نوشته شده توسط : رعنا

از دست دادن دندان در کودکان به دلایل مختلفی مانند پوسیدگی دندان و یا حادثه، بسیار شایع است و معمولا والدین به اولین چیزی که فکر می کنند، ایمپلنت دندان است. همانطور که می دانیم ایمپلنت دندان یک روش برای جایگزینی دندان از دست رفته است که از 3 بخش پایه، اباتمنت و تاج دندان می شود. بعد از کاشت این 3 باهم، مانند یک دندان طبیعی به نظر می رسند.

علت اینکه نمی توان برای کودکان ایمپلنت دندان انجام داد چیست؟

برای انجام ایمپلنت دندان باید دندانها و فک فرد به طور کامل رشد کرده باشد و استخوان فک به تکامل رسیده باشد. پس ایمپلنت دندان کودکان امکانپذیر نیست زیرا کودکان در حال رشد و نمو هستند و استخوان فک آن ها نیز به رشد و تکامل کامل نرسیده است.

روش های جایگزین ایمپلنت دندان کودکان کدامند؟

معمولا دندانپزشک برای پرکردن جای دندان از دست رفته کودکان، چندین روش را پیشنهاد می کند و بهتر است تا رسیدن به سن مناسب برای ایمپلنت، یکی از روش ها را برای پر کردن جای خالی دندان به صورت موقت انتخاب کرد. این درمان ها شامل موارد زیر می شود:

فیلیپر؛ رایج ترین روش جایگزین کردن

فیلیپر یک دندان مصنوعی نازک و شکننده است که به راحتی در دهان قرار داده می شود و می توان آن را نیز از دهان خارج کرد. لازم به ذکر است که استفاده از فیلیپر نیاز به نگهداری و دقت زیادی دارد.

استفاده کردن از بریج مریلند

این روش برای دندان های جلو مناسب نیست چون برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته باید پروتز دندان را به وسیله عمل های اچینگ و باندینگ، به دندان های کناری متصل کرد و این دندان های کناری به عنوان نگهدارنده آن عمل می کنند.

استفاده از کاور دندان

کاور دندان، یک روش مناسب برای جایگزین کردن ایمپلنت دندان کودکان است. این روش برای پر کردن جای خالی دندان های عقب استفاده می شود. کاور جنس رزینی دارد و به شکل های مختلفی تولید می شود. به دلیل مات بودن رنگ آن، برای دندان های جلو مناسب نیست.

ریتینر اسیکس جایگزین ایمپلنت دندان کودکان

ریتینر اسیکس یا نگهدارنده، مقاومت بالا و ظاهری طبیعی دارد و یک روش پر کاربرد برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته جلو و عقب است. تنها مشکلی که این روش دارد این است که باید در هنگام غذا خوردن آن را از دهان خارج کرد.

آیا دندان شیری نیاز به جایگزین دارد؟

زمانی که دندان شیری می افتد، نیازی به جایگزین کردن ندارد و دندان دائمی در جای دندان شیری رشد می کند. این یک فرایند طبیعی است و نیازی به دخالت دندانپزشک نیست.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مراجعه به دندانپزشکی در تهران یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که مشکلاتی دندانی دارند و در طول روز فرصت رفتن به مطب های دندانپزشکی را ندارند. اصولا هم این مشکل برای کارمندان پیش می آید که قصد دارند تا بعد از ساعات کاری خود به مطب دندانپزشکی مراجعه کنند. برای حل این مشکل، دندانپزشکی های شبانه روزی به روی کار آمده اند و شما با مراجعه به دندانپزشکی شبانه روزی می توانید مشکل دندان های خود را درمان کنید.

اما ممکن است که این سوال پیش بیاید که دندانپزشکی شبانه روزی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به دندانپزشکی هایی که در آن ها چندین متخصص دندانپزشکی و عمومی به صورت 24 ساعته در حال ارائه خدمات دندانپزشکی هستند، دندانپزشکی شبانه روزی گفته می شود. کلینیک های 24 ساعته دندانپزشکی با مطب های دندانپزشکی کاملا فرق دارند و در ادامه درباره آن ها بحث می کنیم.

فرق بین دندانپزشکی 24 ساعته و مطب دندانپزشکی چیست؟

مطب دندانپزشکی متعلق به یک دندانپزشک است و طبیعتا در آن تعداد محدودی خدمات ( مانند جرمگیری، عصب کشی، ترمیم و … برای دندانپزشک عمومی و دندانپزشک متخصص نیز با توجه به نوع تخصصی که دارد) قابل ارائه هستند. همچنین ساعت کاری دندانپزشک در مطب محدود بوده و یک شبفت کاری به بیماران خدمات رسانی می کند.

دندانپزشکی های شبانه روزی یک ساختمان بزرگ است که در آن اتاق های درمان با تعداد زیادی یونیت فعال است که چندین دندانپزشک متخصص و عمومی با تعدادی زیادی پرسنل به صورت 24 ساعته مشغول به کار هستند.

لیست دندانپزشکی های شبانه روزی تهران

در این قسمت سعی داریم که بهترین کلینیک های شبانه روزی را به شما معرفی کنیم:

دندانپزشکی تاج دنتال

آدرس: جنت آباد مرکزی، تقاطع نیایش( چهارراه ایرانپارس)، طبقه فوقانی بانک سپه، پلاک 2

خدمات: کامپوزیت و لمینت دندان، ایمپلنت دندان، طرح لبخند، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی دندان، جراحی، ترمیمی، پروتز، درمان ریشه.

دندانپزشکی شبانه روزی پردیس

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از سید خندان، نبش بن بست خیام، پلاک 948

خدمات: کلیه خدمات دندانپزشکی از جمله ایمپلنت، ارتودنسی، دندانپزشکی اطفال و …

دندانپزشکی شبانه روزی رایا

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار، پلاک 62

خدمات: ارتودنسی تخصصی، پروتز ثابت و متحرک، خدمات تخصصی زیبایی، خدمات تخصصی و فوق تخصصی اطفال، جراحی لثه، خدمات تخصصی درمان ریشه و عصب کشی، خدمات تخصصی فک و صورت

ویژگی های دندانپزشکی های 24 ساعته

  • داشتن مجوز وزارت بهداشت
  • داشتن یک ساختمان بزرگ
  • تنوع خدمات درمانی
  • قرار داشتن تعدادی یونیت فعال
  • ساعت کاری 24 ساعته
  • داشتن امکانات و تجهیزات بالا


:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

رژیم کتوژنیک به رژیم کتو هم معروف است و یک برنامه غذایی است که پر از چربی، پروتئین متوسط و کم کربوهیدرات می باشد. این رژیم یکی از رژیم های لاغری مدرن است که توجهات زیادی را در سال های اخیر به خود جلب کرده است. خیلی از افراد تصور می کنند که رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان تنها نوع آن است، اما اینگونه نیست و این رژیم از انواع مختلفی تشکیل شده است.

انواع رژیم لاغری کتوژنیک

این رژیم انواع مختلفی دارد و اساس آنها با یکدیگر مشابه است و تفاوت آنها به میزان مصرف روزانه چربی، پروتئین و کربوهیدرات برمی گردد. تنوع این رژیم شامل موارد زیر می شود:

رژیم کتوژنیک استاندارد

در این برنامه، میزان بسیار کمی کربوهیدرات، پروتئین به مقدار متوسط و چربی زیادی جای داده شده است. اگر بخواهیم با اعداد و ارقام بگوییم، شما بر اساس این نوع رژیم لاغری روزانه باید 70% چربی، 20% پروتئین و فقط 10 درصد کربوهیدرات مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک پروتئین بالا

این نوع رژیم شبیه به برنامه کتوژنیک استاندارد است، اما نسبت چربی 60%، پروتئین 35% و کربوهیدرات 5% می باشد.

از بین این برنامه ها، رژیم پروتئین بالا و رژیم استاندارد بیش از سایرین مطالعه شده اند و متداول ترند. رژیم کتوی هدفمند و چرخه ای به تازگی به این لیست اضافه شده اند و ورزشکاران و بدن سازان طرفداران اصلی آن ها هستند.

رژیم کتوژنیک دوره ای

رژیم کتوژنیک چرخه ای شامل رعایت برنامه کتوژنیک استاندارد به مدت 5 تا 6 روز در هفته و به دنبال آن، 1 تا 2 روز مصرف کربوهیدرات بیشتر از حد استاندارد است.

رژیم کتوژنیک هدفمند

پیرو این نوع برنامه لاغری کتوژنیک در روزهایی که فعالیت زیادی داشته اید، می توانید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید رژیم کتو در ابتدا برای درمان بیماران مبتلا به سرع و تشنج ایجاد شد و به مرور متخصصان تغذیه از آن برای بهبود بیماری های دیگری نیز استفاده کردند که شامل موارد زیر می شود:

  • بهبود شناختی و حافظه
  • دیابت نوع 2
  • سرطان مانند گلیوبلاستوما
  • اختلالات روانی
  • بیماری آلزایمر
  • اوتیسم
  • چاقی

لازم به ذکر است که برنامه غذایی کتوژنیک در بهبود دیابت نوع 2 بسیار موثر است. تحقیقات انجام شده بر روی 349 بیمار دیابتی که به مدت یک سال رژیم کتو گرفته بودند، نشان داد که بیماری در این افراد تا حدود 60 درصد بهبود یافته و وابستگی آنها به انسولین بسیار کمتر شده است.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کلاه گیس wigs در واقع کلاهی است که روی آن با موهای مصنوعی یا طبیعی پوشیده شده است. اصولا افراد به دلایل پزشکی اعم از ریزش مو، شیمی درمانی، طاسی و حتی صرفا به دلیل زیبایی از کلاه گیس زنانه یا مردانه استفاده می کنند.

کلاه گیس هایی با موهای طبیعی بسیار گران هستند اما در مقایسه با کلاه گیس های مصنوعی از مقاومت بیشتری در انجام اقدامات زیبایی مانند صاف کردن ، فر کردن، رنگ کردن و ... برخوردارند. در خرید کلاه گیس دقت کنید.

موهای کلاه گیس را از نوک شروع به شانه زدن کنید :

به آرامی شانه بزنید و گره ها را باز کنید و به تدریج به سمت ریشه های مو برسید . برای کلاه گیس زنانه که دارای مو صاف از برس های معمولی و برای انواع فر آن ، از برس های دندانه دار استفاده کنید .

سینک ظرفشویی خود را از آب سرد پر کنید و مقداری شامپو درون آن بریزید :

از شامپویی مناسب با نوع الیاف کلاه گیس استفاده کنید . برای مثال اگر الیاف کلاه گیستان مجعد است از شامپوی مخصوص موهای مجعد استفاده کنید و یا اگر الیاف کلاه گیستان رنگ شده است ، از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده برای آن استفاده کنید

کلاه گیس را به داخل بچرخانید و آن را درون آب قرار دهید :

سپس با کمک دستانتان به الیاف کلاه گیس فشار ملایمی بیاورید و آن را کمی درون آب تکان دهید تا شامپو به خوبی به درون الیاف آن نفوذ کند. این امر همچنین به از بین رفتن گرد و غبار موجود درون الیاف آن کمک خواهد کرد.

