نوشته شده توسط : رعنا

خیلی از  افرادی که دچار چاقی هستند، همواره به دنبال انواع رژیم های لاغری سریع برای لاغری خود هستند تا در سریعترین زمان به لاغری و تناسب موردنظر خود برسند. حتی در برخی موارد، افراد با وجود پیروی از یک رژیم لاغری اصولی و انجام ورزش های مناسب نیز لاغر نمی شوند و به سمت انواع عمل لاغری کشیده می شوند.

دلیل این امر این است که پیروی از یک رژیم غذایی طولانی یا رژیم ورزشی سخت به روش منظم همیشه برای همه امکان پذیر نیست و همه افراد نمی توانند با این روش ها به وزن دلخواه خود برسند.

اسلیو معده چیست؟

یکی از معروف ترین جراحی های لاغری، عمل اسلیو معده است که با کوچک کردن معده، باعث کاهش وزن زیاد و بدون بازگشتی برای افراد می شود. در جراحی لاغری اسلیو حدود ۸۰ درصد از حجم معده فرد خارج می شود و بخش باقی مانده، لوله ای به شکل یک موز است. در نتیجه این عمل اشتهای فرد بسیار کم شده و باعث لاغری فرد می شود.

سوالی که افراد زیادی با آن رو به رو می شوند این است که آیا هر فرد چاقی می تواند جراحی اسلیو معده انجام دهد؟ در ادامه قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای اسلیو معده هستند؟

همه افراد گزینه مناسبی برای عمل لاغری نیستند. برای اینکه مشخص شود آیا شما فرد مناسبی برای این عمل هستید یا نه باید توسط متخصص بررسی شوید.

به طور کل افرادی مناسب انجام عمل اسلیو معده هستند که بین 18 تا 65 سال سن دارند و شاخص توده بدنی آنها 35 یا بالاتر از آن باشد که با روش های ساده تری مانند گرفتن انواع رژیم های لاغری و همینطور انجام ورزش موفق به لاغری نشده اند.

لازم به ذکر است که همه افراد با BMI بالای 35 نیز واجد شرایط برای عمل لاغری اسلیو نیستند. افراد مناسب برای عمل جراحی باید مبتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، آپنه خواب، فشار خون بالا، آسم، درد مفاصل و ...  باشند. از آنجایی که این جراحی لاغری یک عمل بدون بازگشت است، باید آمادگی یک سبک زندگی سالم و جدید را داشته باشید.

افرادی که انجام انواع عمل های لاغری مانند عمل اسلیو معده را انتخاب می کنند باید بدانند که فقط انجام عمل برای لاغری کافی نیست و لازم است تا توجه زیادی به تغذیه و رژیم غذایی بعد از اسلیو معده نیز داشته باشند. رعایت کردن این رژیم نقش کلیدی در بهبودی فرد بعد از عمل و جلوگیری از اتفاقات نامطلوب و عوارض احتمالی ناشی از آن دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما در اپلیکیشن لاغری سیرا سعی در جمع آوری تعداد زیادی از غذاهای رژیمی و رژیم های لاغری داشته ایم. اگر وب سایت سیرا را دنبال کنید می فهمید که رژیم لاغری اصولی رژیمی است با غذاهای رژیمی خوشمزه، سالم و کم کالری که می توانید به کاهش وزن برسید.

مینی پیتزا با خمیر گل کلم

بله اگر از یک رژیم لاغری اصولی پیروی کنید حتی از خوردن پیتزا هم محروم نمی شوید! نوعی پیتزای رژیمی بسیار خوشمزه به نام مینی پیتزا با خمیر گل کلم است که در اینجا به طرز تهیه آن خواهیم پرداخت.

طرز تهیه:

  • در ابتدا گل کلم را رنده کنید.
  • سپس گل کلم های رنده شده را به مدت ۸ دقیقه در فر بگذارید.
  • گل کلم ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند.
  • دمای فر را روی ۲۲۰ درجه سانتی گراد بگذارید.
  • تخم مرغ، ۲ پیمانه پنیر موزارلا، جعفری خشک، پودر سیر و آویشن به گل کلم اضافه کنید و هم بزنید.
  • سینی فر را با کمی روغن چرب کنید و ترکیب را مانند کتلت های کوچک روی سینی پهن کنید و به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید.
  • سینی فر را خارج کنید روی هر خمیر پیتزا کمی سس پیتزا و یک برگ ریحان قرار دهید.
  • پنیر پارمزان و موزارلا باقیمانده روی پیتزاها بریزید.
  • در صورت تمایل در این مرحله می توایند یک ورقه نازک گوجه هم روی پیتزاها بگذارید.
  • سینی را مجددا داخل فر قرار دهید و اجازه دهید ترکیبات کباب شوند.
  • پیتزای رژیمی شما آماده سرو است.

میان وعده سیب زمینی رژیمی

شما هم عاشق اسنک هستید و تمایلی به حذف این غذای خوشمزه از لیست برنامه غذایی خود ندارید؟ اصلا نگران نباشید با اسنک سیب زمینی رژیمی هم یک غذای رژیمی می خورید هم قید علاقه خود را نمی زنید.

طرز تهیه:

  • سیب زمینی ها را آب پز کنید و پوست آنها را بگیرید.
  • سیب زمینی ها را له کنید.
  • تخم مرغ ها را به سیب زمینی ها اضافه کنید و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.
  • سایر مواد و ادویه ها را به ترکیب اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.
  • مواد را توسط قیف داخل دونات بریزید.
  • کمی کنجد روی مواد بریزید و در فری که قبلا با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است قرار دهید.
  • حدود ۳۰ دقیقه اجازه دهید مواد داخل فر بمانند و پس از طلایی شدن سطح اسنک ها می توانید آنها را از فر خارج کنید.

قورمه سبزی رژیمی

اکثر ایرانیان غذای مورد علاقه شان قورمه سبزی است. حذف قورمه سبزی ژیم لاغری به هیچ عنوان برای هیچ کدام از ما توجیه پذیر نیست و به هیچ قیمتی حاضر نیستیم قید آن را بزنیم. ما در اینجا طرز پخت قورمه سبزی رژیمی بدون روغن را به شما آموزش خواهیم داد.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هالیتوز یا همان بوی بد دندان مشکلی است که بیش از 50 درصد مرم درگیر آن هستند. این مشکل هم یک مشکل بهداشتی و همینطور اجتماعی است که روابط فرد با اطرافیان را تحت تاثیر قرار می دهد. بوی بدن دهان علت های مختلفی دارد که نباید از آنان سرسری گذشت و همواره باید به دنبال درمان آن بود.

مهم ترین علت های بوی بد دهان

بوی بد دهان می تواند به علت های مختلفی رخ دهد که یکی از ساده ترین و رایج ترین آن که هر روز با آن سر و کار داریم، سیگار کشیدن و خوردن غذاهای بودار است. اما اصلی ترین و عمیق دلیل آنها شامل موارد زیر می شوند:

بوی بد ناشی از لثه و دندان

پوسیدگی دندان، خرابی دندان و بیماری های مربوط به لثه رایج ترین علت بوی بد دهان است که به دلایل مختلفی مانند عفونت لثه اتفاق می افتد. عفونت لثه می تواند به دلایل مختلفی مانند بارداری، عوامل ژنتیکی، انواع پروتزها، دیابت و مصرف برخی داروها ایجاد شود.

جرم های موجود در لا به لای دندان ها که یکی از علت های اصلی بوی بد دهان است با انجام جرمگیری دندان از بین می رود.

ناشی از حلق

گاهی اوقات بوی بد از حلق فرد بلند می شود و گاهی هم مشکل از سینوس هاست که هر دوی اینها در مشکلات حلق و بینی خلاصه می شوند اما یک علت واحد ندارند. سنگ لوزه یکی از علت های بوی بد دهان ناشی از حلق است.

بوی بد ناشی از معده

یک سری مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس معده، بیماری های کلیوی و همینطور زخم معده، باعث بوی بد ناشی از معده می شوند. دستگاه گوارش بهد از خوردن مواد غذایی مختلف، اسید ترشح می کند و باعث می شود بازدم فرد بو بگیرد. دلیل اینکه بعضی افراد با خوردن هر چیزی دهانشان بو می گیرد همین است که ناشی از ریفلاکس معده هنگام ترشح اسید معده است.

بوی بد ناشی از قاعدگی

یکی از عوارض جانبی دوره پریود و قاعدگی بوی بد دهان است. در دوره قاعدگی، میزان بزاق دهان به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند و میزان ترکیبات گوگرد دار به 300 درصد می رسد. برای حل کردن این مشکل، راه حلی به جز رعایت اصول بهداشت دهان و دندان نداریم.

ابن موارد بهداشتی شامل نخ دندان کشیدن، مسواک زدن، استفاده از دهانشویه و انجام فلوراید تراپی است.

مراحل رفع بوی بد دهان

  • رفع منشا اصلی بوی بد
  • اصلاح رژیم غذایی فرد
  • رعایت اصول بهداشت دهان و دندان

منبع: https://www.implantdr.ir/



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در طی چندین سال گذشته نرخ بالای موفقیت عمل اسلیو معده، به طوری بوده که اکثر بیماران بیش از نیمی از اضافه وزن خود را از دست می دهند و آن را برای سال ها حفظ می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع که آیا واقعا اسلیو معده ایمن ترین راه برای لاغری است؟ آیا پولی که بابت هزینه عمل اسلیو معده پرداخت می شود ارزش دارد؟ و … بپردازیم.

جراحی اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو معده یکی از جدیدترین و شایع ترین جراحی های چاقی است که به آن گاسترکتومی اسلیو نیز می گویند. در طی این جراحی بهترین جراح اسلیو، حدود 80 درصد معده شما را برمی دارد و کیسه ای به اندازه یک موز باقی می گذارد. در این جراحی تقریباً همیشه از یک دستگاه لاپاراسکوپ کم تهاجمی و برش های کوچک استفاده می شود.

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده

به مدت دو هفته رژیم غذایی شما شامل مایعات خواهد بود، سپس به تدریج غذاهای جامد را طبق برنامه غذایی خاصی به رژیم روزانه خود اضافه می کنید. لازم است این نکته را خاطر نشان شویم که ممکن است دو ماه طول بکشد تا به یک رژیم غذایی طولانی مدت برسید.

کاهش وزن بعد از عمل اسلیو چقدر است؟

اسلیو معده یک روش جدید در جراحی لاغری است که اطلاعات چندانی از آن در دست نیست. با این حال، مطالعات اولیه نشان می دهد که تقریباً به اندازه بای پس معده و حتی بیشتر در کاهش وزن مؤثر است. طبق یک مطالعه گسترده موسسه ملی بهداشت، این جراحی به بیش از 85 درصد از بیماران کمک می کند تا بیشتر وزن اضافی (60 الی 80 درصد از اضافه وزن) خود را کاهش دهند و از آن جلوگیری کنند.

مزایای عمل اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده می تواند منجر به بهبود شرایط مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2، آپنه خواب، فشار خون بالا، بیماری کبد چرب، آرتروز و … شود.

معمولاً عوارض جانبی کمتری نسبت به جراحی بای پس معده دارد.

نیازی به جسم خارجی در بدن ندارد.

بیمارانی که جراحی چاقی، از جمله اسلیو معده انجام می دهند، نسبت به افراد مشابهی که انجام نمی دهند، امید به زندگی بالاتر، سلامت بهتر و کیفیت زندگی بالاتری دارند.

به طور کلی استفاده از داروهای ضد التهابی (NSAIDs) پس از جراحی اسلیو معده بی خطر است.



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خودروهای تولید شده در کمپانی هیوندای جزو بهترین ماشین ای تولید شده در دنیا است و ایمن بودن و کیفیت قطعات و محصولاتش زبانزد است. درست است که داشتن همچین خودرویی مزیت های بزرگی دارد اما دغدغه ای که افراد مختلف را درگیر خود می کند تامین قطعات هیوندای است. زیرا در صورت عدم استفاده از قطعات اصل، سلامت خودرو و طول عمر خودروی شما تحت تاثیر قرار می گیرد.

