نوشته شده توسط : رعنا

مزایای کاشت ابرو به روش FIT

روش FIT یکی از متداول ترین و معروف ترین روشهای کاشت ابرو می باشد که در اکثر مراکز زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد . این روش با توجه به اینکه تقریبا آسانتر بوده و هزینه های مناسب تری دارد طرفداران زیادی درد .

در این روش سوراخ های کوچکی در پشت و کنار سر بیمار ایجاد می شود و فولیکول ها به صورت تک تک از این نواحی خارج می شوند . پس از آماده سازی گرانت ها توسط پزشک در ناحیه ابرو کاشته می شود .در این روش دو نکته حائز اهمیت می باشد . نخست اینکه می بایست از ابزار ظریف جهت برداشتن موها استفاده گردد دوم اینکه پزشک معالج باید مهارت و تخصص کافی را داشته باشد.

این روش یک سری مزایای مهم دارد از جمله آن که نیاز به هیچ گونه بخیه وجود ندارد و زخم های ناشی از برداشتن فولیکول های مو به سرعت بازسازی می شوند. جهت پیوند ، برداشت مو می تواند از هر نقطه از بدن از جمله دست ، پا ، سینه انجام شود . کاشت ابرو به صورت پر می باشد یعنی تعداد زیادی از گرانت ها از موی سر جدا می شوند و تارهای ابروی بیشتری کاسته می شود . زمان عمل جراحی در این روش نیز کم می باشد.

 

روش های جدید کاشت ابرو

امروزه با پیشرفت علم و فناوری و ظهور تجهیزات مدرن در حوزه عمل های زیبایی ، روش های جدیدی جهت انجام پیوند ابداع گردیده است . هرچند به موازات گسترش روش های کاشت ابرو راه های جلوگیری از ریزش ابرو نیز بیشتر شده اما همچنان این پیوندها طرفداران زیادی دارد که تجربیات خود را به سایرین انتقال می دهند و آن ها نسبت به انجام  عمل جراحی ترغیب می شوند .

روش های جدید کاشت ابرو بیشتر بر روی آنالیز مو و انتخاب بهترین موها جهت پیوند تمرکز دارند . در کنار این مساله عدم استفاده از بیهوشی ، در کمتر حین عمل جراحی ، عدم ایجاد شکاف در ابرو و زخم های پس از عمل ، حداقل بودن مراقبت های پس از عمل از اهمیت بسزایی برخوردار است و یک روش را کاندیدای کاشت ابرو برای یک فرد می نماید.

مراکز کاشت ابرو با روش FIT

 

با توجه به سهولت انجام روش FIT و متداول بودن آن اکثر کلینیک های زیبایی که کاشت ابرو در آن انجام می شود این روش را ارائه می نمایند . از طرف دیگر هزینه های کاشت ابرو به روش FIT نسبت به سایر روش ها کمتر می باشد و این امر مراجعین را بیشتر به استفاده از این روش ترغیب می کند هرچند که بهتر آن است که یک متخصص کاشت مو خوب  پس از انجام معاینات و بررسی های لازم روش مناسب جهت بیمار را پیشنهاد دهد.



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 725
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

از آنجاییکه ابرو و در نهایت پرپشت بودن آن  نقش مهمی در زیبایی ظاهری افراد ایفا می کند ،  جراحان زیبایی هستند . به دنبال روشهای جدید با بازدهی و رضایتمندی  بالاتر هستند البته در ارتباط با بازسازی ابروها مشکلاتی همواره وجود دارد .

با افزایش سن و در اثر تغییرات هورمونی بعضی از افراد ریزش ابرو را تجربه  می کنند . معمولا این روش برای افرادی که نوعی طاسی ابرو را تجربه می کنند و یا ابروهایشان به تدریج در حال نازک شدن است انجام میشود.

افرادی که چندین تاتوهای زیبایی را انجام داده اند به تدریج ابروهای اصلی شان نازک میشود و در نتیجه میتوانند کاندید کاشت ابرو باشند . البته لازم به ذکر است جراح با تشخیص الگوی درست رشد مو  در ابروها و جهت قرار گرفتن موها به اینکار مبادرت  می کند .

روش های کاشت ابرو

در طی سالهای اخیر روشهای بسیار پیشرفته ایی با تلاش محققان وارد عرصه جراحی زیبایی شده  است که میتوان به روشهایی با استفاده  از ترکیب گرافت کامپوزیتی نگه دارنده مو و تکنیک های میکرو جراحی فولیکول مو اشاره کرد .

از روشهای درمانی دیگر میتوان به استفاده از داروی ماینوکسیدایل و تریتیوین اشاره کرد البته fut ممکن است در بعضی افراد جواب دهی خوبی نداشته  باشد .

از جمله روشهای مناسب برای کاشت ابرو میتوان به sut و fue اشاره  کرد . در این روش ها معمولا با رشد تدریجی ابرو ، ظاهر فرد به شکل متعارفی خواهد بود .

مراکز کاشت ابرو در ایران و تهران

کلینیکهای متعددی عمل کاشت ابرو را در تهران و در شهرهای دیگری از جمله شیراز و اصفهان انجام  میدهند اما آنچه باید لحاظ شود داشتن مجوز رسمی و به کارگیری از متخصص زیبایی  و متخصص کاشت مو خوب و با تجربه  است . کلینیک نای ذی و رز و بهرو از جمله ی این کلینکها هستند .

همه چیز درباره کاشت ابرو

معمولا افرادی که در اثر بیماری های خاصی دچار کم پشتی مو و یا ریزش میشوند از روشهای کاشت ابرو استفاده  می کنند . معمولا روشهایی همچون FUEمیتواند انتظارات واقع گرایانه افرادی که به دنبال ظاهری طبیعی هستند را  تامین  کند . آنچه در کاشت مو حائز اهمیت است این است که فرد پتانسیل خوبی برای کاشت داشته باشد و بتواند از موهای خود او برای اینکار استفاده  کرد به این ترتیب روند رشد ابرو طبیعی خواهد بود .

 

فرد باید صبور باشد تا نتیجه بهتری کسب کند . بر اساس شواهد موجود نتایج عمل کاشت ابرو با رضایتمندی ۹۰ درصدی روبرو بوده  است . نکته جالب توجه این است که روشهای جدید کاشت ابرو معمولا به عنوان راه حل دائمی برای ابروهای کم پشت محسوب میشوند و فرد پس از عمل ابروهایی با طاهر طبیعی خواهد داشت .



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 951
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در صورتی که پس از جراحی لاغری، متوجه مشکل خاصی در سلامت جسمی خود شدید، بهتر است سریعا به جراح لاغری خود اطلاع دهید. وی ممکن است به شما توصیه کند تا برنامه ورزشی دقیقی برای خود تنظیم کنید.

برای ۴ هفته اول پس از جراحی لاغری، بر ورزش های کششی، تنفس عمیق و بازگشت به روال عادی فعالیت های روزانه تمرکز کنید. سپس می توانید تمرین های ایروبیکی با شدت پایین (مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا) را انجام دهید. اگر جراحی لاغری با روش لاپاراسکوپی انجام گرفته باشد، می توان دو هفته پس از جراحی و با توجه به آستانه درد خود، فعالیت های ورزشی را آغاز کرد. البته بهتر است قبل از شروع هر نوع فعالیتی، با پزشک خود مشورت کنید. اگر جراحی لاغری با روش باز انجام گرفته باشد، بهبودی ممکن است چند هفته بیشتر به طول بیانجامد. اقدامات زیر مخصوص بیمارانی است که جراحی لاغری انجام داده اند.

طی ۶ هفته پس از جراحی لاغری، هیچ جسمی سنگین تر از ۶ کیلوگرم بلند نکنید، در غیر اینصورت می توانید تا حد ممکن ورزش کنید.

از ورزش های شکمی تا ۸ الی ۱۲ هفته پس از جراحی لاغری بپرهیزید (به زخم هایتان اجازه بهبود دهید.). اینکار از بروز فتق شکمی در اطراف یا نزدیکی جای بخیه ها جلوگیری می کند.

کالری دریافتی روزانه خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید. از هفته های اول تا ماه ها پس از جراحی لاغری، بیمار باید کمتر از ۵۰۰ کالری در روز مصرف کند (پزشک دستورالعمل های خاصی در اینباره خواهد داد). این کاهش کالری، ممکن است در اوایل موجب خستگی مفرط شود،به همین دلیل از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید. با کاهش وزن، بهبود آمادگی جسمانی و سنگین شدن تمرینات می توانید کالری دریافتی خود را کمی افزایش دهید. اما همچنان باید از رژیم غذایی توصیه شده استفاده کنید.

 

پزشک ممکن است از ۶ الی ۱۲ ماه پس از جراحی لاغری کالری دریافتی را به ۱۲۰۰ الی ۱۴۰۰ کالری نیز برساند، خصوصا اگر بیمار وزن بسیار زیادی کم کرده باشد. به طور کلی رعایت رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک و انجام فعالیت های فیزیکی نقش بسیار مهمی در سلامت جسمانی بیمار پس از جراحی لاغری دارد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سلامت جسمانی تنها بخشی از زندگی سالم است. سلامت روانی به همان میزان سلامت جسمی اهمیت داشته و به دست آوردن آن هدف بسیاری از بیماران محسوب می شود.

 

برخی بیماران قبل از جراحی لاغری تجربه بیماری های روحی و روانی را داشته اند. طبق مطالعه اخیر، ۲۳ درصد از کاندیدهای جراحی لاغری قبلا از بیماری هایی نظیر افسردگی، اضطراب و اختلالات تغذیه ای مانند پرخوری عصبی رنج می بردند.

 

با وجودی که جراحی لاغری موجب کاهش علائم افسردگی در بیشتر بیماران می شود، ولی می تواند این احساسات را در برخی دیگر برانگیزد.

 

در واقع، جراحی لاغری تحت نظر یک متخصص جراحی لاغری خوب می تواند موجب تحریک بسیاری از احساسات افراد شود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

 

پس از سال ها اضافه وزن و چاقی مفرط، بدن شما ناگهان تغییر کرده است. حتی اگر این تغییر مثبت باشد اما از دست دادن ظاهر قدیمی می تواند عجیب باشد.

تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری (مانند کوچک کردن وعده های غذایی و پرهیز از برخی غذاها) می تواند برای برخی دشوار باشد و در روحیه آنها تاثیر گذارد.

اگر در گذشته از پرخوری برای آرام کردن خود استفاده می کردید، بهتر است پس از جراحی لاغری به دنبال راه دیگری برای کنترل استرس خود باشید.

اگر با گذشت زمان، با سرعت قبل وزن کم نکنید؛ ممکن است ناامید یا افسرده شوید.

ممکن است پس از جراحی لاغری در مرکز توجه قرار بگیرید به طوری که در اکثر مواقع نگاه ها را روی خود حس کنید. این وضعیت برای بسیاری ناخوشایند و آزاردهنده است.

پس از جراحی لاغری، ممکن است بدن واکنش متفاوتی به خوردن الکل نشان دهد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 742
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

استفاده و فروش مواد شیمیایی مثل  سوکرالوز و آسه سولفام و آسپارتام ویتا سوئیت بعنوان شیرین کننده‌های بدون کالری یا مصنوعی جایگزین خوبی برای شکر در صنایع غذایی معمول است ٬ و بجای شکر معمولی در تولید انواع غذاها و انواع نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار میگیرند..