کلاه گیس را با استفاده از آب سرد شستشو دهید :

همچنین می‎توانید برای شستن کلاه گیس آن را درون ظرفی پر از آب سرد قرار دهید تا کف موجود بر روی آن از بین برود. بسته به مقاومت کلاه گیس و پرپشتی الیاف آن، ممکن است لازم باشد دو بار آن را شستشو دهید تا به خوبی تمیز شود .

برای از بین بردن گره های ایجاد شده در الیاف کلاه گیس از نرم کننده با کیفیت بالا استفاده کنید :

از اعمال این مواد بر روی ریشه های الیاف خودداری کنید

انتخاب کلاه گیس متناسب با رنگ پوست

اشتباهی که بسیاری از افراد در هنگام خرید کلاه گیس کوتاه می کنند این است که دوست دارند تنوعی به خرج دهند و معمولا به سمت کلاه گیس هایی می روند که رنگ مویی متفاوت تر از رنگ موی خود را دارند که این کار کاملا اشتباه است؛ رنگی را انتخاب کنید که قبلا امتحانش را پس داده است.

عوامل مهم در انتخاب اکستنشن مو

1. بهترین اکستنشن را متناسب با تمام شرایط خودتان انتخاب کنید:اولین نکته مهم، انتخاب اکستنشن هایی است که زمان بیشتری دوام می آورند. شاید اکستنشن های ارزان اوایل استفاده خوب به نظر برسند، اما خیلی زود خراب می شوند و به جایگزین نیاز پیدا می کنند. اگر درحال آزمون و خطای موقتی نیستید، حتما بهترین اکستنشن را بعد از تحقیق کافی خریداری کنید.

2. رنگ مو، یکی از عوامل مهم است:اکستنشن انتخابی شما باید بیشترین نزدیکی را به موهای طبیعی تان داشته باشد. یکی از اشتباهات رایج زنان، انتخاب اکستنشن های تیره تر یا روشن تر نسبت به موهای خودشان است که زیبایی موها را از بین می برد.

3. مراقبت از اکستنشن ها را درست انجام بدهید:برای شستن اکستنشن ها حتما از شامپوهای بدون سولفات و پارابن کمک بگیرید. کلاه گیس ها و اکستنشن های کلیپسی باید در پایان روز از روی موهای طبیعی جدا شوند و هیچ وقت برای مدت طولانی روی سر باقی نمانند.

منبع: کلاه گیس



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی اسلیو معده یکی از رایج ترین جراحی های لاغری در سراسر جهان است که در طی این روش، جراح لاغری حدود 70-80 درصد حجم معده را برش داده و از بدن خارج می کند. به مرور و با گذشت حدود 6 ماه بیمار حدود 50 ال 60 درصد وزن قبلی خود را از دست می دهد. عمل بای پس معده بعد از جراحی اسلیو طرفداران زیادی دارد و در جهان خیلی از مردم این روش لاغری را برای رسیدن به تناسب اندام خود استفاده می کنند.

عمل بای پس معده چگونه است؟

در این روش، بهترین جراح چاقی با ایجاد یک کیسه کوچک از معده آن را به طور مستقیم به روده کوچک متصل می کند. در نتیجه این جراحی، غذای بلعیده شده وارد کیسه کوچک معده و سپس مستقیما وارد روده کوچک می شود و به این ترتیب بخش اعظمی از معده و قسمت اول روده کوچک را دور می زند. به همین دلیل اسم این عمل لاغری را بای پس (به معنی دور زدن) گذاشته اند.

در نتیجه این عمل جراحی، افرادی که عمل بای پس معده انجام می دهند پس از آن که غذای کمتری می خورند و کالری کمتری جذب بدنشان می شود و همین موضوع باعث لاغری و کاهش وزن آنها می شود.

فواید جراحی بای پس معده

  • کاهش وزن چشمگیر و طولانی مدت
  • درمان بیماری های مرتبط با چاقی
  • جراحی اصلاح شده و استاندارد
  • در صورت عدم تبحر جراح، امکان انسداد روده وجود دارد.
  • بروز عوارض بیهوشی مانند رفلاکس معده و تنگی نفس در برخی از افراد
  • دوره نقاهت به نسبت طولانی مدت

معایب بای پس معده

دوره نقاهت کوتاه، یکی از مهم ترین مزایای جراحی اسلیو معده

همانطور که می دانیم عمل اسلیو به روش لاپاراسکوپی انجام شده و در نتیجه بر خلاف جراحی های لاغری باز، دوره نقاهت کوتاهی دارد و بیمار می تواند پس از گذشت مدت کوتاهی از جراحی فعالیت روزمره خود را از سر بگیرد.

طبق تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند، بیمار نهایتا تا 24 ساعت بعد از جراحی، از بیمارستان مرخص شده و بعد از 2 هفته می تواند فعالیت های روزمره خود را شروع کند. البته لازم به ذکر است که بیمار حداقل تا ۴ هفته اجازه انجام فعالیت های سنگین بدنی را ندارد.

مزایای دیگر عمل اسلیو معده

  • کاهش وزن چشمگیر در مدت زمان بسیار کوتاه
  • بهبود بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت، فشار خون بالا
  • تاثیر زیاد در درمان ناباروری
  • در این روش جراحی لاغری، تغییری در سیستم روده ایجاد نمی شود


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه به منظور درمان چاقی مفرط و بیماری های ایجاد شده بر اثر آن، جراحی های لاغری رواج پیدا کرده اند. با پیشرفت علم و فناوری، انواع مختلفی جراحی لاغری به وجود آمده است که می تواند کاهش وزن قابل توجهی را در سریعترین زمان ممکن برای فرد به وجود آورد. این عمل های لاغری می تواند علاوه بر کاهش وزن، به بهبود بسیاری از بیماری های مرتبط با چاقی، مانند دیابت نوع 2 یا فشار خون بالا نیز کمک کنند.

جراحی بالون معده

در طی عمل بالون معده یک بالون نرم پر از هوا و یا آب نمک با استفاده از یک لوله نازک که به گاستروسکوپی معروف است،  از گلو عبور کرده و در معده بیمار قرار می گیرد. این بالون بخش بزرگی از معده فرد را اشغال کرده و باعث می شود فرد سریع تر احساس سیری کند. لازم به ذکر است که این عمل یک روش موقت لاغری است و بالون حداکثر به مدت 6 ماه ماندگاری دارد.

مزایای بالون معده

  • برای افرادی که نمی خواهند جراحی انجام دهند مناسب است.
  • هزینه آن کمتر از سایر روش های جراحی لاغری است.
  • قابل بازگشت است.
  • در ساعات اولیه پس از عمل، حالت تهوع بیمار زیاد است.
  • کاهش وزن در این روش چندان زیاد نیست.

معایب بالون معده

عمل باندینگ معده

در روش باندینگ معده، یک حلقه در اطراف معده قرار می گیرد و یک کیسه کوچک به سمت بالا ایجاد می کند. برای پر کردن کیسه غذای کمتری لازم است و فرد نمی تواند زیاد غذا بخورد. این حلقه به یک دستگاه کوچک در زیر پوست متصل است؛ بدین ترتیب می توان حلقه را بعد از جراحی نیز سفت کرد.

معایب باندینگ معده

  • این روش جراحی به نسبت سایر روش های عمل لاغری، کاهش وزن کمتری را به همراه دارد.
  • به دلیل اینکه یک جسم اضافی به معده متصل می شود احتمال بروز آسیب به جداره معده یا عفونت معده وجود دارد.
  • حلقه معده به مرور جابجا می شود و اصولا پس از گذشت چند سال نیاز به تعویض دارند.
  • باندینگ معده تاثیری بر هورمون گرسنگی ندارد؛ بنابراین فرد به همان میزان قبل اشتها دارد و با گرسنگی درگیر است.
  • افرادی که قبل از عمل عادت به ریزه خواری داشتند نباید این عمل لاغری را انجام دهند؛ زیرا عمل باعث فتق دیافراگم و رفلاکس معده می شود.
  • دیابت نوع دو
  • بیماری های قلبی و عروقی
  • کاهش ریسک سکته قلبی و مغزی
  • درمان آپنه خواب و مشکلات تنفسی
  • افسردگی
  • تنبلی تخمدان
  • آرتروز مفاصل و دیسک کمر

جراحی لاغری باعث بهبود کدام یک از بیماری ها می شود؟



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه به منظور درمان چاقی مفرط و بیماری های ایجاد شده بر اثر آن، جراحی های لاغری رواج پیدا کرده اند. با پیشرفت علم و فناوری، انواع مختلفی جراحی لاغری به وجود آمده است که می تواند کاهش وزن قابل توجهی را در سریعترین زمان ممکن برای فرد به وجود آورد. این عمل های لاغری می تواندد علاوه بر کاهش وزن، به بهبود بسیاری از بیماری های مرتبط با چاقی، مانند دیابت نوع 2 یا فشار خون بالا نیز کمک کنند.

درست است که این روش لاغری یک روش استاندارد و تایید شده توسط پزشکان است، اما به گفته بهترین جراح لاغری به کسانی پیشنهاد می شود که پس از امتحان کردن روش های مختلف کاهش وزن مانند ورزش و رژیم های لاغری مختلف به نتیجه دلخواه خود نرسیده اند.  

جراحی لاغری برای چه کسانی مناسب است؟

  • افرادی که دارای شاخص توده بدنی شان 40 یا بیشتر از آن باشد.
  • افرادی که BMI آنها بین 35 تا 40 و مبتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت نوع دو، فشار خون بالا و ... هستند.
  • افرادی که تمام روش های کاهش وزن مانند رژیم غذایی و ورزش را امتحان کرده اند، اما نتیجه ای دریافت نکرده اند.
  • اسلیو معده
  • بای پس معده
  • باندینگ معده
  • بالون معده

انواع جراحی های لاغری

در ادامه این مطلب قصد داریم تا درباره اسلیو معده اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده رایج ترین و یکی از کم خطر ترین جراحی لاغری در سراسر دنیا است که در آن جراح لاغری حدود 70 الی 80 درصد حجم معده فرد را با استفاده از روش لاپاراسکوپی برش داده و از بدن خارج می کند. پزشک در انتهای جراحی معده جدید  که به شکل آستین یا موز برای فرد باقی است رل با منگنه بخیه می زند. بیماران پس از این عمل در طی ۶ ماه حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد از اضافه وزن خود را از دست خواهند داد و به تناسب اندام خواهند رسید.

هدف از انجام عمل اسلیو معده چیست؟

در واقع این عمل لاغری برای رسیدن به دو هدف زیر انجام می شود:

  • کوچک شدن معده به منظور کاهش مقدار غذا و کالری دریافتی توسط فرد دارای اضافه وزنس؛
  • کاهش میزان مواد جذبی به دلیل کوچک شدن حجم معده؛
  • شایان ذکر است که در طی عمل اسلیو معده به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد شده و تاثیری که بر هورمون اشتها گذاشته می شود، فرد خیلی سریع احساس سیری پیدا می کند که همین موضوع باعث کاهش وزن و لاغری می شود.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای پاسخ به این سوال که با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می شویم، لازم است تا در ابتدا با مفهوم رژیم فستینگ یا روزه داری آشنا شویم. رژیم فستینگ یک رژیم لاغری است که در طی آن فرد در ساعاتی از روز روزه است و ساعات دیگر را می تواند غذا بخورد. با اینکار به افزایش سوخت و ساز بدن کمک بزرگی می شود و در نهایت باعث کاهش وزن و لاغری فرد می شود.