قطعات اصلی هیوندای

لوازم یدکی اصل هیوندا هنگام تولید برای شرایط مختلف شبیه سازی و تست می شود تا کیفیت، دوام و ایمن بودن آن مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت قطعه ای تولید شود که مطمئن است. این قطعات اصل به منظور عملکرد بهتر و در نتیجه افزایش طول عمر خودروهای هیوندای طراحی می شوند. پس از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در عمر بالای خودروی خود لازم است تا قطعات اصل و اورجینال تهیه کنید.

خرید لوازم یدکی هیوندای اصل

خوشبختانه به دلیل وجود انواع خودروهای هیوندای در ایران مانند آی 20، هیوندای النترا، سوناتا، آزرا، سانتافه، توسان و …، تهیه لوازم یدکی اصل برای خودروی هیوندای خود کار سختی نخواهد بود.

مضرات استفاده از قطعات تقلبی

متاسفانه امروزه بازار خودرو و قطعات آن پر از انواع قطعات تقلبی و یا دست دوم است که در صورت استفاده از آنها عملکرد و عمر خودروی شما را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این قطعات نه تها خودشان طول عمر کوتاهی دارند، بلکه بر روی سایر قطعات خودرو که با آنها در ارتباط هستند نیز تاثیر منفی خود را خواهند گذاشت. دو ضرر اصلی استفاده از قطعات تقلبی به شرح زیر است:

خطرات سلامتی با خرید قطعات تقلبی

قطعات تقلبی سریع فرسوده و خراب می شوند و در نتیجه باعث خرابی خودرو می شوند. عدم رعایت استانداردهای کیفی درجه کیفیت لوازم یدکی هیوندای برخی کارخانجات برای جعل، جان شما را به خطر می اندازد و صدمه جبران ناپذیری را منجر می شود.

ریسک های مالی با خرید قطعات تقلبی

همانطور که گفتیم قطعات تقلبی زود خراب می شوند و باید قطعه ای جدید را جایگزین آن کرد که این تعویض های پی در پی باعث افزایش هزینه می شود و همینطور گارانتی خودروی شما را باطل می کند.

خدمات پس از فروش و گارانتی

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید قطعات هیوندای باید در نظر داشته باشید این است که آیا قطعه ای که می خرید گارانتی و خدمات پس از فروش دارد یا خیر؟ در صورتی که قطعه خریداری شده دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد، خیال شما بابت این موضوع راحت می شود که در صورتی که محصول دچار نقص شده باشد به راحتی می توانید آن را عودت دهید یا درخواست مجدد داشته باشید.

فروشگاه استار پارت به عنوان وارد کننده و فروشگاه قطعات اصلی هیوندای و کیا، آماده ارائه با کیفیت ترین لوازم یدکی کیا و هیوندای با قیمتی مناسب است.



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی لاغری درمانی است که با کاهش اندازه معده، میزان غذایی را که می ‌توانید بخورید به حداقل می‌ رساند. انواع مختلفی از درمان‌ های لاغری برای کمک به شما در کاهش وزن، کاهش اندازه سهم غذاهای شما و داشتن یک سبک زندگی سالم در دسترس است.

بررسی وضعیت بدنی افراد بر اساس شاخص توده بدنی

درست است افراد چاق می توانند با انجام انواع جراحی های لاغری، به کاهش وزن و تناسب اندام موردنظر خود برسند، اما هر فردی هم که دچار اضافه وزن است گزشنه مناسبی برای عنل جراحی نیست. افرادی می توانند عمل لاغری انجام دهند که شاخص توده بدنی آنها از عدد مشخصی بالاتر باشد. در ادامه به بررسی این اعداد BMI می پردازیم.

  • شاخص توده بدنی کمتر از 18.5 به معنی کمبود وزن است و لازم است فرد به متخصص تغذیه مراجعه کند و یک رژیم افزایش وزن بگیرد.
  • BMI بین 18.5 تا 24.9 به معنی وزن مناسب و استاندارد است.
  • شاخص توده بدنی بین 25 تا 29.9 به معنی این است که فرد دچار اضافه وزن است.
  • BMI بین 30 تا 34.9 به معنی چاقی درجه یک برای فرد است.
  • شاخص توده بدنی بین 35 تا 39.9 هم به معنی چاقی درجه دو است.
  • BMI بالای 40 به معنی چاقی مفرط است.  

عمل لاغری مناسب چه افرادی است؟

افرادی که شاخص توده بدنی آنها بین 30 تا 35 است و همینطور دچار یکی از بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2، کبد چرب، کلسترول یا تری گلیسیرید، آرتروز زانو، فشار خون بالا و ... هستند، می توانند با انجام جراحی لاغری علاوه بر کاهش وزن، این بیماری ها را نیز کنترل و حتی درمان کنند. اما این افراد صد در صد کاندیدای جراحی لاغری نیستند و باید توسط جراح لاغری مورد بررسی قرار بگیرد.

این در صورتی است که افرادی که شاخص توده بدنی بالای 40 دارند صد در صد تنها با جراحی می توانند به لاغری برسند.

اقدامات قبل از جراحی لاغری

  • یک ماه قبل از جراحی مصرف سیگار و نوشیدنی های الکل دار را به طور کامل کنار بگذارید.
  • رژیم مناسب برای قبل از عمل لاغری را که جراح لاغری به شما می دهد را را بگیرید.
  • از یک هفته قبل از عمل جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، اوسفیکس، پلاویکس، گلوپیدرول، زیلیت و ... خودداری کنید.
  • از همان فردای روز جراحی شما باید طبق دستورات پزشک خود تحرک داشته باشید و به توصیه های پزشکتان درباره ورزش های بعد از جراحی لاغری توجه داشته باشید تا دچار مشکلاتی مثل آمبولی ریه و ... نشوید.
  • در صورت رعایت نکات مهم رژیم بعد از جراحی چاقی، هرگز دچار استپ وزن، افزایش مجدد وزن و ... نمی شوید و به هدف خود خواهید رسید.

اقدامات بعد از جراحی لاغری



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی اسلیو معده راهی ایمن و موثر برای کاهش وزن به شما ارائه می دهد. عمل اسلیو معده نوعی عمل لاغری کم تهاجمی، با درد کمتر و بهبودی سریع است.

در طی چندین سال گذشته نرخ بالای موفقیت عمل اسلیو معده، به طوری بوده که اکثر بیماران بیش از نیمی از اضافه وزن خود را از دست می دهند و آن را برای سال ها حفظ می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع که آیا واقعا اسلیو معده ایمن ترین راه برای لاغری است؟ آیا پولی که بابت هزینه عمل اسلیو پرداخت می شود ارزش دارد؟ و … بپردازیم.

جراحی اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو معده یکی از جدیدترین و شایع ترین جراحی های چاقی است که به آن گاسترکتومی اسلیو نیز می گویند. در طی این جراحی بهترین جراح اسلیو، حدود 80 درصد معده شما را برمی دارد و کیسه ای به اندازه یک موز باقی می گذارد. در این جراحی تقریباً همیشه از یک دستگاه لاپاراسکوپ کم تهاجمی و برش های کوچک استفاده می شود.

آیا اسلیو معده ایمن است؟

خطرات جراحی اسلیو معده بسیار کمتر از خطرات چاقی و بیماری های مرتبط با آن است. همچنین نسبت به سایر جراحی های چاقی مانند عمل بای پس، باندینگ معده و … میزان عوارض کمتری دارد. اکثر روش‌های اسلیو معده با تکنیک ‌های جراحی کم تهاجمی و به روش لاپاراسکوپی انجام می ‌شوند که به معنای درد کمتر ناشی از برش ‌ها و بهبودی سریع ‌تر است.

بنابراین در صورتی که در انتخاب جراح لاغری خود دقت لازم را داشته باشید خیالتان بابت این موضوع که این عمل بعد از رژیم لاغری اصولی و ورزش، ایمن ترین روش برای لاغری است راحت باشد و همچنین مطمئن باشید که بابت هزینه ای که پرداخت می کنید مزایای بسیار زیادی دریافت می کنید.

تا چند روز باید در بیمارستان بستری شویم؟

جراحی شما حدود یک ساعت طول خواهد کشید. احتمالا یک شب را در بیمارستان سپری خواهید کرد.

اقدامات بعد از عمل اسلیو معده

شما باید بتوانید حدود سه تا چهار ساعت پس از جراحی راه بروید. اکثر بیماران می توانند تقریباً بلافاصله کارهای روزانه مانند دوش گرفتن را از سر بگیرند.

وقتی به خانه می رسید باید بتوانید وعده های غذایی را درست کنید و سایر کارهای کوچک خانه را انجام دهید. می توانید به آرامی فعالیت خود را در چند هفته آینده افزایش دهید.

به توصیه های جراح خود درباره رژیم غذایی و حرکات ورزشی بعد از عمل اسلیو دقت داشته باشید.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی ای که در دستگاه گوارش و به منظور لاغری و کاهش وزن انجام می شود، عمل لاغری گفته می شود. بعضی افراد چاق در عین حال که روش های مختلفی برای لاغری انجام داده اند مانند گرفتن انواع رژیم و انجام ورزش های مختلف، موفق به کاهش وزن نشده اند. تنها راه باقی مانده برای این افراد، انجام عمل لاغری است.

جراحی لاغری انواع زیادی دارد و یکی از سوالات رایج افراد چاق این است که از بین این روش های مختلف، کدام یک برای من مناسب است؟

انواع جراحی لاغری

عمل های لاغری به دو دسته کلی تقسیم می شوند. اولی جراحی هایی هستند که با محدود کردن حجم غذای دریافتی باعث لاغری می شوند؛ مانند اسلیو معده و حلقه معده. نوع دیگر عمل هایی هستند که هدف از آنان کاهش جذب غذای دریافتی است؛ مانند مینی بای پس معده. گاهی هم ترکیبی از این 2 روش برای افراد انجام می شود.

اما مورد تائید ترین و بهترین جراحی هایی که امروزه انجام می شوند، اسلیو معده، بای پس و مینی بای پس معده هستند.

هر کدام از جراحی های لاغری مناسب چه کسانی است؟

جراحی اسلیو معده معمولا برای افرادی استفاده می شود که دچار ریفلاکس معده نیستند، ریزه خواری زیادی ندارند و وعده های غذایی آنها زیاد است. عمل بای پس نیز مناسب افراد چاقی است که علاقه شدیدی به مصرف شیرینی جات دارند و دائما در حال ریزه خواری یا پرخوری عصبی هستند.

مینی بای پس معده نیز برای افرادی کاربرد دارد که ریزه خواری کرده و مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت هستند. این افراد همینطور نباید ریفلاکس معده داشته باشند.

لازم به ذکر است که انتخاب بهترین و مناسب ترین جراحی لاغری برای افراد به عهده جراح لاغری است که با توجه به شرایط بدنی افراد، بهترین را انتخاب می کند.

مزایای جراحی لاغری چیست؟

  • کاهش وزن: بعد از انجام جراحی لاغری، فرد با خوردن چند قاشق احساس سیری پیدا می کند. در نتیجه کالری دریافتی فرد کاهش پیدا کرده و دچار کاهش وزن می شود.
  • درد کمتر با جراحی لاپاراسکوپی: عمل های لاغری که به روش لاپاراسکوپی انجام می شوند جزء کم تهاجمی ترین روش های جراحی لاغری است. در این عمل ها تنها چنر سوراخ کوچک روی شکم فرد ایجاد می شود و پس از عمل درد خاصی نخواهد داشت.
  • درمان بیماری های مرتبط با چاقی: مطالعات انجام شده نشان می دهند که 90 افرادی که دچار دیابت نوع 2 هستند، بعد از عمل لاغری درمان شده اند. 70 درصد نیز احتمال دارد که افراد فشار خونی، با جراحی لاغری درمان شوند. پس از گذشت یک سال از عمل لاغری هم بیماری کبد چرب به طور کامل درمان می شود یا بهبود چشمگیری پیدا می کند.