کاربرد و مصرف آسپارتام ویتا چیست ؟

یکی از مشهورترین شیرین کننده های مصنوعی که امروزه در اکثر رستوران ها، سوپرمارکت ها و حتی آشپزخانه ها یافت می شود آسپارتام نام دارد. آسپارتام یک ترکیب سنتتیک است که از ترکیب دو اسید آمینه­ فنیل آلانین و اسید آسپارتیک با یک متیل الکل بوجود می آید.

برخلاف ساکارید و سیکلامات که بدون تغییر از بدن دفع می‌شوند، به اسیدهای آمینه طبیعی سازنده‌اش تجزیه می‌شود، و آنها نیز به ‌نوبه خود در مسیرهای سوخت و ساز معمولی بدن به اجزای کوچک‌تری شکسته می‌شوند، برای مثال متیل الکل در بدن به اسید فورمیک و فورمالدئید شکسته می شود.

 

در سال ۱۹۶۵ توسط جیمز شالتر به صور اتفاقی در طی تحقیقاتی برای تولید داروی ضد زخم معده هنگامی که مقداری از آن آسپارتامی که روی انگشتش بود را لیسید، کشف گردید.

آسپارتام در نوشابه‌ های گازدار را بدون اشکال اعلام شده است و استفاده از آن در تمام غذاها بلامانع شده است به طوری که امروزه به ندرت می توانید یک بسته آدامس، شربت، سس و یا شیرینی بدون آسپارتام پیدا کنید.‏

۲۰۰ مرتبه شیرین‌تر از قند است و بعد از مصرف مزه آن در دهان باقی نمی‌ماند. با توجه به اینکه شیرینی آسپارتام و آسه سولفام و سوکرالوز چندین برابر شکر معمولی است٬ مقدار بسیار کمی از آن را می‌توان جایگزین شکر معمولی نمود.

مصرف و کاربرد سوکرالوز چیست ؟

شیرین کنندگی سوکرالوز ۶۰۰ برابر شکر معمولی است و بعلت تحمل دمایی بالا برای پخت گزینه ای مناسب است در تولید انواع کیک و کلوچه و بیسکویت و انواع شیرینی کاربرد گسترده ای دارد.

 

شیرین کنندگی آسپارتام و آس سولفام ۲۰۰ برابر شکر معمولی میباشد و برای تولید نوشیدنیها و انواع نوشابه ها و دسرها کاربرد دارد.



:: موضوعات مرتبط: دنیای شیمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 833
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اسپارتام دومین قند مصنوعی که در سال ۱۹۶۵توسط شیمیدانی به نام جیمز شالتر به صورت کاملا اتفاقی در طی تحقیقاتی برای ابداع داروی ضد زخم معده کشف شد.

وقتی جیمز خواست اسید آمینه خود را خالص سازی کند مقداری از محتویات ظرف به بیرون پرید پس از مدتی وقتی جیمز خواست دمای واکنش را گزارش کند دست خود را به زبانش زد تا خیس گردد که بتواند برگه کاغذ روی میز را جابجا کند که متوجه شیرینی ترکیب سنتزی خود شد.

مصرف آسپارتام در سال ۱۹۸۱توسط سازمان غذا و دارو تایید شد. در بعضی از غذاها مثل نوشابه ها و سس و …. استفاده شد.

این جایگزین قند به صورت تجاری به فروش و به عنوان ناجی برای افراد رژیمی که مجبور به دوری از شیرینی بودند مورد ستایش قرار گرفت .

بررسی شیمیائی :

این گونه از مواد شیمیایی بصورت پودر سفید رنگ می باشد. قدرت شیرینی آن بصورت خالص ۱۸۰برابر شکر معمولی است و تولید آن آسان است.

اسید آسپارتیک تا ۴۰درصد از ساختار آسپارتام را تشکیل می دهد. اسید آسپارتیک می تواند اختلالات در غدد درون ریز و بینایی بوجود آورد.

آسپارتام و کاهش وزن :

بسیاری از افراد به جای داشتن برنامه غذایی سالم و انجام ورزش از مصرف غذاهای فاقد قند که حاوی شیرین کننده هایی نظیر آسپارتام هستند، استفاده می کنند.

متاسفانه آسپارتام میل به خوردن مواد شیرین را افزایش می دهد و اشتها را زیادتر کرده و سبب افزایش وزن می شود.

مزایای آسپارتام :

از مزایای پودر آسپارتام میتوان به نمونه های زیر اشاره کرد:

۱- به پوسیدگی دندانها کمک نمی کند چون توسط باکتری های مخرب دندان تجزیه نمی شود تا محیط دهان را اسیدی کند که دندانها پوسیده شود.

۲- گسترش طعم شیرین و طولانی تر کردن زمان ماندگاری طعم

٣- عدم تولید انرژی و در نتیجه عدم چاقی نکته دیگر که حائز اهمیت است اینکه افراد دارای فنیل کتونوری نباید از آن استفاده کنند.

زیرا بدن آنها قادر به سوخت و ساز اسید آمینه های فنیل آلانین نیست .

سوکرالوز :

سوکرالوز تنها ماده شیرین‌کننده‌ای است که از شکر واقعی گرفته شده و سال ۱۹۹۸مورد تأیید قرار گرفته است. پودر سوکرالوز حدود ۶۰۰بار از شکر شیرین‌تر است و طعمی مشابه شکر دارد و در انواع غذاها و نوشیدنی‌ها بخوبی حل می‌شود..

آسه سولفام:

این شیرین‌کننده مصنوعی همانند آسپارتام است و سال ۱۹۸۸مورد تأیید قرار گرفته است. این ماده که در محصولاتی چون آدامس و انواع نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد ۲۰۰برابر از شکر شیرین‌تر است و به طور کلی برای بهبود طعم مواد غذایی و حفظ شیرینی غذاها کاربرد دارد



:: موضوعات مرتبط: دنیای شیمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1015
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

روش شانه کردن:

· همیشه قبل و بعد از استفاده از کلاه گیس زنانه  و مردانه موها را طبقه طبقه از پایین تا بالا به صورت پلکانی شانه کنید

· دقت کنید که تمام قسمتها بخصوص کف کلا گیس شانه شود تا از گره خوردن موها در کف کلاگیس جلوگیری شود.

 

روش شستشو:

شستشو کلاه گیس یک امر مهم از زمان خرید کلاه گیس تا هر زمانی است که از آن استفاده می کنید . در ادامه این یادداشت روش صحیح شستشو کلاه گیس ذکر شده است:

1. ابتدا هیرپیس را به صورت پلکاني برس کنيد

2. مقداري شامپو بچه و آب ولرم را در يک ظرف ميکس کنيد

3. مو را درون آن قرار دهيد و با کف دست با ارامي شستشو دهيد

4. زير آب ولرم هیرپیس را آبکشی کنید

5. موها را شانه کرده و آويزان کنيد تا بطور طبیعی خشک شود.

 

توجه: هنگامی که موها خیس هستند از سشوار ،اتو یا بابلیس کردن آتها خودداری کنید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سرطان و راه های و درمان آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 962
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قطعا همه ما بصورت دوره ای و سالی دست کم یک بار باید به دندانپزشک مراجعه کنیم تا او وضعیت دندان های ما را ارزیابی کند. با این حال گاهی اوقات فرآیندهای دندانپزشکی چیزی فراتر از معاینات و ارزیابی های ساده، سفید کردن دندان ها وزیبا کردن لبخند ها است. گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی مثل تصادفات و تروماهای مشابه ممکن است سلامتی کلی دندان ها به خطر بی افتد و نیازمند مداخله تخصصی توسط دندانپزشکان باشد.

اندودنتیست: متخصص کانال ریشه

در داخل دندان های ما معابر کوچکی مانند غار به نام کانال وجود دارد که حاوی بافت زنده و حساسی به نام پالپ، رگ های خونی و عروق عصبی هستند. متخصصان آندودنتیست یا (Endodontists) در تشخیص و درمان مسائل درون دندان ها مخصوصا بافت نرم پالپ تخصص دارند.

ارتودنتیست: متخصص تراز کردن دندان ها

ارتودنسی دندان  یا (Orthodontics) تخصصی از دندانپزشکی است که به اصلاح ناهماهنگی بین دندان ها و فک می پردازد. اگر فک شما به درستی تراز نباشد، و تناسب طبیعی بین فک، دهان و دندان های شما برقرار نباشد، احتمالا شما به یک متخصص ارتودنسی ارجاع داده خواهید شد.

دندانپزشک اطفال: متخصص دندانپزشکی بچه ها

دندانپزشکان اطفال یا (Pediatric Dentist) درست مانندن متخصصان اطفال که به شرایط و مشکلات بهداشتی و سلامتی کودکان میپردازند، مسئول ارائه خدمات دندانپزشکی به اطفال، کودکان و نوجوانان هستند. دندانپزشک اطفال متخصصی است آشنایی کامل با مسائل و مشکلات کودکان دارند و با طوری آموزش دیده اند که نیازهای این قشر از جامعه را شناسایی کرده و به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیازهای دهان و دندان آن ها باشند

پروستودنتیست: متخصص ترمیم و زیبایی دندان

متخصص پروستودنتیست یا (Prosthodontists) دندانپزشکی است که بر ترمیم و جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده تمرکز دارد. متخصص ترمیم و زیبایی دندان از هر چیزی که به زیبایی لبخند، کاربردی و طبیعی به نظر رسید دندان های جایگزین و تریم شده شما تاثیر میگذارد درک منحصر به فردی دارد. برخی از رایجترین کارهای یک متخصص پروستودنتیست عبارتند از:

  • گذاشتن روکش پرسلن دندان
  • ترمیم و یا جایگزینی تاج دندان
  • کاشت ایمپلنت دندان
  • پل و بریج ثابت
  • پروتز دندان

چنانچه به هر کدام از موارد بالا نیاز داشته باشید، دندانپزشک عمومی شما را به یکی از متخصصان ترمیم و زیبایی دندان راهنمایی کرده و ارجاع می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 852
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شیوه نگاه نوزاد به دنیا با تحرک بیشتر و شدیداً تغییر می کند، او سریع چهار دست و پا می رود و با کمک وسایل می ایستد و مسیرها را طی می کند. یک کودک یک ساله ، هنوز با غریبه ها خجالت زده می شوند و معمولاً یک شی محبوب دارند مثل یک تکه لباس و یا یک اسباب بازی.

رشد و تکامل جسمی – حرکتی

مهارتهای حرکتی درشت

یک کودک ۱۲ ماهه

·         می تواند بدون کمک دیگران و یا وسایل بیاستد.

·         برای چند دقیقه به تنهایی می ایستد.

·         می توانند روی زانوها و دست ها چهاردست و پا بروند و با باسن خود را بکشند و یا فقط با کف پا و دست (خرسی راه رفتن) سریعاً راه می رود.

·         می تواند با کمک وسایل راه برود.

·         ممکن است به تنهایی بتواند راه برود (پاها با فاصله زیاد قرار بگیرند) و بازوها برای حفظ تعادل بالا نگه داشته می شوند. و یا وقتی یک دستش را بگیریم راه می رود

یک کودک ۱۳ ماهه

اغلب راه می رود (حدود ۵۰ درصد بچه ها) اما معمولاً اغلب می افتند و ناگهانی می نشینند.