در حقیقت این رژیم به جای تمرکز بر حجم و نوع غذا، با ساعات غذا خوردن فرد سر و کار دارد. شاید یکی از دلایلی که بسیاری از افراد طرفدار این رژیم لاغری هستند این است که رژیم غذایی فستینگ برخلاف بسیاری رژیم های لاغری دیگر محدودیت غذایی خاصی ندارد. در رژیم روزه داری متناوب، ساعات مشخصی از روز مختص غذا خوردن است و ساعات باقی مانده را فرد باید روزه باشد (البته در این ساعات اجازه خوردن نوشیدنی های کم کالری مثل آب و قهوه را دارید).

انواع رژیم فستینگ

انواع رژیم روزه داری متناوب عبارتند از:

  • رژیم فستینگ ۲/۵

در رژیم فستینگ ۲/۵ شما اجازه دارید 5 روز از هفته را طبق روال همیشه غذا بخورید؛ اما در 2 روز باقی مانده هفته تنها اجازه دارید 25 درصد از کالری مورد نیاز روزانه خود را از خوردن مواد غذایی دریافت کنید.

  • رژیم فستینگ 16/8

رژیم فستینگ 16 8 به شما اجازه می دهد که طی 8 ساعت از روز مواد غذایی دلخواه خود را مصرف کنید اما طی 16 ساعت باقی مانده از روز اجازه غذا خوردن ندارید. شما طی این رژیم لاغری اجازه دارید در محدوده زمانی خاصی غذا بخورید برای مثال تنها از ساعت 8 صبح الی 15 می توانید غذا بخورید و مابقی روز نباید لب به غذا بزنید.

  • رژیم فستینگ ۲۴ ساعته

در طی رژیم فستینگ ۲۴ ساعته باید به مدت 24 ساعت روزه باشید. اما اجتناب از غذا خوردن به مدت یک روز نیازمند اراده قوی است و امکان دارد بعدا افراد به پرخوری روی بیاورند و نتیجه عکس داشته باشد.

  • روزه داری جایگزین

در روش روزه داری جایگزین، باید یک روز در میان روزه بگیرید و در روزهایی که روزه نیستید می توانید هر چه می خواهید بخورید.

  • رژیم فستینگ جنگجو

رژیم فستینگ جنگجو از الگوی غذایی رزمندگان باستانی الهام گرفته است. در رژیم جنگجو به مدت 20 ساعت اجازه خوردن مواد غذایی با حجم بسیار کم را دارید و در 4 ساعت باقی مانده باید از غذاهای سالم و فراوری نشده استفاده کنید.

منبع: sira.fit



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی بوده و امروزه با پیشرفت علم، انواع مختلفی از آن به وجود آمده است که به منظور اصلاح ناهنجاری های دندانی و فک ها مورد استفاده قرار می گیرند. سنتی ترین روش ارتودنسی دندان استفاده از براکت های ثابت فلزی است که امروزه افراد تمایل زیادی به استفاده از آن ندارند زیرا ظاهر لبخند و چهره فرد را برهم می زنند و کاملا قابل رویت هستند.

همانطور که می دانید، برای این مشکل راه حلی به وجود آمده است و آن هم استفاده از ارتودنسی با براکت های همرنگ دندان و شفاف است که به آن ارتودنسی سرامیکی گفته می شود.

هزینه ارتودنسی سرامیکی

به طور کلی هزینه ارتودنسی سرامیکی بیشتر از ارتودنسی ثابت فلزی است. قیمت تمام شده برای این ارتودنسی مانند سایر درمان های ارتودنسی، با توجه به پارامترهای مختلفی متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات درباره هزینه ارتودنسی می توانید به بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران، متخصص ارتودنسی خوب در شرق، شمال یا جنوب تهران مراجعه کنید.

مراقبت‌ های لازم بعد از نصب براکت ‌های سرامیکی

افرادی که ظاهر دندان ها و لبخندشان هنگام درمان ارتودنسی برایشان از اهمیت زیادی برخوردار هستند، ترجیح می دهند که به جای براکت فلزی از براکت های سرامیکی که شفاف و بی رنگ هستند، برای برطرف کردن مشکلات دندان های خود استفاده کنند. اما این براکت ها از نظر سایز از نوع فلزی خود بزرگتر هستند و همچنین به دلیل جنس سرامیکی که دارند، شکننده تر هستند. به همین دلیل باید به نکات مراقبتی استفاده از آن توجه کرد که شامل موارد زیر می شوند:

به دلیل اینکه براکت ‌های سرامیکی از رزین ساخته شده اند، بنابراین از مواد فلزی شکننده ‌تر هستند. در نتیجه لازم است که در خورد و خوراک خود و یا حتی انجام فعالیت ‌های ورزشی خود دقت داشته باشید تا به آن ‌ها ضربه وارد نشود. برای مثال استفاده از مواد غذایی چسبنده و سفت ممکن است باعث شکسته شده براکت‌ های سرامیکی شود و هزینه مجددی را بر دوش شما بگذارد. همچنین در هنگام انجام فعالیت ‌های ورزشی توصیه می‌ شود که از محافظ دهان استفاده کنید.

برای اینکه براکت ‌های سرامیکی تا پایان طول درمان رنگ و حالت خود را حفظ کنند نیاز است که مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ‌های رنگ دار را محدود یا به طور کلی حذف کنید.

روزانه حداقل دو بار به دندان‌ های خود مسواک بزنید تا از تغییر رنگ براکت ‌ها و همچنین تغییر رنگ دندان‌ های خود جلوگیری کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

می دانیم که به طور کلی ارتودنسی دندان برای درمان و اصلاح مشکلات و ناهنجاری های دندانها و فکین مورد استفاده قرار می گیرد. اما ارتودنسی سرامیکی چیست؟

ارتودنسی سرامیکی نوعی ارتودنسی ثابت است که از نظر کاربرد بسیار شبیه به ارتودنسی فلزی است و تنها تفاوت آنها با یکدیگر در ظاهر براکت ها است که در نوع سرامیکی از براکت های شفاف و سفید به رنگ دندان استفاده می شود. این بریس ‌ها چندان واضح نیستند و در دسته ارتودنسی نامرئی جای می ‌گیرند و طرفداران زیادی نیز دارند. براکت ‌های سرامیکی از جنس مواد کامپوزیتی و آلیاژ‌های سرامیکی هستند؛ به همین دلیل در صورت نصب روی دندان ‌ها نمای چندانی ندارند.

ارتودنسی سرامیکی چه مزایایی دارد؟

مهم ترین مزیت ارتودنسی سرامیکی که خیلی از افراد اصلا به این دلیل به سراغ آن می روند این است که براکت های شفاف رنگ آن باعث می شوند که دستگاه ارتودنسی متر در دهان بیمار جلب توجه کند و همین موضوع اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد. علاوه بر این مورد اصلی، تجهیزات ارتودنسی سرامیکی هیچ گونه تداخلی با تصویربرداری ‌های پزشکی ندارند و این یکی دیگر از مزایای ارتودنسی سرامیکی است.

معایب ارتودنسی سرامیکی چیست؟

  • هزینه ارتودنسی سرامیکی بیشتر از ارتودنسی ثابت فلزی است.
  • استحکام و مقاومت براکت ‌های سرامیکی کمتر از براکت ‌های فلزی است.
  • در صورت عدم مراقبت صحیح و رعایت بهداشت دهان و دندان احتمال تغییر رنگ براکت‌ های ارتودنسی سرامیکی وجود دارد.

چه افرادی نمی ‌توانند ارتودنسی سرامیکی انجام دهند؟

برعکس ارتودنسی ثابت فلزی که همه افراد می توانند برای درمان ناهنجاری های دندانی خود از آن استفاده کنند، ارتودنسی سرامیکی یک گزینه درمانی مناسب برای همه افراد نیست. در صورتی که فردی شرایط زیر را داشته باشد، نمی ‌تواند از این روش درمانی برای اصلاح ناهنجاری‌ های دندانی خود استفاده کند:

در صورتی که فرد اعتیاد به مصرف سیگار و دخانیات دارد، ارتودنسی سرامیکی گزینه مناسبی برای او نیست؛ زیرا نیکوتین موجود در دخانیات خیلی سریع باعث تغییر رنگ براکت ‌های سرامیکی و شفاف نصب شده می‌ شود.

افرادی که آناتومی فک و دندان آن ‌ها متناسب با ساختار و تجهیزات ارتودنسی سرامیکی نیست.

افرادی که ناهنجاری‌ های بسیار شدید دندانی دارند تنها به کمک ارتودنسی فلزی می ‌توانند دندان‌ های خود را مرتب کنند. به دلیل اینکه خیلی نمی توان به براکت های ارتودنسی سرامیکی فشار وارد کرد زیرا شکننده تر از براکت های فلزی هستند و ممکن است بشکنند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی به حساب می آید و امروزه با پیشرفت علم، انواع مختلفی از آن به وجود آمده است که به منظور اصلاح ناهنجاری های دندانی و فک ها مورد استفاده قرار می گیرند. سنتی ترین روش ارتودنسی دندان استفاده از براکت های ثابت فلزی است که امروزه افراد تمایل زیادی به استفاده از آن ندارند زیرا ظاهر لبخند و چهره فرد را برهم می زنند و کاملا قابل رویت هستند.

برای این مشکل راه حلی به وجود آمده است و آن هم استفاده از ارتودنسی با براکت های همرنگ دندان و شفاف است که به آن ارتودنسی سرامیکی گفته می شود.

ارتودنسی سرامیکی چیست؟

ارتودنسی سرامیکی ارتودنسی ثابتی است که از نظر کاربرد بسیار شبیه به ارتودنسی فلزی است و تنها تفاوت آنها با یکدیگر در ظاهر براکت ها است که در نوع سرامیکی از براکت های شفاف و سفید به رنگ دندان استفاده می شود. این بریس ‌ها چندان واضح نیستند و در دسته ارتودنسی نامرئی جای می ‌گیرند و طرفداران زیادی نیز دارند. براکت ‌های سرامیکی از جنس مواد کامپوزیتی و آلیاژ‌های سرامیکی هستند؛ به همین دلیل در صورت نصب روی دندان ‌ها نمای چندانی ندارند.

انواع ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی انواع مختلفی دارد که به شرح زیر است:

براکت شفاف

این نوع براکت‌ ها از جنس پی کربنات یا پلاستیک و سرامیک هستند. براکت ‌های شفاف در مقابل رنگ پذیری مقاومت بسیار بالایی دارند، اما در صورت استفاده مداوم از مواد غذایی و نوشیدنی‌ های رنگی احتمال تغییر رنگ براکت ‌ها وجود دارد. این براکت ها به دلیل جنسشان شکننده تر از براکت های فلزی هستند؛ به همین دلیل در طول درمان باید به تغذیه خود در هنگام ارتودنسی توجه بیشتری داشته باشید و مصرف مواد غذایی سخت و چسبنده را از رژیم روزانه خود حذف کنید.

براکت رنگی

دلیل اینکه بسیاری از مردم طرفدار ارتودنسی سرامیکی هستند؛ شفاف بودن و بی رنگ بودن براکت هاست. اما بعضی از افراد به خصوص نوجوانان هم دوست دارند با استفاده از اتصالات رنگی بریس‌ های خود را زیباتر جلوه دهند.