تحقیقات نشان می دهد که چاقی مفرط خطر ابتلا به انواع سرطان ها مانند سرطان سینه، مری، کولون، رحم، معده، کیسه صفرا، کلیه، پانکراس، تخمدان، تیروئید و ... را افزایش می دهد. طبق تجربیات کسانی که عمل لاغری انجام داده اند و طبق تحقیقات انجام شده، ریسک ابتلا به سرطان در صورت جراحی چاقی کاهش پیدا می کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کودکان و بزرگسالان به دلایل مختلفی حساسیت دندان را تجربه می کنند که معمولا بعد از خوردن غذاهای سرد و گرم و یا مسواک زدن ایجاد می شود که همراه با یک سوزش دردناکی است. در این مقاله قصد داریم تا حساسیت دندان کودکان و علل مختلف آن را برای شما توضیح دهیم.

چگونه دندانها حساس می شوند؟

زمانی که عاج دندان به دلیل از بین رفتن مینای دندان یا بافت لثه در معرض دید قرار بگیرد و یا بدون حمایت پوشش خود بشود که توسط مینای دندان انجام می شود، اعصاب دندان به وسیله محرک های مختلفی مانند سرما، گرما، مسواک زدن و یا مصرف برخی مواد غذایی شیرین تحریک می شوند.

در اثر این اتفاق دندان ها فورا احساس تیر کشیدن و درد می کند که بلافاصله بعد از دور شدن آن عامل محرکه این درد فروکش می کند.

علل حساسیت دندان کودکان

دلایل مختلفی برای حساس شدن دندان در کودکان وجود دارد که متخصصان دندانپزشکی کودکان، معم ترین این علت ها را موارد زیر معرفی کرده اند:

وارد شدن آسیب به دندان: هنگامی که دندانی در اثر وارد شدن ضربه و آسیبی ترک می خورد و یا می شکند، مینای دندان آسیب می بیند که باعث می شود عاج حساس دندان که در زیر آن قرار دارد، بیرون افتد و دیده شود. همانطور که گفتیم این اتفاق باعث حساس شدن دندان کودک می شود. به دلیل اینکه کودکان بیشتر در معرض ضربه و آسیب به دندان های خود هستند، این موضوع بیشتر در آنها اتفاق میفتد.

درآمدن یا جوانه زدن دندان های دائمی: هنگام از دست دادن دندان های شیری و جوانه زدن دندان های دائمی، درجه خفیفی از حساسیت دندان برای کودک اتفاق می افتد. این در حالی است که خود در آمدن دندان به طور مستقیم باعث حساسیت دندان کودکان نمی شود.

پوسیدگی دندان و سوراخ شدن آن: پوسیدگی دندان و حفره های دندان می توانند باعث حساسیت دندان کودکان و ناراحتی دندان شوند که به درمان سریع نیاز دارد تا از پیشرفت این بیماری جلوگیری شود.

درمان حساسیت دندان کودکان

چندین روش برای درمان حساسیت دندان داریم که در ادامه تعدادی از آنها را معرفی می کنیم:

رعایت بهداشت دهان و دندان: رعایت نکات مراقبتی از دهان و دندان به کاهش حساسیت دندان گودکان کمک می کند. این نکات شامل دو بار مشواک زدن در روز و کشیدن نخ دندان است که باعث تمیز دندان ها و همینطور لثه ها می شود. همچنین خطر ابتلا به بیماری لثه را کاهش می دهد.

فلوراید تراپی: اگر حساسیت دندان کودکان به دلیل حفره ها و سوراخ های دندانی باشد، یکی از روش های کاهش حساسیت دندان، فلوراید تراپی است. فلوراید مینای دندان شما را تقویت می کند و خطرات پوسیدگی گسترده دندان را کاهش می دهد.

منبع: https://www.chalava.ir/



:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افراد بزرگسال و مخصوصا کسانی که با افراد زیادی در ارتباط هستند معمولا از دیده شدن سیم ها و براکت های ارتودنسی خود راضی نیستند. این جاست که ارتودنسی نامرئی به کمک آنها می آید. این ارتودنسی نامرئی انواع محتلفی دارد و به دو دسته کلی ارتودنسی نامرئی متحرک و ثابت تقسیم بندی می شود. ما در این مطلب قصد داریم درباره نوع متحرک این ارتودنسی صحبت کنیم.

ارتودنسی نامرئی متحرک علاوه بر اینکه به صورت نامحسوسی است و قابل مشاهده نیست، این امکان را به فرد می دهد که آن را هنگام غذا خوردن و مسواک زدن از دهان خود خارج کند و دوباره در دهان خود قرار دهد. اشخاص با موقعیت های مختلف اجتماعی می توانند از این روش ارتودنسی برای بهبود روند درمان خود استفاده کنند و در کنار آن در اجتماع با اعتماد بنفس ظاهر شوند.

اجزای به کار رفته در این نوع ارتودنسی

ارتودنسی نامرئی متحرک از پلاک های الاستیکی نامرئی و شفافی تشکیل شده است. اگر متخصص ارتودنسی تشخیص داد که بیمار می تواند از این پلاک ها استفاده کند، فرد باید در طول درمان به طور مداوم در زمان های مشخص شده به مطب دکتر خود مراجعه کند تا در صورت نیاز پلاک ها را عوض کند. این پلاک ها بسیار شفاف هستند و هنگام صحبت کردن اصلا دیده نمی شوند.

روی هر الاینر بی رنگ شماره ای حک شده است و بیمار باید از الاینر به مدت 2 هفته استفاده کند. درست است که این ارتودنسی متحرک است و امکان خارج کردن آن از دهان وجود دارد، اما در هر شبانه روز حداقل باید۲۲ ساعت از الاینر استفاده شود.

مزایای ارتودنسی متحرک

  • برخی از مهمترین مزایای ارتودنسی متحرک عبارتند از:
  • تمیز هنگام غذا خوردن میتوان آن ها را از دهان خارج کرد.
  • میتوان در جاهایی که تمایلی به استفاده از آن ها ندارید خارجشان کنید.
  • طول درمان آنها کوتاه تر از ارتودنسی ثابت است.
  • بر روی گفتار تاثیر میگذارند
  • کشش بین میکسلی مشکل تر است
  • آنها برای حرکات متعدد ناکارآمد هستند
  • تحمل وسایل قابل جابجایی در فک پایین دشوارتر است
  • امکان همکاری نکردن بیمار در استفاده از پلاک های متحرک

معایب ارتودنسی متحرک

آیا همه افراد می توانند از ارتودنسی نامرئی استفاده کنند؟

ارتودنسی متحرک برای کسانی مناسب است که مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان او خفیف تا متوسط باشد.  

هزینه ارتودنسی نامرئی متحرک چقدر است؟

به دلیل طراحی و ساخت این ارتودنسی در خارج از ایران و جدید بودن این روش درمانی، معمولا هزینه ارتودنسی متحرک نامرئی نسبت به سایر ارتودنسی های ثابت یا متحرک معمولی بیشتر است.

درمان با ارتودنسی نامرئی متحرک چقدر طول می کشد؟

طول درمان ارتودنسی با توجه به نوع مشکل بیمار، نوع ارتودنسی انتخاب شده، سن بیمار و ... متفاوت خواهد بود. معمولا چون این روش ارتودنسی برای ناهنجاری های خفیف تا متوسط دندانی انجام می شود، معمولا درمان آن کوتاه مدت تر خواهد بود و بیمار بعد از یک تا یک و نیم سال آن ها را بر می دارد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می دانید ارتودنسی دندان یکی از شاخه های دندانپزشکی است. که در آن متخصص ارتودنسی با مهارت و تجربه خود مشغول درمان ناهنجاری ها و نامرتبی های دندان می شود. اما باید بدانید که درمان ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد. از جمله ارتودنسی نامرئی، ثابت، متحرک و... در ادامه با ما همراه باشید تا بیش تر با این موارد آشنا شوید.

مزایای ارتودنسی دندان چیست؟

ممکن است فکر کنید که صاف کردن دندان ‌هایتان فقط فواید زیبایی دارد، اما مزایای درمان ارتودنسی تنها محدود به زیبایی چهره و لبخند نمی شود. تمیز کردن دندان های کج ممکن است سخت تر باشد، که می تواند منجر به پوسیدگی دندان یا بیماری پریودنتال شود. دندان هایی که به درستی روی هم قرار نمی گیرند می توانند جویدن را سخت تر کنند و منجر به سردرد، درد شانه یا کمر و حتی اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) شود.

بنابراین اگر شما هر گونه ناهنجاری دندانی دارید در اسرع وقت به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و با اطلاع از نوع درمان و هزینه ارتودنسی و همچنین مشاوره کامل درباره ارتودنسی دندان و مزایا و معایب آن، در صورت نیاز درمان را آغاز کنید.

انواع دستگاه های ارتودنسی متحرک

الاینرها

الاینرها جایگزینی محبوب در مقایسه با بریس های سنتی می باشند. تراز کننده ها (الاینرها) مانند بریس ها دندان ها را حرکت می دهند، اما عملاً نامرئی هستند و شامل سیم ها و براکت های فلزی نمی شوند. اگر از آنها استفاده می کنید، باید هنگام غذا خوردن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن آنها را بردارید.

فضا نگهدار متحرک

 این دستگاه ها هم مانند نگهدارنده های ارتودنسی ثابت عمل می کنند با این تفاوت که متحرک هستند و قابلیت جابجایی دارند. آنها از شاخه های پلاستیکی یا سیمی و یک پایه اکریلیک تشکیل شده اند که روی فک قرار می گیرند. این نوع نگهدارنده ها در فضاهای باز بین دندان ها قرار می گیرند تا دندان ها را از هم جدا نگه دارند.

اسپلینت

اسپلینت ها روی فک بالا یا پایین قرار می گیرند و برای درمان اختلالات TMJ با آموزش بستن فک در موقعیت بهتر استفاده می شوند.

منبسط کننده کام

این دستگاه یک صفحه پلاستیکی است که روی سقف دهان قرار می گیرد. زمانی استفاده می شود که نیاز به گسترش قوس فک بالایی است.

نگهدارنده ارتودنسی (ریتینر)

از نگهدارنده های ارتودنسی پس از اتمام درمان ارتودنسی متحرک به منظور جلوگیری از برگشت دندان‌ ها به موقعیت قبلی خود استفاده می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کیک یکی از شیرینی های معروف بین کودکان و بزرگسالان است که نه تنها در تولدها و مهمانی ها بلکه به عنوان یک میان وعده نیز می توان آن را مصرف کرد. اما کسانی که یک رژیم لاغری را آغاز کرده اند نمی توانند کیکی با کالری بالا مصرف کنند؛ به همین جهت همواره افراد به دنبال دستور پخت هایی از انواع مختلف کیک رژیمی هستند.

کیک های کم کالری فقط به دلیل کاهش وزن و از دست دادن آن استفاده نمی شود بلکه افرادی که بیماری هایی مانند دیابت دارند نیز باید به دنبال یک کیک رژیمی دیابتی باشند که شیرینی کمتری دارد.  

انوع کیک رژیمی با حذف کردن هر یک از مواد غذایی پرکالری موجود در یک کیک، ساخته می شوند. برای مثال شکر یک ماده غذایی پرکالری محسوب می شود. با جایگزین کردن شیره انگور و یا خرما با شکر می توانید یک کیک رژیمی بدون شکر و همینطور یک میان وعده رژیمی خوشمزه داشته باشید.