یک کودک ۱۵ ماهه

·         از پله به حالت چهاردست و پا بالا می رود و دنده عقب پایین می آید.

·         معمولاً به تنهایی راه می روند.

·         بدون کمک زانو می زند

​​رشد و تکامل حسی

یک کودک ۱۲ ماهه

·         تقریباً به خوبی بزرگسالان می بینند، حافظه بینایی اشان خوب است، می تواند اشیایی را که بزرگترها گم کرده اند پیدا کنند.

·         اسمشان را می دانند و بلافاصله پاسخ می دهند و صداها و آواهای آشنا را می شناسند.

·         اشیاء را در دست هایشان ناز می کنند، ضربه می زنند و بر می گردانند و اشیای آشنا را با لمس می شناسند.

·         بین طعم غذاهای مختلف تمایز قائل می شوند و به طعم های شیرین، شور و چرب بیشتر علاقه دارند.

·         اغلب تماشای تلویزیون را دوست دارند.

یک کودک ۱۵ ماهه

·         اشیاء مورد نظرشان را با اشاره انگشت می خواهند.

·         به افراد آشنا، حیوانات و اسباب بازی ها در صورت خواست ما اشاره می کنند.​



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 760
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بهتر است قبل از تصمیم  و اقدام برای انجام عمل  کاشت ریش و سبیل  به چند نکته مهم در ارتباط با مزایا و معایب روشهای مختلف کاشت توجه  کنید . با توجه به اینکه برداشتن مو و پیوند گرافتها طی عمل جراحی صورت می گیرد ممکن است بعضی از عوارض جانبی برای افراد رخ دهد . آنچه حائز اهمیت است موارد شایع در ارتباط با عوارض جانبی است .

التهاب و قرمزی پوست از جمله عوارض موقتی دیگر عمل کاشت ریش و سبیل می باشد . در محل برداشت و پیوند ممکن است کیستهای ریزی ایجاد شود و در اغلب موارد به تدریج کیست ها از بین میروند . درد و تورم جزئی از عوارض جانبی دیگر این نوع عملهاست .

چه کسانی کاندیدی برای روش های کاشت ریش و سبیل  هستند ؟

افرادی که موهای ریش و سبیل کم پشتی دارند و یا به واسطه آسیبهای فیزیکی یا سوختگی و مشکلات پوستی رویش مو و سبیل هایشان متوقف شده است می توانند با مشورت با پزشک اینکار را انجام دهند .

ملاقات با پزشک معالج بهترین راه برای تصمیم گیری است از آنجاییکه نوع و کیفیت و تراکم مو در موفقیت عمل کاشت نقش مهمی ایفا می کند . سابقه پزشکی و مصرف داروهای خاص هم باید در پروسه کار مورد ارزیابی قرار بگیرد . معمولا بعد از ۲۵ سالگی زمان خوبی برای انجام این عمل خواهد بود .

از آنجاییکه ریش و سبیل در ظاهر مردانه و زیبایی فرد بسیار موثر است انتخاب کلینیک مجهز به شما کمک خواهد کرد تا موهای ریش و سبیل پیوندی ظاهری کاملا طبیعی و با تراکم مطلوبی داشته  باشند .

نظر پزشکان در مورد عمل کاشت ریش و سبیل

با توجه به پیشرفتهای روزافزون و دقت بالای ابزار و سوزنها و هم چنین مراقبتهای قبل و بعد از عمل کاشت ، در صورتیکه فرد تمام فاکتورهای لازم را برای کاشت ریش و سبیل داشته باشد این روش از سوی پزشک به او پیشنهاد میشود . در روشهای قبلی تا حدودی جای اسکار پس از جراحی مشهود بود و فرد باید همیشه تا حدی موهایش را بلند نگه میداشت تا اثر اسکار مخفی باشد اما امروز با ایجاد پانجهای بسیار ریز و استفاده از رباتهای پیشرفته با حداقل خطا و حتی انجام عمل به صورت اتوماتیم اکثر عملها با رضایت بالای افراد همراه بوده است .

اما بهترین پزشک برای انجام این عمل جراح زیبایی یا متخصص کاشت مو خوب است البته نباید فریب مراکزی را خورد که هزینه کمتری پیشنهاد میدهند اما در واقع کیفیت کار بسیار پایین خواهد بود و گاهی عوارض جبران ناپذیری برای فرد به همراه خواهد داشت به صورتیکه ممکن است فرد ریزش موی بیشتری را در محلهای اهدایی تجربه کند 



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 1091
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کاشت ریش و سبیل به روش fue معمولا برای پرکردن موهای سبیل و موهای ریش در اطراف گونه و چانه به کار میرود . این روش راه  حل مناسبی برای افرادی است که میخواهند موهای ریش و سبیل با تراکم بیشتر داشته باشند . اغلب پزشکان از این روش استفاده می کنند نظر به اینکه پاسخ دهی بالایی دارد و میتواند انتظارات افراد را تامین  کند

مراحل  کاشت ریش و سبیل به روش fue

اگر شما بر اساس بررسی ها و آزمایشات انجام شده ، کاندید مناسبی برای کاشت ریش و سبیل به روش fue  انتخاب شده اید بهتر است در انتخاب یک متخصص کاشت مو خوب  بسیار دقت کنید زیرا ریش و سبیل در زیبایی شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود . آنچه بسیار مهم است محل درست استقرار موها و زاویه درست آنهاست تا پس از عمل کاملا طبیعی به نظر برسد .

فولیکولهای مو بر اساس ضخامت و قطر و تعداد مورد نیاز برداشته  میشوند . تعداد فولیکولهای برداشته شده به محل مورد نظر برای پیوند و تراکم آن بستگی دارد .عمل با بی حسی موضعی و تزریق مسکن انجام  میشود . با توجه به منطقه پوشش داده شده و تراکم ایجاد شده عمل بین ۲ تا ۵ ساعت طول میکشد .

 

روز بعد از عمل فرد به راحتی میتواند فعالیتهای روزمره اش را انجام دهد . این کار با سوزنهای بسیار ریزی انجام میشود که در نهایت درد و خونریزی و تورم را به حداقل میرساند . بهتر است تا ده روز بعد از موهای ریش و سبیل اصلاح یا تیغ زده نشوند . مثل هم عمل جراحی دیگر در اثر مراقبت ضعیف و رعایت نکردن اصول بهداشتی ممکن است عفونتی بعد از عمل ایجاد شود

مزایا و معایب روش fue

در این روش میتوان تعداد مشخصی فولیول مو را برداشت و برای پیوند استفاده کرد . بهبودی سریع در محل برداشتن گرافت و محل دریافت کننده از مزایای دیگر این روش می باشد . معمولا هیج جای اسکار پس از عمل در این روش مشاهده  نمی شود .

معمولا از Hنجاییکه موهای پیوندی طبیعی هستند ، از لحاظ زیبایی کاملا مطلوب هستند . روش fue نسبت به روشهای قبلی معایت بسیار کمی دارد و با توجه به پیشرفتهای تکنولوژیکی هر روز کیفیت کاشت به این روش رو به بهبود است .

کلینیک تخصصی برای انجام عمل کاشت ریش و سبیل باید تحت نظارت پزشک متخصص باشد و مثل هم عمل جراحی دیگری رعایت اصول بهداشتی و استریل کردن ابزار برداشتن گرافت و پیوند بسیار مهم است . انتخاب  محل و تراکم مناسب موهای پیوندی با توجه به ساختار پروسه ایی است که در یک کلینیک تخصصی و با همکاری پزشک متخصص زیبایی محقق خواهد شد .

هزینه کاشت ریش و سبیل به روش fue

نظر به پیشزفتهای اخیر در تکنولوژی fue ، هزینه ی کاشت مو بر اساس تعداد گرافتهای برداشته شده و تراکم موها و در نهایت مدت زمان عمل تخمین زده  میشود . در کشورهای مختلف تعرفه های متفاوتی برای عمل کاشت ریش و سبیل تعریف شده  است . البته با توجه به ابزار کاربردی و تجهیز کلینیک به آخرین ابزار قیمتها ارائه خواهد شد .



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 787
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پس از جراحی لاغری، اغلب بیماران وزن بسیار زیادی کم می کنند (اغلب بیش از۵۰ کیلوگرم) که در نهایت می تواند موجب افتادگی پوست و شل شدن عضلات شود. از آنجایی که این پوست اضافی پس از کاهش وزن، خود به خود از بین نخواهد رفت، بیشتر بیماران از آویزان شدن پوستشان گله مند هستند. این به این دلیل است که با افزایش وزن، پوست تا روی توده های چربی جدید گسترش می یابد و با کاهش وزن، پوست معمولا قابلیت ارتجاعی کافی برای جمع شدن و بازگشت به حالت اولیه را ندارد.

آیا پس از تمام جراحی های لاغری بیمار دچار افتادگی پوست می شود؟

حال باید از یک متخصص جراحی لاغری پرسید که این مشکل تا چه اندازه روی شما تاثیر خواهد داشت؟ در واقع شدت این مشکل در هر شخص متفاوت است و میزان آن بستگی به عواملی مانند نوع جراحی، وزن سابقتان، سن، سابقه سیگاری بودن و ژنتیک دارد.

نوع جراحی لاغری اهمیت فراوانی در میزان افتادگی پوست دارد. جراحی اسلیو معده که طی آن بیمار با سرعت کمتری نسبت به جراحی بای پس معده وزن کم می کند، کمتر موجب افتادگی پوست می شود.

از آنجایی که بیشتر مردم مقداری افتادگی پوست را پس از کاهش وزن تجربه می کنند، پس طبیعی است که نسبت به آن حس خوبی نداشته باشند.

اما اصلا جای نگرانی نیست چون همیشه راه های پیشگیری و گزینه های اصلاحی برای اینگونه مشکلات وجود دارد

افتادگی پوست در چه قسمت هایی از بدن بیشتر اتفاق می افتد؟

افتادگی پوست اغلب در ناحیه شکم اتفاق می افتد که بیشترین میزان ذخیره چربی را دارد. البته شل شدن و افتادگی پوست در قسمت های دیگر نیز می تواند اتفاق بیافتد.

برخی از افراد پس از رژیم های لاغری سریع دچار افتادگی و شل شدن بازو و سینه ها، و برخی دیگر دچار افتادگی در نواحی ران و باسن می شوند.

چگونه می توان از افتادن پوست پس از جراحی های لاغری جلوگیری کرد؟

·         ورزش

·         کاهش تدریجی وزن

·         مراقبت از پوست



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 750
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دلایل زیادی وجود دارد که چرا متخصص جراحی لاغری این عمل را برای برخی از بیماران خود انجام میدهند. اما به طور خلاصه ۳ دلیل اصلی انجام این عمل عبارتند از:

·         در سایر روش های جراحی لاغری ما شاهد کاهش جذب مواد مغذی از جمله ویتامین ها هستیم. زیرا معده دستکاری میشود و یا بخشی از مسیر جذب عملا از کار می افتد. اما با انجام عمل جراحی ساسی بای پس ما همچنان جذب ویتامین داریم و حتی اگر مجبور به دریافت مکمل ویتامینی باشیم، مدت زمان دریافت آن بسیار کوتاه خواهد بود. و به طور کلی با انجام این عمل نیاز شما به دریافت حتی مکمل های مواد معدنی نیز کاهش میابد.