افراد کاندیدای ارتودنسی سرامیکی

به طور کلی افراد با مشکلات زیر کاندیدای انجام ارتودنسی سرامیکی هستند:

اوربایت

در صورتی که دچار رشد نامتقارن فک باشید این مورد باعث می‌ شود که دندانهای فک بالا نتوانند دندانهای فک پایین را تحت پوشش قرار دهند.

کراس بایت

در صورتی که فک پایین جلوتر از فک بالا قرار گیرد این مشکل پیش می ‌آید.

اپن بایت

در صورتی که دندانهای فک بالا و پایین از یکدیگر فاصله داشته باشند و در هنگام بسته بودن دهان، دندانهای فک بالا و پایین با یکدیگر جفت نشوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کلاه گيس ها ريشه اي بسيار باستاني و قديمي دارند به طوري که قديمي ترين کلاه گيس در حال حاضر در موزه بريتانيا قرار دارد و سن آن بيش از 3000 سال تخمين زده شده است !کلاه گيس ها را تقريبا ميتوان در دوره مصر باستان ،يونان و روم يکي از ملزومات آرايشي پرکاربرد دانست .اصل واژه کلاه گيس از واژه انگليسي (periwig) مشتق شده است ،پرويگ ها در واقع موهاي مصنوعي بودند که در بريتانيا وکيل مدافعان به سر ميکردند و جزئي از ملزومات لباس فرم آنان در گذشته بوده است .همچنين يکي از آيين يهوديت ارتودوکيس در گذشته که براي زنان اجباري بوده ،تراشيدن کل موها و استفاده از کلاه گيس بوده است.

به هر حال براي هرنوع استفاده از کلاه گيس بايد سعي در انتخاب مناسب بهترين نوع آن داشته باشيد که در ادامه بيشتر به اين موضوع خواهيم پرداخت.

نکاتی که در خرید کلاه گیس باید به آن توجه کنید

اندازه دور سر

در ابتدا براي خريد کلاه گيس بايد اندازه دور سر خود را اندازه بگيريد سپس کلاه گيس مورد نظر خود را انتخاب کنيد ،ممکن است اندازه دور سر شما از اندازه استاندارد محصول مورد نظر کوچکتر يا بزرگتر باشد که در اينصورت هنگام استفاده با مشکل مواجه خواهيد شد .برخي از کلاه گيس هاي موجود در قسمت زيرين خود چسب ها و بست هايي را براي تعيين اندازه بر روي سر دارند که ميتوانيد با استفاده از آنها کلاه را بزرگ و کوچک کنيد .

بیش تر بخوانید: سرطان دهانه رحم

کیفیت کلاه گیس را بسنجید.

پروتزهای مو بر اساس نوع مو و جنس بیس پروتز مو که در ساخت آن استفاده می‌شود قیمت گذاری می‌شود. جنس موی به‌کار رفته باید کاملا شبیه به موهای طبیعی انسان باشد و به هیچ وجه نباید جنس مصنوعی داشته باشد. علاوه بر این بیس پروتز باید کاملا از مواد مرغوب تهیه شده باشد و امکان اکسیژن رسانی به پوست سر را داشته باشد. برای یک خرید مطمئن حتما به مراکز معتبر ترمیم مو مراجعه کنید تا نسبت به اصل بودن پروتز اطمینان داشته باشید.

وزن کلاه گیس

یک پروتز موی مرغوب همیشه وزن سبکی دارد و هیچ احساس سنگینی یا هر احساس ناخوشایند دیگری برای فرد ایجاد نمی‌کند. اگر چه ممکن است پوست سر در روزهای اول نصب پروتز مو کمی حساس باشد اما اگر بیس پروتز مو کیفیت مناسبی داشته باشد با گذشت چند روز این مسئله کاملا برطرف می‌شود.

کشورهای سازنده پروتز مو

کشور کره جنوبی و چین معتبرترین تولیدکننده پروتز مو در جهان است. بهترین موسسات ترمیم مو جهان چون هیرکلاب و هیر دایرکت آمریکا، هیرسولوشن اسپانیا و فریدوم کوچر استرالیا محصولات ترمیم مو و پروتز مو را از همین کمپانی تهیه می‌کنند. بعد از کره جنوبی، سوئیس، چین، هند، فیلیپین، تایوان و اندونزی از دیگر کشورهای سازنده پروتز مو هستند. بیس پروتز مو در مرکز ترمیم مو موبا از کشورهای کره جنوبی، سوئیس و چین وارد می‌شود.

تراکم و نوع کاشت مو

علاوه بر جنس، رنگ و حالت موهای به کار رفته در ساخت پروتز میزان تراکم موها و نحوه کاشت موها در بیس پروتز نیز اهمیت زیادی دارد. میزان تراکم موهای پروتز باید مناسب با موهای باقی مانده شما در اطراف گوش‌ها باشد. اما نکته مهم‌تر نوع کاشت موها در بیس پروتز است. نحوه پخش شدن موها باید کاملا شبیه به رشد موهای طبیعی انسان باشد و با یک الگوی خاص تکرار نشده باشد.

نکات گفته شده در بالا از مهمترین مواردی هستند که باید در هنگام خرید پروتز مو بررسی کنید. اگر تصمیم به نصب کلاه گیس کوتاه مو دارید پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به مرکز ترمیم مو موبا از مشاوره تخصصی ترمیم مو ما استفاده کنید و تمام سوالات و ابهامات خود را از مشاوران مجرب و با تجربه ما بپرسید. صداقت در کار و بالا بردن آگاهی مشتریان عزیز یکی از اصول کاری موبا در سال‌ها فعالیت خود بوده است.



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سلنیوم یکی از ترکیبات معدنی است که وجودش برای بدن لازم و ضروری است. فقط یکی از فواید سلنیوم بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن است.

سلنیوم چیست؟

سلنیوم (Selenium) یکی از ترکیبات معدنی متعلق به گروه خردکانی‌ها (Trace Minerals) است. خردکانی‌ها آن دسته از ترکیبات معدنی‌اند که بدن در طول روز به میزان اندکی از آنها نیاز دارد (کمتر از ۱۰۰ میلی‌گرم).

سلنیوم یکی از ترکیبات اصلی «سلنوپروتئین‌ها» است (گروهی از پروتئین‌ها و آنزیم‌ها در بدن). وظیفه سلنوپروتئین‌ها کمک به ساختن دی. ان. ای (DNA) و محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب و عفونت‌هاست. این گروه خاص از پروتئین‌ها در تکثیر و سوخت‌وساز (دگرگشت/ متابولیسم) هورمون‌های تیروئید هم نقش دارند.

موارد مصرف سلنیوم

سلنوپروتئین‌ها و آنزیم‌ها، که سلنیم یکی از ترکیبات تشکیل‌دهنده‌شان است، خواص آنتی‌اکسیدانی دارند. وظیفه این مواد تجزیه و انحلال پراکسایدهاست که ممکن است به بافت‌های بدن آسیب برسانند یا در کارکرد و شکل طبیعی دی. ان. ای خلل وارد کنند. چنین ناراحتی‌هایی در بلندمدت با پیامدهایی مثل التهاب و بیماری‌های دیگر همراه می‌شوند.

1.     پیشگیری از سرطان

2.     حفظ کارکرد طبیعی و سالم غده تیروئید

3.     پیشگیری از بیماری‌های قلبی ـ عروقی

4.     کمک به اثربخشی بهتر آنتی‌اکسیدان‌ها

بیش تر بخوانید: خرید کلاه گیس کوتاه

عوارض و پیامدهای کمبود سلنیوم در بدن

ترکیب معدنی سلنیم به‌طور طبیعی در خاک یافت می‌شود. گیاه ترکیب را جذب خود می‌کند و بعدها حیوانات از این گیاهان تغذیه می‌کنند. به این ترتیب است که سلنیم سر سفره‌های ما راه پیدا می‌کند. منتها باید بررسی کرد که خاک منطقه تا چه حد از حیث وجود این ترکیب معدنی غنی است. اگر خاک منطقه چنین ویژگی‌ای نداشته باشد، باید با دریافت مکمل خطر کمبود سلنیوم را از سر باز کرد. در غیر این صورت، در بلندمدت خطر بروز دو بیماری زیر وجود خواهد داشت:

  • بیماری کشان (Keshan Disease) که نوعی كارديوميوپاتی (بیماری عضله قلب) است؛
  • بیماری کاشین – بک (Kashin-Beck ِisease) که نوعی آرتروز است.

بیش تر بخوانید:

علائم

  • کما.
  • سردرد؛
  • حملات صرع؛
  • حالت تهوع، استفراغ؛
  • تغییر افکار و ذهنیات (حالت ذهنی)، گیجی؛
  • لتارژی (Lethargy) (بی صبر و حوصله بودن و زود عصبانی‌شدن از نشانه‌های لتارژی‌اند).
  • تقویت پوست، مو و ناخن
  • کمک به سلامت سیستم ایمنی
  • دارای ویتامین‌های A، E و C
  • حاوی مواد معدنی زینک و سلنیوم
  • آنتی اکسیدان

ویژگی های قرص سلنیوم پلاس او پی دی فارما :

منابع غذایی سلنیوم:

بادام برزیلی، گردو، تخم آفتابگردان، سیر، مخمر آبجو، کشمش، صدف دریایی، ماهی، جوانه گندم و مرغ از منابع غذایی حاوی سلنیوم به مقدار مناسب می باشند.

از آنجا که بادام برزیلی دارای میزان زیادی از سلنیوم می باشد نباید در مصرف آن زیاده روی نمود.

علائم و مشکلات مرتبط با کمبود سلنیوم در بدن:

کم کاری تیروئید، ریزش مو، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن، مشکلات مرتبط با پوست و ناخن ها، افزایش کلسترول بد از مشکلات مرتبط با کمبود سلنیوم در بدن می باشند.

بیماری ایدز و ویروس (HIV)، استعمال دخانیات، زندگی در شهرهای آلوده، استرس، ورزش و فعالیت های سنگین بدنی نیاز به سلنیوم را افزایش می دهند.

منبع: https://www.kolahgiss.ir/



:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در ابتدا تعریف کوتاهی از ارتودنسی دندان ارائه می دهیم و آن این است که ارتودنسی دندان یکی از تخصص های دندانپزشکی است در آن متخصص ارتودنسی در کرج یا شهر دیگری ناهنجاری ها و سایر مشکلات دندانی و فکی فرد را درمان می کند. موارد زیر می توانند باعث ایجاد تفاوت بین انواع روش های ارتودنسی شود:

  • هزینه: در هر کدام از روش های ارتودنسی شامل ارتودنسی ثابت و همینطور متحرک، از تجهیزات خاصی استفاده می شود که باعث ایجاد تفاوت در هزینه ارتودنسی می شود.
  • طول درمان: بعضی از روش های ارتودنسی با توجه به میزان و شدت ناهنجاری دهان و دندانی بیمار، بیشتر طول می کشند و برخی دیگر مانند ارتودنسی متحرک که برای مشکلات جزئی تر است، طول درمان کوتاه تری دارد.
  • شیوه درمان: شیوه درمان در صورت استفاده از ارتودنسی متحرک کاملا متفاوت از مواقعی است که از ارتودنسی ثابت استفاده می شود.
  • سن بیمار: بعضی از دستگاه های ارتودنسی در سنین کودکی کارایی موثرتری دارند و متخصص ارتودنسی یا همان ارتودنتیست آن را در سنین بزرگسالی پیشنهاد نمی کند.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی یک دکتر دندانپزشک متخصص ارتودنسی است که دوره های ارتودنسی را پشت سر گذاشته است. متخصص ارتودنسی در کرج، تهران یا هر شهر و استان دیگری بی نظمی های دندانی و صورت را تشخیص، پیشگیری، کنترل و درمان می کند.