کیک رژیمی با شیره انگور

کیک رژیمی با شیره انگور یکی از کیک های خوشمزه ایرانی است که پخت آن به صورت کم کالری باعث می شود که افراد زیادی که یک رژیم لاغری را شروع کرده اند، بتوانند از آن استفاده کنند. مواد لازم برای تهیه این کیک شامل موارد زیر می شود:

تخم مرغ، آرد، شیر، روغن مایع، شیره انگور، بکینگ پودر، دارچین، وانیل و خلال بادام

طرز تهیه

  • در ابتدا همه مواد را نیم ساعت در دمای محیط گذاشته تا هم دما شوند.
  • آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و ۳ بار الک کنید.
  • تخم مرغ و وانیل را با هم مخلوط کنید و تا زمانی که کرم رنگ شوند با همزن برقی بزنید.
  • سپس شیره انگور را اضافه کرده و همزدن را ادامه دهید.
  • در ادامه شیر و روغن را به ترکیب اضافه کنید و بزنید تا همدست شوند.
  • دارچین را به مواد پودری اضافه کنید و به همراه خلال بادام در 2 مرحله به مواد مایع کیک اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  • فر را از نیم ساعت قبل در دمای 180 درجه گرم کنید.
  • ظرف فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و مواد را درون آن بریزید و 45 دقیقه در فر قرار دهید.

کیک رژیمی با جو دوسر

یکی از مواد غذایی رژیمی که در انواع دستور پخت های رژیمی و یا صبحانه رژیمی مورد استفاده قرار می گیرد، جو دو سر است. مواد این کیک آرد جو پرک، شیره خرما یا انگور، تخم مرغ، بکینگ پودر، وانیل و آب جوش است.

طرز تهیه

  • وانیل و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه هم بزنید.
  • سپس شیره خرما یا انگور را به آن اضافه کنید.
  • آب را به همراه آرد جو پرک و بکینگ پودر مخلوط کنید.
  • مواد را با هم ترکیب کنید و داخل قالب بریزید.
  • فر را به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید.
  • به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه داخل فر قرار دهید تا بپزد.

پخت کیک رژیمی با جو دوسر پرک می تواند به عنوان یکی از غذاهای سیرکننده نیز محسوب شود. زیرا جو دو سر خاصیت سیرکنندگی به مدت طولانی را دارد.

منبع: https://www.sira.fit/



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به شاخه ای از دندانپزشکی که به بررسی و کنترل سلامت دهان و دندان های کودکان و نوجوانان می پردازد، دندانپزشکی کودکان گفته می شود. معمولا همه افراد و مخصوصا کودکان دندانپزشکی را با تجربیات دردناک و ترسناک می شناسند و تصور می کنند و به همین دلیل اکثر کودکان از مراجعه به دندانپزشک پرهیز می کنند.

با این حال ضروری است که دندان های شیری کودکان به طور مرتب توسط دندانپزشکان کودکان برای جلوگیری از بروز مشکلات دندانی و همچنین کنترل و درمان بررسی شوند.

اکثر کلینیک ها و دندانپزشکی های شبانه روزی که در تهران وجود دارند، یک بخش جدا را به عنوان دندانپزشکی کودکان در نظر گرفته اند. کلینیک دندانپزشکی به مکانی گفته می شود که از تعدادی یونیت جداگانه تشکیل شده و در آن دندانپزشکان عمومی و همینطور متخصصانی در ساعات مختلفی از روز مشغول درمان مراجعان هستند.

شما می توانید برای پیدا کردن نزدیک ترین مرکز دندانپزشکی شبانه روزی به خود، در گوگل سرچ کرده و بهترین کلینیک را پبدا کنید.

دندانپزشک اطفال چه کسی است؟

دندانپزشک اطفال، دندانپزشکی است که به طور ویژه آموزش دیده است و بر مراقبت از دهان و دندان کودکان از دوران نوزادی تا نوجوانی و همچنین بزرگسالان با نیازهای ویژه تمرکز دارد. این درمان می تواند شامل پیشگیری و درمان بیماری های دهان، دندان و لثه و همچنین مداخله زودهنگام در طول رشد دندان ها برای جلوگیری از مشکلات گسترده در آینده باشد.

دندانپزشک اطفال پس از گذراندن 4 سال دوره دندانپزشکی عمومی، حداقل 2 سال آموزش دندانپزشکی اطفال و کودکان (از نوزادی تا اواخر نوجوانی) را دیده است.

وظایف دندانپزشک کودکان چیست؟

دندانپزشک کودکان ممکن است یکی از اقدامات زیر را انجام دهد:

  • معاینات جامع دندانپزشکی شامل ارائه اطلاعات مهم به شما و والدین برای حفظ سلامت و استحکام دندان های فرزندتان. این معاینه کامل شامل تمیز کردن، درمان فلورایدی، اطلاعات مفید تغذیه و مشاوره عادت می شود.
  • فیشور سیلانت دندان برای محافظت بیشتر از دندان های کودک
  • درمان پر کردن دندان، روکش دندان، کشیدن دندان و حفظ فضا در صورت وجود حفره و پوسیدگی دندان
  • استفاده از اشعه ایکس و سایر معاینات برای تعیین هرگونه نیاز احتمالی به روش های ارتودنسی
  • تشخیص و درمان بیماری لثه کودکان
  • مراقبت های زودهنگام و مناسب دندان که به پیشگیری از مشکلات مربوط به دهان و دندان کودک شما در آینده منجر می شود.
  • انجام فوریت های دندانی مانند شکستگی، از دست دادن یا آسیب دیدن دندان
  • ارائه مشاوره دندانپزشکی کودکان در زمینه های مختلفی مانند عادت های نوزادان و کودکان در زمینه استفاده از پستانک و انگشت شصت


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یک تخصص دندانپزشکی است که بر روی هم تراز کردن  و صاف کردن دندان ها متمرکز است. اگر دندان‌های کج، روی هم، پیچ خورده یا با فاصله دارید، ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص ارتودنسی داشته باشید. درمان های رایج ارتودنسی شامل بریس های سنتی، ترازهای شفاف (ارتودنسی نامرئی) و نگهدارنده های متحرک است. اگر قصد ارتودنسی دندان دارید قبل از شروع درمان این نوشتار را مطالعه کنید.

ارتودنسی دندان چیست؟

یکی از شاخه های دندانپزشکی ارتودنسی دندان نام دارد که بر تشخیص و درمان مشکلات و ناهنجاری های دندانی و فکی تمرکز دارد. درمان های متداول ارتودنسی شامل بریس ها، تراز کننده های شفاف و نگهدارنده است.

نحوه قرار گرفتن دندان های شما روی هم تاثیر بسزایی بر سلامت دهان و دندان شما دارد. با بهبود نحوه برخورد دندان ‌های بالا و پایین، می توانید خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامت دهان، از جمله پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایش بیش از حد (فرسایش) را کاهش دهید.

متخصص ارتودنسی چه وظایفی دارد؟

درمان ناهنجاری های مربوط به دندان و فکین برعهده متخصصین ارتودنسی یا ارتودنتیست ها می باشد. متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که پس از فارغ التحصیلی از دانشکده دندانپزشکی و اخذ مدرک دندانپزشکی عمومی، نیاز است که دو الی سه سال هم دوره های تخصصی ارتودنسی را بگذرانند.

انواع ارتودنسی دندان

بریس های ارتودنسی انواع متنوعی دارند که شامل بریس های فلزی، بریس های سرامیکی، بریس های لینگوال ، بریس های شفاف  یا نامرئی و بریس های دیمون و ... می باشند.

مشکلاتی مانند شلوغی دندان ها، کرایس بایت، فاصله بین دندانی، دندان نهفته، رویش نامناسب دندان ها و ... باشید با انواع ارتودنسی مانند ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک قابل اصلاح هستند.

بریس ها انواع مختلفی دارند و شامل بریس های فلزی، بریس های سرامیکی، بریس های پشت دندانی، بریس های شفاف و بریس های دیمون و ... می باشند. امروزه در ارتودنسی پیشرفت چشمگیری داشته ایم و شاهد بریس های شفاف و بی رنگ به عنوان ارتودنسی نامرئی هستیم. در ادامه بیشتر درباره انواع بریس ها صحبت خواهیم کرد؛ شایان ذکر است که هزینه ارتودنسی هر کدام از انواع بریس ها با دیگری متفاوت است.

بریس های فلزی

بریس‌ هایی که به عنوان بریس های سنتی شناخته می ‌شوند معمولاً برای ارتودنسی کودکان و همچنین برای افرادی که ناهنجاری های شدید دندانی دارند استفاده می شود. آنها براکت‌ های فلزی هستند که روی دندان ‌های شما قرار می‌ گیرند و سیم فلزی که روی براکت ‌ها نصب می‌ شود، به منظور اعمال فشار بر روی دندان ‌ها و در نهایت حرکت آن‌ ها می شود.

اینویزیلاین

یکی نوین ترین روش های ارتودنسی اینویزیلاین می باشد که نوع منحصر به فردی از تراز کننده های نامرئی است که دارای چندین مزیت از جمله طراحی «کاربر پسند» است. درمان اینویزیلاین همیشه نامرئی و همچنین قابل جابجایی است.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افتادن دندان افراد در سنین مختلف و در شرایط مختلفی مانند ضربه خوردن و همینطور افزایش سن پیش می آید. نداشتن و از دست دادن یک یا چند دندان در زیبایی لبخند و در نتیجه طرح لبخند فرد تاثیرگذار است. از روش های جایگزینی دندان های از دست رفته می توان به دندان مصنوعی ثابت و متحرک، بریج دندان و ایمپلنت دندان اشاره کرد.

جدیدترین و البته بهترین روش برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته، ایمپلنت دندان است که عملکرد و همینطور ظاهر آن کاملا مشابه دندان طبیعی است. جنس ایمپلنت از تیتانیوم خالص بوده و سازگاری بالایی با بدن انسان دارد.

روش های کاشت ایمپلنت دندان به چه صورت است؟

کاشت ایمپلنت دندان با توجه به شرایط بیمار، به دو روش زیر انجام می شود:

ایمپلنت اندوستیال: در این نوع درمان، ایمپلنت دندان درون استخوان فک قرار می گیرد.

ایمپلنت ساب‌ پریوستیال: در این روش ایمپلنت روی استخوان آرواره و زیر بافت لثه قرار می گیرد. البته دندانپزشکان ترجیح می دهند از این روش استفاده نکنند.

ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد؟

این روش مزیت های فراوانی دارد و به همین دلیل است که هزینه ایمپلنت دندان بالا است. رایج ترین مزایای ایمپلنت دندان به شرح زیر است:

  • ظاهر بسیار طبیعی و شبیه به دندان های طبیعی
  • ماندگاری بالا و تقریبا دائم العمر (البته در صورت مراقبت صحیح)
  • استحکام بالا به دلیل دارا بودن پایه های محکم
  • بهبود تکلم و جویدن مواد غذایی
  • سازگاری بالا با بدن انسان

عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

هر عمل جراحی و غیر جراحی ای عوارضی دارد که نمی توان آن را انکار کرد. عوارض احتمالی ایمپلنت دندان شامل موارد زیر می شود:

  • ایجاد تورم و درد در اطراف محلی که جراحی انجام شده است.
  • خونریزی زیاد
  • حساسیت به داروهای بی حسی یا بیهوشی

انجام ایمپلنت دندان به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

انجام ایمپلنت دندان برای تقریبا تمامی افراد مناسب است به غیر از کسانی که شرایط  زیر را دارند:

افرادی که پوکی استخوان دارند افراد مناسبی برای انجام ایمپلنت دندان نیستند و در صورت ایمپلنت، از این روش دوامی نخواهند دید.

افرادی که در حال شیمی درمانی هستند، گزینه مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستند.