·         ما روش های زیادی برای مدیریت دیابت داریم اما هیچکدام از این روش ها به کارآمدی عمل جراحی لاغری نیستند. همه عمل های لاغری میتوانند تا حدی به تسکبن و کنترل دیابت نوع دو کمک کنند، اما اثربخشی هیچکدام از آن ها به اندازه عمل جراحی ساسی بای پس نیست. محققان و جراحان لاغری معتقدند که در صورت موفقیت عمل و پیروی بیمار از دستورالعمل های جراح لاغری، عمل ساسی بای پس تا ۹۵ درصد میتواند دیابت نوع ۲ را درمان کند.

·         این عمل به طرز عجیبی عوارض جانبی و برخی از مشکلات و بیماری های مرتبط با چاقی از جمله فشار خون بالا، کلسترل بالا و در نهایت بیماری های استخوانی را درمان میکند یا دست کم تا مرز درمان آن ها را تسکین میدهد.

هزینه عمل ساسی بای

مدت زمان انجام این عمل زیاد است و شخص جراح لاغری باید وقت زیادی صرف عمل کند. از طرفی این عمل یکی از سخت ترین عمل های لاپاراسکوپی به منظور لاغری است. و از آنجایی که ما عملا دو نوع عمل را در قالب ساسی بای پس انجام میدهیم، طبیعتا هزینه عمل ساسی بای پس بیشتر از هر عمل لاغری دیگری خواهد بود. که البته این هزینه واقعا توجیه دارد زیرا هم سخت و طولانی است و هم نتایج آن بهتر از نتیجه هر عمل دیگری است.

اما در کل هزینه این عمل به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

·         شخص جراحی و تخصص او

·         نوع بیمارستانی که شما قرار است در آن زیر تتیغ جراحی بروید

·         وسایل و مواد مصرفی که برای عمل شما استفاده میشود

·         هزینه اقامت و بستری شدن شما در بمیارستان

·         و سایر هزینه های اضافی دیگر



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 795
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کلاه گیس کوتاه

خب اجازه دهید کمی هم درباره کلاه گیس های کوتاه که موهای کوتاهی دارند صحبت کنیم که خوشبختانه ما هم کلاه گیس طبیعی کوتاه داریم و هم مصنوعی. بیایید به معرفی مهمترین معایب و مزایای کلاه گیس های کوتاه بپردازیم.

مزایای کلاه گیس کوتاه

شما را خنک نگه میدارد

به دلیل کوتاه بودن، کلاه گیس کوتاه بالاتر از شانه و گردن شما را میگیرد و اگر در فصول گرم سال از موهای بلند خود خسته میشوید بهترین کلا گیس برای شما قطعا اواع کوتاه خواهد بود.

خیلی سریع آماده استفاده میشوند

اگر تا حالا یک کلاه گیس طبیعی زنانه را به سر کرده باشید حتما میدانید که قبل از استفاده باید آن را آماده کرد، به آن استایل دارد و از مواد نگهدارنده برای صاف کردنش استفاده کرد. اما موهای کوتاه هیچکدام تا این اندازه آماده سازی نمیخواهند.

حرفه ای بودن

زنانی که موهای کوتاه تری دارند به عنوان کسانی شناخته میشوند که موفق تر و حرفه ای تر هستند. در کشور خودمان نه، اما اگر نگاهی به خانم های شاغل در کشورهای خارجی بی اندازید متوجه میشوید که خانم های حرفه ای معمولا موهای کوتاه و مدیریت قوی تری دارند.

معایب کلاه گیس کوتاه

هرچقدر مو بلندتر باشد مدل مو و نوع آرایش مویی که میتوان روی آن اعمال کرد بیشتر میشود. اما زمانی که مو کوتاه باشد قطعا نمیتوان بیشتر از چند مدل مو را برای آن در نظر گرفت. بنابراین اگر جزء آندسته از خانم هایی هستید که اهل تنوع و آرایش مو هستید پیشنهاد میکنیم که از خیر کلاه گیس کوتاه بگذرید. در عوض یک کلاه گیس طبیعی بلند بخرید تا علاوه بر زیبایی بتوانید هر نوع مدلی که دوست داشتید را روی آن پیاده کنید. زیرا کلاه گیس زنانه و طبیعی میتوانند انتظارات مختلف شما را بر آورده کنند.

بعضی ویژگی های صورت را برجسته تر میکند!

کلاه گیس کوتاه از یک نظر درست شبیه رژ لب قرمز پررنگ و مدل مو چتری هستید. آن ها صورت را برجسته تر از آنچه هست نشان میدهند. کسانی که صوررت های لوزی یا گردی دارند اگر چنین کلاه گیس هایی بخرند، حالت و گردی صورتشان بیشتر به چشم می آید و این منصفانه نیست. پس اگر صورت گرد و یا لوزی مانندی دارید سعی کنید کلاه گیس کوتاه نخرید و به جای آن کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی بلند خریداری کنید.

قصد خرید کلاه گیس دارید؟

اگر قصد خرید کلاه گیس میتوانید روی تنوع، کیفیت و زیبایی کلاه گیس های ما حساب ویژه باز کنید. ما انواع کلاه گیس بلند و کوتاه را با بهترین کیفیت و رنگ در سرتاسر کشور توزیع میکنیم. اگر سر قیمت کلاه گیس یا بلند بودن کلاه گیس گیر کرده اید نگران نباشید ما به شما مشاوره میدهیم و کمک میکنیم بهترین کلاه گیس ممکن را برای خود پیدا کنید



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سرطان و راه های و درمان آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 762
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندان درد اغلب زمانی رخ می دهد که عصب دندان تحریک شده باشد.

اما دلایل متعدد دیگری ممکن است وجود داشته باشد تا در یک فرد تجربه دندان درد بوجود آید.

عفونت دندان

عفونت به طور معمول زمانی رخ می دهد که پوسیدگی دندان در مراحل اولیه شکل گیری درمان نشده و گسترش این پوسیدگی تا اعماق دندان رسیده شده باشد.

پوسیدگی های دندان هرچقدر عمیق تر باشند به عصب نزدیکتر می شوند و احتمال اینکه عصب را به خطر بیندازند بیشتر است.

شایع ترین علل دندان درد شامل:

·         پوسیدگی های عمیق

·         حساسیت دندان به مایعات و غذاهای داغ یا سرد

·         حساسیت دندان به گرمی و سردی هوا

·         نیروهای وارده به دندان از طرف ارتودنسی

·         دندان عقل نهفته

·         بارداری

·         ورم لثه

·         بیماری پریودنتال

·         تحلیل لثه و قرار گرفتن ریشه دندان در فضای خالی بوجود آمده

·         شکستگی دندان

·         پر کردگی ناقص و یا آسیب دیدن  یا شکستگی روکش

·         گیرغذایی

·         حفره خشک

درمان دندان درد

درمان دندان درد بستگی فراوانی  به علت دقیق بوجود آورنده ی آن دارد و می تواند شامل درمان های زیر باشد:

·         زهکشی از چرک

·         درمان کانال ریشه

·         پر کردن جای پوسیدگی

پیشگیری از دندان درد

از آنجا که بیشتر مواقع دندان درد ناشی از بیماری های مربوط به پلاک ، مانند پوسیدگی دندان و بیماری های لثه است .

بنابراین می توان با اجتناب از عوامل پوسیدگی زا و رعایت بهداشت دهان و دندان از دندان درد جلوگیری کرد.

برای جلوگیری از صدمات دندانی نیز می توان از نگهدارنده های متحرک و محافظ دهان و دندان در  ورزش استفاده کرد.

این نگهدارنده ها اغلب برای افرادی که از ارتودنسی متحرک استفاده می کنند ساخته می شود

آبسه های دندانی

علت آبسه های دندانی عفونت دهان ، فک ، صورت یا گلو است که به عنوان یک عفونت دندان ظاهر می شود.

علت اصلی آبسه ممکن است از یک پوسیدگی عمیق دندان یا بیماری لثه ( پریودنتال ) و دندان آسیب دیده و ترک خورده باشد.

در برخی از مواقع حتی دیده شده است که آبسه در اثر کشیدن دندان و انجام ایمپلنت دندان بوجود آمده است

دندان درد در ارتودنسی

متخصص ارتودنسی شما می گوید که :

متاسفانه شما در بخشی از درمان ارتودنسی خود باید مقدار مشخصی از درد را احساس کنید.

1-  دستگاه ارتودنسی شما در حال حرکت دادن دندان هایتان درد ایجاد کرده باشد.

 

2 – از قبل شما مشکلات دندانی داشته اید و این مشکلات هنگام درمان ارتودنسی شدید تر شده اند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 693
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یاد گرفتن چگونه نگه داشتن اشیا، کودک شما را قادر می سازد که بازی کند. توانایی گرفتن و نگه داشتن اشیا، اولین قدم های او در راه غذا خوردن بدون کمک، خواندن، نوشتن، نقاشی کردن و مراقبت از خود است.

این مرحله چه زمانی اتفاق می افتد؟

به عنوان یک تازه متولد شده، کودک شما یک توانایی ذاتی برای گرفتن اشیا دارد، اما حداقل یک سال زمان می برد تا هماهنگی لازم برای برداشتن و نگه داشتن ایمن اشیا در دستانش را بیاموزد. هر کودک 3 ماهه مشتاق است  بر روی این مهارت ها کار  کند و هر ماه که می گذرد، پیشرفت هایی انجام می دهد.

این مرحله چگونه اتفاق می افتد؟

تولد تا ۲ ماهگی

کودکان با عکس العمل گرفتن متولد می شوند-کف دست فرزندتان را لمس کنید و او انگشتان ظریفش را دور انگشتان شما حلقه می کند. اما این حرکت ها در هشت هفته اول غریزی و غیر ارادی هستند.

در طول این مدت، دستان کودک شما اکثر اوقات مشت می شود، اما او به زودی برای امتحان کردن آنها، شروع به باز و بسته کردنشان می کند. او حتی ممکن است تلاش کند اشیای نرم مثل عروسک های حیوان پر شده را بگیر

۴ تا ۸ ماهگی

رشد کودک 4 ماهه  شما به گونه ایست که می تواند اجسام بزرگ مثل مکعب های پلاستیکی را بردارد. او تا زمانی که مهارت بهتری در انگشتانش بدست نیاورده، نمی تواند اجسام کوچکتر، مثل نخود را بگیرد.

کمی قبل از اینکه اولین دندانش را در بیاورد ( معمولا بین ۴ تا ۷ ماهگی)، کودک شما می تواند هر چیزی را از اینجا و آنجا بردارد، پس می تواند آنها را در دهانش بگذارد. اگر جامدات می خورد، نمی تواند یک قاشق مخصوص کودک را محکم در دستش بگیرد، اما تلاش اش را می کند.

۹ تا ۱۲ ماهگی

کودک شما اکنون، با کمی تلاش می تواند اجسام را بردارد. و ترجیحش به استفاده از دست راست یا چپ، در حال ظهور است، اگرچه شما تا زمانی که او ۲ یا ۳ ساله شود، نمی توانید راست یا چپ دست بودن حقیقی او را تشخیص دهید.