مشکلات دهان و دندانی که توسط متخصص ارتودنسی قابل اصلاح و درمان است موارد زیر می باشد:

  • اصلاح دندان هایی که شلوغ هستند یا خیلی از هم فاصله دارند.
  • اصلاح دندان هایی که به طور غیر طبیعی به هم می رسند یا اصلا به هم نمی رسند.
  • دندان هایی که بیرون زده اند و باعث نامتناسب دیده شدن فک می شوند.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی کدامند؟

همان طور که گفتیم هزینه ارتودنسی به نسبت فاکتورهای مختلف، متفاوت است. از جمله عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی عبارتند از:

مهارت و تخصص پزشک

طبیعتا هرچه تخصص، مهارت و تجربه ارتودنتیستی که به آن مراجعه می کنید بیشتر باشد، هزینه ارتودنسی نیز بیشتر خواهد شد.

طول درمان

هر چه طول درمان ارتودنسی طولانی باشد، هزینه درمان هم بیشتر خواهد بود. بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران، شرق تهران و سایر نقاط کشور، بعد از مشاهده عکس دندان های شما و بررسی فیزیکی آنها، بهترین و مناسب ترین درمان را به شما پیشنهاد می کند که طول درمانشان با یکدیگر متفاوت است.

روش درمانی

یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی روش درمانی انتخاب شده است. دستگاه های ارتودنسی انواع بسیار مختلفی دارند و هزینه هر کدام متفاوت از دیگری است. برای مثال هزینه ارتودنسی سرامیکی بیشتر از هزینه ارتودنسی فلزی است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای به دست آوردن لبخند رویایی خود چه چیزی لازم است؟ برای کسانی که خواهان لبخندی زیبا و درخشان هستند، بهترین اقدام مراجعه به دندانپزشک زیبایی است. بهترین دندانپزشکان زیبایی نه تنها روش های مورد نیاز برای ارائه بهترین لبخند به بیماران خود را ارائه می دهند. بلکه توضیح می دهند که چرا این روش ها مورد نیاز است.هنگامی که به مطب دندانپزشکی زیبایی مراجعه می کنید، یکی از این روش های دندانپزشکی را انتخاب می کنید.

بلیچینگ دندان چیست؟

سفید کردن دندان ها همان بلیچینگ دندان است. بلیچینگ باعث از بین رفتن رنگ های می‌شود که به‌ مرور زمان بر روی دندان ها شکل‌ گرفته و دندان ها را زرد و بدرنگ کرده امد. جالب است بدانید که گاهی اوقات درمان سفیدی کردن دندانها (بلیچینگ) باعث از بین رفتن رنگ های نامناسب ژنتیکی نیز می‌شود.

بلیچینگ دندان در کلینیک دندانپزشکی

سفید کردن دندان ها در مطب, درمانگاه یا کلینیک دندان پزشکی که به آن office bleaching نیز می گویند, نسبت به سفید کردن در منزل مزیت هایی دارد. در این روش دندانپزشک زیبایی با استفاده از مواد با غلظت بیشتر عمل سفید کردن دندان ها را انجام می دهد, با استفاده از این روش می توان در ۱ جلسه سفید کردن دندان ها را انجام داد.

حساسیت دندان ها و لثه که سابقاً یکی از معایب بلیچینگ دندانها محسوب می شد, در صورتی که در درمانگاه دندانپزشکی انجام بشود قابل کنترل است, چرا که از ژل محافظ مخصوصی برای محافظت از نواحی اطراف دندان استفاده می‌شود و همچنین گرانروی ژل بلیچینگ به صورتی طراحی شده است که بیش از حد به اعماق دندانها نفوذ نکند. همچنین بعد از درمان بلیچینگ از نوعی ماده حساسیت زدا مانند فلوراید و نیترات پتاسیم توسط متخصص دندانپزشکی استفاده می‌شود.

ایمپلنت دیجیتال دندان

ایمپلنت دیجیتال دندان یکی از شگفتی های دندانپزشکی مدرن هستند. آنها دندان‌های جایگزینی هستند که مانند دندان‌های طبیعی توسط استخوان فک شما حمایت می‌شوند، بنابراین به شما امکان می‌دهند از تمام غذاهای مورد علاقه‌تان لذت ببرید، نیازی به مراقبت خاصی ندارند و در صورت مراقبت صحیح ممکن است تا آخر عمر باقی بمانند. جراحی ایمپلنت دیجیتال (که به آن  جراحی ایمپلنت ناوبری دیجیتال نیز گفته می شود ) از یک شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصب استفاده می کند. با این اطلاعات، یک دندانپزشک زیبایی معتبر قادر به برنامه ریزی جراحی با حداقل برش خواهد بود. از آنجایی که جراحی ایمپلنت دیجیتال بر ایجاد کوچکترین برش ممکن تمرکز دارد، درد بسیار کمتری در مقایسه با جراحی کاشت سنتی وجود دارد.

در طول عمل دندانپزشکی، یک راهنمای دقیق روی دندان های شما نصب می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ آسیبی به عصب یا دندان اطراف وارد نمی شود. این راهنما همچنین به دندانپزشکان کمک می کند تا برش هایی دقیق و در عین حال کوچک برای کاشت ایمپلنت دندان ایجاد کنند

دندانپزشکی شبانه روزی

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی در تمام ساعات شبانه روز ، از جمله آخر هفته ها و تعطیلات آماده ارائه خدمات دندانپزشکی اورژانسی است. این به معناست که شما می توانید در هر زمانی حتی در نیمه شب به خدمات دندانپزشکی جامع در کلینیک تاج دسترسی داشته باشید. موارد اورژانس دندانپزشکی می توانند بسیار دردناک باشد و نیاز به درمان فوری داشته باشید، بنابراین داشتن یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی می تواند آرامش خاطر شما را فراهم کند و ناراحتی شما را کاهش دهد. با استفاده از طراحان گرافیک است.

 



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تمرینات کاردیو در حقیقت همان تمرینات هوازی هستند که برای چربی سوزی و بالا بردن متابولیسم بدن انجام می شوند. در این مقاله قصد داریم تا مهم ترین و تاثیرگذارترین تمرینات کاردیو برای چربی سوزی را به شما معرفی کنیم؛ پس همراه ما باشید.

تعریف تمرین کاردیو

کاردیوواسکولار یا کاردیو تمرین هایی هستند که ضربان قلب شما را 50 تا 75 درصد ماکزیمم میزان خود بالا می برند. این تمرینات سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند؛ در نتیجه سریعتر به تناسب اندام خود دست خواهید یافت. از انواع تمرینات کاردیو به جهت کاهش وزن، افزایش قدرت بدنی، تناسب اندام و همچنین بهبود عملکرد سیستم گردش خون استفاده می شود.

دستگاه الپتیکال یا بیضوی

یکی از بهترین تمرینات کاردیو در منزل استفاده از دستگاه الپتیکال یا بیضوی است که جهت جلوگیری از ضربه به زانو و پهلو هنگام پیاده روی طراحی شده است. باید گفت که تاثیرگذاری آن در میزان کالری سوزی به اندازه تردمیل نیست اما یک تمرین عالی برای لاغری به حساب می آید. ورزش کردن با این دستگاه به مدت یک ساعت با سرعت متوسط، باعث سوزاندن حدود 500-600 کالری می شود.

حرکت برپی

یکی از تمرینات کاردیو با شدت بالا، حرکت برپی است که ضربان قلب فرد را به مقدار زیادی بالا می برد. روش انجام این حرکت به این صورت است که ابتدا به حالت شنا قرار بگیرید و سپس به سمت بالا بپرید. به دلیل شدت بالایی که این حرکت دارد، حدود 100 کالری در 10 دقیقه توسط آن سوزانده می شود. در این حرکت بازو ها، قسمت میانی بدن و همچنین پاها تحت تاثیر قرار می گیرند.

طناب زدن

طناب زدن ورزشی است که انرژی زیادی می طلبد و سرعت عکس العمل نشان دادن شما را به چالش می کشد. شما می توانید این حرکت را در منزل به مدت 20 دقیقه در روز انجام دهید و از این طریق حدود 220 کالری بسوزانید. درست است که این تمرین خیلی ساده به نظر می رسد اما ورزشی است که نیاز به تمرین زیادی دارد.

یک نکته مهم درباره این ورزش این است که برای سریدن به بهترین نتیجه حین انجام آن، بهتر است که طناب را با مچ دست خود بچرخانید و نه با خود دست.

پله نوردی

این ورزش یکی از تمرینات کاردیو ترکیبی است که در کنار چربی سوزی ناشی از پیاده روی که می کنید، در عضله سازی هم نقش مهمی دارد و در یک ساعت انجام آن حدود 600 کالری سوزانده می شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در سال های اخیر به کمک ارتودنسی دندان به برطرف کردن ناهنجاری ها و مشکلات دندانی پرداخته شده است. این درمان شامل 2 نوع اصلی متحرک و ثابت می شود که در این مقاله قصد داریم درباره ارتودنسی متحرک اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

چه مشکلاتی توسط ارتودنسی دندان درمان می شوند؟

  • فاصله بین دندانی زیاد
  • عدم مرتب بودن دندان ها
  • مشکلات تکلم و جویدن بیمار در اثر قرارگیری نادرست دندانها
  • بیماری لثه و پوسیدگی دندان در آینده
  • جلو یا عقب بودن فک ها
  • مشکلات متنوع طرح لبخند

ارتودنسی متحرک چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، در این درمان بیمار قادر است ساعاتی از طول روز، دستگاه ارتودنسی را از دهان خود خارج کند. متخصصین ارتودنسی، این روش ارتودنسی را معمولا به بیمارانی توصیه می کنند که شدت ناهنجاری دندانی آنها جزئی تا متوسط است.  

مزایای ارتودنسی متحرک

  • ارتودنسی متحرک که انواع مختلفی دارد در کل به نسبت ارتودنسی ثابت ظاهر بهتری دارد.
  • در این درمان محدودیت غذایی ندارید، زیرا هنگام خوردن باید دستگاه ارتودنسی را از دهان خود خارج کنید.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان هنگام استفاده از این نوع ارتودنسی دندان راحت تر است.
  • احتمال آسیب به لثه ها بسیار کم است.

معایب ارتودنسی متحرک

  • برای درمان ناهنجاری های شدید دندانی موثر نیستند.
  • احتمال بروز آسیب یا گم شدن براکت های ارتودنسی متحرک وجود دارند.
  • ممکن است بر روی تکلم فرد تاثیر بگذارند.

هزینه ارتودنسی متحرک

همانطور که در بالاتر گفتیم، نوعی از دستگاه های ارتودنسیدندان، قابلیت جابجایی و درآوردن از روی دندان ها را دارند که به آن ارتودنسی متحرک گفته می شود؛ البته این روش ارتودنسی تنها برای درمان نامرتبی های جزئی تا متوسط دندانی مناسب هستند. همان طور که در جدول بالا می بینید هزینه ارتودنسی متحرک به ازای هر فک حداقل 11 میلیون تومان است.