افرادی که استعمال دخانیات انجام می دهند، لازم است تا ابتدا آن را به طور کامل ترک کنند و یا خیلی محدود کنند و سپس درمان ایمپلننت دندان را شروع کنند.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

اگر ایمپلنت دندان توسط دندانپزشک متخصص و با تجربه انجام شود، جراحی به خوبی انجام شود و به طور کامل به استخوان فک جوش خورده باشد، وارد مرحله پروتزی می شود. طول عمر ایمپلنت جوش خورده به عواملی مثل طول درمان پروتز ، شرایط بهداشت بیمار، تعداد ایمپلنت ها و شرایط متقاضی ایمپلنت بستگی دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پیتزا یکی از محبوب ترین غذاها در بین مردم است و طرفداران زیادی دارد اما در عین حال غذایی چاق کننده و پر کالری است. به همین دلیل خیلی از افرادی که تصمیم به گرفتن رژیم لاغری کرده اند، به دنبال پیدا کردن دستور پخت هایی از پیتزا رژیمی هستند تا در دوره رژیم خود از این غذای خوشمزه محروم نشوند.

طرز تهیه خمیر پیتزای رژیمی

اصلی ترین جزء یک پیتزا، خمیر پیتزا است که هر 100 گرم آن حاوی 295 کالری می باشد و شما می توانید با جایگزین کردن آرد جو به جای آرد گندم، تا 30 درصد از کالری آن را کاهش دهید. شما می توانید با مواد اولیه آب ولرم، خمیر مایه، روغن زیتون، نمک و آرد جو، خمیر پیتزای رژیمی تهیه کنید.

طرز تهیه پیتزا رژیمی با مرغ

تهیه انواع غذای رژیمی با مرغ بسیار آسان است که یکی از این غذاها پیتزای رژیمی با مرغ است. مواد اولیه این پیتزا شامل موارد زیر می شود: سینه مرغ، قارچ، فلفل دلمه، رب گوجه فرنگی، پنیر کم چرب، نمک، فلفل و پودر سیر. طرز تهیه پیتزای رژیمی با مرغ به شرح زیر است:

  • در مرحله اول پیاز را نگینی خرد کرده و کمی تفت دهید.
  • سپس ادویه ها را به آن اضافه کرده تا عطرشان آزاد شود.
  • سینه مرغ را نگینی خرد کنید و به پیاز اضافه کنید تا کمی بپزد.
  • در این حین، رب گوجه را همراه با آب جوش رقیق کنید و روی خمیر پیتزا بمالید.
  • فلفل دلمه ای و قارچ ها را خرد کنید و به همراه مرغ های آب پز شده به مواد بیافزایید.
  • پنیر را به مواد روی نان اضافه کنید.
  • در آخر پیتزا را به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۱۲۰ درجه بپزید.

طرز تهیه پیتزا رژیمی با گوشت چرخ کرده

پیتزای گوشت که یکی از محبوب ترین پیتزاها و همینطور یک غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده است را می توان بدون روغن تهیه کرد. مواد این پیتزا شامل پیاز، گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه، قارچ، ذرت و رب گوجه فرنگی می شود و طرز تهیه آن به صورت زیر است:

  • در ابتدا پیاز و فلفل دلمه ای را نگینی کنید و داخل یک تابه با حرارت ملایم تفت دهید.
  • پس از نرم شدن پیاز، قارچ ها را به آن اضافه کنید.
  • حرارت کم باشد تا قارچ آب بیاندازد.
  • گوشت چرخ کرده و ذرت را به مواد اضافه کنید تا با آب قارچ بپزد.
  • سپس به آن نمک و ادویه به همراه مخلوط آب و رب اضافه کنید.
  • بعد از آماده شدن مواد، آن را بر روی خمیر پیتزا ریخته و کمی پنیر پیتزای رژیمی به آن اضافه کنید و در آخر در فر قرار دهید.

منبع: https://www.sira.fit



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

نسل چهارم از خودروی هیوندای آزرا در سال 2006 به طور همزمان در بازار خودروی کشورهای کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا و ایران وارد شد. هیوندای آزرا سدانی نیمه لوکس است که با تجهیزات متنوعی و قیمتی کمتر رقبای خود را به چالش کشیده است. فیس لیفت نسل چهارم این خودرو در کشور ما به نام هیوندای آزرا کالیفرنیا شناخته می شود و رقیب اصلی این خودرو، فورد تاروس و تویوتا آوالون است. این در حالی است که قیمت این خودرو حدود 5000 دلار از رقیبای خود ارزان تر بود.

یکی از شانس هایی که این خودرو در فروش زیاد و کسب محبوبیت داشته است این است که بقیه رقیب های این خودرو در ایران حضور نداشتند. اما اصلی ترین دلیلی که باعث شده است تا روز به روز طرفداران این خودرو بیشتر شوند، ظاهر عالی این خودرو به نسبت سایر خودروهای مشابه آن است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین برندهای خودروی جهانی

نقد و بررسی موتور هیوندای آزرا کالیفرنیا

از سال 2006 تا 2010 محصولات هیوندا آزرا داری یک پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری، نیروی 235 اسب بخار قدرت و 304 نیوتن متر گشتاور دریافت می کنند که توسط جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال داده می شود.

بررسی طراحی داخلی هیوندای آزرا کالیفرنیا

کمپانی هیوندای در طراحی این محصول خود بسیار ساده و معمولی عمل کرده است. بیشتر طرفداران این خودروی نیمه لوکس افراد مسن و همینطور خانوداه ها هستند و معمولا جوانی جذب طراحی داخلی این خودرو نمی شود. صندلی های عقب این خودرو فضای زیادی دارد و سرنشینان راحتی و آرامش زیادی حس خواهند کرد. برخی آپشن های مهم هیوندای آزرا کالیفرنیا عبارتند از:

  • آیینه های تاشونده برقی
  • پرده برقی عقب
  • مموری آیینه
  • تنظیم گودی کمر
  • نمایشگر لمسی 6.5 اینچی
  • کروز کنترل

برای طول عمر قطعات هیوندای خود باید این قطعات را از نمایندگی های مجاز این شرکت ها مانند استارپارت تهیه کنید.

بررسی طراحی خارجی هیوندای آزرا کالیفرنیا

این خودرو که یکی از بهترین انواع خودروهای هیوندای در ایران است، ظاهر و بدنه خارجی جذابی دارد که طراحی آن به صورت حجیم و خوش هیبت است و باعث شده که تا حدی شاخصه های یک خودروی لوکس را داشته باشد. در نمای ظاهری این ماشین از خطوط نرم استفاده شده است و طراحان این خودرو سعی کرده اند از مقدار کمتری از اشکال هندسی گوشه دار در آن استفاده کنند. چراغ های کشیده هیوندای آزرا کالیفرنیا در دو طرف جلو پنجره نمایی خونسرد و آرام به چهره این ماشین داده است.



:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

زیبایی چهره فرد تا حد زیادی به زیبایی دندان ها وابسته است تا این حد که دندان های زیبا و منظم می توانند زیبایی و جذابیت لبخند را تضمین کنند و برعکس، دندان های به هم ریخته و نامرتب ممکن است زیبایی ظاهر و لبخند افراد را به خطر بیندازند. یکی از روش های زیبا سازی و مرتب کردن دندان ها، ارتودنسی دندان است که پس از انجام ارتودنسی، ظاهر بیمار تا حد زیادی تغییر می کند و به کمک آن می توان حتی شدیدترین مشکلات و ناهنجاری ها را درمان کرد.

روش های انجام ارتودنسی دندان

ارتودنسی در حالت کلی به 2 دسته ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم بندی می شود. در ارتودنسی ثابت همانطور که از نامش پیداست، بریس های ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی در کرج و سایر شهرها به کمک چسب مخصوصی بر روی دندان ها چسبانده شده و ثابت می شوند. این بریس ها تا پایان درمان بر روی دندان قرار می گیرند و امکان درآوردن آنها وجود ندارد. ارتودنسی ثابت شامل ارتودنسی ثابت فلری سنتی، ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی خودتنظیم دیمون می شوند.

در ارتودنسی متحرک، پلاک های ارتودنسی به دندان های بیمار نمی چسبند و او می تواند برای غذا خوردن یا شرکت در یک مهمانی به طور موقتی بریس ها را از دهان خود خارج کند. ارتودنسی اینویزیلاین یا نامرئی را می توان مثالی از ارتودنسی هایی دانست که با استفاده از پلاک های غیرثابت یا متحرک انجام می شوند.

انجام ارتودنسی برای چه کسانی مناسب نیست؟

افرادی که بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کنند: ارتودنسی یک درمان زمان بر بوده و هنگامی که در طول درمان با ارتودنسی ثابت به بهداشت دهان و دندان خود توجه نکنید، احتمال تغییر رنگ دندان ها و پوسیدگی دندان در حین یا پس از درمان وجود دارد.

تحلیل ریشه دندان: درمان ارتودنسی برای افرادی که ریشه دندان هایشان تجزیه شده است، مناسب نیست و باید از سایر روش های درمانی برای اصلاح وضعیت دندان های خود استفاده کنند

افراد مبتلا به بیماری شدید لثه: در صورتی که مبتلا به بیماری لثه هستید باید با مشاوره متخصص لثه تحت درمان ارتودنسی دندان قرار بگیرید.

پوسیدگی دندان: قبل از شروع درمان ارتودنسی باید همه دندان های شما سالم باشند. بنابراین حتما قبل از شروع درمان به یک دندانپزشک مراجعه کنید و تمام مشکلات مربوط به پوسیدگی دندان، عفونت دندان و .. را حل کنید.

مدت زمان درمان ارتودنسی

درباره مدت زمان درمان ارتودنسی دندان عواملی مانند نوع و شدت ناهنجاری، وضعیت بیمار، نوع ارتودنسی تاثیرگذار هستند. درنتیجه به طور قطعی نمی شود مدت زمانی برای ارتودنسی دندان تعیین کرد. اما به طور کلی ارتودنسی بین ۶ ماه تا ۳ سال طول می کشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افرادی که دچار مشکلات و ناهنجاری های دندان می وشنهد با مراجعه به یک متخصص در نزدیکی محل زندگی می تواند مشکلات خود را درمان کند. برای مثال افرادی که در کرج زندگی می کنند باید به متخصص ارتودنسی در کرج مراجعه کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع روش های ارتودنسی و تاثیر یک متخصص خوب بر دندان هایتان آشنا شوید.

ارتودنسی متحرک

از جمله رایج ترین انواع ارتودنسی متحرک عبارتند از الاینر ارتودنسی، ریتینر، هدگیر ارتودنسی، وسیع کننده کام، فضا نگهدار و … که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند البته هزینه ارتودنسی متحرک با هر کدام از این دستگاه ها هم کاملا متفاوت از یکدیگر است.

الاینر ارتودنسی

الاینرهای ارتودنسی نوعی قالب دندانی شفاف از جنس پلاستیک هستند که روی دندان ها سوار می شوند و بدون اینکه کسی متوجه درمان ارتودنسی شما شود باعث مرتبط شدن دندان های شما می شود. به الاینرهای ارتودنسی ارتودنسی بی سیم، ارتودنسی شفاف و ارتودنسی نامرئی هم گفته می شود. پلاک های ارتودنسی شفاف به دو قسمت تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • پلاک متحرک فک بالا
  • پلاک متحرک فک پایین

قبل از شروع درمان ارتودنسی بهترین متخصص ارتودنسی در کرج یا هر شهر دیگری از فک بیمار اسکن می گیرد و براساس نوع و شدت ناهنجاری، تعداد پلاک ها و طول درمان را مشخص می کند. برای مثال ممکن است برای یک بیمار ۱۵ پلاک ساخته شود که به توصیه متخصص ارتودنسی بیمار تنها ۲ الی ۳ هفته از یک پلاک استفاده می کند و سپس نوبت به استفاده از پلاک دوم، سوم و … در آخر پلاک پانزدهم می شود.

از جمله مزایای الاینرهای ارتودنسی می توان در وهله اول به نامرئی بودن و سپس به متحرک بودن آن اشاره کرد.