مرحله بعدی چیست؟

وقتی کودک شما در گرفتن ماهر می شود، پرت کردن خیلی مرحله دوری نیست، پس مراقب باشید-بسیاری از کودکان دوست دارند اسباب بازی هایشان را پرت کنند. زمانی که کودک یک ساله است، از توپ بازی، برج درست کردن و زدن اشیا به هم لذت می برد.

 

زمانی که کودک ۱۸ ماهه است، بخش هنری اش ظهور می کند و مجذوب مداد های شمعی و چگونگی استفاده از آنها برای نقاشی کشیدن و نوشتن می شود. در ۳ سالگی، او به اندازه کافی تعادل یافته، که تلاش کند، سریع نامه بنویسد و حتی اسمش را بنویسد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 903
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل  باید برای موهای کاشته شده و پوست انجام گردد تا مشکلی بعد از کاشت ایجاد نشود.در خصوص مراقبت های بعد از این عمل نیز باید به اطلاع تان برسانیم که ۱۰ روز پس از عمل، باید با استفاده از قیچی کوتاه بشوند تا به آن ها این امکان داده شود که بزرگتر شوند.این نکته بسیار مهم است که با تیغ های معمولی تا شش ماه پس از عمل ریش و سبیلی که  پس از کاشت رشد کرده اند را نمی توان اصلاح کرد.

معمولا توصیه می شود که پس از حداقل شش ماه اولین اصلاح صورت بعد از کاشت ریش انجام شود. در ۵ روز اول پس از عمل کاشت ریش و سبیل ، تا جایی که دوره ریکاوری به طول می انجامد، منطقه پیوند شده باید خشک نگه داشته شود. در روز دوم بعد از کاشت مو، بیماران قادر به رفتن به منزل و انجام فعالیت های با شدت کم هستند، با این حال طی سه تا چهار روز اول مشخص است که روی چهره درمانی صورت گرفته است.

مراقبت های لازم بعد از کاشت ریش و سبیل

نواحی جراحی را تمیز نگه دارید. مهم است که بیماران صورت و محل اهدا کننده روی پوست سر را تمیز نگه دارند تا از عفونت و سایر عوارض جانبی بالقوه جلوگیری شود. دستورالعمل‌های تمیز کردن ارائه شده توسط جراح خود را به عنوان بخشی از برنامه مراقبت پس از عمل دنبال کنند.

پماد آنتی بیوتیکی باید به صورت گفته شده، استفاده شود تا به روند بهبودی کمک نماید.برای چندین روز آینده بعد از جراحی، حتما صاف روی پشت بخوابند به جای اینکه روی شکم یا پهلو باشند. اطمینان حاصل کنند که برای کمک به فرایند بهبودی، سر خود را با چند بالش بالا نگه دارند

فعالیت‌هایی که بعد از کاشت ریش به روش های رایج و سنتی باید از آن‌ها اجتناب کنید

پس از عمل جراحی کاشت ریش، ، از فعالیت‌های زیر اجتناب کنید:

·         لمس کردن، مالیدن، و خراشیدن چانه و گونه‌ها

·         قرار دادن صورت در معرض نور مستقیم خورشید

·         فعالیت بدنی شدید یا قوی

·         استفاده از رقیق کننده‌های خون یا داروهای مشابه

·         سیگار کشیدن و استفاده از محصولات تنباکو

·         نوشیدن مشروبات الکلی

·         شنا کردن

·         استفاده از وان حمام داغ

·         رفتن به اتاق بخار و سونا

برای کاشت ریش طبیعی باید به کجا مراجعه کنید؟

برای اینکه تراکم موهای صورت را به روش کاشت افزایش دهید بهتر است به متخصص زیبایی و متخصص کاشت مو خوب و یا  کلینیک های معتبر مراجعه کنید.متخصصان زیبایی وضعیت ریش ها و موهای صورتتان را بررسی خواهند کرد و بهترین روش کاشت را با توجه به شرایط صورت و پوستتان در اختیارتان قرار خواهند داد .هم چنین نکات لازم برای اولین جلسه ی کاشت را  در اختیارتان قرار میگیرد.



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 637
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سندروم دامپینگ نوعی بیماری است که می تواند پس از انواع جراحی های لاغری که در آن ها بخشی از معده برداشته یا بای پس می شود، ایجاد شود. این سندروم همچنین می تواند در افرادی که جراحی مری انجام داده اند، تشکیل شود.  به این سندروم، تخلیه مکرر معده نیز گفته می شود و زمانی اتفاق می افتد که غذا (خصوصا غذاهای قندی) به سرعت از معده به سمت روده کوچک حرکت کند.

اکثر افراد مبتلا به سندروم دامپینگ علائم و نشانه هایی را از خود بروز می دهند. این علائم شامل درد و گرفتگی عضلات شکم و اسهال ۱۰ تا ۳۰ دقیقه پس از غذا می باشد.

به طور کلی، می توان با تغییر رژیم غذایی و عمل کردن به توصیه های متخصص  جراحی لاغری پس از جراحی لاغری، به پیشگیری از سندروم دامپینگ کمک کرد. این تغییرات ممکن است شامل، خوردن وعده های کوچکتر و محدود کردن غذاهای پر شکر باشد. در موارد جدی تر، ممکن است برای درمان سندروم دامپینگ نیاز به مصرف دارو یا جراحی داشته باشید. به طور کلی سندروم دامپینگ نیز مانند سنگ های کیسه صفرا از عوارض جراحی لاغری بوده و افرادی که به دلیل عدم کاهش وزن زیر تیغ جراحی می روند باید از آن آگاه باشند.

علل سندروم دامپینگ

پس از جراحی لاغری، کنترل حرکت غذا در دستگاه گوارش سخت تر می شود زیرا غذا به سرعت از معده به درون روده کوچک تخلیه می شود. خوردن برخی غذا ها می تواند احتمال ابتلا به سندورم دامپینگ را افزایش دهد. به عنوان مثال؛ قند های تصفیه شده به سرعت آب بدن را جذب کرده و منجر به بروز علائم سندروم دامپینگ می شود. این علائم همچنین ممکن است پس از خوردن لبنیات، برخی چربی ها یا غذاهای سرخ کردنی به سراغتان بیاید.

درمان سندروم دامپینگ

 

تغییرات در شیوه زندگی و رژیم غذایی می تواند علائم سندروم دامپینگ را به حداقل رسانده و بسیار مفید باشند. البته این تغییرات باید به درستی انجام شده و بیمار باید از گرفتن رژیم های لاغری سریع خودداری کند. در موارد جدی تر، که تغییرات رژیم غذایی و روش زندگی موثر واقع نمی شوند، باید از دارو و جراحی کمک گرفت.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 822
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اثربخشی عمل اسلیو معده بستگی زیادی به رژیم غذایی قبل و بعد از عمل دارد. برای رژیم غذایی بعد از اسلیو مقالات زیادی نوشته شده بنابراین ما قصد داریم در این مقاله به رژیم غذایی قبل از اسلیو معده بپردازیم.

منظور ما از رژیم غذایی قبل از اسلیو معده دقیقا چند روز قبل از عمل است؟

وقتی برای خلاص شدن از شر چاقی هیچ راه نرفته ای باقی نمانده که طی کنید، آنگاه رو به عمل جراحی لاغری می آورید. بعد از تصمیم گیری شخصی، از یک متخصص جراحی لاغری نوبت دریافت میکنید. و بعد از مشاوره و ارزیابی های اولیه، جراح لاغری به شما یک نوبت عمل میدهد. معمولا بین جلسه ارزیابی با جلسه عمل، حداقل چند هفته فاصله وجود دارد. ما دقیقا منظورمان این چند هفته فاصله بین جلسه ارزیابی و عمل اسلیو است. اما در بسیاری از موارد، شما باید سه هفته قبل از عمل لاغری اسلیو ، شروع به پیروی از این رژیم کنید.

داشتن یک رژیم غذایی قبل از عمل اسلیو معده و پیروی از آن چه فوایدی دارد؟

به طور کلی هدف از داشتن این رژیم غذایی بالا بردن درصد موفقیت عمل است. این رژیم به سه روش زیر به شما کمک میکند که یک عمل بی دردسر و ایمن تر داشته باشد:

·         باعث آسان و ایمنتر شدن روند عمل میشود: رژیم قبل از عمل به کاهش توده چربی اطراف کبد کمک می کند، که دسترسی و دید جراح لاغری به بافت معده را بهتر میکند.

·         خطر بروز عوارض اسلیو معده را به شدت کاهش می دهد: چاقی و اضافه وزن زیاد خطر بروز عوارض پزشکی را حین و بعد از عمل افزایش می دهد. کاهش وزن می تواند این خطرات و عوارض را خنثی کند.

·         دوره نقاهت شما را بهتر میکند زیرا به شما کمک میکند تا به یک زندگی سالمتر عادت کنید.

·         شما با رعایت رژیم غذایی قبل از اسلیو ، بهتر میتوانید پایبند رژیم غذایی بعد از اسلیو معده باشید.

رژیم غذایی قبل از اسلیو معده : ۳ هفته قبل از عمل

از حدود ۳ هفته پیش از عمل اقدامات زیر را انجام دهید تا با آمادگی کامل زیر تیغ جراحی بروید:

·         دریافت کالری را کاهش دهید

·         مصرف پروتئین را به حداکثر برسانید

·         روی دریافت چربی های سالم تمرکز کنید

·         آب زیادی بنوشید

·         تعداد وعده های غذایی را محدود کنید

قصد انجام عمل جراحی لاغری دارید؟

اگر فکر میکنید که کاندید مناسبی برای انجام عمل جراحی لاغری اسلیو معده هستید ولی هنوز جراح لاغری خود را انتخاب نکرده اید، میتوانید جهت گرفتن مشاوره یا ارزیابی به آقای دکتر عنبرا یکی از برترین جراحان لاغری ایران مراجعه کنید تا علاوه بر اینکه در بهترین بیمارستان های تهران و با بهترین تجهیزات لاپاراسکوپی تحت عمل قرار بگیرید، به شما رژیم غذایی عمل اسلیو معده نیز با جزئیات داده شود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 580
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کلاه گیس بلند

از محبوبترین و پرفروش ترین کلا گیس ها قطعا انواع بلند هستند. زیرا به خوبی میتوانند ظاهری زیبا و شیک را به خریدار بدهند.

مزایای کلاه گیس بلند

هر مدل مویی که دوست دارید را پیاده کنید

با موهای بلند تقریبا میشود هر کاری انجام داد و هر سبکی و استایلی را عملی کرد. البته به یاد داشته باشید که این امر تنها در خصوص کلاه گیس طبیعی صادق است و انواع مصنوعی را نمیتوان استایل داد مگر به چند حالت بسیار ابتدایی و ساده. شما میتوانید کلاه گیس طبیعی زنانه را به راحتی پیچ و تاب بدهید اتو مو بکشید و خلاصه هر نوع که دوست داشتید آرایش کنید.

جذاب و دلبرتر میشوید

نتایج تحقیقات و ارزیابی های مختلف نشان میدهد کسانی که موهای بلندی دارند زیباتر و دلرباتر هستند. اگر دوست دارید این ویژگی در شما پررنگ تر شود ما پیشنهاد میکنیم که حتما اقدام به خرید کلاه گیس طبیعی بلند بکنید.