آموزش ارتودنتیست چه تفاوتی با دندانپزشک دارد؟

برای تبدیل شدن به یک متخصص ارتودنسی در کرج یا هر شهر دیگری، ابتدا باید دندانپزشک شوید. در مجموع، تبدیل شدن به یک متخصص در حوزه ارتودنسی دندان معمولاً حدود 10 سال تحصیلات دانشگاهی رسمی طول می کشد.

یک دندانپزشک عمومی پس از گذراندن 4 الی 6 سال از تحصیلات مربوطه می تواند مطب خود را راه اندازی کند اما اگر این فرد قصد گرفتن تخصص ارتودنسی را داشته باشد می بایست 3 الی 4 سال دیگر دوره تخصص ارتودنسی را پشت سر بگذارد تا به صورت تخصصی درمان های مربوط به مشکلات ارتودنسی دندان را در مطب خود ارائه دهد.

باید بدانید که یک متخصص ارتودنسی می تواند خدمات یک دندانپزشک عمومی را ارائه دهد، اما یک دندانپزشک عمومی نمی تواند و نباید خدمات یک متخصص ارتودنسی را ارائه دهد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پروتز مو

پروتز مو صفحه ای می باشد که تار موها در آن قرار میگیرند، این کلاه گیس ها از پروتزهای “های تک پزشکی” با تکنولوژی نانو ساخته شده که آب و هوا به راحتی به کف سر میرسد و از آن عبور میکند.

موی طبیعی

تار موهایی که در کلاه گیس های طبیعی استفاده می شود تار موهای صد در صد انسانی می باشد که به صورت تار به تار داخل پروتز قرار داده شده است.تمامی کلاه گیس های موسسه موکاران آزمایش شده و تاییده ی وزارت بهداشت را دارد و تمام این کلاه گیس ها از کشور کره جنوبی وارد میشوند.کلاه گیس های رایج در بازار از الیاف مصنوعی و طبیعی استفاده شده که کاملا تفاوت دارد با این گونه کلاه گیس ها و قابل مقایسه با این کلاه گیس ها نمی باشد.

هشدار: در خرید کلاه گیس مردانه ها طبیعی باید به این موضوع توجه داشته باشید و از موسسه ای که این کار رو ارائه میدهد بخواهید برای شما کتبا بنویسد که این کلاه گیس ها از موی انسان ساخته شده متاسفانه برخی از موسسات از موی حیوانات برای ساخت این کلاه گیس ها استفاده میکنند که شایع ترین آنها موی گاومیش میباشد.

کلاه گیس طبیعی مردانه

کلاه گیس مردانه روش درمانی برای افرادی است که ریزش های وسیع را تجربه کرده و به علت مشکلات مختلف کانددای کاشت مو نمی باشند و میتوانند با استفاده از روش کلاه گیس طبیعی یا همان پروتز مو صاحب موهای طبیعی و چهره زیبا شوند.

پروتز مو یا روش کلاه گیس طبیعی روشی عالی و بی دردسر بوده که در کلینیک ها و مراکز مو مشغول به ارائه هستند و مرکز موی ایندرا انتخابی عالی برای مرکز مو در جهت دریافت کلاه گیس مردانه طبیعی می باشد .

چرا خرید کلاه گیس

ظاهری طاسی سر برای هر فردی خوشایند نیست، از این رو راه چاره استفاده از کاشت موی طبیعی یا خرید کلاه گیس مردانه طبیعی و یا مصنوعی است. کلاه گیس یک مجموعه از تارهای موی طبیعی یا مصنوعی است که به همدیگر بافته یا چسبیده است. این روزها انواع کلاه گیس های کوچک ساخته می شود تا تنها بخشی از سر را که دچار طاسی و کم مویی شده است، پوشش دهد.

استفاده از کلاه گیس مردانه

مرکز موی ایندرا ، طبق انداره و فرم سر هر فردی کلاه گیس طبیعی را میسازد به همین خاطر ظاهر طبیعی آن کاملا حفظ شده می باشد و خط رویش طبیعی را نیز دارد .

منبع: https://www.kolahgiss.ir/



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افرادی هستند که دندان های نامرتب و نازیبایی دارند. روش های متفاوتی برای بازگرداندن این زیبایی به دندان ها وجود دارد. در ادامه این مطلب شما با روش های زیبایی دندان بیش تر آشنا خواهید شد. برخی از این روش های با نام های ایمپلنت دندان، لمینت دندان و بلیچینگ دندان شناخته می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا از صفر تا صد روش های زیبایی دندان را بشناسید.

ایمپلنت دندان چیست ؟

اگر فردی دندان خود را از دست بدهد ایمپلنت یا فیکسچر در اندازه همان ریشه به جای آن قرار داده می شود. ایمپلنت پایه ایست که موجب نگهداری روکش دندان در محیط دهان می شود لذا هیچگونه وابستگی به ریشه دندان های مجاور خود ندارد و از استحکام کافی برخوردار است و به عنوان جایگزین دائمی برای دندان از دست رفته کاربرد دارد.

ایمپلنت فوری چیست ؟

ایمپلنت یکی از روش های درمانی مناسب برای جایگزینی دندان های دارای مشکل می باشد. می توان با استفاده از ایمپلنت فوری به راحتی و در زمانی کوتاه، دندانی را جایگزین نمود. بسیاری از افراد که اقدام به استفاده از روش ایمپلنت فوری نموده اند، از نتیجه این عمل رضایت بسیار زیادی داشتند.

به صورت کلی باید بگوییم ایمپلنت فوری می تواند گزینه ای مناسب برای حل مشکلات دندان های از دست رفته به شمار می رود. مسئله ای که امروزه به میزان زیادی افراد را درگیر نموده است. ایمپلنت های فوری اصولا از تیتانیوم می باشند. که در داخل استخوان فک قرار می گیرند.

لمینیت دندان چیست؟

لمینیت دندان که به ونیر لمینت نیز معروف است، لایه ای از مواد مخصوص همرنگ دندان است که درلابراتوار ساخته میشود و روی دندان چسبانده میشود. این مواد با اهداف مختلفی مانند:

  • درمان شکستگی دندان
  • کم کردن فاصله میان دندانها
  • و یا تغییر رنگ، شکل یا ارتفاع دندانها مورد استفاده قرار می گیرند.

بطور کلی این نوع درمان ها به بخش های زیر تقسیم میشود. به این نوع درمان ها ونیر گفته میشود. ونیر ها به دو نوع ونیر کامپوزیت و ونیر لمینت تقسیم میشود.

لمینت ها روی دندان چسبانده میشوند و کامپوزیت ها نیز از جنس کامپوزیت هستند.

بلیچینگ دندان چیست؟

سفید کردن دندانها یا بلیچینگ درمانی است که در آن بد رنگیها و رنگدانه هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندانها شده و حتی بعضی بد رنگیهای ژنتیکی را بر طرف نموده و دندانهایی سفید و زیبا را به شما هدیه میکند.

به صورت کلی می‌توان هزینه بلیچینگ دندان در تهران سال ۱۴۰۲ را به صورت جدول زیر بیان کرد:

نوع درمان

برند مواد

کشور سازنده

شروع قیمت (به تومان)

آفیس بلیچینگ (برای هر فک)     

مواد ایرانی

ایران

۱٫۰۰۰٫۰۰۰

آفیس بلیچینگ (برای هر فک)     

FGM

برزیل

۱٫۴۰۰٫۰۰۰

آفیس بلیچینگ (برای هر فک)     

White smile

آلمان

۲٫۰۰۰٫۰۰۰

هوم بلیچینگ (برای هر فک)

----------------

--------------------

۱٫۰۰۰٫۰۰۰

بلیچینگ برای چه افرادی مناسب است؟

ابتدا باید این موضوع را مشخص کنیم که زردی دندان به چه عواملی بستگی دارد. زردی دندان می‌تواند دلایل بسیار زیادی از جمله: مصرف مواد غذایی رنگدانه­‌دار (مانند چای، قهوه، توت­ فرنگی و غیره)، استعمال دخانیات، افزایش سن، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، درمان­های نادرست ریشه، مصرف تتراساکلین ، وجود فلوراید بیش از حد در آب، ارتودنسی طولانی مدت و یا حتی بد رنگی­‌های مادرزادی داشته ­باشد.

بدیهی است که در این روش درمان افرادی بیشترین نتیجه را می‌گیرند که دندان ­های آنها به مرور زمان و به علل خارجی تغییر رنگ داده­ است. انجام درمان بلیچینگ برای کودکانی که هنوز رویش دندانهایشان کامل نشده، خانم های باردار و شیرده، بیماران دارای ترک‌­های دندانی، سابقه آلرژی به مواد بلیچینگ و مشکلات لثه­‌ای بدون مشورت با دندانپزشک توصیه نمی­‌شود.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یکی از رایج ترین تخصص های حوزه دندانپزشکی است که به درمان مشکلات و ناهنجاری های مختلف فک و دندان های فرد می پردازد. این ارتودنسی انواع مختلفی دارد و با توجه به شرایط بیمار و دندان های او، درمان مناسب شامل انواع متحرک و ثابت ارتودنسی برای بیمار انتخاب می شود. اما متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که پس از گذراندن دوره دندانپزشکی عمومی خود، باید دوره تخصص ارتودنسی را به مدت 3 الی 4 سال بگذراند. بنابراین هر گونه ناهنجاری و نامرتبی در ناحیه دندان و فک دارید باید به دنبال یک متخصص ارتودنسی خوب باشید نه یک دندانپزشک خوب! برای مثال اگر ساکن پایتخت هستید باید به دنبال یک ارتودنتیست در ناحیه محل زندگی خود مثلا بهترین متخصص ارتودنسی در شمال تهران باشید.

ارتودنسی ثابت چیست؟

رایج ترین و قدیمی ترین روش های ارتودنسی دندان که از سالیان قبل مورد استفاده قرار گرفته است، ارتودنسی ثابت است. همانطور که از نامش پیداست، در این درمان تجهیزات ارتودنسی به دندان ها می چسبند و بیمار نمی تواند آن را از دهان خود خارج کند.

انواع ارتودنسی ثابت دندان

انواع ارتودنسی ثابت به شرح زیر است:

ارتودنسی ثابت فلزی

ارتودنسی فلزی که به سیم کشی دندان نیز معروف است؛ یکی از قدیمی ترین و البته رایج ترین روش های ارتودنسی است. در این روش متخصص ارتودنسی می تواند شدید ترین ناهنجاری های دندان و فک را درمان کند. هزینه ارتودنسی فلزی آن از 13 میلیون تومان شروع می شود.

ارتودنسی سرامیکی

یکی از روش های جدید ارتودنسی ثابت، ارتودنسی با براکت های سرامیکی است. ارتودنسی سرامیکی در واقع همان ارتودنسی فلزی است با این تفاوت که به جای براکت ها و سیم های فلزی از براکت ها و سیم های شفاف استفاده می شود. قیمت ارتودنسی سرامیکی حداقل 15 میلیون تومان به ازای هر فک است.

