندانی بپرهیزد.

تورم: تورم ممکن است بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندانی رخ دهد، این یک اتفاق عادی پس از جراحی ایمپلنت دندانی است. ورم در ناحیه ی عمل، بعد از یک یا دو روز برجسته تر می شود اما پس از ۴۸ ساعت، کاهش خواهد یافت. تورم را می توان با اعمال سرمای متناوب در ۲۴ ساعت اول و شستشو با آب نمک رقیق پس از گذشت ۲۴ ساعت از جراحی، کاهش داد. برای ۲۴ساعت اول پس از عمل جراحی برای کاهش تورم یک کیسه یخ را بر روی صورت خود در محل عمل قرار دهید بطور متناوب ۱۰ دقیقه یخ را بر روی صورت خود نگهدارید و ۱۰ دقیقه آنرا بردارید.

دارو: داروهای مسکن برای کاهش درد به طور منظم به مدت ۲ روز باید مصرف شوند. اگر آنتی بیوتیک برای شما تجویز شده است، بر طبق دستور تا انتها آنتی بیوتیکها را مصرف کنید.

 

غذا خوردن: بعد از جراحی ایمپلنت بیمار باید از خوردن هر نوع ماده ی غذایی تا زمانی که اثر بی حسی موضعی از بین نرفته است، اجتناب کند. حداقل تا ۳ ساعت پس از عمل از خوردن غذاهای سفت و شستشوی دهان با مایعات گرم اجتناب کنید، حتی المقدور دهان بسته بماند. بعد از برطرف شدن بی حسی از مواد غذایی سرد مانند بستنی استفاده نماید اما در طول ۲۴ ساعت اول بعد از عمل جراحی، بیمار باید از نوشیدن مایعات و مواد غذاییگرم اجتناب کند. پس از گذشت چند ساعت از جراحی از غذاهای نرم اما سرد مانند ماست، پوره ی سیب زمینی و سوپ استفاده کند اما سعی نماید با طرفی غذا را بجود که جراحی نشده است این رژیم را حداقل بمدت 48 ساعت ادامه دهد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 764
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به تازگی عمل بای پس معده )به روش لاپاراسکوپی )انجام داده اید و می‌خواهید بدانید که باید چه رژیم غذایی داشته باشید؟ می‌خواهید زیر تیغ جراحی بای پس معده بروید و دوست دارید بدانید برنامه غذایی بعد از  این عمل چگونه است؟

مروری بر تغذیه بعد از عمل بای پس معده

رژیم غذایی که متخصصان تغذیه و جراح لاغری برای بیمارانی که زیر تیغ جراحی اعمالی مثل بای پس معده یا حتی اسلیو معده در نظر میگیرند به التیام برش ها و زخم ها و همچنین تغییر عادات غذایی شخص کمک بسیار زیادی میکند.

 

هدف از تجویز رژیم غذایی بای پس معده

این برنامه غذایی برای اهداف زیر در نظر گرفته شده است:

جلوگیری از وارد شدن آسیب به معده توسط مواد غذایی

خوردن مقادیر کم و لقمه های کوچک دقیقا متناسب با معده شما که کوچکتر شده است

کمک به کاهش وزن بهتر و جلوگیری از وزن گیری مجدد

کاهش و جلوگیری از بروز عوارض ناشی از عمل جراحی لاغری

۴ مرحله تغذیه در بای پس معده

مرحله اول تغذیه: مایعات و غذاهای آبکی

تا یک روز بعد از عمل لاغری بای پس معده باید تنها آب و مایعات شفاف میل کنید. بعد از یک روز شما میتوانید سایر مایعات دیگر را نیز بخورید. برای مثال طی ۱ هفته اول میتوانید موارد زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

·         سوپ آبکی

·         آب میوه های طبیعی بدون شکر

·         چای و قهوه بدون کافئین

·         شیر کم چرب

·         ژله بدون بدون شکر

مرحله دوم تغذیه بای پس معده : غذاهای پوره ای

پس از گذشت حدود ۱ هفته از عمل و بعد از آنکه سیستم گوارش خود را به مصرف مایعات عادت دادید، اکنون باید شروع به خوردن عذاهای پوره ای کنید. حتما میدانید که غذاهای پوره ای در واقع میکس چند ماده غذایی است که به صورت فشرده و له شده تهیه میشوند. حتی میتوانید همچنان غذاهایی بخورید که آب غلیظ و مقوی دارند. اما دقت کنید که هنوز نمیتوانید تکه های جامد غذایی را در این مرحله بخورید.

مرحله سوم تغذیه بای پس معده : غذاهای نرم

بعد از چند هفته مصرف مواد غذایی پوره ای، همزمان با پیشرفت  در روند بهبودی و نظر جراح لاغری خود میتوانید مصرف مواد غذایی نرم را شروع کنید. این غذاهی نرم باید دارای ویژگی های زیر باشند:

 

·         به راحتی بریده یا قطعه قطعه شوند

·         کوچک باشند

·         و به راحتی قابل جویدن باشند.

مرحله چهارم تغذیه بای پس معده : بلاخره غذاهای جامد!

بعد از حدود ۸ هفته از شروع رژیم غذایی بای پس معده اکنون میتوانید مصرف عذاهای جامد را از سر بگیرید. در روز ۳ وعده غذا بخورید. و هر بار ۱ بشقاب یا نصف بشقاب غذا میل کنید. فقط حتما پیش از اینکه سیر شوید یا احساس سیری کنید دست از خودرن غذا بکشید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 805
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ظاهر لبخند و دندان ها تاثیر به سزایی در روحیه و اعتماد به نفس فرد و نحوه برخورد دیگران با وی دارد.

اصلاح لبخند لثه ای به کمک لیفت لثه

لبخند لثه ای به این معناست که لثه ها بیش از حد معمول روی دندان ها را پوشانده اند. این حالت موجب کوچک به نظر رسیدن دندان ها و کودکانه شدن لبخند می شود. خوشبختانه برای اصلاح لبخند لثه ای می توان از کانتورینگ یا لیفت لثه کمک گرفت تا قسمت بیشتری از تاج دندان نمایان شده و دندان ها بلند تر به نظر برسند.

باندینگ یا ونیر کامپوزیت

در صورتی که مشکلاتی از قبیل شکستگی، لب پر یا لکه دار شدن و فاصله دار بودن دندان ها شما را رنج می دهد، باندینگ می تواند راه حل مناسبی برایتان باشد.

دندانپزشکان همچنین از باندینگ برای پر کردن پوسیدگی های دندان یا حفاظت از ریشه آن استفاده می کنند.

معمولا دندانپزشک می تواند باندینگ را طی یک جلسه انجام دهد که شامل قرار گرفتن مستقیم مواد رنگ دندانی یا رزین کامپوزیت (که همان ونیر کامپوزیت نام دارد) روی سطح دندان های مورد نظر می باشد.

لمینت دندان

لمینت دندان، لایه ی نازک سفارشی است که از جنس سرامیک بوده و روی سطح جلویی دندان قرار گرفته تا رنگ و شکل آنها را تغییر دهد. عمر لمینت ها بسیار بیشتر از ونیر کامپوزیت ها بوده و ظاهری لوکس تر و زیباتر از آنها دارند. به طور کلی لمینت می تواند مشکلاتی از قبیل

·         فاصله دار بودن دندان ها

·         شکستگی یا فرسایش دندان ها

·         لکه دار شدن همیشگی دندان ها

·         شکل ناموزون و نامتقارن دندان ها

·         کج بودن جزئی دندان ها

را حل کند.

روکش دندان

روکش دندان می تواند با اصلاح و استحکام بخشیدن به دندان های آسیب دیده یا تغییر رنگ داده، موجب بهبود لبخند فرد شود. روکش ها روی ساختار دندان نصب می شوند تا به بازگردانی عملکرد و ظاهر طبیعی دندان ها کمک کنند.

روکش ها ممکن است از سرامیک رنگ دندان، آلیاژ های فلز و یا فلز با پوششی از سرامیک ساخته شده باشند.

. ارتودنسی

امروزه افراد از تمام سنین می توانند برای صاف کردن دندان هایشان از ارتودنسی استفاده کنند. بریس های ارتودنسی نه تنها ظاهر دندان های کج و شلوغ را بهبود می بخشد، بلکه می توانند مشکلات بایت، موقعیت فک ها و اختلالات مفاصل فک را اصلاح کنند

برای نصب ارتودنسی ثابت، متخصص ارتودنسی ابتدا براکت هایی که ممکن است از جنس فلزی، سرامیکی یا پلاستیک باشند را روی دندان ها می چسباند. سپس سیم های ارتودنسی (آرچ وایر) را از درون هر یک عبور می دهد که موجب حرکت دندان ها می شود. متخصص ارتودنسی می تواند با توجه به نیاز هر بیمار از انواع ارتودنسی مانند ارتودنسی ثابت، لینگوال (پشت دندانی)، ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی متحرک برای درمان استفاده کند.

 

ایمپلنت دندان

 

با وجود اینکه هزینه ایمپلنت دندان زیاد است اما بهترین جایگزین برای دندان از دست رفته می باشد. ایمپلنت ها بهترین گزینه در میان دندان مصنوعی، بریج و غیره می باشند. ایمپلنت با جراحی به فک متصل می شود و مانند دندان طبیعی انسان عمل می کند. روند نصب ایمپلنت چند جلسه به طول می انجامد و عمر بسیار طولانی دارد. رنگ ایمپلنت بسیار دیر از بین خواهد رفت.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 794
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عمل بای پس معده چیست؟

بای پس معده یا دور زدن معده، یک نوع عمل جراحی لاغری است که به منظور لاغری یا کاهش وزن دائمی انجام می‌شود. بای پس یکی از محبوب ترین و رایجترین روش های لاغری دنیا است.

اصلا هدف از انجام عمل بای پس معده چیه؟

اگر بعد از ورزش کردن و امتحان کلی رژیم غذایی مختلف لاغری نتوانسته اید لاغر شوید. و همچنان با طیف وسیعی از بیماری های مرتبط با چاقی همراه هستید، بهتر است به فکر انجام عمل لاغری بای پس معده باشید. زیرا هدف اصلی این عمل ریشه کن کردن چاقی برای همیشه است.

چه کسی باید زیر تیغ جراحی بره؟ منم چاقم! آیا منم می‌تونم عمل بای پس معده انجام بدم؟

انجام این عمل برای هر کسی مناسب نیست. هر کسی که قصد انجام عمل جراحی بای پس را داشته باشد، باید واجد شرایط آن باشد. اما واقعا چه کسی و با چه ویژگی هایی واجد شرایط این عمل لاغری است؟

افرادی که یکی از ویژگی های زیر را داشته باشند میتوانند کاندید انجام عمل باشند:

·         کسی که شاخص توده بدنی اش یا (BMI) 40 یا بالاتر از 40 است، یعنی به شدت چاق باشد (لطفا برای درک بهتر این مقاله و برای اینکه بدونید BMI چیه، چه کاربردی داره و چطوری محاسبه میشه به این صفحه یه سر بزنید)

·         کسی که شاخص توده بدنی اش بین 35 تا 39.9 باشد و همزمان به یک مشکل، بیماری یا اختلال جدی مثل دیابت نوع دو، آپنه خواب یا فشار خون بالا مبتلا باشد.

·         و در موارد بسیار نادر کسی که شاخص توده بدنی اش بین 30 تا 34 باشد و مشکل جدی در رابطه با وزنش داشته باشد

چطوری خودم رو برای عمل بای پس معده آماده کنم؟

اگر واجد شرایط انجام بای پس معده باشید، تیم جراحی شما، در مورد نحوه آماده سازی‌تان برای انجام عمل به شما دستورالعمل هایی ارائه خواهند داد. برای مثال شما باید حتما پیش از انجام عمل تعدادی آزمایش و تست مختلف را انجام داده و به جراح لاغری خودتان تحویل دهید. به طور خلاصه قبل از عمل باید اقدامات زیر را انجام دهید:

در طول عمل چه اتفاقی می افته؟

عمل بای پس معده به دو صورت مختلف انجام میشود:

·         روش باز

·         روش لاپاراسکوپی

جراح لاغری در روش باز یک برش بزرگ در شکم شما ایجاد میکند تا به داخل شکم دسترسی پیدا کند. در روش لاپاراسکوپی هم تنها چند برش کوچک در حد کمتر از 2 سانتی متر در بخش های مختلف شکم ایجاد میشود و عمل با ابزار محصوص لاپاراسکوپی انجام داده میشود.