احساس زنانه شما را حفظ میکند

خانم هایی که ریزش مو دارند، اغلب احساس می کنند بخشی از زنانگی خود را به همراه موهایشان از دست داده اند. موهای بلند جزئی از صفات زنانگی است و زمانی که موها بریزند یا کوتاه باشند معمولا خانم ها سخت بتوانند با این موضوع کنار بیایند. اگر دچار ریزش مو می شوید، یک کلاه گیس زنانه بلند می تواند به شما کمک کند احساس دوباره احساس زنانگی گم دشه خود را بازیابید.

معایب کلاه گیس بلند

باعث میشوند شما بیشتر عرق کنید

یکی دیگر از معایب کلاه گیس متاسفانه افزایش احتمال عرق کردن است. مخصوصا اگر در مناطق گرمسیر یا در فصول گرم سال باشیم. اگر شما کسی هستید که خیلی عرق میکنید پیشنهاد میکنیم که کلاه گیس کوتاه بخرید تا عرق کردنتان کمتر شود.

نیاز به توجه زیادی دارند

موهای بلند در کنار تمام فواید و مزایایی که دارند متاسفانه همیشه مثل بچه آدم یک گوشه و یکجا بند نمیشوند. شما مدام باید آن ها را از جلو صورت خود کنار بزند، زیر روسری آن ها را جابجا کنید، ممکن است باحث خارش گردن یا پشت کمر شما شوند که در این موقعیت ها هم باعث ناراحتی شما میشوند و هم باید موقعیت آن ها را تغییر دهید.

مثل موهای خودتان میریزند

فرقی نمی کند موهای طبیعی داشته باشید یا کلاه گیس طبیعی با موهای انسانی، موهای بلند همیشه امکان ریختنشان بیشتر از موهای کوتاه است. احتمالا هر بار که آن ها را برمیدارید چندتایی روی شانه و ها و لباستان باشد که باید آن ها را دور بیاندازید



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سرطان و راه های و درمان آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 1070
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ایمپلنت های دندانی  چندین دهه است که به عنوان یک جایگزین دائمی و طبیعی برای دندان‌های از دست رفته یا کشیده شده استفاده می‌شوند. از ایمپلنت‌ها در کنار بریج‌ دندان  نیز استفاده می‌شود. بسیاری از کسانی که دندان های خود را از دست می‌دهند میخواهند برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود از ایمپلنت ها استفاده کنند. برای همین برایشان جای سوال است که ایمپلنت دندان چیست و دقیقا چگونه قرار است مانند یک دندان واقعی برایشان عمل کنند.

3 بخش اصلی هر ایمپلنت دندانی

فیکسچر (Fixture)

مهمترین قسمت یک ایمپلنت

فیکسچر از مهمترین بخش ها و اجزای ایمپلنت دندان است. این قطعه به صورت پیچ است و در استخوان فک کاشته میشود.

نحوه کاشت این قطعه

بعد از اینکه  جراح دهان و دندان یک سوارخ کوچک را درون استخوان فکر شما ایجاد کرد فیکسچر که یک پیچ کوچک و محکم است را درون استخوان قرار میدهد. این قطعه در نقش ریشه یا پایه ایمپلنت شما عمل می کند و در واقع همان کاری را انجام میدهد که ریشه دندان های واقعی شما انجام میدهند. با این تفاوت که این ریشه زنده نیست

اباتمنت یا (Abutment)

از آنجا که خود فیکسچر به عنوان پایه ایمپلنت کاملاً زیر خط لثه و در ارتباط با استخوان فک قرار دارد، باید یک رابط بین فیکسچر و تاج ایمپلنت وجود داشته باشد تا یک واحد کامل ایمپلنت شبیه دندان واقعی داشته باشیم. ما به این اتصال دهنده یا رابط، اباتمنت میگوییم. اباتمنت نیز از اصلی ترین اجزای ایمپلنت دندان است. اباتمنت ها در واقع پیچ های کوتاه و محکمی هستند که دقیقا بالاتر از خط لثه قرار میگیرند و از جنس فلز یا موادی که همرنگ دندان هستند ساخته میشوند.

پروتز (Prosthesis)

پروتز بخشی از ایمپلنت دندان است که دقیقاً همانند یک دندان واقعی به نظر می رسد و عملکردی مشابه با تاج دندان شما دارد. این بخش از ایمپلنت را می توان از مواد مختلفی ساخت. به عبارت دیگر پروتزهای ایمپلنت، میتوانند جنس های مختلفی داشته باشند..

میخواهید عمل ایمپلنت دندان انجام دهید اما نمیدانید از کجا شروع کنید؟

 

اگر یک یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید و میخواهید با بهترین روش ممکن جایگزینی برای این دندان ها پیدا کنید قطعا باید درباه ایمپلنت ها به طور جدی فکر کنید. تمام اجزای ایمپلنت دندان بعد از اینکه در داخل دهان شما کاشته شدند دقیقا مثل دندان واقعی عمل میکنند و با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر رقبا مثل بریج دندانی یا پروتز دندان و … بهترین جایگزین دندان های طبیعی هستند. اگر خواستید درباره کاشت دندان با کمک این قطعات مشاوره دریافت کنید و یا به دنبال یک مرکز دندانپزشکی فوق تخصصی برای کاشت دندان میگردید میتوانید روی ایده آل کلینیک برترین کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکیتهران حساب ویژه باز کنید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به لطف پیشرفت تکنولوژی های پزشکی، امروزه بسیاری از نواقص و مشکلات مربوط به زیبایی به راحتی فقط با چند جلسه تا حد زیادی برطرف می شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی چهره های مشهور ایرانی که با انجام عمل های مختلف کاشت و ترمیم مو توسط یک متخصص کاشت مو خوب  توانسته اند یکی از فاکتورهای جوانی یعنی موی خوب را بازگردانند پرداخته ایم. تا پایان با ما همراه باشید.

محسن عاشوری

یکی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس است که در پست دفاع برای این باشگاه به میدان میرفت. این پیشکسوت چندین بازی ملی نیز در کارنامه دارد.  او به واسطه دوستی با آقای مدیرروستا ترغیب به کاشت موی طبیعی شد. و اکنون پس از چند سال سفیدی مو و کم پشتی مو تبدیل به یک مرد خوشتیپ با موهای مناسب شده است.

احسان علیخانی

احسان علیخانی چهره مطرح تلوزیونی و فعال اجتماعی یک از تاثیرگذارترین اشخاصی است که در سال های جوانی موهای کم پشتی داشته است. اما به لطف روش های کاش و ترمیم مو به شیوه های مختلف او اکنون نه تنها یکی از بهترین مجریان تلوزیون ایران است بلکه یکی از خوشتیپ ترین ها در این سازمان به حساب می‌آید.

شیث رضایی

مدافع سال های نه چندان دور پرسپولیس که در همین تیم حواشی مختلفی برای خود ایجاد کرد و برای مدتی از میادین محروم شد. او نیز پس از بازگشت به فوتبال و زمین سبز آن به کاشت مو اقدام کرده بود.

احسان علیخانی

احسان علیخانی چهره مطرح تلوزیونی و فعال اجتماعی یک از تاثیرگذارترین اشخاصی است که در سال های جوانی موهای کم پشتی داشته است. اما به لطف روش های کاش و ترمیم مو به شیوه های مختلف او اکنون نه تنها یکی از بهترین مجریان تلوزیون ایران است بلکه یکی از خوشتیپ ترین ها در این سازمان به حساب می‌آید.

برزو ارجمند

 

یکی از طنازترین بازیگران ایرانی که بیشتر او را بخاطر لهجه مشهدی اش در فیلم ها و سریال هایی مثل قهوه تلخ می شناسیم. از آنجایی که برزو ارجمند در سینما و تلوزیون بسیار پر کار است احتمالا همه متوجه تغییراتی که در چهر و موی او ایجاد شده آگاه هستند. موهای او به طرز وحشتناکی در قسمت جلو و وسط سر ریخته بود و یک تاس به تمام معنا از برزو ارجمند ساخته بود. او مدتی پیش عکس های خود در یک کلینیک کاشت مو را منتشر کرد که نشان میداد او ترمیم مو و کاشت مو داشته است



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 731
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

نویسنده سرپرست دکتر کت د کرمر، از مرکز ژنتیک میکروبی و گیاهی در KU Leven، توضیح می دهد که مخزن در ایمپلنت را می توان با از بین بردن پیچ پوشش پر کرد. او می افزاید:

“ایمپلنت از مواد کامپوزیت متخلخل ساخته شده است، به طوری که مواد دارویی به تدریج از مخزن به خارج از ایمپلنت پخش می شود، که در تماس مستقیم با سلول های استخوان است. در نتیجه، باکتری دیگر قادر به ایجاد یک زیستی بیوفیلم نیست. “

به طور کلی، باکتری ها دارای دو شکل زندگی هستند. در یک حالت پلانکتونی، آنها به صورت سلولهای تک مستقل وجود دارند و از سوی دیگر، آنها در یک توده محصور شده لجن به نام یک بیوفیلم جمع میشوند.

بیوفیلم ها به شدت خشن و سخت برای درمان هستند، و هنگامی که آنها مزمن می شوند، آنها به شدت در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند.

عفونت های دهان اغلب به عنوان دلیل اصلی شکستگی ایمپلنت های دندانی ذکر شده اند. به عنوان مثال، با ایجاد یک پوشش ضد میکروبی برای ایمپلنت، این تحقیقات به دنبال راه هایی برای محافظت در برابر عفونت است.

ایمپلنت از بیوفیلم ها جلوگیری و آن ها را از بین می برد

محققان در مقاله خود اظهار داشتند که توسعه دهنده های ایمپلنت به طور فزاینده ای از مواد با سطوح خشن استفاده می کنند، زیرا آنها سطح تماس را افزایش می دهند، بنابراین بهبود لنگرگاه با استخوان ها و ادغام به استخوان. با این وجود، سطح بالاتری از خطر توسعه بیوفیلم را افزایش می دهد.

ایمپلنت جدید ترکیبی از یک “مانع نفوذ” مبتنی بر سیلیکون است که به ساختار تیتانیوم متخلخل متصل شده است.

محققان ایمپلنت را به آزمایش های آزمایشگاهی مختلف منتقل کردند و طی آن مخزن را با کلرهگزیدین، یک ضد میکروبی قوی که معمولا به عنوان شستشو دهان یا دهانشویه استفاده می شود، پر کرد.

آزمایشات نشان دادند که ایمپلنت پر شده با کلرهگزیدین استرپتوکوک موتاها را متوقف کرد – یک باکتری معمولی که به دندان ها حمله می کند – از تشکیل بیوفیلم ها جلوگیری می کند. این همچنین بیوفیلم هایی را که قبل از بارگیری مخزن بر روی ایمپلنت رشد می کردند ، حذف کرد.

طراحی ایمپلنت مناسب با درمان شخصی

نویسندگان در یک بحث با بررسی کنندگان که همراه با مقاله مطالعه هستند، اشاره می کنند که کار آنها “اثبات اصل” بر اساس آزمایش انجام شده در آزمایشگاه است. اکنون باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا نشان دهد که ایمپلنت در بیماران موثر است.