ارتودنسی پشت دندانی

ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال نوعی ارتودنسی نامرئی است که براکت های فلزی به پشت دندان ها چسبیده می شوند. هزینه ارتودنسی لینگوال به نسبت سایر روش ها بیشتر است زیرا نصب و نگهداری آن سخت تر از سایر روش هاست. به همین دلیل اکثر متخصصین ارتودنسی آن را به بیماران خود پیشنهاد نمی دهند.

به دلیل اینکه نصب و نگهداری از این نوع دستگاه های ارتودنسی دشوار است هزینه آن نیز به نسبت روش های قبلی بیشتر است و حداقل 16 میلیون تومان است.

ارتودنسی دیمون

این روش ظاهری مانند ارتودنسی فلزی دارد اما با این تفاوت که در این درمان، براکت ها خود تنظیم شونده هستند و برای جابجایی و تنظیم آنها نیازی نیسته که هر دفعه به مطب دندانپزشکی مراجعه کرد. هزینه ارتودنسی دیمون حداقل 16 میلیون تومان است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شاید آرزوی خیلی ها باشد که دندان سفید و مرتبی داشته باشند. در دنیای مدرن امروز، دندانپزشک زیبایی انواع روش های زیبایی دندان را برای افزایش زیبایی ظاهر، شکل، رنگ و اندازه دندان ها بکار می گیرند. دندانپزشکی زیبایی، می تواند تمام نگرانی های شما در مورد دندان های زرد، لب پَر شده، ترک خورده و یا در صورت فاصله داشتن دندان ها از یکدیگر و یا حتی اگر دندان های خود را از دست داده باشید، برطرف کند. حوزه ویژه ای که در دندانپزشکی که علم و هنر را با هم ترکیب می کند، درمان های دندانپزشکی زیبایی بر روی بهبود ظاهر دندان ها و لبخند و همچنین سلامت دهان تمرکز دارد. با پیشرفت تکنولوژی، کلینیک های دندانپزشکی مدرن خدمات دندانپزشکی زیبایی را ارائه می دهند به افراد کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به لبخند خود داشته باشند.

ایمپلنت دندان

کاشت دندان یک روش شناخته شده جهت جایگزینی دندان آسیب دیده و از بین رفته است و یا برای جایگزینی دندان کشیده شده استفاده می‌شود. در این روش ابتدا پایه‌هایی فلزی به کمک جراحی، درون استخوان فک جایگذاری شده.

این سازه ظاهری شبیه به یک پیچ دارد که با استخوان طبیعی فک بیمار پیوند می‌خورد. این ساختار پیچی درواقع باعث ایجاد پایه‌ای می‌شود که تاج دندان (قسمت فوقانی دندان مصنوعی) بر روی آن سوار می‌شود.

در این شیوه ایمپلنت دندان، یک ساختار تکی‌ گاهی (با عنوان دندان پشتیبان) استفاده می‌شود که بین دو قسمت دندان مصنوعی قرار دارد و سبب اتصال کامل قسمت تحتانی پیچ مانند دندان با قسمت فوقانی تاج مانند دندان می‌شود. ساختار تکیه‌گاه همچنین سبب اتصال تاج دندان  به پروتز‌های متحرک دندانی و یا پروتز‌های پل‌های دندانی (پروتز‌هایی که برای تعداد یک یا چند دندان از دست رفته ساخته شده‌اند) می‌شود.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان در واقع همان موادی است که برای پر کردن دندان های پوسیده استفاده می شود.  مواد تشکیل دهنده ی کامپوزیت دندان، ماده ماتریکس رزینی است که به صورت خمیری روی دندان قرار میگیرد و دندانپزشک ماده را روی دندان فرم می دهد. کامپوزیت ها بهترین روش برای درمان عیوب دندان در مدت زمان کوتاه، با هزینه ی کمتر و تاثیر زیاد و اصلاح عالی است.

دندانپزشکی شبانه روزی

به مرکز دندانپزشکی که در آن تعداد زیادی دندانپزشک (عمومی و متخصص) مشغول ارائه خدمات به مراجعان هستند کلینیک دندانپزشکی گفته می شود. در چنین مرکزی اتاق و سالن انتظار بزرگ، یونیت های دندانپزشکی متعدد، پرسنل آموزش دیده و دندانپزشکانی که هر کدام تخصصی دارند در کنار هم مشغول ارائه خدمات به مراجعان در طول روز یا به صورت شبانه روزی هستند. در یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی بزرگ تمام خدمات از درمان های عمومی گرفته تا درمان های تخصصی مانند درمان ریشه و عصب کشی دندان، ارتودنسی، ترمیمی و زیبایی، پروتز دندان و انواع جراحی ها انجام داده می شود.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شاید آرزوی خیلی ها باشد که دندان سفید و مرتبی داشته باشند. در دنیای مدرن امروز، دندانپزشک زیبایی انواع روش های زیبایی دندان را برای افزایش زیبایی ظاهر، شکل، رنگ و اندازه دندان ها بکار می گیرند. دندانپزشکی زیبایی، می تواند تمام نگرانی های شما در مورد دندان های زرد، لب پَر شده، ترک خورده و یا در صورت فاصله داشتن دندان ها از یکدیگر و یا حتی اگر دندان های خود را از دست داده باشید، برطرف کند. حوزه ویژه ای که در دندانپزشکی که علم و هنر را با هم ترکیب می کند، درمان های دندانپزشکی زیبایی بر روی بهبود ظاهر دندان ها و لبخند و همچنین سلامت دهان تمرکز دارد. با پیشرفت تکنولوژی، کلینیک های دندانپزشکی مدرن خدمات دندانپزشکی زیبایی را ارائه می دهند به افراد کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به لبخند خود داشته باشند.

ایمپلنت دندان

کاشت دندان یک روش شناخته شده جهت جایگزینی دندان آسیب دیده و از بین رفته است و یا برای جایگزینی دندان کشیده شده استفاده می‌شود. در این روش ابتدا پایه‌هایی فلزی به کمک جراحی، درون استخوان فک جایگذاری شده.

این سازه ظاهری شبیه به یک پیچ دارد که با استخوان طبیعی فک بیمار پیوند می‌خورد. این ساختار پیچی درواقع باعث ایجاد پایه‌ای می‌شود که تاج دندان (قسمت فوقانی دندان مصنوعی) بر روی آن سوار می‌شود.

در این شیوه ایمپلنت دندان، یک ساختار تکی‌ گاهی (با عنوان دندان پشتیبان) استفاده می‌شود که بین دو قسمت دندان مصنوعی قرار دارد و سبب اتصال کامل قسمت تحتانی پیچ مانند دندان با قسمت فوقانی تاج مانند دندان می‌شود. ساختار تکیه‌گاه همچنین سبب اتصال تاج دندان  به پروتز‌های متحرک دندانی و یا پروتز‌های پل‌های دندانی (پروتز‌هایی که برای تعداد یک یا چند دندان از دست رفته ساخته شده‌اند) می‌شود.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان در واقع همان موادی است که برای پر کردن دندان های پوسیده استفاده می شود.  مواد تشکیل دهنده ی کامپوزیت دندان، ماده ماتریکس رزینی است که به صورت خمیری روی دندان قرار میگیرد و دندانپزشک ماده را روی دندان فرم می دهد. کامپوزیت ها بهترین روش برای درمان عیوب دندان در مدت زمان کوتاه، با هزینه ی کمتر و تاثیر زیاد و اصلاح عالی است.

دندانپزشکی شبانه روزی

به مرکز دندانپزشکی که در آن تعداد زیادی دندانپزشک (عمومی و متخصص) مشغول ارائه خدمات به مراجعان هستند کلینیک دندانپزشکی گفته می شود. در چنین مرکزی اتاق و سالن انتظار بزرگ، یونیت های دندانپزشکی متعدد، پرسنل آموزش دیده و دندانپزشکانی که هر کدام تخصصی دارند در کنار هم مشغول ارائه خدمات به مراجعان در طول روز یا به صورت شبانه روزی هستند. در یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی بزرگ تمام خدمات از درمان های عمومی گرفته تا درمان های تخصصی مانند درمان ریشه و عصب کشی دندان، ارتودنسی، ترمیمی و زیبایی، پروتز دندان و انواع جراحی ها انجام داده می شود.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت دندان یکی از روش های رایج اصلاح طرح لبخند است که جنس آن سرامیک بوده و برای پوشاندن عیوب ظاهری دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام لمینت دندان یکی از کارهای مهمی که باید انجام داد، انتخاب رنگ لمینت دندان است که طیف گسترده  دارد و بر اساس معیارهایی باید رنگ مناسب برای هر فرد را انتخاب کرد.

انواع رنگ لمینت دندان

لمینت دندان چندین طیف رنگی دارد که باید برای انتخاب مناسب ترین رنگها با انواع آن ها و معیارهای انتخاب آن ها آشنا شوید که در زیر آن ها را توضیح می دهیم:

  • رنگ A1: این رنگ که به رنگ هالیوودی مشهور است، سفیدترین و روشن ترین رنگ لیمنت دندان است. معمولا افراد مشهور و بازیگران این رنگ را انتخاب می کنند تا لبخند آن ها جذابیت بیشتری داشته باشد.
  • رنگ A2: این رنگ یک رنگ کاملا طبیعی و استخوانی روشن است و معمولا برای افرادی مناسب است که از هیچ سفید کننده ای استفاده نکرده باشند.
  • رنگ B1: این رنگ روشن و سفید بوده و زیباترین رنگ لمینت است که جزو رنگ های هالیوودی به شمار می رود و کاملا طبیعی، دندان ها را سفید می کند.
  • رنگ B2: این رنگ نیز جزء رنگ های هالیوودی است و سفیدی آن کاملا طبیعی، روشن و زیبا است. رنگ B2 مقاومت زیادی نسبت به تغییر رنگ و ساییدگی دارد.

بیشتر بخوانید: ماندگاری لمینت دندان

ملاک انتخاب رنگ لمینت دندان

رنگ لمینت دندان را باید بر اساس معیارهای زیر انتخاب کرد:

رنگ دندان های اصلی

در هنگام انتخاب رنگ لمینت دندان، باید رنگ دندان های اصلی فرد را در نظر گرفت و رنگی را انتخاب کرد که با سایر دندانها هماهنگی داشته باشد. اگر این رنگ ها هماهنگی لازم را با یکدیگر نداشته باشند، لبخند و همینطور ظاهر دندان های فرد غیر طبیعی می شود.

رنگ پوست

افرادی که پوست تیره دارند باید رنگ های طبیعی را برای لمینت دندان خود انتخاب کنند تا چهره طبیعی و زیبایی دندان های خود را از دست ندهند. رنگ خیلی روشن و سفید، ظاهری غیر طبیعی به دندان ها و چهره فرد می دهد.

افرادی که پوست روشن دارند باید رنگ لمینت روشن و سفید انتخاب کنند تا رنگ لمینت با رنگ پوست همخوانی داشته باشد و ظاهر طبیعی آن ها حفظ شود.

سفیدی چشم

در هنگام انتخاب رنگ لمینت، باید سفیدی چشم فرد را نیز در نظر گرفت و نباید رنگ لمینت از سفیدی چشم فرد روشن تر باشد. با انتخاب لمینت های روشن، چهره و لبخند غیر طبیعی جلوه می کند.