نتایج عمل جراحی بای پس معده

بای پس معده می تواند در یک بازه زمانی منطقی ده ها کیلوگرم از وزن شما را کم کند. البته میزان وزنی که از دست میدهید بستگی به سبک زندگی و رژیم غذایی که در نظر میگیرد نیز دارد

 

کاهش وزن تنها فایده عمل بای پس معده نیست، با انجام این عمل شانس شما برای بهیود مشکلاتی مثل دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، کلسترل بالا و …. نیز به شدت افزایش میابد. 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 897
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندان‌ها گاهی به صورت طبیعی یا بر اثر از دست دان دندان و دندان غایب فاصله‌دار می‌شوند. به فاصله دار بودن دندان‌ها در علم دندانپزشکی دیاستم می‌گویند. فاصله بین دندانی بیشتر بین دو دندان جلویی در بالا ایجاد شده که نتیجه نامتناسب بودن اندازه فک و دندان‌ها است. البته ناگفته نماند که این فاصله بین دندانی علاوه بر دو دندان جلویی بالا می‌تواند بین هر دو دندان دیگر نیز بروز کند.

دلایل ایجاد فاصله بین دندانی یا دیاستم

فرنوم بین دندان‌ها: فرنوم یک بافت ضخیم و گوشتی است که لب و لثه را به هم وصل می‌کند. اگر این بافت بسیار بزرگ باشد می‌تواند باعث ایجاد فاصله بین خط میانی دندان‌ها شود.

فشار زبان: بعضی افراد در هنگام بلع به جای فشار زبان به سقف دهان به دندان‌های جلویی فشار وارد می‌کنند. در مواردی هم در حالت عادی افراد عادت به فشار دادن زبان به دندان‌های جلویی دارند این فشار به مرور زمان باعث ایجاد فاصله بین دندان‌ها می‌شود.

بیماری‌های لثه: بیماری‌های لثه باعث ایجاد مشکلاتی در دندان‌ها و حتی افتادن آنها منجر می‌شوند. که این فضای خالی از افتادن دندان با گذشت زمان فاصله بین دندانی را ایجاد می‌کند.

درمان فاصله بین دندان‌ها

درمان با ارتودنسی: پرکاربردترن و شایعترین روش برای درمان فاصله بین دندان‌ها استفاده از درمان ارتودنسی است. هدف از این روش ایجاد فشار بر روی دندان‌ها برای نزدیک‌تر شدن آنها به یکدیگر و از بین بردن فاصله بین دندانی است. این روش زمان‌بر بوده و ممکن است بیمار ماه‌ها تحت درمان باشد و دندان‌ها بالا و پایین سیم‌کشی می‌شوند. البته روش‌های درمانی دیگری نیز هستند که زمان کوتاهی را برای درمان دارند.

ونیر کامپوزیت و لمینیت سرامیکی و یا روکش دندان‌ها: این روش‌ها زمانی استفاده می‌شوند که مشکلات مربوط به لثه ابتدا برطرف می‌شوند و بعد از این روش‌ها برای بستن فاصله بین دندانی استفاده می‌کنند. ونیر‌ها پوسته‌ها و لایه‌ها نازکی هستند که روی دندان قرار می‌گیرند. ونیر‌ها باعث می‌شوند اندازه، شکل و رنگ و ظاهر دندان‌ها بهتر و زیبا به نظر برسند. ونیرها و لمینیت و روکش‌ها به طور سفارشی در لابراتوارها از سرامیک و یا رزین کامپوزیت تهیه می‌شوند.

 

ایمپلنت دندان: ایمپلنت دندان یا کاشت دندان در صورت نبود دندان یا دندان‌های، جایگزین کرده یا شرایط را برای قرار دادن دندان مصنوعی آماده می‌کند. ایمپلنت میله‌ای تیتانیومی است که در استخوان فک قرار می‌گیرد و مانند ریشه دندان عمل می‌کند

 

فرنوکتومی: همانطور که گفته شد بافت عضلانی فرنوم فاصله بین دندانی ایجاد می‌کند. برای درمان این مشکل گاهی از فرنوکتومی یا همان جراحی فرنوم لب استفاده می‌شود. این روش در صورتی انجام می‌شود که ارتودنسی موثر نبوده باشد. البته اگر فرنوم باعث درد گرفتن لثه‌ها و لب بالا در کودکان شود، فرنکتومی لب انجام می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 855
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی های لاغری ممکن است همیشه آنطور که انتظار داریم، موفقیت آمیز نباشند. در صورتی که یک عامل در حین یا پس از جراحی خوب پیش نرود، می تواند منجر به شکست جراحی لاغری شود.

با وجود مزایای بیشمار جراحی های لاغری، گاهی عوارض بلند مدتی با خود به همراه دارند. طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، جراحی لاغری باز، می تواند عوارض جانبی متعددی داشته باشد مانند درد شدید پس از جراحی، بازگشت کند تر به فعالیت های روزانه، افزایش احتمال نیاز به در آوردن تحال و بیماری های شکمی.

با این وجود، درمان چاقی با روش لاپاراسکوپی هم می تواند عوارضی مانند خونریزی دستگاه گوارش، مشکل در گوارش غذا، چسبندگی روده یا انسداد آن بعد از عمل را داشته باشد. تاثیرات بلند مدت دیگری مانند سندروم دامپینگ که موجب اسهال، حالت تهوع، استفراغ، تشکیل سنگ کیسه صفرا، التهاب کیسه صفرا، فتق، کاهش قند خون ، سوء تغذیه سوراخ شدن معده، زخم، حالت تهوع و باز شدن خط بخیه در کیسه معده می توانند اتفاق بیافتند.

برای اصلاح یا جلوگیری از شکست جراحی لاغری چه باید کرد؟

اولین قدم برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری باید قبل از جراحی انجام شود. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد مانند بای پس معده، حلقه معده، اسلیو معده با یا بدون سوییچ عثنی عشری که ممکن است تمامی آنها برای یک بیمار مناسب نباشند. بسیاری از بیماران در انتخاب بین  اسلیو معده و بای پس معده دچار مشکل می شوند؛ به همین دلیل مشورت با یک جراح لاغری ماهر در انتخاب یکی از روش های فوق، اولین اقدام برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری است.

جراحی اصلاحی بای پس معده

طبق آمار، ۵ تا ۱۰ درصد از بیمارانی که عمل لاغری انجام داده اند ، به دلیل افزایش وزن یا عدم کاهش وزن، نیازمند جراحی اصلاحی هستند. برخی از این بیماران می توانند از روش های غیر جراحی مانند مشاوره های تغذیه، گروه های حامی، مشاوره های روانی یا درمان های اصلاح رفتاری کمک بگیرند.

با جراحی اصلاحی می توان بای پس معده را به اسلیو معده (با یا بدون سوییچ عثنی عشری) تبدیل کرد و یا به آن حلقه قابل تنظیم  اضافه کرد.

جراحی اصلاحی حلقه معده

تقریبا  ۱۰ درصد از بیماران طی دو سال پس از جراحی حلقه معده نیازمند جراحی اصلاحی می شوند. شایع ترین مشکل این نوع جراحی لاغری، لغزش یا سُر خوردن حلقه معده است. در این صورت می توان طی جراحی اصلاحی بند را تعویض کرد و یا از نوع دیگری از عمل لاغری استفاده کرد.

جراحی اصلاحی اسلیو معده

در سال های ابتدایی جراحی لاغری، اسلیو معده مرحله ی اول سوییچ عثنی عشری انجام می گرفت که در آن بخشی از روده برداشته می شد. از آنجایی که بیماران توانستند میزان وزن قابل توجهی را با اسلیو معده کم کنند، کم کم این روش به تنهایی به نوعی عمل لاغری تبدیل شد.

 

با این حال اگر بیماران پس از اسلیو معده نیز نتوانند کاهش وزن دلخواه خود را داشته باشند، می توان به عنوان جراحی اصلاحی از سوییچ عثنی عشری استفاده کرد. 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 740
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اشتباه شماره 1: سر من برای گذاشتن کلاه گیس خیلی بزرگ یا خیلی کوچیکه!

پیدا کردن یک کلاه گیس زنانه یا حتی مردانه دقیقا مشابه خرید لباس است. آیا شما می‌توانید بگویید قیافه من خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است و لباس برای من پیدا نمی‌شود؟ قطا اینگونه نیست و برای هر بدنی در هر سایزی لباس خوب و مناسب پیدا می‌شود. کلاه‌گیس نیز دقیقا به همین شکل است. برای اینکه بفهمید چه نوع کلاه گیس طبیعی با چه سایزی برای شما مناسب است، تنها باید سر خود را به چند صورت اندازه بگیرید. یا برای سهولت بیشتر و برای اینکه مناسب ترین اندازه را انتخاب کنید، پیش از خرید کلاه گیس طبیعی با یک فروشنده یا کسی که در کار کلاه‌گیس است صحبت کنید. او به شما کمک می‌کند بهترین و مناسب ترین سایز را انتخاب کنید.

اشتباه شماره 2: وقتی کلاه‌گیس داری یعنی همیشه یه مدل موی تکراری داری!

اول اینکه برخلاف تصور اغلب افراد، موهای کلاه گیس را می‌توان به فرم ها و مدل های مختلفی در آورد. برای اینکار تنها کافی است که یا یک نمونه کلاه گیس طبیعی خریداری کنید و یا اینکه یک کلاه‌گیس با موهای مصنوعی اما سازگار با گرما و حرارت تهیه کنید. زیرا موهای طبیعی در واقع همان موی انسان هستند و به راحتی قابل فرم دهی و مقاوم هستند. کلاه‌گیس‌های مصنوعی قدیمی در برابر حرارت مقاوم نیستند و در صورت استفاده از سشوار یا سایر وسایل گرمایشی میتوانند ذوب شوند. اما برخی از موهای مصنوعی این قابلیت را دارند که با وسایل حرارتی مثل اتو مو فرم داده شوند و آسیبی به آن ها وارد نشود.

دوم اینکه نگران این نباشید که برای تمام طول عمرتان از یک کلاه‌گیس استفاده کنید. مدت نگهداری و استفاده از آن ها برای تمام عمر نیست و محدود است. برای مثال اگر کلاه گیس مصنوعی دارید و هر روز آن را به سر می‌کنید حدودا بعد از ۶ ماه باید آن را کنار بگذارید و یکی دیگر تهیه کنید. در خصوص نوع طبیعی و انسانی نیز اگر هر روز آن را به سر میکنید بهتر است پس از ۱ سال آن را دوباره تعویض کنید. بنابراین بعد از تعویض موهای خود، اگر از سبک فعلی و مدل آن ها خسته شده اید، میتوانید کلاه‌گیسی جدید با سبک و رنگ و بلندی جدید بخرید.

اشتباه شماره 3: وقتی باد میاد کلاه گیس زنانه می افته!!!

وقتی چنین تصوری دارید احتمالا فیلم خنده و دار و طنز زیاد می‌بینید. زیرا افتادن کلاه‌گیس با وزش باد تنها در فیلم ها واقعیت دارد. اما مسئله اینجاست که یک کلاه‌گیس مناسب که به درستی و اصولی خریداری شود هرگز نباید از سر بی افتد. کلاه‌گیس تنها زمانی می افتد که خیلی تنگ باش یا خیلی خیلی شل. اما مادامی که متناسب با اندازه سر شما تهیه شود هیچگاه از روی سرتان نخواهد افتاد مگر اینکه خودتان بخواهید آن را بردارید.