مزایای ارتودنسی متحرک چیست؟

  • به دلیل اینکه متحرک هستند استفاده از آن برای اکثر افراد راحت است.
  • ناهنجاری های جزئی تا متوسط دندانی را به راحتی اصلاح می کنند.
  • طول درمان ارتودنسی متحرک در مقایسه با ارتودنسی متحرک کوتاه تر است.
  • هزینه ارتودنسی متحرک از سایر روش های ارتودنسی کمتر است.
  • بیمار می تواند در مواقع حساس مانند مهمانی ها، عروسی ها، قرار کاری و … دستگاه های متحرک را از دهانشان دربیاورد.
  • نیازی نیست که در طول درمان ارتودنسی از رژیم غذایی خاصی پیروی کنید.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسی متحرک بسیار راحت تر از زمانی که است که از دستگاه های ارتودنسی ثابت استفاده می شود.


:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان روشی است که با استفاده از آن به اصلاح ناهنجاری ها و مشکلات مختلف دندان ها و فکین پرداخته می شود. با پیشرفت علم و تکنولوژی، انواع مختلف ارتودنسی دندان به وجود آمده است که برای افراد با مشکلات متفاوت و در شرایط مختلف، یکی از این ارتودنسی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ارتودنسی دندان به دو دسته کلی ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم بندی می شود که هر کدام خودشان انواع مختلفی دارند. متخصص ارتودنسی با بررسی و معاینه وضعیت دندان های فرد یکی از این انواع ارتودنسی را برای درمان فرد در نظر می گیرد.

ارتودنسی دندان ها چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

مشکلات و اختلالاتی که در ادامه معرفی می کنیم، تنها چند مورد رایجی هستند که توسط ارتودنسی دندان درمان می شوند:

  • اوربایت
  • آندربایت
  • عدم روی هم رفتگی دندان های دو فک
  • اپن بایت
  • جا به ‌‎جایی خط میانی دو فک
  • زیاد بودن فاصله بین دندان ها
  • شلوغی دندان ها
  • دندان های نهفته
  • قوس فکی تنگ
  • مشکلات و اختلالات مربوط به رشد صورت یا استخوان ها آن
  • وجود اختلافات عرضی در دو فک

چه کسانی کاندیدای انجام ارتودنسی دندان هستند؟

در صورت داشتن یک یا چند تا از علائم زیر، شما کاندیدای مناسبی برای ارتودنسی دندان به هر کدام از روش های ثابت و یا متحرک هستید.

از دست دادن زودرس دندان های شیری در کودکان:

افرادی که در کودکی دندان های شیری خود را زودتر از موعد از دست داده اند، به احتمال زیاد در بزرگسالی دندان های دائمی آنها به درستی رشد نمی کند. با استفاده از ارتودنسی دندان، از این نامنظمی دندان ها جلوگیری می شود و به اصلاح آنها پرداخته می شود.

دندان های کج یا روی هم رفته:

اگر دندان های شما بیش از اندازه شلوغ باشد، روی هم قرار گرفته باشد و همینطور کج باشد، این ها نشانه های مهمی از ناهنجاری های دندان است و در این صورت شما حتما و قطعا نیاز به ارتودنسی دندان دارید. این افراد به دلیل ظاهر کج و یا نامرتب دندان های خود، هنگام خندیدن اعتماد به نفس کافی ندارند . علاوه بر تاثیر منفی این ناهنجاری ها بر روی ظاهر فرد، این ها مشکلات مهم ترین مانند پوسیدگی دندان را نیز برای فرد به وجود می آورند.

مشکل گاز گرفتن:

اگر هنگام غذا خوردن دچار مشکل می شوید یا مدام گونه های خود را گاز می گیرید به احتمال زیاد چینش دندان های شما نامنظم است و نیاز به بررسی بیشتر توسط متخصص ارتودنسی دارید.

جا به جا شدن فک:

اگر دائما احساس درد در فک خود دارید و هنگام حرکت فک خود صدایی می شنوید، حتما به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. افرادی که مشکلات گفته شده را دارند به احتمال 90 درصد نیاز به درمان های ارتودنسی دندان دارند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افراد روز به روز بیشتر به فکر زیبایی لبخند و همینطور چهره می افتند. نقش دندان ها در زیبایی چهره انکار شدنی نیست به همین دلیل افراد به دنبال راه هایی برای برطرف کردن مشکلات دندان های خود و زیبایی بخشیدن به آنها هستند. یکی از مشکلات رایج دندان ها مربوط به بی نظمی و به هم ریختگی دندان می شود که این مشکل با ارتودنسی دندان قابل اصلاح است.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان شاخه ای تخصصی از دندانپزشکی است که در آن به اصلاح و درمان ناهنجاری ها و مشکلات دندان ها و فکین پرداخته می شود و متخصص ارتودنسی با روش های متفاوتی این بی نظمی های دندان ها را درمان می کند. مشکلات دندانی علاوه بر تاثیر منفی در زیبایی دندان ها، می توانند زمینه ساز بیماری های مختلف دهان و دندان مانند پوسیدگی دندان باشند.

با پیشرفت علم در این حوزه از دندانپزشکی، روش های مختلفی در درمان ارتودنسی دندان به وجود آمده است که هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و همینطور برای درمان انواع مختلف ناهنجاری های دندان و فک مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع ارتودنسی دندان شامل چیست؟

ارتودنسی دندان به دو دسته کلی ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم بندی می شود که هر کدام از این ها نیز زیر دسته ها و انواع دیگری دارند. از جمله انواع ارتودنسی دندان عبارتند از:

ارتودنسی ثابت

همانطور که نام این ارتودنسی پیداست، دستگاه ها و تجهزیات استفاده شده در این نوع ارتودنسی در تمام مدت طول درمان به صورت ثابت بر روی دندان های فرد چسبانده شده اند و امکان در آوردن آنها در دوره درمان وجود ندارد. در بریس های ارتودنسی ثابت از سیم ها و براکت های فلزی یا سرامیکی برای اصلاح موقعیت دندان ها استفاده می شود. این سیم و براکت ها لازم است تا چند وقت یکبار توسط متخصص ارتودنسی بررسی و تنظیم شوند.

برسی های فلزی قدیمی ترین و البته رایج ترین انواع ارتودنسی دندان هستند که برای درمان ناهنجاری های شدید دندانی از آنها استفاده می شوند.

ارتودنسی متحرک

از ارتودنسی متحرک هنگامی استفاده می شود که شدت ناهنجاری های دندان ها خفیف تا متوسط باشد. در ارتودنسی متحرک امکان درآوردن دستگاه ارتودنسی در طول درمان وجود دارد. به این صورت که در طول روز حداکثر 2 ساعت و به هنگام مشواک زدن، غذا خوردن و نخ دندان کشیدن می توانید این دستگاه ارتودنسی را از دهان خود خارج کنید. باید به این نکته توجه کنید که اگر بیش از 3 ساعت برسی های متحرک را از دهان خود خارج کنید درمان شما به نتیجه دلخواه نمی رسد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

این نکته را باید در نظر داشته باشید که استخر نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و نباید آن را به حال خود رها کرد. برای داشتن یک استخر سالم و تمیز همواره باید اقداماتی را انجام داد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

تمیز کردن آب استخر

تمیز کردن استخر فقط به معنی تمیز کردن آب استخر نمی باشد. بلکه این تمیز کردن شامل دیواره ها، پله ها، نقاطی که با آب در تماس هستند و همینطور کف روی آب استخر می شود.

بررسی گردش آب استخر

بررسی گردش آب یکی از اصلی ترین و مهم ترین اقداماتی است که در موضوع نگهداری از استخر باید آن را در نظر گرفت. عدم حرکت آب استخر به معنی خرابی و کار نکردن پمپ استخر و یا فیلتر استخر است. همینطور آب راکد بیشتر از آب روان مستعد رشد جلبک است.

نصب مینی چیلر

یکی دیگر از موضوعاتی که باید در سرویس و نگهداری استخر به آن توجه داشته باشید، نصب مینی چیلرها برای استخر آب سرد است.

بررسی سطح مواد شیمیایی آب

در صورت متعادل نبودن سطح شیمیایی آب استخر، احتمال تغییر رنگ آب و باکتری دار شدن آن وجود دارد. توصیه می شود که همیشه یک کیت تست سطح مواد شیمیایی آب داشته باشید و به صورت هفتگی سطح این مواد را در آب استخر خود بررسی کنید.

تمیز کردن سبد کفگیر

یکی دیگر از خدمات مهم تعمیر و نگهداری استخر، مربوط به تمیز کردن مرتب سبد کفگیر استخر است. اگر سبد استخر شما ذرات ریز و آلودگی هایی داشته باشد، باعث می شود عملکرد پمپ استخر پایین تحت تاثیر قرار گرفته و به مرور طول عمر پمپ استخر کاهش پیدا می کند.

شوک دادن به استخر

علاوه بر اینکه باید حواستان به متعادل بودن سطح مواد شیمیایی آب استخر باشد، بهتر است که هر هفته و یا هر دو هفته یکبار به استخر خود شوک دهید. شوک دادن به آب استخر به این معنی است که به استخر مواد ضدعفونی کننده مخصوص اضافه کنید تا آب از هرگونه آلودگی و باکتری پاک شود.

عوامل موثر بر هزینه تعمیر و نگهداری استخر

تعمیر و نگهداری استخر قیمت ثابتی ندارد و عوامل و فاکتورهای زیادی در هزینه نگهداری استخر تاثیرگذار هستند که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم:

اندازه و ابعاد استخر: یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار بر هزینه سرویس و نگهداری استخر، اندازه و ابعاد استخر است. به این صورت که هر چه استخر بزرگتر باشد، هزینه سرویس و نگهداری آن هم بیشتر است.

شکل هندسی استخر: هرچه ظاهر استخر پیچیده تر باشد، نگهداری و تعمیر آن زمان برتر و هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد.

جنس استخر: هزینه سرویس و نگهداری استخرهای بتنی، فایبرگلاس، وینیلی و ... با یکدیگر متفاوت است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در صورتی که میزان مشکلات دندان و فک شما جزئی یا متوسط باشد می توان با ارتودنسی متحرک این مشکلات را درمان کرد. دستگاه های ارتودنسی متحرک بر خلاف ارتودنسی ثابت قابلیت جا به جا شدن دارد و فرد هر زمان که بخواهد می تواند بریس ها را از دهان خود خارج کند.

انواع ارتودنسی متحرک

از جمله رایج ترین انواع ارتودنسی متحرک عبارتند از الاینر ارتودنسی، ریتینر، هدگیر ارتودنسی، وسیع کننده کام، فضا نگهدار و … که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند البته هزینه ارتودنسی متحرک با هر کدام از این دستگاه ها هم کاملا متفاوت از یکدیگر است.

الاینر ارتودنسی

الاینرهای ارتودنسی نوعی قالب دندانی شفاف از جنس پلاستیک هستند که روی دندان ها سوار می شوند و بدون اینکه کسی متوجه درمان ارتودنسی شما شود باعث مرتبط شدن دندان های شما می شود. به الاینرهای ارتودنسی ارتودنسی بی سیم، ارتودنسی شفاف و ارتودنسی نامرئی هم گفته می شود. پلاک های ارتودنسی شفاف به دو قسمت تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • پلاک متحرک فک بالا
  • پلاک متحرک فک پایین

قبل از شروع درمان ارتودنسی بهترین متخصص ارتودنسی در کرج یا هر شهر دیگری از فک بیمار اسکن می گیرد و براساس نوع و شدت ناهنجاری، تعداد پلاک ها و طول درمان را مشخص می کند. برای مثال ممکن است برای یک بیمار ۱۵ پلاک ساخته شود که به توصیه متخصص ارتودنسی بیمار تنها ۲ الی ۳ هفته از یک پلاک استفاده می کند و سپس نوبت به استفاده از پلاک دوم، سوم و … در آخر پلاک پانزدهم می شود.

از جمله مزایای الاینرهای ارتودنسی می توان در وهله اول به نامرئی بودن و سپس به متحرک بودن آن اشاره کرد.

ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی

پس از اتمام طول دوره درمان ارتودنسی متخصصین ارتودنسی اصولا استفاده از ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی را توصیه می کنند. از ریتینرها به منظور تثبیت درمان ارتودنسی استفاده می شود و در صورت استفاده از آنها احتمال بازگشت ارتودنسی به صفر می رسد.

می بایست از این دستگاه ارتودنسی متحرک به مدت حداقل یک سال به صورت تمام وقت استفاده شود و تنها در زمان غذا خوردن، نوشیدن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می توانید دستگاه را از دهانتان خارج کنید. پس از گذشت یک سال تنها در هنگام خواب باید از ریتینرها استفاده کنید.

بسیاری از بیماران هستند که به رغم تمام شدن طول درمان ارتودنسی و صرف هزینه زیاد بابت درمان، به دلیل عدم استفاده صحیح از ریتینرها مجددا دچار برگشت درمان ارتودنسی می شوند و چاره ای جز درمان مجدد ارتودنسی ندارند. بنابراین اول اینکه اگر پزشک شما تشخیص می دهد که پس از اتمام درمان ارتودنسی از ریتینرها استفاده کنید حتما به حرف وی گوش کنید و دوم اینکه در استفاده از ریتینرها دقت داشته باشید و کاملا اصولی از آنها استفاده کنید.

انواع ریتینرها شامل ریتینرهای ثابت و متحرک هستند. اما ما در این جا درباره نگهدارنده های متحرک صحبت کردیم. دو نمونه دیگر از نگهدارنده های متحرک شامل نگهدارنده هاولی و نگهدارنده شفاف است که در ادامه بیشتر درباره آنها صحبت خواهیم کرد.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افرادی که به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند به دنبال پیدا کردن بهترین رژیم لاغری از بین انواع رژیم لاغری در دنیا هستند. اما باید بگوییم که چیزی به عنوان بهترین رژیم لاغری در دنیا وجود ندارد. در این مقاله قصد داریم که معروف ترین رژیم لاغری را معرفی کنیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

چه کسی باید به سراغ رژیم لاغری برود؟

برخی از افراد وجود دارند که نمی دانند به اضافه وزن دچار هستند یا نه. اگر دوست دارید بدانید که آیا اضافه وزن و یا کمبود وزن دارید باید به سراغ محاسبه bmi خود بروید. برای محاسبه BMI و یا همان شاخص توده بدنی به قد و وزن خود نیاز دارید. فرمول محاسبه شاخص توده بدنی بدین صورت است که : وزن یک فرد بالغ را بر مجذور قد او تقسیم شود. اندازه ایده آل برای شاخص توده بدنی برابر است با 18.5 الی 24.9 . اکر شاخص توده بدنی شما کمتر از این مقدار بود، شما دچار کمبود وزن هستید. اگر بیش تر از این اندازه بود دچار اضافه وزن هستید.

انواع رژیم لاغری

در ادامه با انواع رژیم لاغری آشنا می شوید.

رژیم پالئو

رژیم لاغری پالئو شما را به مصرف غذاهایی که اجداد ما مصرف می کردند تشویق می کند. یعنی تنها باید مواد غذایی جای داشته باشد که اجداد شکارچی ما از آن ها استفاده می کردند. این رژیم غذایی ادعا دارد علت اکثر بیماری ها و امراض امروزی مربوط به رژیم های غذایی غربی و مصرف غذاهای فراوری شده، حبوبات و لبنیات است.

رژیم لاغری پالئو بر مصرف مواد غذایی کامل، میوه ها، سبزیجات، پروتئین های بدون چربی، مغزها و دانه ها تاکید دارد و مصرف مواد غذایی فراوری شده، لبنیات، شکر، غلات و حبوبات در این رژیم ممنوع است.

رژیم گیاهخواری

امروزه افراد بسیار زیادی هستند که به دلیل اعتقادات شخصی و حمایت از حیوانات رژیم گیاهخواری را انتخاب می کنند. اما رژیم گیاهخواری و هر نوع رژیم دیگری که مصرف برخی از مواد غذایی را محدود یا ممنوع می کند از نظر متخصصین تغذیه یک رژیم درست و کامل نیستند.

مزایای رژیم گیاهخواری

  • جلوگیری از مرگ و میر ناشی از مشکلات قلبی و سرطان
  • سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، منیزیم، آنتی اکسیدان، پتاسیم، اسید فولیک، ویتامین C و E است.
  • تاثیر زیادی روی کاهش وزن دارد.
  • کاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستات

رژیم کانادایی

یکی از رژیم های لاغری سریع و البته بسیار سخت رژیم کانادایی است. به دلیل شوک سنگینی که رژیم کانادایی به بدن افراد وارد می کند ممکن است بدن انسان در طولانی مدت دچار کمبود منابع شود. به همین دلیل به هیچ عنوان هیچ کدام از متخصصین تغذیه پیروی از رژیم کانادایی را توصیه نمی کنند.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

استخرها از اجزا و قطعات بی شماری تشکیل شده اند اما اصلی ترین اجزای یک استخر خانگی شامل موارد زیر می شود:

  • آب استخر
  • دیواره استخر
  • سیستم فیلتر استخر
  • سیستم کفگیر استخر
  • سیستم گرمایش استخر

فیلتر یکی از تجهیزات اساسی برای تصفیه و تمیز کردن آب استخر می باشد و وظیفه آن این است که هر گونه ماده جامد خارجی و اضافی را از آب استخر جدا کند و منجر به تصفیه آب استخر برای شناگران شود. فیلتر استخر یکی از مهم ترین تجهیزات برای تصفیه آب استخر است و معمولا انواع فیلترها در سه دسته فیلتر کارتریجی، فیلتر شنی و  فیلتر دیاتومه ای تقسیم بندی می شوند. یکی از خدمات مهم در بحث سرویس و نگهداری استخر مربوط به این اجزای است.

اگر آب استخر شما خیلی سرد باشد، احتمالاً در آن شنا نخواهید کرد. داشتن یک سیستم گرمایشی خوب در استخر خود باعث می شود که در تمامی فصول و درجه دما بتوانید شنا کنید. روش های مختلفی برای گرم کردن استخر شما وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • آبگرمکن خورشیدی: هزینه مصرف آنها کم است و با محیط زیست بسیار سازگار هستند اما نقطه ضعفی دارند و این است که در روزهای ابری با راندمان کم کار می کنند.
  • پمپ حرارتی: پمپ حرارتی بسیار کارآمد، مقرون به صرفه، آسان برای استفاده و بادوام است. یک پمپ حرارتی از الکتریسیته برای استخراج گرما از هوای بیرون و توزیع آن در آب استفاده می کند. پمپ های حرارتی خود هیچ گرمایی تولید نمی کنند.
  • مبدل حرارتی: برای گرم کردن سریع استخر، به شما توصیه می کنیم از مبدل حرارتی تیتانیومی استفاده کنید. مبدل حرارتی تیتانیومی استخر شما را تنها در یک روز گرم می‌کند.
  • هیتر استخر: هیتر استخر در واقع نوعی گرمکن است که با استفاده از انرژی برقی شروع به کار می کند و پس از سوزاندن گازهای طبیعی استخر را گرم می کند.

3 اقدام برای سرویس و نگهداری استخر

عایق کاری موتورخانه: برای کار کردن درست موتورخانه استخر، لازم است تا عایق کاری آن به درستی انجام شود. زیرا در صورت عدم عایق کاری درست، انرژی زیادی تلف می شود و در آینده مشکلات زیادی برای شما به وجود می آورد.

نصب سختی گیر: افرادی که استخر سرپوشیده در خانه، باغ یا هر مکان دیگری دارند قطعا قادر به نصب سختی گیرهای مناسب خواهند بود و در صورت لزوم می توانند آن را شارژ کنند. کاربرد سختی گیرها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سیستم گرمایش استخر است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در صورتی که میزان مشکلات دندان و فک شما جزئی یا متوسط باشد می توان با ارتودنسی متحرک این مشکلات را درمان کرد. دستگاه های ارتودنسی متحرک بر خلاف ارتودنسی ثابت قابلیت جا به جا شدن دارد و فرد هر زمان که بخواهد می تواند بریس ها را از دهان خود خارج کند.

انواع ارتودنسی متحرک

از جمله رایج ترین انواع ارتودنسی متحرک عبارتند از الاینر ارتودنسی، ریتینر، هدگیر ارتودنسی، وسیع کننده کام، فضا نگهدار و … که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند البته هزینه ارتودنسی متحرک با هر کدام از این دستگاه ها هم کاملا متفاوت از یکدیگر است.

الاینر ارتودنسی

الاینرهای ارتودنسی نوعی قالب دندانی شفاف از جنس پلاستیک هستند که روی دندان ها سوار می شوند و بدون اینکه کسی متوجه درمان ارتودنسی شما شود باعث مرتبط شدن دندان های شما می شود. به الاینرهای ارتودنسی ارتودنسی بی سیم، ارتودنسی شفاف و ارتودنسی نامرئی هم گفته می شود. پلاک های ارتودنسی شفاف به دو قسمت تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • پلاک متحرک فک بالا
  • پلاک متحرک فک پایین

قبل از شروع درمان ارتودنسی بهترین متخصص ارتودنسی در کرج یا هر شهر دیگری از فک بیمار اسکن می گیرد و براساس نوع و شدت ناهنجاری، تعداد پلاک ها و طول درمان را مشخص می کند. برای مثال ممکن است برای یک بیمار ۱۵ پلاک ساخته شود که به توصیه متخصص ارتودنسی بیمار تنها ۲ الی ۳ هفته از یک پلاک استفاده می کند و سپس نوبت به استفاده از پلاک دوم، سوم و … در آخر پلاک پانزدهم می شود.

از جمله مزایای الاینرهای ارتودنسی می توان در وهله اول به نامرئی بودن و سپس به متحرک بودن آن اشاره کرد.

ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی

پس از اتمام طول دوره درمان ارتودنسی متخصصین ارتودنسی اصولا استفاده از ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی را توصیه می کنند. از ریتینرها به منظور تثبیت درمان ارتودنسی استفاده می شود و در صورت استفاده از آنها احتمال بازگشت ارتودنسی به صفر می رسد.

می بایست از این دستگاه ارتودنسی متحرک به مدت حداقل یک سال به صورت تمام وقت استفاده شود و تنها در زمان غذا خوردن، نوشیدن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می توانید دستگاه را از دهانتان خارج کنید. پس از گذشت یک سال تنها در هنگام خواب باید از ریتینرها استفاده کنید.

بسیاری از بیماران هستند که به رغم تمام شدن طول درمان ارتودنسی و صرف هزینه زیاد بابت درمان، به دلیل عدم استفاده صحیح از ریتینرها مجددا دچار برگشت درمان ارتودنسی می شوند و چاره ای جز درمان مجدد ارتودنسی ندارند. بنابراین اول اینکه اگر پزشک شما تشخیص می دهد که پس از اتمام درمان ارتودنسی از ریتینرها استفاده کنید حتما به حرف وی گوش کنید و دوم اینکه در استفاده از ریتینرها دقت داشته باشید و کاملا اصولی از آنها استفاده کنید.

انواع ریتینرها شامل ریتینرهای ثابت و متحرک هستند. اما ما در این جا درباره نگهدارنده های متحرک صحبت کردیم. دو نمونه دیگر از نگهدارنده های متحرک شامل نگهدارنده هاولی و نگهدارنده شفاف است که در ادامه بیشتر درباره آنها صحبت خواهیم کرد.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در حقیقت نمی توان گفت فلان رژیم غذایی بهترین رژیم لاغری است؛ چرا که تاثیرگذاری هر رژیم در هر فردی به نسبت فرد دیگری کاملا متفاوت است. در این مقاله قصد داریم که شما را با bmi و مفهوم آن و همچنین انواع رژیم های لاغری آشنا کنیم. برای آشنایی بیش تر با طریقه محاسبه bmi با ما همراه باشید.