منبع: bestdentists.ir



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در بین تمامی دندان ها، دندان های عقل که در انتهای فک قرار دارند، آخرین دندان هایی هستند که از لثه خارج می شوند. دندان عقل معمولا مانند سایر دندان ها بدون هیچ مشکلی در نمی آیند. در بعضی از افراد فقط دیرتر از لثه خارج می شوند و در برخی دیگر کلا به صورت پنهان هستند و در نمی آیند و مشکلاتی را برای افراد به وجود می آورند. معمولا دندانپزشک با معاینه دهان و فک و بررسی عکس رادیوگرافی، می تواند درباره کشیدن دندان عقل تصمیم بگیرد.

شرایط کشیدن دندان عقل

دندان های عقل ممکن است هیچگونه مشکلی برای فرد به وجود نیاورند و نیازی به کندن آن ها نباشد. ولی در اغلب موارد دندان عقل مشکلات زیادی برای دهان و دندان به وجود می آورد و باید آن را از دهان خارج کرد. در شرایط زیر، کشیدن دندان عقل ضروری است:

  • اگر فضای کافی در انتهای لثه برای رشد دندان عقل وجود نداشته باشد و دندان به صورت نهفته و نیمه نهفته رشد کند.
  • در درمان ارتودنسی دندان ممکن است برای ایجاد فضای مناسب برای جابه جایی سایر دندان ها، نیاز به خارج کردن دندان عقل باشد.
  • اگر دندان عقل مشکلاتی مانند عفونت، درد و پوسیدگی دندان را به وجود بیاورد، لازم است قبل از گسترش و شدید شدن آن را کشید.
  • ممکن است دندان عقل در جایگاه مناسب خود رشد نکند و به سایر دندان ها آسیب وارد کند.

دندان عقل به چه روش هایی کشیده می شود؟

دندان عقل معمولا به دو روش بدون جراحی و همینطور با جراحی از داخل لثه خارج می شود که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم:

در آوردن دندان عقل بدون جراحی

زمانی که دندان عقل کامل از لثه خارج شده باشد، دندانپزشک با روش معمولی می تواند دندان عقل را مانند سایر دندان ها از دهان خارج کند.

قیمت کشیدن دندان در سال 1402

کشیدن دندان عقل با جراحی

هنگامی که دندان عقل به طور کامل از لثه خارج نشده باشد و دردسر شده باشد، از جراحی برای خارج کردن آن استفاده می کنیم و به صورت زیر است:

  • عکسبرداری از دهان و دندان برای بررسی دقیق وضعیت دندان عقل
  • بی حس کردن محل خارج کردن دندان عقل
  • ایجاد برش در لثه برای دیدن دندان و استخوان
  • تقسیم کردن دندان عقل به چند تکه برای راحت خارج شدن
  • کشیدن دندان عقل
  • تمیز کردن جای دندان خارج شده از تکه های کوچک دندان و استخوان
  • بخیه زدن محل برش برای بهبودی سریع و قرار دادن گاز استریل برای جلوگیری از خونریزی

منبع: implantdr.ir



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

درد دندان یکی از مشکلات دهان و دندان است که می‌ تواند دردناک و آزار دهنده باشد، به همین دلیل افرادی که دچار دندان درد می شوند برای خلاص شدن از آن دنبال درمان فوری هستند. برای درمان سه سوته دندان درد، روش های خانگی زیادی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها درد خود را تسکین داد.

علت دندان درد چیست؟

درد دندان می تواند به دلایل زیر باشد:

  • وجود پوسیدگی دندان
  • درد دندان بعد از عصب کشی
  • دندانی که پر شده و دوباره دچار مشکل شده
  • آبسه و شکستگی دندان
  • درد بعد از کشیدن دندان
  • رشد دندان عقل
  • تحلیل و عفونت لثه
  • ضربه به دندان
  • عفونت سینوس

بیشتر بخوانید: کشیدن دندان

روش های خانگی برای درمان سه سوته دندان درد

برای درمان قطعی دندان درد باید به دندانپزشکی مراجعه کرد، اما می توان تا زمان مراجعه به دندانپزشک برای درمان آن از روش های خانگی استفاده کرد. از جمله درمان‌ های خانگی به شرح زیر هستند:

گل میخک

استفاده از میخک یک روش قدیمی برای درمان درد دندان است. گل میخک به دو روش قابل استفاده است. هم می توان یک یا چند قطره از روغن آن را بر روی محل درد قرار داد یا یک تکه کوچک میخک را له کرده و بر روی دندانی که درد می کند قرار داد؛ با این کار درد دندان کاهش می یابد.

آویشن

آویشن یک داروی گیاهی آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان قوی است که برای درمان فوری دندان درد نیز کاربرد دارد. باید جوشانده آویشن را به عنوان یک دهانشویه استفاده کرد.

مخلوط آب، نمک و لیمو ترش تازه

یکی دیگر از روش های خانگی برای درمان سریع دندان درد و از بین بردن عفونت دندان استفاده از مخلوط آب گرم، مقداری نمک و آب لیموی تازه به عنوان دهانشویه است. مصرف روزی چند بار در روز از این ترکیب باعث از بین رفتن عفونت و کاهش درد دندان می شود.

کمپرس یخ

برای بی حس کردن محل دندان درد و کاهش درد، استفاده از کیسه و کمپرس یخ یک روش رایج است. با قرار دادن کیسه یخ بر روی محل درد، می توان باعث کاهش درد دندان و بی حس شدن آن نقطه شد.

مصرف مسکن های بدون نسخه

استفاده از مسکن های بدون نسخه مانند مفنامیک اسید، استامینوفن و ایبوپروفن برای از بین بردن درد، یکی از روش های رایج برای برطرف کردن دندان درد است. نکته ای باید دانست این است که برای تاثیرگذاری مناسب، باید هر شش تا هشت ساعت یکبار یک قرص مسکن مصرف شود.

منبع: bestdentists.ir



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

رایج ترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته است که ساختار شبیه به دندان طبیعی دارد. این روش درمانی یک پروتز ثابت است که در استخوان فک کاشته می شود و نمی توان آن را خارج کرد. این درمان یکی از گران ترین پروسه های دندانپزشکی است به همین دلیل افرد کاندیدای این درمان می خواهند بدانند که طول عمر ایمپلنت دندان و ماندگاری آن چقدر است و این هزینه چقدر دوام خواهد داشت؟

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان شامل سه جزء فیکسچر یا پایه ایمپلنت، آباتمنت و پروتز دندان است که جای دندان از دست رفته را می توان با کمک آن پر کرد. فیکسچر یا پیچ ایمپلنت، نقش ریشه دندان را بر عهده دارد و در لثه کاشته می شود، آباتمنت نیز باعث اتصال فیکسچر و پروتز می شود و پروتز نیز همانند تاج دندان عمل می کند.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایملپنت دندان دارای ماندگاری و طول عمر بالایی است و به طور معمول 10 تا 15 سال عمر مفید دارد. مدت زمان ماندگاری این روش بستگی به عواملی مانند نوع ایمپلنت، درستی نصب آن و مراقبت و نگهداری آن دارد.

اگر کیفیت ایمپلنت بالا باشد، به صورت حرفه ای نصب شود و مراقبت های لازم به صورت مرتب و اصولی انجام شود، طول ایمپلنت دندان بیشتر می شود، حتی می توان آن را به عنوان یک روش دائمی و مادام العمر در نظر گرفت.

عوامل موثر در ماندگاری ایمپلنت دندان

همانطور که در بالا گفتیم عوامل مختلفی در طول عمر و ماندگاری ایمپلنت دندان تاثیر دارند که در زیر قصد داریم 3 تا از آنها را توضیح دهیم:

جنس ایمپلنت

در حال حاضر رایج ترین ماده مورد استفاده در ساخت ایمپلنت دندان آلیاژ تیتانیوم است. این ماده مقاومت زیاد در برابر پوسیدگی دارد و طول عمر ایمپلنت های دندانی را زیاد می کند.

برند ایمپلنت

برندهای زیادی در بازار به عنوان ایمپلنت دندان وجود دارند که ممکن است از نظر سطح پوشش پایه ایمپلنت با هم فرق داشته باشند. در بهترین نوع ایمپلنت دندان از پوشش های با کیفیتی برای پایه ایمپلنت دندان استفاده می شود که در بهتر جوش خوردن پایه به استخوان فک کمک می کند.

مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان

بعد از کاشت ایمپلنت دندان باید به خوبی و با دقت از آن ها مراقبت کرد. یکی از راه های مراقبت از ایمپلنت دندان، رعایت اصول بهداشت دهان و دندان است؛ مسواک زدن، نخ دندان کشیدن به طور مرتب می تواند در افزایش طول عمر ایمپلنت دندان موثر باشد.

منبع: implantdr.ir



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با انجام تمرینات ورزشی به صورت کلی در کنار داشتن یک رژیم لاغری مناسب، می توان به لاغری و تناسب اندام مدنظر خود دست پیدا کرد. اما اگر به صورت موضعی و در قسمت خاصی از بدن خود مانند بازوها و یا شکم و پهلو احساس چاقی می کنید و به دنبال ورزشی اختصاصی برای این نواحی هستید، بهتر است در کنار سایر تمرینات هوازی خود از حرکات ورزشی مناسب برای لاغری بازو نیز استفاده کنید.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا 3 تا از بهترین تمرینات برای لاغری بازوها را به شما معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

وزنه برداری

بلند کردن وزنه یک ورزش برای لاغری بازو با دمبل است که در بین ورزشکاران طرفداران زیادی دارد. این ورزش علاوه بر بازو، یکی از بهترین تمرینات برای لاغری شکم نیز هست زیرا در آن باید شکم خود را منقبض کنید. در صورت نداشتن وزنه می توان از دو بطری یک کیلوگرمی استفاده کرد. مراحل انجام این ورزش به شرح زیر است:

  • دمبل ها را بردارید و دست هایتان را به صورت صاف بالای سر خود نگه دارید.
  • در این مرحله آرنج های خود را از پشت خم کنید و دمبل ها را تا جایی که می توانید پایین بیاورید.
  • سپس دوباره دمبل ها را به بالای سر خود آورده و این حرکت را تکرار کنید.
  • این حرکت را در 3 ست 20 تایی انجام دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که این حرکت را به آهستگی انجام دهید زیرا تاثیر آن بیشتر خواهد بود، همینطور بین ست ها یک دقیقه استراحت کنید تا عملکرد بهتری داشته باشید.

جلو بازو با کش

در کنار ورزش های مختلفی که برای لاغری بازو انجام می شود، انجام ورزش برای لاغری بازو با کش هم بسیار پیشنهاد می شود. در این حرکت مراحل زیر را باید انجام داد:

  • طناب کشی را زیر قوس پای خود قرار دهید و روی آن بایستید.
  • دسته بند را در حالتی نگه دارید که بازوها کاملا در کنار بدنتان و کف دست ها به سمت جلو باشند.
  • آرنج ها را به کنار بدن خود بچسبانید و به آرامی بازوهای خود را خم کنید و دست ها را تا شانه های خود ببرید.
  • سپس دوباره به آرامی دست های خود را به سمت طرفین بدنتان پایین بیاورید.
  • این حرکت را در 3 ست 12 تایی تکرار کنید.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در زمان پریود خود نمی توانید خیلی تحرک داشته باشید، انجام حرکات بازو می تواند بهترین گزینه برای ورزش در دوران قاعدگی شما باشد.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1402 | نظرات ()