اشتباه شماره 4: کلاه گیس طبیعی همیشه بهتر از کلاه گیس مصنوعیه

بسیاری از خانم ها نگران این هستند که کلاه‌گیسشان مصنوعی به نظر برسد. اما این نگرانی واقعا درست نیست. شاید مادر یا مادربزرگتان از موهای مصنوعی قدیمی استفاده میکرد که ظاهری غیرطبیعی داشتند، اما کلاه گیس‌های مصنوعی امروزی دست کمی از موهای طبیعی ندارند و سبک و فرم متنوعی دارند. کلاه گیس‌های‌مصنوعی مدرن با الیاف های با کیفیت و با کمک تکنولوژی جدید ساخته شده اند که به واقعا طبیعی به نظر میرسند. (مگر اینکه یک کلاه گیس ارزان خریداری کنید که کیفیت ندارد و حتی زود خراب میشود)



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سرطان و راه های و درمان آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 1110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی یعنی چه؟

دهان انسان تشکیل شده است از مجموعه ای از بافت های نرم و سخت .

بافت نرم شامل لثه ها ، زبان ، گونه درونی و لب می باشد .

بافت های سخت شامل دندان ها و استخوان فک است .

هنگامی که این اجزا با هم و در تعادل کار نمی کنند بهداشت دهان و دندان در معرض خطر می افتد .

دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی

به طور کلی دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی اشاره دارد به هرکاری که باعث بهبود ظاهر دندان ها  و لثه ها ی فرد شود .

هدف از دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی :

بهره گرفتن از روش های طراحی برای جایگزینی دندان های از دست رفته

ترمیم دندان های آسیب دیده

جایگزینی دندان های فرسوده و از کار افتاده

درمان بیماری  لثه  و در برخی از موارد درمان بیماری های دهان است .

درمان های دندانپزشکی ترمیمی

تاج دندان ، پل یا بریج ، ترمیم دندان های آسیب دیده تزیینات و انله

ایمپلنت دندان : جایگزینی ایمپلنت  دندان به جای دندان از دست رفته

دندانپزشکی زیبایی

ونیرها ی پرسلن ، بلیچینگ ( سفید کردن دندان ) ، باند ( پیوند دندان ) بهبود ظاهر لثه

ارتودنسی

درمان ارتودنسی اگر نزد یک متخصص ارتودنسی خوب انجام شود می تواند لبخند زیبا را برای فرد به ارمغان بیاورد.

درمان پریودنتال

پوسته پوسته شدن ، تسطیح ریشه و جراحی لثه

در برخی از موارد دیده شده که بسیاری از دندانپزشکان بدون داشتن تخصص در این زمینه و صرفا با هدف بازار یابی به عنوان دندانپزشک زیبایی مشغول به کار در این رشته هستند  .

در درجه اول دو تخصص در دندانپزشکی وجود دارد که عمدتا بر زیبایی دندان تمرکز دارد اول ارتودنسی دوم پروتز

 

گزینه های مشترک در دندانپزشکی زیبایی  شامل :

ارتودنسی به منظور بهبود در ظاهر چهره و زیبایی لبخند

حذف یا اضافه کردن به ساختار دندان و لثه

اضافه کردن مواد به دندان و یا لثه مانند باند ، ونیر های پرسلن ، لمینت ، تاج یا کرون

سفید کردن دندان ها ( بلچینگ ) ، سفید کردن لیزری ، بهبود رنگ لثه

بلیچینگ

بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها یکی از شایع ترین و پر طرفدارترین روش های زیبایی دندان است .

البته ممکن است در حال حاضر گزینه های غیر پزشکی و تایید نشده  بسیاری به منظور تغییر رنگ دندان ها در بازار موجود باشد

ترمیم دندان به منظور زیبایی

در این فرآیند موادی به نام کامپوزیت دندان روی  سطح دندان به کار برده می شود و پس از سخت شدن جلا داده می شوند .

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی جایگزین مناسبی هستند برای دندان های از دست رفته .

ایمپلنت که عمدتا از تینانیم ساخته شده  در درون فک قرار داده می شود .

اباتمنت و تاج دندان یا پروتز به ایمپلنت متصل می شود .

بلند کردن لثه

 

بلند کردن لثه یکی از روشهای زیبایی در دندانپزشکی است که در این روش با ایجاد تغییر شکل در بافت و یا زمینه استخوان ظاهر آن بهتر و متقارن تر می شود .



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 770
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مرحله اول: ارزیابی اولیه

اولین قدم قبل از تصمیم گرفتن و شروع مراحل جراحی اسلیو معده این است که مطمئن شوید آیا کاندید مناسبی برای جراحی لاغری هستید یا خیر؟ سازمان جهانی سلامت چندین معیار برای انتخاب این کاندید تعیین کرده است که جراح لاغری و موسسه بیمه با توجه با این معیار ها فرد را ارزیابی می کنند.

مرحله دوم: پیدا کردن جراح لاغری

پس از کاندید شدن برای جراحی اسلیو معده باید از جراح لاغری مورد نظر خود وقت مشاوره اولیه دریافت کنید. همچنین می توانید با افرادی که قبلا این جراحی را داشتند، صحبت کنید. در طول جلسه مشاوره، جراح لاغری توضیحاتی درباره نحوه انجام عمل، روش های موجود برای جراحی لاغری، هزینه عمل جراحی لاغری و معایب و مزایای هر یک به بیمار می دهد.

مرحله سوم: مراجعه به متخصص تغذیه

بخشی از اهداف بلند مدت بیمار، تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری است. متخصص تغذیه رژیم جدیدی را برای بیمار تعیین می کند که باید قبل و بعد از جراحی اسلیو معده رعایت شود. علاوه بر این از بیمار خواسته می شود که قبل از جراحی ورزش را نیز بر اساس توانایی و شرایط سلامت خود، آغاز کند.

مرحه چهارم: رسیدن به هدف کاهش وزن قبل از جراحی لاغری

در برخی موارد ممکن است جراح لاغری به بیمار پیشنهاد کند که قبل از جراحی لاغری کمی وزن کم کند. هر میزان وزنی که قبل از جراحی کم می کنید نشان دهنده ی اراده شما برای کاهش وزن می باشد. علاوه بر آن، کاهش وزن قبل از جراحی لاغری می تواند خطرات عمل را بسیار کاهش دهد.

مرحله پنجم: در حین جراحی

اسلیو معده معمولا با روش لاپاراسکوپی و برش های کوچک روی شکم انجام می شود. این روش در مقایسه با جراحی باز مزایای بسیاری دارد. این مزایا شامل بهبود سریع، کاهش درد، خونریزی، جراحت و کوتاه بودن دوره نقاهت عمل اسلیو معده می باشد.

جراح ۲ تا ۵ برش کوچک روی شکم بیمار ایجاد می کند و لاپاراسکوپ و دیگر ابزار جراحی از طریق این سوراخ ها وارد شکم و معده بیمار می شوند.

مرحله ششم: پس از جراحی لاغری

پس از گذراندن مراحل جراحی اسلیو معده ، بیمار احتمالا بین یک تا دو روز در بیمارستان بستری می شود. ممکن است معده تا چند روز ملتهب و دردناک باشد که پزشک در این دوره برای تسکین درد مسکن تجویز می کند.

می توانید یک روز پس از جراحی مصرف مایعات رقیق را آغاز کنید. جراح رژیم غذایی بخصوصی به شما می دهد که پیروی از آن بسیار مهم است. در ابتدا کمی طول می کشد که معده جدید تان به جامدات عادت کند. به این ترتیب طی دو هفته اول پس از جراحی لاغری، رژیم غذایی تنها به مایعات محدود می شود و پس از هفته دوم غذاهای نیمه جامد، پوره ای، و کم کم جامد وارد رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده خواهند شد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 971
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کلاه گیس یکی از راه‌حل‌های نازک شدن موی سر و ریزش آن است. کسانی که به هر دلیلی موهای کم پشتی دارند و یا موی خود را از دست داده‌اند، می‌توانند از کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی استفاده کنند. هرچند که بیشتر استفاده کننده‌ها از این محصولات بانوانی هستند که از سرطان رنج می‌برند و به دلیل شیمی درمانی، کلاه گیس شیمی درمانی به سر می‌کنند، اما افراد دیگر که هیچ مشکلی با ریزش مو ندارند نیز می‌توانند از انواع کلاه‌گیس زنانه یا مردانه استفاده کنند.

در رابطه با این کلاه‌ها و استفاده از آن‌ها شایعات و تصورات اشتباه زیادی وجود دارد، که در ادامه به توضیح چندی از ان ها می پردازیم.

اشتباه شماره ۱: وقتی کلاه گیس سرم می‌کنم همه متوجهش میشن!

کلاه‌گیس‌های امروزی طوری طراحی شده‌اند که کاملاً طبیعی و سالم به نظر می‌رسند. زمانی که از نمونه های مرغوب و با کیفیت استفاده می‌کنید تشخیص طبیعی یا مصنوعی بودن مو برای مردم دشوار است، حتی اگر آن ها بخواهند از نزدیک به سر شما نگاه کنند. ب

اشتباه شماره ۲: وقتی هر روز کلاه گیس میذاری به مو و پوست سرت آسیب وارد میشه!

این هم یک تصور اشتباه و متاسفانه رایج دیگر. در اغلب موارد اگر حین نگهداری یا خرید کلاه گیس طبیعی دقت کنید و به نکات توصیه شده توجه داشته باشید، هیچگاه به موهای طبیعی شما آسیب وارد نخواهد شد. در ثانی برخی افراد از کلاه گیس شیمی درمانی استفاده میکنند، یعنی چون تحت درمان هستند موهای خود را از داده اند و برای جبران موی از دست رفته کلاه گیس به سر میکنند. در نتیجه اصلا مویی وجود ندارد که به آن آسیبی وارد شود.

خوشبختانه سلولهای مو، بدون توجه به این که شما روسری، شال، پارچه و یا کلاه‌گیس به سر دارید یا نه، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند. پوشیدن کلاه‌گیس نیز راهی عالی برای محافظت از پوست سر شما است. اما برای اینکه به پوست سر آسیب وارد نشود بهتر است هر روز پوست سر خود را تمیز و مرطوب کنید.

 

اشتباه شماره ۳: کلاه‌ گیس زنانه تنها برای بیماران سرطانی هستش

این درست است که افراد و خانم هایی که سرطان دارند، مخصوصا کسانی که سرطان سینه دارند، از کلاه گیس شیمی درمانی استفاده می کنند، اما این دلیل نیمشود تصور کنیم که تنها کسانی که سرطان دارند باید از کلاه گیس استفاده کنند. در قرن حاظر و از چند دهه پیش تقریبا بیشتر زنان جامعه و حتی مردها بنا به دلایل مختلفی از انواع کلاه‌گیس‌ها استفاده میکنند. بنابراین فقط به کلاه گیس شیمی درمانی نگاه نکنید، استفاده از این موها و گیسوان میتواند دلایل مختلف و منطقی خودش را داشته باشد و تقریبا هر کسی میتواند یک نمونه از آن ها را داشته باشد.

اشتباه شماره ۴: حالت دادن و مراقبت از کلاه گیس طبیعی سخته!

زمانی که یک چیز جدید را امتحان می‌کنیم تقریبا همیشه با مشکل مواجه می‌شویم. مدتی زمان نیاز داریم تا به چیزهای جدید عادت کنیم. اغلب کسانی که اقدام به خرید کلاه گیس طبیعی می‌کنند از انجایی که تاکنون از چنین چیزی استفاده نکرده اند، در ابتدا تصور می‌کنند که نمی‌توان به گلاه گیس حالت داد یا حتی نمی‌توان از آن مراقبت کرد زیرا اصولا یکبار مصرف هستند. اما این تصور اشتباه است



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سرطان و راه های و درمان آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 792
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سوالی که ممکن است به ذهن بسیاری از افراد در مورد ایمپلنت دندان خطور کند این است که آیا ایمپلنت دندان هم می تواند عوارضی داشته باشد؟ و عوارض ایمپلنت دندان چه چیزهایی می تواند باشد؟در پاسخ به این سوال باید گفت جراحی ایمپلنت نیز مانند هر جراحی دیگری ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد.

عوارض ایمپلنت دندان

1خارج شدن روکش ایمپلنت

معمولا روکش دندان در سال اول کاشت برای کنترل وضعیت پیوند استخوان و همین طور کنترل وضعیت لثه با استفاده از چسب موقت چسبانده می شود.