کاندیدای رژیم لاغری

اگر می خواهید بدانید که آیا اضافه وزن یا کمبود وزن دارید کافی است با قرار دادن قد و وزن خود در فرمول محاسبه bmi به میزان شاخص توده بدنی خود برسید.

فرمول محاسبه bmi به این ترتیب است که وزن یک بزرگسال بر حسب کیلوگرم تقسیم بر مجذور قد وی بر حسب متر می شود. حالت ایده آل میزان شاخص توده بدنی (BMI) در افراد بزرگسال بین 18.5 تا 24.9 است. در صورتی که جوابی از فرمول شاخص توده بدنی به دست می آید از این محدوده کمتر باشد یعنی شما دچار کمبود وزن هستید و اگر بیشتر از این محدوده باشد یعنی شما دچار اضافه وزن هستید.

افرادی که شاخص توده بدنی آنها بین محدوده 25 تا 29.9 است؛ یعنی دچار وزن هستند. این افراد به راحتی می توانند با گرفتن رژیم لاغری و انواع ورزش، کاهش وزن داشته باشند. اما برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها بیشتر از 30 است ممکن است این کار کمی سخت باشد و برای کاهش وزن تنها راه حل آنها انجام جراحی لاغری باشد.

انواع رژیم های لاغری

رژیم گیاهخواری

امروزه افراد بسیار زیادی هستند که به دلیل اعتقادات شخصی و حمایت از حیوانات رژیم گیاهخواری را انتخاب می کنند. اما رژیم گیاهخواری و هر نوع رژیم دیگری که مصرف برخی از مواد غذایی را محدود یا ممنوع می کند از نظر متخصصین تغذیه یک رژیم درست و کامل نیستند.

رژیم کتوژنیک

یکی دیگر از محبوب ترین رژیم های لاغری دنیا رژیم غذایی کتوژنیک است. این رژیم لاغری توصیه بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها و در عوض افزایش مصرف چربی ها دارد. این رژیم یک رژیم مناسب برای لاغری شکم است.

رژیم کم کربوهیدرات

در رژیم های کم کربوهیدرات مصرف غذاهای شیرین، نان و ماکارونی محدود شده و در عوض مصرف پروتئین، چربی ها و سبزیجات افزایش پیدا کرده است.

رژیم مدیترانه ای

یکی دیگر از رژیم های معروف دنیا رژیم مدیترانه ای است که بر مصرف زیاد ماهی و کاهش مصرف گوشت قرمز و مرغ دارد. همچنین این رژیم لاغری برای کسب نتیجه بهتر مصرف چربی های سالم مانند روغن زیتون را پیشنهاد می کند.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افرادی که به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند به دنبال پیدا کردن بهترین رژیم لاغری از بین انواع رژیم لاغری در دنیا هستند. اما باید بگوییم که چیزی به عنوان بهترین رژیم لاغری در دنیا وجود ندارد. در این مقاله قصد داریم که معروف ترین رژیم های لاغری را معرفی کنیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

چه کسی باید به سراغ رژیم لاغری برود؟

برخی از افراد وجود دارند که نمی دانند به اضافه وزن دچار هستند یا نه. اگر دوست دارید بدانید که آیا اضافه وزن و یا کمبود وزن دارید باید به سراغ محاسبه bmi خود بروید. برای محاسبه BMI و یا همان شاخص توده بدنی به قد و وزن خود نیاز دارید. فرمول محاسبه شاخص توده بدنی بدین صورت است که : وزن یک فرد بالغ را بر مجذور قد او تقسیم شود. اندازه ایده آل برای شاخص توده بدنی برابر است با 18.5 الی 24.9 . اکر شاخص توده بدنی شما کمتر از این مقدار بود، شما دچار کمبود وزن هستید. اگر بیش تر از این اندازه بود دچار اضافه وزن هستید.

انواع رژیم لاغری

در ادامه با انواع رژیم لاغری آشنا می شوید.

رژیم پالئو

رژیم لاغری پالئو شما را به مصرف غذاهایی که اجداد ما مصرف می کردند تشویق می کند. یعنی تنها باید مواد غذایی جای داشته باشد که اجداد شکارچی ما از آن ها استفاده می کردند. این رژیم غذایی ادعا دارد علت اکثر بیماری ها و امراض امروزی مربوط به رژیم های غذایی غربی و مصرف غذاهای فراوری شده، حبوبات و لبنیات است.

رژیم لاغری پالئو بر مصرف مواد غذایی کامل، میوه ها، سبزیجات، پروتئین های بدون چربی، مغزها و دانه ها تاکید دارد و مصرف مواد غذایی فراوری شده، لبنیات، شکر، غلات و حبوبات در این رژیم ممنوع است.

رژیم گیاهخواری

امروزه افراد بسیار زیادی هستند که به دلیل اعتقادات شخصی و حمایت از حیوانات رژیم گیاهخواری را انتخاب می کنند. اما رژیم گیاهخواری و هر نوع رژیم دیگری که مصرف برخی از مواد غذایی را محدود یا ممنوع می کند از نظر متخصصین تغذیه یک رژیم درست و کامل نیستند.

مزایای رژیم گیاهخواری

  • جلوگیری از مرگ و میر ناشی از مشکلات قلبی و سرطان
  • سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، منیزیم، آنتی اکسیدان، پتاسیم، اسید فولیک، ویتامین C و E است.
  • تاثیر زیادی روی کاهش وزن دارد.
  • کاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستات

رژیم کانادایی

یکی از رژیم های لاغری سریع و البته بسیار سخت رژیم کانادایی است. به دلیل شوک سنگینی که رژیم کانادایی به بدن افراد وارد می کند ممکن است بدن انسان در طولانی مدت دچار کمبود منابع شود. به همین دلیل به هیچ عنوان هیچ کدام از متخصصین تغذیه پیروی از رژیم کانادایی را توصیه نمی کنند.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

استخرها برای ساخت باید تابع قوانین مختلفی مطابق با استاندارد مهندسی ساختمان و مهندسی محیط زیست باشند. طبق این اصول و قوانین، قرارگیری استخر در زمین های لغزنده و همینطور رونده و یا در حاشیه دامداری ها یا تصفیه خانه های فاضلاب ممنوع است.

نکاتی در طراحی اسکلت ساختمان استخر حائز اهمیت است که شامل موارد زیر می شوند:

  • نوع بتن
  • نحوه آرماتور بندی
  • نحوه اجرای آب بند
  • نحوه قرارگیری لوله ها و مجاری تاسیساتی
  • نوع لوله ها و اتصالات درون بتن

در صورت رعایت نکردن هر یک از این نکات و در نتیجه نشتی آب، علاوه بر کاهش مداوم استخر، احتمال نشت تانک استخر و یا آسیب دیدگی فونداسیون ساختمانهای جانبی استخر وجود دارد.

بعد از ساخت استخر و با شروع استفاده از آن تعمیر و نگهداری از استخر و یا جکوزی، مرحله بعدی اقدامات شما برای تعمیر و نگهداری استخر است و که باید آن ها را در بازه های زمانی معینی انجام دهید. در ادامه مطلب قصد داریم تا شما را با 4 اقدام برای تعمیر و نگهداری استخر خانگی آشنا کنیم.

تمیز کردن آب استخر

تمیز کردن استخر شامل تمیز کردن کف روی آب استخر، جارو کردن یا استفاده از پاک کننده های اتوماتیک آب استخر و همچنین برس زدن و تمیز کردن روزانه نردبان ها، پله ها و بقیه نقاطی که با آب در تماس هستند، می شود.

بررسی گردش آب استخر

آب ساکن و راکد بسیار مستعد جلبک زدن می باشد و حرکت نکردن آب استخر به معنی کار نکردن و خراب بودن پمپ استخر و یا فیلتر استخر است. با کمک تجهیزاتی مثل کفگیر، فیلتر و پمپ می توان آب استخر را از حالت راکد خارج کرد و از کاهش کیفیت آب جلوگیری کرد.

سرویس و نگهداری فیلترهای استخر

یکی دیگر از اقدامات مهمی که در راستای سرویس و نگهداری استخر می توان انجام داد، سرویس و نگهداری از فیلترهای استخر است که این فیلترها انواع مختلفی شامل فیلترهای شنی و کارتریجی می شود. فیلترهای شنی در میان لایه های خود، شامل لایه ای به نام سیلیس نیز هستند که بسیار آسیب پذیر است و در صورت خراب شدن فیلتر هاش شنی، این سیلیس نیز باید عوض شود. این در حالی است که اگر فیلترهای کارتریجی آسیب ببینند باید کارتریج آنها به طور کامل تعویض شود.

تعمیر و نگهداری پمپ تصفیه استخر

همان طور که می دانید، پمپ های تصفیه استخر کمک بزرگی در پاکیزگی هر چه بیشتر آب استخرها می کنند. بنابراین مسئله تعمیر و نگهداری پمپ تصفیه استخر نیز مسئله بسیار مهمی است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای واردات خودرو قانونی در کشور ما وجود دارد مبنی بر اینکه، فقط محصولات زیر 20 هزار دلار وارد کشور ما شوند. خودروهای کمپانی کیا یکی از پرطرفدار ترین خودروهای وارداتی در کشور ما هستند و در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع خودروهای کیا در ایران آشنا کنیم.

کیا اپتیما

نسل جدید کیا اپتیما در تیپ GT لاین است که با مدل قبلی آن یعنی اپتیما JF تفاوت هایی دارد و بیشترین میزان واردات را داشته است. از جمله تغییرات ظاهری تیپ GT لاین به نسبت اپتیما JF عبارتند از:

  • ارتفاع ماشین اپتیما جی تی لاین کمتر شده است.
  • پوشش صندلی ها چرمی شده است.
  • چراغ های عقبی طیف دودی دارند.

دو سال بعد از آن، مدل هیبریدی این خودرو وارد کشور ما شد و تفاوت های زیادی با نسخه بنزینی آن دارد. اصلی ترین تفاوت این دو محصول در مشخصات فنی آنهاست. به این صورت که مدل هیبریدی به جای یک موتور 2400 سی سی مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری و موتور برقی 60 اسب بخار است.

بیشتر بخوانید: کیا اپتیما  JFیا سوناتا LF

کیا سورنتو

این خودرو که از سال 2002 تولید شد یک شاسی بلند جایگزین برای اسپورتیج است. نسل اول سورنتو یک موتور 3.5 لیتری 6 ولتی با قدرت 192 اسب بخار داشت و مجهز به یک گیربکس اتوماتیک چهار سرعته و گیربکس دستی پنج سرعته بود. در سال 2007 سورنتو مدل جدید تولید کرد که تفاوت چشمگیری با مدل قبلی داشت و این نسل از خودروی سورنتو موتور 3.8 لیتری 6 ولتی با 262 اسب بخار را وارد بازار جهانی کرد.

کیا سورنتو 2022 یکی از جدیدترین محصولات سورنتو است که در مقایسه با خودروهای هم رده خود، بهترین است.

کیا سراتو 2022

یکی از مشهورترین خودروهای کیا در ایران، کیا سراتو است. مدل 2022 این خودرو، یک موتور 1.6 لیتری کیا سراتو 2022 با 128 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور دارد. کیا سراتو یکی از بهترین خودروهای کیا در ایران است که همچنان نسخه صفر آن نیز در کشور موجود می باشد و به همین دلیل در تامین قطعات کیا سراتو در کشور قطعا مشکلی نخواهید داشت.

کیا ریو 2022

کیا ریو یکی از معروف ترین و پرطرفدار ترین انواع خودروهای کیا در ایران است. اولین نسل کیا ریو توسط شرکت سایپا در تیراژ بالا مونتاژ شد.

کیا کادنزا

از دیگر خودروهای کیا در ایران، می توان کیا کادنزا را نام برد. این خودرو جزء بهترین سدان های بزرگ جهانی است و برای اولین بار در سال 2014 وارد بازار جهانی خودرو شد.



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()