این نیاز به مسائل متعددی دارد، از جمله این که آیا مواد جدید مورد نیاز مکانیکی ایمپلنت دندان را برآورده می کنند یا خیر، آیا خطر پروتئین و کلسفیکنیک شدن حفره ها وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی میتوانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید. 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 718
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کاشت مژه مانند کلیه عمل های جراحی  مخاطرات خاص خود را دارد هر چند این مخاطرات بسیار گسترده نیست اما توجه به آنها به بهتر شدن عمل کاشت مژه کمک بسیاری می کند. خطرات کاشت مژه در حالت کاشت دائم با حالت کاشت موقت متفاوت است. در کاشت دائم مژه عملا یک فرآیند جراحی اجرا می شود.

 

حساسیت این عمل تقریبا زیاد است چون در محل چشم در حال انجام است در اکثر روش های کاشت مژه از بیهوشی یا بی حسی موضعی استفاده می شود که عوارض مخربی دارد و این مساله از نخستین خطرات این عمل می باشد. از دیگر خطرات می توان به احتمال بروز عفونت پس از عمل اشاره کرد . بعد از کاشت مژه پلک ها و چشم دچار التهاب می شوند این التهاب می تواند نشانه عفونت باشد و باید آن را جدی گرفت .

چرا برای کاشت مژه باید به پزشک مراجعه نمود؟

کاشت مژه یک عمل زیبایی در ابعاد کوچک است . عمل های زیبایی به مانند هر عمل دیگری نیازمند تجربه و تخصص است . این تجربه و تخصص زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم عمل در ناحیه ای از بدن انسان انجام می شود که حساسیت بسیار بالایی دارد و دقت فوق العاده ای را می طلبد .

 

این مهم لزوم مراجعه به متخصص زیبایی یا متخصص کاشت مو خوب جهت انجام عمل را تایید می کند . امروزه عمل های زیبایی و روش انجام آن ها توسعه بسیاری یافته است . همراه شدن با این روند نیازمند یک پیش زمینه علمی در زمینه جراحی های زیبایی می باشد که باید گفت تنها در صورت داشتن تخصص در همین زمینه نمی توان با این جریان همراه شد . یعنی یک فرد باید در حوزه ی زیبایی تخصص داشته باشد ، تا به طبع آن بتواند روش های نوین این علم را فرا بگیرد و به کار ببندد که استفاده از روش های جدید با توجه به نیاز مراجعین جزو  مهمترین مسائل پیرامون عمل های زیبایی می باشد . کاشت مژه دائم یا موقت فرآیندی دارد که با تجربه نیز قابل یادگیری است.

 

البته دقت عمل و ظرافت در کار نیز بسیار مهم است که این مورد هم با تمرین و تکرار در شرایط آموزش قابل دستیابی است هر چند این آموزش ها در کلینیک های زیبایی نیز وجود دارد اما بدون شک بهترین آموزش ها را افرادی دریافت می کنند که از طریق مراکز معتبر آموزشی یا دانشگاه ها اقدام به یادگیری امر می کنند که پزشکان و تکنسین ها از جمله این افراد هستند.

 

 

در مورد کاشت مژه باید افزود در این فرآیند تنها نحوه انجام این عمل و امکانات و تجهیزاتت حین عمل از اهمیت برخوردار نیستند بلکه مشاوره های پیش از عمل و کنترل های پس از عمل نیز مهم است. کسی که عمل جراحی زیبایی در زمینه کاشت مژه انجام می دهد باید بتواند با بررسی وضعیت جسمی ، روحی و روانی بیمار بهترین بهترین روش انجام عمل را انجام دهد و قبل از عمل جهت ایجاد انواع آمادگی ها در فرد مشورت لازم را به او بدهد .



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 805
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مفاصل ما وزن بدن را تحمل می کنند. هر چه وزن بدن بیشتر باشد، عملکرد صحیح مفاصل دشوار تر می شود. تغییرات جزئی در وزن بدن می تواند تاثیر فراوانی بر درد های مفصلی از جمله زانو درد داشته باشد.

محققان در مطالعه ای درباره ی ارتباط تغییرات شاخص توده بدنی(BMI) و زانو درد که به روی ۵۹۴ خانم طی ۱۴ سال انجام شد، دریافتند که افرادی کهBMI بالاتری دارند، بیشتر مستعد زانو درد هستند. طبق تحقیق دیگری افرادی که BMI آنها بالاتر از ۲۷ باشد سه برابر افراد دیگر مستعد آرتروز زانو هستند.

کاهش وزن برای کمک به زانو درد

خبر خوب این است که مطالعات نشان می دهند که افراد چاق مبتلا به آرتروز می توانند با کاهش وزن از طریق تغییر رژیم غذایی و ورزش زانو درد خود را به نصف کاهش دهند. کاهش وزن یکی از مهمترین فاکتورها در حفظ سلامت زانو و درمان آرتروز زانو می باشد.

فواید کاهش وزن

·         کاهش فشار بر مفاصل

·         کاهش التهاب بدن

·         بهبود توانایی راه رفتن

·         کاهش درد

·         کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی

·         بهبود تنفس

·         کاهش احتمال سکته قلبی و مغزی

چرا باید به آرامی وزن کم کنیم؟

مطالعه ای طی ۱۸ ماه روی افراد چاق انجام شد و در این آزمایش سه گروه به روش های متفاوتی وزن کم کردند. گروه اول با رژیم، گروه دوم با ورزش و رژیم و گروه سوم با ورزش این کار را انجام دادند. (اگر چه گروه اول و دوم بهتر از گروه سوم وزن کم کردند) اما تحقیقات نشان داد بدن هر شخصی به روشی خاصی وزن کم می کند.

با این حال، ترکیب رژیم غذایی صحیح و ورزش مناسب در کنار یادگیری برای تغییر عادات غلط بهترین راه برای کاهش وزن موثر می باشد. قرص های لاغری و یا مشورت یا یک متخصص جراحی لاغری  نیز می تواند برای درمان چاقی مفرط مفید واقع شود.

کاهش وزن آرام در سلامت بدن بسیار اهمیت دارد از این رو رژیم های لاغری سریع تاثیر منفی بر سلامتی فرد دارند. پزشکان معتقدند که کاهش ۱۰ درصد از وزن بدن باید طی برهه زمانی ۶ ماهه انجام گیرد. کاهش کالری های دریافتی روزانه به ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری (اگر از چاقی مفرط رنج می برید این عدد می تواند ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری باشد) منجر به کاهش وزن سالم نیم تا یک کیلو در هر هفته خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 869
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی لاغری می تواند فواید بسیاری داشته باشد که اکثر ما از آنها اطلاعی نداریم. در تحقیقات اخیر مشخص شد که افزایش تستوسترون بعد از جراحی لاغری در مردان اتفاق افتاده است.

افزایش تستوسترون بعد از جراحی لاغری در مردان

مردانی که با مشورت با یک متخصص جراحی لاغری تحت جراحی لاغری قرار گرفته اند، علاوه بر کاهش وزن چشمگیر می توانند از افزایش سطح تستوسترون نیز سود ببرند. با این حال شواهدی بنا بر افزایش جهش اسپرم در این افراد هنوز پیدا نشده است. این یافته ها مربوط به ژورنال جراحی لاغری است که جزء انتشارات رسمی فدراسیون جراحی لاغری و اختلالات متابولیکی محسوب می شود.

با این همه جراحی لاغری تاثیری بر قوای جنسی مردان نخواهد داشت.

چاقی چگونه در قوای باروری مردان تاثیر می گذارد؟

همانطور که بسیاری از ما از ارتباط چاقی و بارداری زنان اطلاع داریم، اضافه وزن و چاقی می تواند بر قدرت قوای باروری مردان نیز تاثیر می گذارد.

اخیرا ثابت شده است که احتمال ناباروری مردان چاق یا دارای اضافه وزن بسیار بیشتر از سایرین می باشد.

محققان فرانسه دریافتند که این افراد در مقایسه با مردانی که وزن متوسطی دارند، تعداد اسپرم های کمتر و یا فاقد اسپرم زنده هستند. به همین دلیل می توان نتیجه گرفت اضافه وزن تاثیر مستقیمی بر تولید اسپرم دارد.

به گفته دکتر سباستین سیزرنیچو، رئیس دپارتمان تغذیه در دانشگاه پاریس یافته ها ممکن است به علت و چرایی شیوع چاقی و کاهش قدرت باروری مردان کمک کند.

سیزرنیچو و همکارانش از ۱۴ مطالعه ی قبلی که روی ۱۰۰۰۰ مرد آزمایش شده بود، اطلاعات فراوانی جمع آوری کردند. محققان با ارزیابی تعداد اسپرم های هر بیمار و شاخص توده بدنی وی مشاهده کردند که ۲۴ درصد از افرادی که BMI متوسطی داشتند، دارای تعداد اسپرم پایین و ۲.۵ درصد از آنها فاقد اسپرم زنده بودند. همچنین در میان افرادی که اضافه وزن داشتند، ۲۵.۶ درصد تعداد اسپرم پایین و ۴.۷ درصد فاقد اسپرم زنده بودند. در میان افراد چاق نیز ۳۲.۴ درصد دارای تعداد کمی اسپرم و ۶.۹ درصد اسپرم زنده نداشتند.

 

با این حال تحقیقات بیشتری برای به اثبات رساندن هر یک از موارد بالا لازم است. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که جراحی چاقی یا همان لاغری می تواند موجب کاهش وزن و کاهش بافت های چربی شود و از این طریق به کاهش هورمون جنسی زنانه در مردان کمک کرده و قدرت باروری آنها را افزایش می دهد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 739
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

آیا شما در حال بررسی پروتزهای دندانی هستید، یا در مورد آن با بقیه بحث و گفت و گو کرده اید؟؟، ممکن است سوالاتی در مورد آنها داشته باشید. آنچه در ادامه به ذهنتان می آید، اطلاعاتی درباره پروتزهای واقعی است، چه نوع مراقبت هایی که نیاز دارند، و چگونه پروتز ها می توانند سلامت دهان شما را بهبود ببخشند. امیدواریم که به شما در این مقاله ( انواع پروتز دندان و اطلاعاتی در مورد آن ) کمک کنیم تا پاسخ های خود را در مورد تمام پرونده های دندانپزشکی خود پیدا کنید

در گذشته، دندانهای مصنوعی از ظروف چینی یا پلاستیک ساخته شده اند، اما پروتزهای مدرن تر به طور کلی از رزین سخت ساخته می شوند. مواد مورد استفاده برای ساخت دندان های مصنوعی بسیار شکننده تر از دندان های شخصی یک فرد است.

ساختار حمایت از پروتز دندان  مصنوعی که در جای خود قرار دارند و شبیه دندان های طبیعی است، اغلب از یک مواد مشابه دندان طبیعی استفاده می شود یا یک ماده پلیمری قابل انعطاف تر که به راحتی بر روی دندان های طبیعی قرار می گیرد

انواع پروتز دندان

1.پروتزهای جزئی

هنگامی که دندان طبیعی اطراف به اندازه کافی قوی برای حمایت از ساختارهایی مانند پل های دندانی یا زمانی که بیش از یک یا دو دندان از دست رفته است، به جای روش های دیگر جایگزینی دندان، پروتزهای جزئی استفاده می شود.