لذا ممکن است بیمار با خارج شدن روکش ایمپلنت مواجه شود. در این صورت با مراجعه به پزشک و استفاده مجدد از چسب موقت ، روکش چسبانده خواهد شد.

2لق شدن دندان های مجاور ایمپلنت

ممکن است دندان های مجاور ایمپلنت به طور مختصری لق شده باشند . این امر بعد از سه هفته و یا یک ماه به حالت طبیعی خود بار خواهد گشت. پس جای نگرانی وجود ندارد.

3شکستگی بدنه ایمپلنت

با اینکه این عارضه بسیار کمیاب و نادر می باشد اما غیر ممکن نیست. چنانچه پروتز دندان به نحوه نامناسبی کار شده باشد فشار را از مرکز ایمپلنت به طراف آن منتقل می کند. این امر به مرور سبب ایجاد شکستگی در بدنه ایمپلنت خواهد شد.

4 عفونت ایمپلنت

ممکن است پس از جراحی وکاشت ایمپلنت بیمار دچار عفونت ایمپلنت شود. این اتفاق به دلیل عدم جوش خوردن پیچ با استخوان فک رخ می دهد. بنابراین همیشه توصیه می شود در طی مراحل کاشت ایمپلنت و حتی بعد از آن نیز از دهان شویه های مناسب استفاده گردد و بهداشت دهان و دندان رعایت شود.

5 تورم و کبودی (موقتی)

در اکثر موارد پس از کاشت دندان تورم و کبودی در ناحیه صورت و بافت نرم پیرامون دندان ایمپلنت ایجاد می شود. این عوارض موقتی بوده و معمولا طی سه هفته نهایت یک ماه به صورت کامل از بین می روند.

6.درد بعد از ایمپلنت دندان

 

به خاطر انجام این عمل، متخصص ایمپلنت مجبور است که از دریل یا وسایل دیگر استفاده کند. عروق عصبی و خونی و بافت نرم و حتی بافت استخوانی در این عمل درگیر هستند. بنابراین طبیعی است که لثه ها واکنش نشان میدهند و ما در مجموع ممکن است درد را تجربه کنیم. بنابراین دلیل درد ایمپلنت دندان دستکاری بافت لثه و فک است.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1049
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

نشتی معده یکی از عوارض اسلیو معده محسوب می شود و به معنی وجود سوراخ یا درز کوچکی در کیسه ی جدید معده و خروج شیره گوارشی از معده به درون شکم می باشد.

علائم نشتی اسلیو معده کدامند؟

برخی از شایع ترین علائم و نشانه های نشتی اسلیو معده عبارت است از:

 

·         افزایش ضربان قلب

·         تنگی نفس

·         درد در ناحیه شکم

·         درد در قفسه سینه

·         شانه درد

·         سرگیجه

·         تب

·         احساس بیماری و نگرانی

در صورتی که پس از جراحی اسلیو معده به هر یک از علائم نشتی اسلیو معده دچار شدید سریعا به پزشک خود اطلاع دهید.

تشخیص و درمان نشتی اسلیو معده

تشخیص نشتی اسلیو معده از طریق آزمایش دستگاه گوارش فوقانی(GI) یا سی تی اسکن انجام می شود. در هر دو روش بیمار مایعی به نام کنتراست می نوشد و سپس از طریق عکس های ایکس ری مشخص می شود که آیا کنتراست از معده نشت کرده یا خیر. اگر بیمار علائم نشتی در اسلیو معده را داشته باشد ولی آزمایشات چیزی نشان ندهند، ممکن است جراح لاغری دستور یک عمل اورژانسی را برای پیدا کردن نشتی بدهد.

نشتی بای پس معده

بای پس معده یکی از متداول ترین جراحی های لاغری است. طی جراحی بای پس معده، بخش پایینی معده کنار گذاشته می شود و تنها قسمت بالای معده باقی می ماند. بخش اول روده کوچک بریده می شود. ابتدای آن به کیسه جدید معده متصل می شود که به این نقطه تلاقی، یک آناستوموز می گویند. انتهای این لوله نیز به بقیه روده کوچک وصل می شود و یک آناستوموز  دیگر می سازد.

جراح لاغری در صورتی  عمل بای پس معده را توصیه می کند که بیمار دارای شاخص توده بدنی(BMI) 40 به بالا و یا ۳۵ به بالا به همراه بیماری های مرتبط با چاقی باشد. شاخص توده بدنی بالای ۴۰ به این معناست که فرد بیش از ۴۵ کیلوگرم اضافه وزن دارد. مانند هر جراحی دیگری، بای پس معده نیز در کنار مزایای فراوان، معایبی نیز دارد که در این قسمت به یکی از شایع ترین عوارض عمل بای پس معده یعنی نشت آناستوموز می پردازیم.

علائم نشتی بای پس معده

نشتی ممکن است در هر یک از آناستوموز ها یه وجود آید. نشت آناستوموز بسته به نوع جراحی (باز یا لاپاراسکوپی) در ۱.۵ تا ۶ درصد از عمل های بای پس اتفاق می افتد. نشت آناستوموز ممکن است طی چندین هفته پس از جراحی بروز پیدا کند اما اکثر نشت ها طی ۳ روز پس از جراحی ایجاد می شوند.علائم و نشانه های نشتی بای پس چیست؟

 

·         افزایش سرعت ضربان قلب

·         تب

·         معده درد

·         ترشح از جای زخم

·         حالت تهوع و استفراغ

·         درد در شانه سمت چپ

·         کاهش فشار خون

·         کاهش تولید ادرار



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 881
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کلُاه-گیس ها از دیربار جزء لوازم شخصی زینتی بودند و معمولا برای پرپشت نشان دادن موها استفاده میشدند. از قدیم عقیده بر این بوده که هرچه موها بلندتر و ضخیم تر باشند شخص زیبایی بیشتری دارد. اما امروزه هدف از داشتن کلاه گیس تنها زیبایی نیست. زیرا برای مثال برخی از افراد سرطانی برای دوره درمان خود کلاه گیس شیمی درمانی میخرند. ما در این مقاله میخواهیم به شما کمک کنیم تا یک کلاه گیس ارزان قیمت برای خود خریداری کنید.

برای خرید کلاه گیس ارزان قیمت باید به چه چیزهایی توجه کنیم؟

جنس

کلاه-گیس‌ها از جنس های مختلفی ساخته میشوند. اما به طور کلی ما آن ها را در دو دسته کلاه گیس طبیعی و مصنوعی قرار میدهیم. انواع طبیعی از موهای طبیعی انسانی ساخته میشوند و مصنوعی نیز از الیاف صناعی غیر انسانی. هرچه کلاه گیس طبیعی تر باشد گرانتر است و برعکس اگر مصنوعی باشد ارزانر است. بنابراین برای خرید کلاه گیس ارزان قیمت باید انواع مصنوعی را خریداری کنید.

رنگ

معمولا موهای کلاه گیس زنانه را در برخی از آن ها رنگ میکنند. از این حیث نمونه های رنگی کمی گرانتر هستند. زیرا برای ساخت آن ها از الیاف رنگی استفاده میشود. برای خرید ارزانتر سعی کنید رنگ های پایه کلاه-گیس مثل مشکی را خریداری کنید.

استایل

برای خرید کلاه گیس ارزان ساده ترین مدل و استایل را انتخاب کنید زیرا هرچه روی آن بیشتر کار شده باشد قیمت بیشتری دارد.

اندازه بلندی و کوتاهی

به نظر میرسد که کلاه گیس های کوتاه تر به خاطر اینکه میزان مواد و موهای بکار رفته در آن ها کمتر است قیمت کمتری دارند و میتوان آن ها را با کمترین قیمت خریداری کرد. مخصوصا اگر مصنوعی باشند.

ایرانی یا خارجی

کلاه-گیس های خارجی به دلیل داشتن کیفیت بالا و تغییرات ارزش ارز معمولا گرانتر هستند بنابراین برای خرید کلاه گیس ارزان قیمت بهتر است خارجی نخرید.

بلند مدت یا کوتاه مدت

کلاه گیسهایی که برای استفاده طولانی مدت مورد استفاده قرار میگیرند کیفیت بالایی دارند و از استانداردهای بهداشتی و ایمنی بالایی برخوردا هستند بنابراین قیمت بیشتری دارند. برای مثال کلاه گیس شیمی درمانی اینگونه است. اما اگر فقط برای یک دوره کوتاه مدت میخواهید کلاه داشته باشید یک کلاه گیس ارزان بخرید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سرطان و راه های و درمان آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 740
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مسواک بین دندانی مسواکی است که از آن برای تمیز کردن فاصله بین دندان ها در طی درمان ارتودنسی استفاده می شود.

در چه مواردی  مسواک بین دندانی بکار می بریم ؟

 

از این نوع مسواک برای تمیز کردن

 

·         سیم و براکت های ارتودنسی دندان

·         پل های دندانی

·         ایمپلنت

·         در مواردی که لثه تحلیل رفته و ریشه دندان آشکار شده است می توان استفاده کرد .

با بکار بردن این نکات شما از عفونت های قارچی دهان و دندان در دستگاه ارتودنسی ثابت در امان می مانید.

 

روش استفاده

پس از انتخاب نوع مناسب مسواک (بسته به فاصله بین دندان)

از مسواک بین دندانی حداقل روزی یک بار ترجیحا بعد از وعده اصلی غذایتان استفاده کنید .

مسواک  را بدون فشار وارد فضای بین دندان هایتان کرده و به آرامی و بطور مایل از بالا به پایین برای فک بالا و از پایین به بالا برای فک پایین در بین فضا ی دندان ها حرکت دهید .

از مسواک بین دندانی برای ماساژ لثه نیز استفاده می کنند .

به این ترتیب که به منظور خون رسانی به بافت لثه در اطراف ایمپلنت از مسواک بین دندانی مناسب استفاده می کنند.

این کار باعث می شود ایمپلنت دندان نسبت به هجوم باکتری مقاوم شده و کمتر آسیب ببیند هم احتمال بروز درد ایمپلنت  دندان را کاهش می دهد.

همچنین  برای مسواک زدن ما بین پیچ های ایمپلنت و زیر پروتز نیز از این نوع مسواک استفاده  می شود.

به این ترتیب که مسواک را ما بین  پین های ایمپلنت قرار داده و به آرامی با حرکات رفت و برگشت بین پین ها را تمیز می کنیم.

 

دستورالعمل های دقیق

استفاده از این روش بسیار آسان است.

برس بین دندانی را در نقطه ی اتصال بین دندان ها و لثه قرار دهید.

1نوک برس را به زاویه مرکز خط دندان ها بچرخانید و آن را به آرامی با زاویه درست تا مرکز دندان ها بکشید.

2بدون اعمال فشار بیشتر بر روی برس دستگیره مسواک را در زاویه 90 درجه نگه دارید.

 

3- حالا می توانید برس را کمی فشار دهید و آهسته بیرون بکشید / کار تمام شده است.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 793
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بر خلاف شایعات رایج درباره جراحی لاغری، این جراحی امروزه بسیار ایمن و کم خطر انجام می شود. همچنین اکنون جراحی های لاغری بر خلاف گذشته که به دلیل استفاده از روش های باز و تهاجمی بسیار چالش برانگیز تر بود، به روش لاپاراسکوپی که جدیدترین روش جراحی لاغری است. در ادامه به توضیح برخی از کم تهاجم ترین و ایمن ترین جراحی های لاغری می پردازیم:

۱.   اسلیو معده (آستینی کردن معده)

جراحی اسلیو معده عبارت است از برداشتن حدود ۸۰ درصد از معده که شامل قسمت تولید کننده هورمون گرسنگی(گرلین) نیز می باشد. معده باقی مانده بخیه زده می شود و شکلی باریک و دراز مانند موز یا آستین پیدا می کند.

·         نحوه کاهش وزن: با کوچک شدن حجم معده و از بین رفتن هورمون گرسنگی بیمار کالری بسیار کمتری دریافت کرده و وزن وی به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند.

·         میزان کاهش وزن تقریبی: اکثر بیماران پس از اسلیو معده حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از وزن اضافی خود را طی ۶ تا ۱۲ ماه و ۵۰ تا ۷۰ درصد از آن را طی ۲سال از دست خواهند داد. سرعت کاهش وزن در این جراحی نسبت به بای پس معده کمتر است که همین موجب کاهش احتمال افتادگی پوست پس از جراحی لاغری می شود.

2.   حلقه معده

حلقه قابل تنظیم معده شامل قرار دادن یک بند یا حلقه به دور بخش فوقانی معده و تشکیل یک کیسه کوچک بالای حلقه می باشد. بخش تحتانی معده در زیر حلقه قرار خواهد گرفت. حلقه معده جراحی کم تهاجمی است و به روش لاپاراسکوپی انجام خواهد شد

·         نحوه کاهش وزن: حلقه معده با محدود کردن معده، کاهش احساس گرسنگی و کاهش سرعت هضم غذا به کاهش وزن فرد کمک می کند. این حلقه قابل تنظیم بوده و می توان بعد ها آن را از بدن خارج کرد.

·         میزان کاهش وزن تقریبی: بیمار ۵۰ درصد از وزن اضافی بدن خود را طی دو سال از دست خواهد داد.

3.   بای پس معده

بای پس معده جزء جراحی های کم تهاجمی است زیرا به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. طی این جراحی، قسمتی از معده بای پس و کنار گذاشته می شود و بخش باقی مانده معده بخیه زده می شود. در عین حال قسمتی از روده کوچک نیز بریده شده و به معده جدید متصل می شود.

·         نحوه کاهش وزن: بیمار پس از بای پس معده بسیار سریع تر از قبل احساس سیری می کند. همچنین به دلیل تغییر مسیر عبوری غذا از روده، میزان کالری و مواد غذایی کمتری به بدن جذب می شود.

·         میزان کاهش وزن تقریبی: ۶۵ تا ۸۰ درصد وزن اضافه بدن طی ۱۸ ماه کاهش خواهد یافت.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 799
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

روش های مختلفی برای خرید کلاه گیس زنانه و مردانه وجود دارد. فرقی نمیکند کجا هستید چه در خانه یا چه در هر شهری از ایران، میتوانید به راحتی آب خوردن هر نوع کلاه-گیسی که دوست دارید را متناسب با سلیقه و شرایط خود بخرید. ما برای کسانی که در اینترنت سرچ میکنند که از کجا کلاه گیس بخرم؟ این مقاله را آماده کرده ایم که امیدوارم مفید باشد.

2 جایی که میتوانید از آن کلاه گیس طبیعی و مصنوعی بخرید

اینترنتی

این روزها همه چیز را میتواند با یک کلیک از طریق اینترنت خریداری کرد. (حتی چیپس و پفک). خوشبخانه ما در ایران جدیدا میتوانیم از طریق اینترنت اقدام به خرید کلاه گیس ارزان و خوب کنیم. بازار این موهای مصنوعی داغ است و هم میتوان انواع کُلاه-گیس نو خرید و هم به کلاه گیس دست دوم دسترسی داشت.

· از کجا کُلاه-گیس نو بخرم: برای خرید میتوانید در اینترنت سرچ کنید. یکی از فروشگاه ها اینترنتی که به صورت آنلاین کلاه‌گیس میفروشند را پیدا کنید و وارد آن شوید. میان محصولات فروشگاه بگردید، قیمت ها را مقایسه کنید و با خواندن جزئیات محصول برای خود یک کلاه گیس بخرید. برای خرید اینترنتی کلاه گیس میتوانید به این سایت مراجعه کنید (https://www.kolahgiss.ir/)

· دست دوم: اگر نمیخواهید یا توان خرید کلاه گیس-گران را ندارید میتوانید وارد سایت هایی مثل دیوار و شیپور شوید و به دنبال کسانی بگردید که کلاه-گیس دست دوم خود را برای فروش در این سایت ها قرار داده اند

حضوری

 

در همه شهرها میتوان مغازه هایی را پیدا کرد که این کلاه ها را خرید و فروش میکنند. اما از آنجایی که ممکن است انواع بی کبیفیت و تقلبی را به شما بفروشند نمیتوان به همه اعتماد کرد. با پرس و جو بهترین مغازه را پیدا کنید و برای خرید به آنجا بروید. برای مثال اگر در تهران زندگی میکنید میتوانید برای خرید کلاه گیس به این آدرس بروید (تهران - خیابان طالقانی - نبش ایرانشهر - جنب بانک تجارت - پلاک 282 - طبقه 5 (نزدیک ایستگاه مترو طالقانی و ایستگاه مترو فردوسی) یا با شماره تلفن های (88307906-88845766- 88820817-88840872) با آن ها تماس بگیرید. با مراجعه به این آدرس میتوانید با مشاوره رایگان بهترین و با کیفیت ترین جنس های خارجی را تهیه کنید و حتی اگر بیماری سرطنی دارید و در عین حال توانایی مالی ندارید روی کمکشان حساب باز کنید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سرطان و راه های و درمان آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 1482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه عوارض درمان ارتودنسی یکی از مسائلی است که به شکل گسترده ای مورد توجه متقاضیان ارتودنسی قرار گرفته است.

به همین دلیل لازم است برای شفاف سازی و راه های پیشگیری از عوارض درمان ارتودنسی مقاله ای به این موضوع اختصاص داده شود.

ایجاد لکه های سفید روی دندان در طول درمان ارتودنسی ثابت

ضایعات لکه های سفید یک مشکل بالینی قابل توجه در درمان ارتودنسی است.

بررسی های به عمل آمده از عکس های دیجیتالی قبل و بعد از درمان ارتودنسی نشان می دهد که لکه های سفید پس از نصب براکت های ارتودنسی و در طول مدت درمان ارتودنسی ثابت تشدید شده اند .

علت بوجود آمدن لکه های سفید پس از پایان درمان ارتودنسی موارد زیر است:

·         بهداشت ضعیف بیماران

·         عدم توجه به توصیه های متخصص ارتودنسی

·         مسواک زدن نادرست

استفاده از ایمپلنت بیمار به عنوان تکیه گاه ارتودنسی

بیمارانی که قبلا دارای ایمپلنت دندان  بوده اند و اکنون به درمان ارتودنسی رو می آورند، ممکن است فشاری که به ایمپلنت آنها وارد می آید و استفاده ای که از ایمپلنت   به عنوان لنگرگاه ارتودنسی می شود باعث شکست درمان شود .در چنین مواقعی همکاری متخصص ایمپلنت  و ارتودنسی ضروری است.

تحلیل ریشه آپیکال دندانهای قدامی فک بالا

تحلیل ریشه آپیکالی امروزه به عنوان یک مشکل شایع و مرتبط با درمان ارتودنسی شناخته شده است .

به نظر می رسد تحلیل آپیکالی ریشه می تواند از عوامل مختلفی ناشی شود.

عواملی چون:

·         استعداد ژنتیکی

·         تنوعات بیولوژیکی فردی

·         فاکتورهای مکانیکی

·         دراین نوع عارضه نقش داشته اند

 پوسیدگی دندان ها در طول درمان ارتودنسی

ارتودنسی دندان پتانسیل آن را دارد که باعث وارد آوردن آسیب های قابل توجهی به بافت های سخت و نرم دندان ها شود.

توسعه پوسیدگی اولیه یک مشکل بالینی قابل توجه و یکی از عوارض درمان ارتودنسی محسوب می شود.

تحلیل ریشه، یکی شایع ترین عوارض درمان ارتودنسی است

زمانی که نیروی ارتودنسی اعمال شده جهت حرکت دندان بطور متناوب به دندان ها وارد می شود.

اگر فرد دارای حساسیت ریشه به صورت ژنتیکی باشد، یا صدمات دندانی درمان نشده و خرابی ریشه ها قبل از ارتودنسی داشته باشد، ممکن است در معرض خطر احتمالی تحلیل ریشه قرار بگیرد .

زرد شدن دندان ها

ارتودنسی به هیچ وجه تغییر رنگی در دندان ها ایجاد نمی کند و ممکن است بیماران با عدم رعایت بهداشت دچار پوسیدگی های اولیه در دندان ها شوند که با رعایت بهداشت مناسب رفع خواهد شد.

برگشت درمان ارتودنسی

برگشت درمان ارتودنسی تنها در عده معدودی از بیماران دیده شده است.

نتیجه درمان ارتودنسی اغلب برای حدود نود وپنج درصد از بیماران رضایت خاطر را به همراه می آورد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 983
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بیشتر جراحی های لاغری جای بخیه های کوچک ( در صورت انجام لاپاراسکوپی) یا بزرگی(در صورت انجام جراحی باز) را از خود به جا می گذارند. جراحی لاغری در واقع راه حلی نهایی برای کاهش وزن است. با استفاده از انواع جراحی های لاغری مانند اسلیو معده، بای پس معده، حلقه معده و روش های دیگر می توان رویه زندگی فرد را برای دستیابی به وزنی ایده آل تغییر داد..در ادامه به توضیح انواع برش های ممکن برای جراحی لاغری می پردازیم

تک برش در جراحی لاپاراسکوپی (استفاده از یک برش کوچک که معمولا در ناف ایجاد می شود.)

لاپاراسکوپی استاندارد که با ایجاد ۳ تا ۵ برش کوچک در شکم همراه است.

جراحی باز که طی این روش قدیمی برشی بزرگ سرتاسر شکم ایجاد می شود.

اندازه هر یک از این برش ها بستگی به نوع جراحی لاغری بیمار و موقعیت هر برش در شکم دارد.

انواع جای بخیه در جراحی لاغری

تعداد برش های ایجاد شده روی شکم تا حد بسیاری به تجربه جراح لاغری بستگی دارد. بسیاری از جراحان ماهر در صورتی که بیمار رژیم غذایی لازم را در مدت قبل از جراحی لاغری رعایت کرده باشد، لزومی به ایجاد برش های زیاد نمی بینند.

جراحی لاپاراسکوپی تک برشی

برای جراحی تک برشی، جراح تنها یک برش لاپاراسکوپی ایجاد می کند که معمولا با ناف پوشانده می شود. این روش برای افرادی که خواستار حداقل جای بخیه هستند، بسیار مناسب می باشد.

   روش نرمال جراحی لاپاراسکوپی ( ۳ تا ۵ برش)

این روش تک برشی نیست و اکثرا در جراحی اسلیو معده استفاده می شود. به طور کلی۳ تا ۵ (به اندازه های ۵mm تا نهایتا ۱۲mmبرش روی شکم ایجاد می شود و ابزار های لاپاراسکوپی از داخل آنها عبور کرده و وارد بدن خواهند شد. در این نوع جراحی، خوب شدن سریع زخم رابطه مستقیم با سلامت فرد دارد.

  جراحی باز

در این روش جراح برشی سرتاسر شکم ایجاد می کند تا به ارگان های شکمی دسترسی پیدا کند. پس از انجام عمل جراحی لازم است کل شکم بخیه و بسته شود. این نوع جراحی که امروزه کمتر از آن استفاده می شود.

باید ها در جلوگیری از ماندن جای بخیه

·         بخیه کردن برش ها

·         پوست شکم را مرطوب نگه دارید

·         اجتناب از تابش نور خورشید

·         ماساژ جای زخم

·         چک کردن مداوم زخم برای اطلاع از علائم عفونت

شستشوی زخم بخیه

 

در صورتی که جای زخم بخیه شده باشد، می توان پس از ۴۸ ساعت از اتمام جراحی لاغری به حمام رفت. از آنجایی که در این مدت بافت پوششی ترمیمی روی زخم تشکیل شده، بنابراین آب و باکتری ها نمی توانند به درون زخم نفوذ کنند و استحمام با بخیه بلامانع است



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 740
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کسانی که به هر دلیلی از کلاه گیس استفاده میکنند باید به درستی از آن نگهداری کنند و با تمام توصیه های پیرامون آن آشنا باشند. فرقی نمیکند کلاه گیس طبیعی شیک زنانه میگیرید یا نه، کلاه‌گیس شیمی‌درمانی، در هر صورت همه کسانی که این گیسوان مصنوعی را دارند، باید بتوانند به درستی از آن محافظت و مراقبت کنند. در این مقاله با 4 نکته درباره نگهداری و مراقبت از این کلاه‌ها آشنا خواهید شد.

1. برای خشک کردن کلاه گیس مصنوعی از سشوار استفاده نکنید

 

فرقی نمی‌کند که کلاه‌گیس طبیعی داشته باشید یا مصنوعی، بهتر است سعی کنید آن ها خیس نشوند. اما اگر یک کلاه‌-گیس مصنوعی دارید و تحت هر شرایطی خیس شده، هیچوقت آن را با اتو مو، سشوار یا سایر روش های حرارتی خشک کنید. زیرا مواد سازنده این کلاه ها در مقابل حرارات آسیب پذیر هستند و در صورت آسیب دیگر قابل استفاده نخواهند بود. زیرا قطعاً به الیاف آن ها آسیب خواهید رساند.

2. کلاه-گیس را خودتان سرخود رنگ نکنید

 

شما قیمت زیادی برای کلاه گیس پرداخت میکنید و باید در مراقبت و نگهداری از آن احتیاط کنید. مخصوصا هیچوقت خودتان اقدام به رنگ کردن یک کلاه گیس زنانه طبیعی نکنید مگر اینکه واقعا حرفه ای باشید. زیرا الیاف آن خراب و غیرقابل استفاده میشود. اینکار را به آرایشگاه های حرفه ای بسپارید.

3. کلاه-گیس را از آتش و گرمای اجاق گاز دور نگه دارید

 

سعی کنید وقتی در حال پخت و پز هستید کلاه-گیس خود را در بیاورید زیرا حرارت شعله اجاق گاز باعث خراب شدن تارهای مو میشود. مخصوصا از روشن کردن آتش با هیزم و نزدیک شدن به آن با کلاه گیس خودداری کنید.

4. هیچوقت کلاه گیس تنگ سرتان نکنید

 

اگر نمیخواهید به موهای طبیع خودتان آسیب وارد شود همیشه در انتخاب سایز و اندازه کلاه گیس هوشیار باشید و دقت کنید. اگر خیلی گشاد باشد از سرتان می افتد و اگر خیلی تنگ باشد به پوست و موی خودتان آسیب میزند زیرا فرآیند خون رسانی به آن ها را مختل میکند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سرطان و راه های و درمان آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 789
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تداخل روکش دندان با درمان ارتودنسی زمانی صورت می گیرد که بیمار با دندان روکش شده تصمیم به انجام عمل ارتودنسی می کند.

البته امکان دارد که دندان روکش شده شما همان دندانی باشد که در روند کار ارتودنسی باید از دهانتان خارج شود.

اگر نه ، این مشکل به دست ارتودنتیست شما حل خواهد شد.

با این حساب متخصص ارتودنسی شما کمی به زحمت خواهد افتاد.

او باید همه تلاشش را بکند تا در صورت امکان شما بتوانید در آینده هم مجبور به تعویض روکش نشوید و ازهمان روکش  قبل از ارتودنسی بهره ببرید.

ضرورت روکش کردن دندان

روکش دندان می تواند از دندان ضعیف و مستعد به ترک خوردن و شکستن محافظت کند .

قدرت دندان شکسته و به شدت فرسوده را  دوباره احیا می کند

یک پل دندانی را در جای خالی به وجود می آورد

دندانی را که تغییر رنگ داده پوشش می دهد

برای پوشش ایمپلنت دندان

روکش برای دندان عصب کشی شده

در مواردی که دندان نیاز به روت کانال داشته باشد ممکن است بخش وسیعی از تاج خود را از دست داده و پس از درمان، ریشه هم خشک و شکننده خواهد شد.

بنابر این در اینگونه موارد دندان شما به روکش نیاز دارد.

قبل از درمان ارتودنسی اگر دندانی نیاز به درمان ریشه داشته باشد حتما باید ابتدا روت کانال و ترمیم صورت بگیرد سپس درمان ارتودنسی آغاز شود.

 

روکش دندان به منظور زیبایی

برای روکش دندان به منظور زیبایی بهتر است بعد از ترمیم دندان از روکشهای تمام سرامیک که به طور کامل از نوعی چینی مانند پرسلن ساخته شده اند استفاده کنیم.

این روکش ها طبیعی به نظر می رسند.

به خاطر ساختار ضعیف این روکش بهتر است ابتدا ارتودنسی دندان انجام شود و سپس اقدام به نصب این روکش به روی دندان ها شود.

روکش دندان جلو

این مهم است که بدانید برای روکش کردن دندان ها ابتدا باید دندان شما تراش بخورد.

در صورتی که دندان های جلویی در اثر حادثه دچار شکستگی شده اند بهترین انتخاب می تواند روکش های سرامیکی یا انواع روکش زیرکونیوم باشد.

مشکلات خفیف و یا متوسط دندان های جلویی را می توان به وسیله لامینت اصلاح کرد.

لامینت دندان و یا ترمیم های کامپوزیت ونیر لایه ای از مواد همرنگ دندان هستند که فرم، رنگ، شکل و طول دندان ها را اصلاح می کنند.

مقایسه درمان ارتودنسی با لامینت

فاصله دندانی به وسیله درمان ارتودنسی ( ارتودنسی متحرک  و ثابت ) برای همیشه اصلاح می شود و در درمان ارتودنسی دندان ها در جایگاه اصلی خود می نشینند.

در حالی که با ترمیم به وسیله لامینیت ممکن است فاصله دندانی با وارد آمدن ضربه به روکش لامینت شکسته شود و دندان ها دوباره به وضعیت سابق برگردند.

در درمان ارتودنسی مینای دندان تراش نمی خورد.

در حالی که برای لامینت دندان به تراشیدن مینای دندان نیاز داریم.

در اثر تراشیدن مینای دندان ممکن است عصب دندان ها از بین برود.

 

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 729
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

علت بازگشت وزن پس از جراحی لاغری چیست؟

عوامل مختلفی در احتمال بازگشت وزن پس از جراحی لاغری تاثیرگذار هستند، که عبارتند از:

وزن سابق

شاید به نظر برسد که کاهش وزن قبل از عمل لاغری بی فایده است، اما اینطور نیست. کاهش مقداری از وزن قبل از جراحی لاغری باعث می شود عوارض اسلیو معده، ساسی بای پس یا دیگر انواع جراحی لاغری کمتر شود و علاوه بر این شاخص توده بدنی(BMI) نیز کاهش بیشتری داشته باشد. هر چقدر شاخص توده بدنی فرد قبل از جراحی کمتر باشد، احتمال کاهش وزن بیشتر، و بازگشت وزن وی کمتر خواهد بود

اعتیاد به الکل یا مواد مخدر

بی شک می توان انتظار داشت که مصرف کنندگان مواد مخدر به عادات قبلی خود بازگردند.

بینداشتن حامی و پشتیبان 

بیمار در صورت نداشتن حامی در میان اعضای خانواده، دوستان یا اطرافیان پس از مدتی سست شده و اراده ی خود را از دست می دهد. همچنین مراجعه به روانشناس و گرفتن مشاوره می تواند برای سلامت جسمی و روانی پس از جراحی لاغری بسیار مفید باشد.

وضعیت روانی پس از جراحی لاغری

افزایش تمایل به غذا خوردن و کاهش احساس شادی پس از جراحی لاغری می تواند مستقیما بر افزایش وزن بیمار تاثیر گذارد. اعتیاد به غذا نیز یکی دیگر از دلایل افزایش و بازگشت وزن پس از جراحی لاغری می باشد.

 

جلوگیری از بازگشت وزن پس از جراحی لاغری

عادات غذایی سالم

پس از جراحی لاغری بسیاری از بیماران، شاهد کاهش وزن سریع خود هستند. به مرور زمان سرعت کاهش وزن کمتر شده و بیماران ممکن است در این مدت از رژیم غذایی خود پیروی نکرده و ناپرهیزی کنند. همین امر موجب افزایش یا بازگشت وزن پس از جراحی لاغری خواهد شد. داشتن نظم و انضباط در پیروی از رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری و عادات غذایی صحیح می تواند از بازگشت وزن پس از جراحی لاغری جلوگیری کند.

ملاقات منظم با پزشک

پس از جراحی لاغری، بیمار باید به طور منظم با پزشک یا جراح لاغری خود ملاقات داشته باشد تا بتواند با دقت بیشتری اهداف خود را دنبال کند. به غیر از این افراد، بهتر است با یک متخصص یا کارشناس تغذیه و یک مشاور نیز ملاقات داشته باشید

تحرک بیشتر

هر چه تحرک بیشتری داشته باشید، بدنتان در سلامت بیشتری خواهد بود. اضافه کردن فعالیت های فیزیکی و ورزش پس از جراحی لاغری به برنامه روزانه، موجب زیبایی بیشتر فرم بدنتان خواهد شد. می توانید ابتدا با پیاده روی شروع کنید و هدف های کوچک و قابل دستیابی برای خود تعیین کنید. بهتر است تمرین های مقاومتی را نیز در ورزش خود بگنجانید تا سوخت و ساز بدن را در سطح بالایی نگه دارید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 702
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از راه های پوشاندن ظاهری طاسی سر در افرادی که موهای خود را از دست داده اند (معمولا به دلیل بیماری آلوپسی و شیمی درمانی )استفاده از کلاه گيس طبیعی یا مصنوعی است هر چند که از ديد افراد معمولی جامعه، استفاده از کلاه گيس برای مردان شايسته نبوده و اغلب اين افراد مورد تمسخر ديگران قرار می گيرند و همين مطلب موجب ايجاد يک ترس و اضطراب دائمی و سرافکندگی فرد می گردد. در مقابل خانم ها بسيار راحت تر از کلاه گيس استفاده کرده و فرهنگ جامعه هم استفاده از کلاه گیس زنانه را می پسندد و عيبی برای آن نمی بيند.

 

کلاه گيس های مدرن از جنس آکريليک بوده و بسيار سبک هستند و بی نهايت طبيعی بنظر می رسند ولی مشکل آنها اين است که فرد کمی احساس گرما در سرش می کند. به همین دلیل از این کلاه گیس ها نمی توان به عنوان کلاه گیس شیمی درمانی استفاده کرد زیرا ممکن است برای پوست حساس افراد سرطانی آزار دهنده باشد.

با تجوجه به تنوع رنگ و مدل در کلاه گيس های آکريليک، تهيه آنها بسيار ساده است و باید بدانید که که کلاه گيس ها را بايستی هر 9 – 6 ماه تعويض نمود. اکثر افراد دو عدد کلاه گيس دارند که يکی از آنها زاپاس است. در صورتيکه سر کاملاً طاس باشد می توان برای استقرار محکمتر کلاه گيس بر روی سر از قطعات چسب دار مخصوص ( Adhesive Pad ) استفاده نمود. برخی افراد ترجيح می دهند که از کلاه گيس دارای موهای طبيعی ( Real Hair Wig ) استفاده نمايند. قيمت اين کلاه گيس ها نسبت به نوع قبلی خيلی گرانتر بوده ولی حسن کلاه گيس این کلاه گیس نسبت به کلاه گیس های ارزان این است که با موهای طبعی ساخته شده اند که می توان آن را هر 4 – 3 سال عوض کرد. اين کلاه گيس ها را نمی توان شست و لذا در باران نمی توان از آنها استفاده کرد و بطور کلی استفاده از آنها در مقايسه با نوع آکريليک مشکلات بيشتری دارد.

ارتباط کلاه گیس با کاشت موی طبیعی

گاهی فرد برای پوشانيدن ظاهری يک طاسی نه چندان شديد و وسيع در سرش نیازمند به استفاده از کلاه گيس شده و مدتی از آن استفاده می کند بدين معنی که شخص با کلاه گيس خود را به جامعه معرفی کرده و بدين ترتيب در انظار ظاهر می شود.اما ممکن است پس از مدتی وی از کلاه گيس و مشکلات آن خسته شده و تصميم به انجام کاشت مو می گيرد. اين فرد با کسی که از کلاه گيس استفاده نکرده و با طاسی سرش در انظار ظاهر شده است، تفاوت های بسياری داشته و يکسری مشکلات بر سر راه کاشت موی وی وجود دارد. اکثر اين مشکلات به جنبه های روانشناسی و احساسی فرد برمی گردد. با توجه به اينکه برای انجام کاشت مو اکثراً لازم است که موها تراشيده شوند و از طرفی معمولاً کلاه گيس به موهای قبلی فرد متصل شده است، لذا مشخص است که پس از کاشت مو ديگر نمی توان از کلاه گيس استفاده شده و اين مطلب موجب بروز مشکلاتی برای فرد از نظر برخورد اجتماعی وی گردد.

از سوی ديگر تراکم موهای کلاه گيس بسيار بيشتر از تراکمی است که با يک يا دو جلسه کاشت موی طبيعی ايجاد شده هر چند که اين تراکم بالا به قيمت ظاهر غيرعادی و مصنوعی کلاه گيس بدست می آيد. تراکم کمتر کاشت مو گاهی موجب پشيمانی فرد از انجام کاشت مو شده و سخنان نيش دار اطرافيان هم به آن دامن می زند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 864
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تسکین درد دندان بعد از ایمپلنت : یک هفته اول

بعد از عمل تا 5 یا 7 روز بعد از آن تجربه درد طبیعی است. در این هفته مصرف داروهای مسکنی مثل ایبوپروفن میتواند به تسکین درد ایمپلنت دندان کمک زیادی بکند.

 

تسکین درد ایمپلنت دندان : بعد از 2 هفته

معمولا از 10 روز تا 2 هفته پس از عمل ایمپلنت دندان بیمار دیگر نباید هیچگونه دردی را تجربه کند. اگر هنوز درد دارید باید به دندانپزشک متخصص خود اطلاع دهید.

علت درد ایمپلنت دندان بعد از حدود 3 تا 4ماه  بعد از عمل

 

  • ·         احتمال ابتلا به بیماری‌های خودایمنی که اجازه بهبود را به دهان نمیدهند
  • ·         کاهش خونرسانی به اطراف ایمپلنت
  • ·         تاثیرات منفی برخی از داروها
  • ·         عدم توجه به سلامتی و بهداشت ضعیف دهان و دندان
  • ·         بروز عفونت مزمن
  • ·         مشکل اضافه بار
  • ·         شکست ایمپلنت
  • ·         بروز واکنش آلرژیک در پاسخ به ایمپلنت
  • ·         وارد شدن آسیب به عصب

 

چنانچه هر کدام از موارد بالا را تجربه میکنید باید فورا به متخصص ایمپلنت خود مراجعه کنید.

علت درد ایمپلنت دندان بعد از گذشت 1 سال یا بیشتر

 

  • ·         سیگار کشیدن
  • ·         فرآیند بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها به هر روش
  • ·         عدم توجه به بهداشت عمومی و خصوصا بهداشت دهان
  • ·         آسیب دیدگی لثه در اطراف ایمپلنت
  • ·         عفونت دهان و دندان

 

راه های تسکین درد دندان بعد از ایمپلنت دندان

راه های زیادی برای خلاص شدن از شر درد دندان بعد از کاشت ایمپلنت وجود دارد. برخی از این راه حل ها عبارتند از:

 

·         تمام دستورالعمل های متخصص ایمپلنت را مو به مو انجام دهید

بعد از عمل، دندانپزشک به شما توصیه هایی ارائه میدهد. برای مثال نحوه غذا خوردن، رژیم غذایی احتمالی، نگهداری از ایمپلنت، تمیز کرن دندان ها و راه های تسکین درد ایمپلنت ارئه میدهد. به تمامی این توصیه ها گوش کنید و آن ها را انجام دهید.

 

·         داروی خود را مصرف کنید یا دوز آن را تغییر دهید

برای درمان درد ایمپلنت معمولا برای شما دارو تجویز میشود. اگر حس کردید که دارهای تجویزی نمیتوانند تمام درد شما را تسکین دهند حتما با جراح خود صحبت کنید تا داروهای دیگر یا همان داروها را با دوز بالاتر برایتان تجویز کند.

 

·         آب نمک را فراموش نکنید

استفاده از آب نمک همیشه برای حفظ سلامت دهان و دندان ایده خوبی است. قرقره کردن آب نمک بعد از عمل می تواند تا حد زیادی باعث کاهش درد ایمپلنت دندان شود. زیرا نمک می تواند جلوی رشد عفونت را بگیرد.

 

·         بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کنید

 

برای کاهش درد ایمپلنت دندان حتما هر روز حداقل 3 بار دندان های خود را با مسواک نرم بشویید اما از دو روز بعد عمل ایمپلنت دندان شروع به مسواک زدن کنید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1068
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لاپاراسکوپی یا (Laparoscopy) به یک فرآیند و پروسه جراحی گفته میشود که برای تشخیص و درمان اختلالات، مشکلات و بیماری های اندام های داخل شکم و حفره لگن مورد استفاده قرار میگیرد

چرا و در چه مواقعی از لاپاراسکوپی استفاده میشود؟

از این پروسه علاوه بر درمان شرایط پزشکی مختلف، به منظور تشخیص مشکلات، اختلالت و بیماری های حفره شکم و حفره لگن استفاده میشود. زمانی که پزشکان و متخصصان نتوانند با تست های رایج تشخیصی (مثل سی تی اسکن یا سونوگرافی) مشکل بیمار را تشخیص دهند، می‌توانند با کمک این عمل به مشاهده دقیق موضع داخل شکم و لگن پرداخته و با دید بهتری به جستجوی مشکلات و علل احتمالی بیماری شخص بپردازند. از این عمل به منظور درمان مشکلات زیر نیز استفاده میشود:

·         برداشتن آپاندیس ملتهب

·         درمان و برداشتن کیسه صفرا به دنبال عفونت شدید، تشکیل سنگ یا ترکیدن آن

·         درمان جراحی مشکلات کبد و لوزالمعده، روده های بزرگ و کوچک،طحال، معده و سایر ارگان های لگن و شکم

·         انجام عمل لاغری اسلیو معده

·         عمل لاغری بای پس معده

·         عمل بالون گذاری و حلقه

·          سایر اعمال جراحی چاقی

 

در عمل جراحی لاپاراسکوپی چه میگذرد و این عمل چگونه انجام می‌شود؟

 

لاپاراسکوپی در اغلب موارد یک پروسه سرپایی است. به این صورت که شما قبل از انجام عمل لازم نیست از قبل (مثلا شب قبل از عمل) در بیمارستان بستری باشید و بعد از اینکه هوشیار شده و مورد ارزیابی قرار گرفتید میتوانید همان روز به خانه بروید.

آماده شدن برای لاپاراسکوپی

 

قبل از انجام هر عملی بیمار یا مددجو باید خود را برای آن آماده کند. علاوه بر آمادگی روحی و روانی، شخص موظف است تمام ملاحضات و توصیه های پزشک را رعایت کند و موارد زیر را با پزشک خود درمیان بگذارد.

·         تمام داروهای مصرفی

·         سابقه بستری شدن یا عمل قبلی

·         سابقه حساسیت به دارو، ماده غذایی یا شرایط خاص

·         سابقه خانوادگی بیماری (مثلا دیابت، چاقی مفرط، بیماری قلبی و عروقی و …)

·         هر گونه بیماری که به آن مبتلا بوده یا هستید

قبل از انجام عمل لاپاراسکوپی چه آزمایش هایی باید گرفته شود؟

 

هرچند که نوع آزمایش های درخواستی باید توسط پزشک جراح شما (برای مثال جراح لاغری ) و بر اساس وضعیت شما مشخص شود، اما به طور معمول ممکن است لازم باشد آزمایش ها و تست های زیر را انجام دهید:

·         تست خون (شمارش کامل سلول های خونی)

·         آزمایش ادرار

·         الکتروکاردیوگرام قلب (نوار قلب)

·         اشعه ایکس از قفسه سینه

·         سونوگرافی با امواج اولتراسونیک

·         Ct یا همان سی تی اسکن

·         در برخی موارد ام آر آی



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 821
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تغییرات بدن در سرطان شامل تغییرات در سیستم ایمنی

سیستم ایمنی از بدن در مقابل بیماری هایی که روزانه با آن ها مواجه می شویم و حتی ممکن است به آن مبتلا شویم و هم چنین عفونت هایی که مشکلات زیادی برای ما به وجود می آورند، حفاظت می کند. وقتی مبتلا به سرطان می شوید و یا در طول دوره درمان آن هستید ، گاهی سیستم ایمنی بدن شما تضعیف می شود.

برای جلوگیری از تغییرات سیستم ایمنی بدن در هنگام سرطان نیز برخی از سلول های سیستم ایمنی بدن می توانند سلول های سرطانی غیر طبیعی را تشخیص دهند و آن ها را از بین ببرند. اما متاسفانه ممکن است این راه برای خلاص شدن از شر سرطان به طور کامل کفایت نکند.

تغییرات پوستی در سرطان

همانطور که گفته شد، در بیماری سرطان در طول دوره بیماری و یا در طول دوره درمان، تغییرات بدن در سرطان شامل تغییراتی در اندام های شما ایجاد می شود که یکی از آنها تغییرات پوستی است. بیماری سرطان تغییراتی را در پوست و ناخن ایجاد خواهد کرد ، اما نگران این قضیه نباشید زیرا می توانید با تیم های مراقبت بهداشتی تماس گرفته و این مشکلات را برطرف کنید.

مشکلاتی که در طول دوره درمان بیماری سرطان ایجاد می شود مواردی است از جمله: در طول دوره پرتو درمانی و شیمی درمانی اغلب بسیار خفیف هستند ولی گاه در پرتو درمانی به دلیل اینکه اشعه به پوست تابیده می شود احساس خارش ، قرمزی و گاهی تیرگی را می کنید. حتی ممکن است زخم هایی بر روی پوست ایجاد شود.

تغییر در مو پس از ابتلا به سرطان

باید بدانید که در زمان ابتلا به سرطان و نیز در طول دوره درمان آن دچار ریزش مو خواهید شد. ریزش مو یکی از سخت ترین و ناراحت کننده ترین بخش های تجربه بیماری سرطان است، البته این را هم اضافه کنم ممکن است بعضی سرطان ها باعث ایجاد ریزش مو نشود، ولی در اکثر مواقع این اتفاق رخ می دهد. این که شخصی خود را بدون موی سر و ابرو تصور کند خیلی وحشتناک است ولی در اغلب موارد افرادی که در حال درمان هستند و شیمی درمانی می شوند افردی بدون مو ، ابرو و مژه هستند. این بخش سخت ترین قسمت بیماری سرطان است که بعضی افراد تجربه می کنند. اما اگر این موضوع برای فرد مبتلا به سرطان خیلی ناراحت کننده باشد می تواند قبل از شروع شیمی درمانی اقدام به خرید کلاه گیس شیمی درمانی کند. ( توجه کنید استفاده از کلاه گیس ارزان با الیاف مصنوعی می تواند برای پوست حساس افرادی که تحت شیمی درمانی هستند آزار دهنده باشد )

تغییرات بدن در سرطان شامل تغییر اندام های گوارشی

مشکلات مختلفی در اندام های گوارشی در افراد مبتلا به سرطان ایجاد می شود. به طور مثال، مسائل مربوط به هضم غذا در افراد مبتلا به سرطان یکی از مشکلاتی است که وجود دارد زیرا مشکلات گوارشی می تواند توانایی بیمار در هضم غذا را مختل کند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سرطان و راه های و درمان آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 1014
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دلیل درد ایمپلنت دندان چیست؟

به خاطر انجام این عمل، متخصص ایمپلنت مجبور است که از دریل یا وسایل دیگر استفاده کند. عروق عصبی و خونی و بافت نرم و حتی بافت استخوانی در این عمل درگیر هستند. بنابراین طبیعی است که لثه ها واکنش نشان میدهند و ما در مجموع ممکن است درد را تجربه کنیم. بنابراین دلیل درد بعد از ایمپلنت دندان دستکاری بافت لثه و فک است.

درد کاشت ایمپلنت نسبت به درد کشیدن دندان بسیار کمتر است

اینکه برخی بیماران به خاطر انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان هراس داشته باشند یا بترسند کاملا طبیعی است. اما خوشبختانه با وجود تکنولوژی های جدید در حوزه دندانپزشکی و به لطف داروهای بیحس کننده دیگر، نباید از درد ناشی از ایمپلنت دندان هراس داشته باشید. بنابراین از آنجا که حین انجام عمل به بیماران دارو داده شده، دیگر به آن صورت دردی را تجربه نمی کنند و حین عمل آرامش دارند. به گونه ای که این بیماران معتقدند درد ایمپلنت دندان بسیار کمتر از درد  کشیدن دندان عقل است.

درمان درد ایمپلنت دندان با بیحسی موضعی

                                          

برای انجام بسیاری از اعمال جراحی دهان و دندان از بیحسی  موضعی استفاده میشود. این بیحسی با کمک برخی داروها و از راه تزریق مستقیم به ناحیه مورد نظر صورت میگیرد. در خصوص کاشت ایمپلنت نیز؛ قبل از اینکه عمل شروع شود، جراح دهان و دندان با داروی بیحسی ناحیه ای که قرار است ایمپلنت کاشته شود و اطراف آن را بیحس میکند. حین ورود سوزن به داخل لثه احتمالا کمی درد تجربه خواهید کرد. اما بعد از اثر کردن دارو دیگر چیزی حس نخواهید کرد. اما میتوانید فشار دریل بر روی دندان ها و فک را حس کنید (بدون احساس درد)

 

راه های  تسکین درد ایمپلنت

 

بعد از اینکه عمل جراحی شما به اتمام رسید، ایمپلنتولوژیست به شما توصیه هایی درباره مراقبت های پس از عمل شامل شیوه های کنترل درد ارائه خواهد داد. برای اینکه بتوانید بهتر درد بعد از عمل را مدیریت کنید موارد زیر را دنبال کنید

·         تمام توصیه ها و نکته های ارائه شده توسط متخصص ایمپلنت دندان را مو به مو انجام دهید

·         داروهای مسکن تجویزی را تهیه کرده و به موقع بخورید

·         برای کنترل بهتر درد دندان از کمپرس یا کیسه آب یخ استفاده کنید

·         در صورت نیاز با کمک آب نمک لثه های خود را بشویید

·         تا مدتی غذا یا نوشیدنی سرد یا خنک نیز بخورید

·         طبق معمول به موقع مسواک بزنید و حتما نخ دندان بکشید



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 822
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ریزش مو اتفاق بسیار ناخوشایندی است و به نظر نمی‌رسد هیچکس از این ریزش استقبال کند. بنا به دلایل مختلفی موها می‌ریزند و تعداد زیادی از افراد همواره تحت تاثیر ریزش مو هستند. یکی از عللی که می‌تواند باعث بروز چنین اتفاقی شود، انجام عمل جراحی لاغری است.

ریزش مو و شدت آن در انواع عمل های لاغری

به طور کلی در اغلب پروسه های جراحی لاغری  شاهد ریزش جزئی مو هستیم. برای مثال عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده دو نمونه  از اعمالی هستند که برخی بیماران پس از انجام آن ها دچار ریزش مو میشوند. عملی مثل باندینگ یا حلقه معده نیز ریزش مو دارد، اما در مقایسه با دو روش ذکر شده به میزان بسیار اندک و در مدت زمان کمتری این اتفاق رخ میدهد.

اصلا چرا ممکن است بعد از عمل لاغری با ریزش مو مواجه شویم؟

نتیجه تحقیقات اخیر نشان میدهد که دو عامل بسیار بسیار مهم یعنی استرس فیزیکی و جسمی، و از دست دادن سریع وزن، میتوانند باعث شیف یا جابجایی مسیر انتقال مواد مغذی به ارگان های حیاتی تری مثل مغز، کلیه ها، کبد  و … شود.

۴ روش پیشگیری از ریزش مو بعد از عمل جراحی اسلیو

در این مقاله ۴ روش ساده پیشگیری از ریزش مو بعد از اعمالی مثل اسلیو معده و بای پس معده ذکر شده اند. با دنبال کردن این ۴ مورد، دیگر بعد از عمل با ریزش مو مواجه نمیشوید و یا این ریزش کاهش میابد.

·        پروتئین، پروتئن و پروتئین!

پروتئین یک ماده بسیار مغذی و بسیار کاربردی برای بدن ما است. این ماده فوق العاده، در ساخت و نگهداری بسیاری از ساختارهای بدن ما مثل سلول های پوست و مو مشارکت دارند. حداقل میزان مصرف روزانه پروتئین برای بدن ۶ گرم است. چنانچه کمتر از این مقدار پروتئین دریافت کنیم موها نازک شده و حتی میریزند. برای اینکه بعد از عمل جراحی با ریز مو مواجه نشوید حتما به تمام وعده های غذایی خود مقادیری پروتئین اضافه کنید.

·        مکمل ویتامین یادتون نره!

کمبود بسیاری از مواد مغذی میتواند باعث ریزش مو شود و مصرف ویتامین میتواند بسیاری از این کاستی ها را برطرف کند. بنابراین به مکمل های ویتامینی مخصوصا ویتامین های خانواده B به چشم دارو نگاه کنید. زیرا میتوانند به بهبود سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن کمک کنند. تمام مکمل های ویتامینی و لاغری خود را زیر نظر متخصص و جراح لاغری خود دست کم از دو هفته قبل از عمل مصرف کنید.

·        آهن بسیار بسیار بسیار مهمه!

اگر با گذشت ۷ ماه پس از عمل اسلیو یا بای پس معده همچنان ریزش مو داشتید باید سطح آهن بدن خودتان را چک کنید. آهن یکی از مواد ریزمغذی مورد نیاز بدن است که کمبود آن میتواند باعث ریزش مو شود.

·        زینک رو هم امتحان کنید!

 

اگر به هر دلیلی روش های بالا را امتحان کردید ولی هنوز ریزش مو دارید (که احتمال ۹۰ درصد با امتحانشون دیگه ریزش مو نخواهید داشت) سعی کنید که زینک یا همان (روی) را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید. زینک یک ماده بسیار مهم و ارزشمند در رشد و حفظ سلامتی پوست است



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 786
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله به مقایسه کاشت مو و استفاده از کلاه گیس می پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را مورد بحث قرار می دهیم . از قدیم بسیاری از افرادی که دچار ریزش موی سر شده بودند، به دنبال خرید کلاه گیس زنانه یا مردانه بودند و به دنبال اطلاع از بهترین و ارزان ترین قیمت کلاه گیس طبیعی بودند.

با ورود تکنیک های مختلف ترمیم مو و کاشت مو، میزان محبوبیت و استفاده از کلاه گیس، مرتب کمتر شد ولی همچنان عده ای در جهان هستند که به جای استفاده از عمل کاشت مو و یا روش های دارویی درمان ریزش مو، از کلاه گیس استفاده می کنندهم چنین بسیاری از افرادی که به علت شیمی درمانی و یا پرتو درمانی دچار ریزش مو شده اند برای درمان موقت ازکلاه گیس شیمی درمانی استفاده می کند.

چرا عمل کاشت مو:
عمل کاشت مو نسبت به استفاده از کلاه گیس ها مزایای بسیاری دارد از جمله اینکه نتایج آن دائمی و کاملا طبیعی هستند و از لحاظ هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه است.

ترس از معلوم شدن کلاه گیس:
بسیاری ازافرادی که همیشه از کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی استفاده می کنند ، می گویند که همیشه از این ترسرا دارند که هنگام وزش شدید باد، کلاه گیس آنها را باد ببرد. چنین اتفاقی می تواند یک حادثه هنده دار را رقم بزند . یا اگر کسی به سرشان دست بزند، براحتی متوجه می شود که وی کلاه گیس بر سر دارد و همچنین این افراد در زمان شنا در مکان هایی مانند استخر و یا دریا به مشکل برمی خورند و کلاه گیس را باید از سر در آورند.

طاسی:
شاید لازم باشد که این نکته را یاداوری کنیم کنیم که استفاده از کلاه گیس می تواند موجب طاسی سر شود و این مسئله یکی از عوارض و معایب کلاه گیس در مقایسه با کاشت مو است. این مسئله به دلیل چسباندن و اتصال لایه زیرین کلاه گیس به سر اتفاق می افتد. این نوع طاسی ناشی از استفاده از کلاه گیس، "traction alopecia" گفته می شود.

استفاده از کلاه گیس:
در برخی از افرادی که دچار ریزش موی موقتی و نه دائم، هستند شاید استفاده از کلاه گیس چندان ایرادی نداشته باشد هر چند که در این حالت هم این کار توصیه نمی شود. برای مثال زنانی که زایمان کرده اند، افرادی که تحت شیمی درمانی هستند و یا بیماران و افرادی که دچار بیماری های خاص هستند.

نتیجه پایانی:

در پایان اینکه به هر دلیلی که افراد دچار ریزش موی سر، کم پشت شدن موها و یا طاسی منطقه ای می شوند، بهتر است در ابتدا به یک کلینیک کاشت مو مراجعه کنند تا پس از بررسی های اولیه و معاینات، بهترین درمان برای بازگرداندن موهای از دست رفته، توسط پزشک کاشت مو برای آنها تجویز شود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 805
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از شایع ترین مشکلاتی که ایمپلنت دندان می تواند داشته باشد بحث لق شدن و از دست دادن دندان ایمپلنت می باشد که ذهن دارندگان دندان ایمپلنت را به خود مشغول کرده است. در این مقاله باهم به مرور عوامل لقی و از دست دادن دندان ایمپلنت خواهیم پرداخت.

اساسی ترین دلایل لق شدن و از دست دادن دندان ایمپلنت

·         شل شدن پیچ در پروتزهای ایمپلنت

یکی از عمده ترین مشکلاتی که ممکن است برای دندان ایمپلنت شده ایجاد شود شل شدن پیچ Abutment است. این پیچ در واقع پیچ محافظ  روکش دندان  است. اما جایی برای نگرانی در مواجه با این مشکل وجو ندارد. چرا که این پیچ ها به راحتی قابل تهیه بوده و در مواقع لزوم می توانند دوباره سفت شده و یا در صورت نیاز تعویض شوند. اگر شل شدن پیچ Abutment جدی گرفته نشود ممکن است مشکلات حادتر برای بیمار ایجاد کرده و حتی موجب آسیب دیدن روکش ایمپلنت یا شکسته شدن آن شود. 

·         پایین بودن تراکم استخوان فک

یکی از عوامل مهم دیگر در لق شدن و از دست دادن دندان ایمپلنت پایین بودن تراکم استخوان فک است. با توجه به اینکه عمل ایمپلنت ، دندان مصنوعی را بر روی استخوان فک متصل می کند پس می توان گفت برای گرفتن نتیجه مطلوب از کاشت ایمپلنت و پیش از جای گذاری دندان مصنوعی می بایست کیفیت و تراکم استخوان بیمار به دقت سنجیده شود.

 

  • زاویه نامناسب در هنگام جایگذاری پایه ایمپلنت

 

از دیگر موارد لق شدن و از دست دادن دندان ایمپلنت زاویه نامناسب آن است. چنانچه در هنگام کاشت دندان ایمپلنت زاویه جایگذاری نادرست باشد در اثر جویدن غذا و با توجه به نیرویی که بر پایه وارد می شود این نیرو به مرور سبب شل شدن پیچ ایمپلنت خواهد شد.

پس برای انجام ایمپلنت دندان مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی مناسب و متخصص ایمپلنت ماهر سبب خواهد شد ایمپلنت موفقیت آمیز صورت پذیرد. موفقیت آمیز بودن این جراحی در اصل باعث می شود که هزینه ای که صرف این درمان می شود از بین نرود و آسیب و لطمه ای به استخوان فک و دندان های مجاور فرد وارد نشود

 

 برخی از این علائم  شل شدن ایمپلنت دندان عبارتند از :

·          درد ایمپلنت دندان 

·         تحلیل رفتن استخوان به صورت محسوس

·         خونریزی هنگام لمس کردن ایمپلنت و یا بافت اطراف آن

 

·         تغییر رنگ لثه و بافت پیرامون دندان ایمپلنت



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 786
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 دی 1398 | نظرات ()