2.پروتزهای کامل

دندان مصنوعی کامل، جایگزین تمام دندان های طبیعی می شود. شما می توانید آنها را برای خط بالا یا پایین دندان خود نصب کنید و توسط مکش و یا از یک چسب دهانی استفاده کنید. درست مانند پروتزهای جزئی، آنها به راحتی قابل جابجایی هستند.

3.پروتزهای فوری و overdentures

انواع دیگری از پروتزهای کامل و جزئی وجود دارد که از پروتزهای دایمی سنتی نوعی از پروتزهای فوری استفاده می شود. این پروتزهای دندانی قبل از اینکه دندان های جایگزین شده با پروتزها برداشته شوند ایجاد می شوند و بلافاصله پس از برداشتن دندان در طول روند بهبودی، که می تواند تا شش ماه طول بکشد، استفاده می شود

پروتزهای که با ایمپلنت حمایت شده

به این معنی است که این پروتزها توسط ایمپلنت  دندان متصل می شوند. ایمپلنت دندانی یک ثابت دائمی است که به استخوان متصل می شود و می تواند برای جایگزینی هر تعداد دندان استفاده شود. آنها از خود ایمپلنت، پیچ فلزی (معمولا تیتانیوم) و یک تاج دندان سفارشی تشکیل شده که دقیقا همانند یک دندان طبیعی است.

پروتزهای ایمپلنت نیز باید مانند دندان مصنوعی سنتی مراقبت و درمان شوند.

 

برای کسب اطلاعات بشتر درمورد دانستنی های ایمپلنت دندان میتوانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید. 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1074
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بوی بد دهان در مقاطعی از زندگی برای هر شخصی اتفاق می‌افتد و افراد زیادی را آزار می‌دهد. در اصطلاح پزشکی به بوی بد دهان هالیتوز یا (halitosis) یا فتوراوریس (fetor oris)نیز گفته می‌شود. هالیتوز می‌تواند از دهان، دندان ها یا نتیجه یک بیماری و مشکل اساسی باشد. این بوی بد می‌تواند یک مشکل موقتی یا حتی یک بیماری مزمن باشد. طبق آمار انجمن دندانپزشکی آمریکا، حداقل 50 درصد از بزرگسالان در طول عمر خود دچار هالیتوز می‌شوند.

چه عواملی باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شوند؟ بوی بد دهان از چیست؟

بهداشت ضعیف دهان و دندان

به طور معمول باکتری‌ها ذرات مواد غذایی که در دندان یا دهان شما به دام افتاده است را تجزیه می‌کنند. ترکیبی از باکتری‌ها و ذرات ریز مواد غذایی در دهان شما، بوی نامطبوع و زننده‌ای ایجاد می‌کند. مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به طور مرتب، غذای به دام افتاده در لابلای دندان ها را قبل از فعالیت باکتری ها وپوسیدگی دندان از بین میبرد.

نقش بهداشت ضعیف دهان و دندان در بد بو شدن دهان

بهداشت ضعیف دهان و دندان مخصوصا در کسانی که تحت درمان ارتودنسی  دندان  قرار دارند میتواند به شدت بوی دهان را تحت تاثیر قرار دهد. زیرا با وجود دستگاه های ارتودنسی ثابت سخت میتواند دندان ها را تمیز کرد. در خصوص ایمپلنت دندان، بریج و سایر دستگاه های دندانپزشکی نیز این امر صادق است. اگر تحت ارتودنسی هستید و یا ایمپلنت و بریج دندان و خلاصه هر روش جایگزین دندانی دارید حتما بیشتر از پیش به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنید.

یک علت بوی بد دهان مصرف غذاها و نوشیدنی های قوی است

مصرف برخی غذاها می‌تواند باعث بد بو شدن دهان انسان شود. برخی از این خوراکی ها که می توانند بوی بدی در دهان و نفس ایجاد کنند سیر، پیاز و یا قهوه هستند. برای مثال اگر شما سیر یا پیاز بخورید، معده شما هنگام هضم این غذاها روغن های موجود در ساختار آن ها را جذب میکند و روانه جریان خون میکند.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن علاوه بر اینکه بوی لباس شما را بد میکند بلکه در بد بو شدن دهان شما تاثیر به سزای خواهد گذاشت. دود سیگار باعث خشک شدن فضای داخلی دهان و راه های هوایی شما میشود. خشکی نیز مستقیما باعث بروز بوی نامطبوع خواهد شد.

بوی بد دهان چگونه درمان می‌شود؟

اگر بوی بد نفس به دلیل ایجاد پلاک باشد، تمیز کردن دندان ها ممکن است مشکل را حل کند. در صورت ابتلا به بیماری پریودنتال، تمیز کردن عمیق دندان ممکن است در دستور کار قرار بگیرد. درمان مشکلات پزشکی اساسی مانند عفونت سینوس ها یا بیماری کلیوی نیز می‌تواند به بهبود بوی بد نفس کمک کند. در صورت که خشکی دهان باعث ایجاد بو و مشکل هالیتوز شود، دندانپزشک ممکن است توصیه کند آب زیادی بنوشید و یا از داروها و  موادی که ترشح بزاق را افزایش میدهند استفاده کنید



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چه زمانی کودک برای اولین وعده غذای کمکی آماده است؟

یک کودک 6 ماهه باید شروع به خوردن غذاهای کمکی بکند. این کار قدمی مهم در رشد او است و یافتن طعم و رنگ جدید غذاها نیز می تواند بسیار مسرت بخش باشد.

در آغاز کودکان به سه وعده غذایی در روز نیاز ندارند. به تدریج می توان تنوع و میزان غذای مصرفی کودک را افزایش داد و رژیم غذایی کودک را به رژیم غذایی خانواده نزدیک کرد.

آغاز غذاهای کمکی

زمانی که کودک غذاهای کمکی را آغاز می‌کند، همیشه همراه او باشید تا اگر غذا در گلوی او گیر کرد از ایجاد خفگی و مشکلات دیگر جلوگیری کنید. اجازه دهید کودکتان از لمس و نگه داشتن غذا لذت ببرد؛ به محض اینکه کودک علاقه نشان داد، اجازه دهید غذا را به کمک انگشتانش بخورد.

تغذیه کودک تا ۶ ماهگی

نوزاد در این دوران تنها به شیر مادر یا شیر خشک نیاز دارد. شیر خشک «کمکی» برای نوزادان زیر ۶ ماه مناسب نیست.

شیر خشک نوزادان تهیه شده از شیر گاو یا شیر بز بوده که تنها منبع جایگزین شیر مادر است و همانند شیر مادر قادر به تامین نیازهای نوزاد است.

تنها در صورتی از شیر خشک های تهیه شده از سویا استفاده کنید که پزشک شما توصیه کرده باشد.

تغذیه کودک از ۸ یا ۹ ماهگی

تغذیه  کودک 8 ماهه به تدریج به سمت مصرف  سه وعده غذا در روز می رود.

رژیم غذایی کودک باید مخلوطی از موارد زیر باشد:

·         میوه ها و سبزیجات

·         نان

·         برنج

·         پاستا

·         سیب زمینی و دیگر غذاهای نشاسته ای

·         گوشت

·         ماهی

·         تخم مرغ و دیگر غذاهای پروتئینی غیر لبنی

·         شیر و لبنیات 

تغذیه کودک از ۱سالگی

هر کودک یک ساله  معمولا سه وعده غذا می خورد .در کنار این سه وعده شیر مادر یا شیر گاو به همراه میان وعده های سالمی مانند میوه ها، سبزیجات، نان تست یا کیک های برنجی را نیز می توان به رژیم غذایی کودک اضافه کرد



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 642
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

معمولا مردانی که به دلایل مختلفی دچار کم پشتی و ریزش موهای ریش و سبیل میشوند به دنبال راه درمانی برای این مشکل هستند . ریزش موها در ریش و سبیل میتواند به دلایل مختلفی مثل سوختگی ، اختلالات هورمونی اتفاق بیافتد .

با توجه به دقت بالای تجهیزات جدید پزشکی معمولا قسمتی که موهای برای پیوند برداشته میشود میتواند خود را ترمیم کند و به رویش ادامه دهد و البته میتوان چند هزار پیوند را انجام داد . آنچه حائز اهمیت است استقرار مناسب پیوند ها و تراکم مناسب موها در نواحی مختلف چانه و گونه هاست .

مزایا و معایب روش fut

مانند هر عمل جراحی دیگر ، روش fut برای کاشت ریش و سبیل هم میتواند مزایا و معایبی داشته باشد . معمولا تا چند روز بعد از جراحی بیمار احساس کرخی و درد جزئی را تجربه  خواهد کرد گاهی ممکن است موها بعد از جراحی ریزش پیدا کنند اما تا حدودی موقتی است و بعد از ان سیر طبیعی رویش آغاز میشود .

روش fut به روش نواری هم شناخته  میشود زیرا در این روش موها به شکل نواری چند اینجی از پشت سر برداشته میشود . در حال حاضر روشهای جدیدتری نسبت به fut  وارد عرصه پزشکی شده است . از معایب این روش میتوان جاماندن جای اسکار در پشت سر و تا حدودی رشد نامنظم  و با تراکم پایین موها  اشاره کرد

هزینه کاشت ریش و سبیل به روش fut

از آنجاییکه این روش تا حدودی نسبت به روشهای دیگر قدیمی تر است هزینه کاشت هم به همان نسبت کمتر خواهد بود . اما با توجه به تعداد گرافت ها ، تراکم هزینه متغیر خواهد بود . به خاطر داشته باشید ممکن است روش کاشتی با هزینه کمتر ، آسیبهای جبران ناپذیری برایتان به همراه داشته باشد

بهترین روش کاشت ریش و سبیل

بر اساس مطالعات و بررسی های بالینی ممکن است نظرات متناقضی در این رابطه وجود داشته باشد . اما آنچه بدیهی است این است در روشهای  fue و futبا توجه به نوع عمل ، کارایی بیشتری نسبت به روشهای دیگر دارند . در واقع در هر دو روش بازدهی بالایی حاصل میشود و البته تا حدودی نتایج نهایی مشابه یکدیگر می باشد .

 

لازم به ذکر است در تمام روشهای کاشت ریش و سبیل که امروزه در کلینیک های تخصصی پوست و مو تحت نظر یک متخصص کاشت مو خوب  انجام  میشود ، مراقبتهای قبل و بعد از عمل بسیار مهم می باشد . استفاده از ابزار استریل و رعایت بهداشت فردی بعد از جراحی و تمیز نگه داشتن محل کاشت نتایج خوبی برای فرد رقم خواهد زد 



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 664
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

از آنجاییکه ریش و سبیل در ظاهر مردانه تاثیر چشمگیری دارند ، بسیاری از مردانی که معمولا در اثر اختلالات هورومونی با این مشکل روبرو میشوند علاقمند به انجام عمل کاشت ریش و سبیل  می شوند . یکی از روشها ، عمل sut  می باشد .

کاشت ریش و سبیل  به روش sut  امروزه  از جمله روشهای پرطرفدار است از این بابت که معمولا با تکنولوژیهای جدید و بدون درد یا خونریزی در طی یک جلسه انجام میشود . معمولا گرافت های مو از پشت سر ناحیه بین دو گوش برداشته می شود و با توجه به نوع ابزار کاربردی گرافتهای مو برداشته میشود و معمولا آسیبی به گرافتها وارد نمی شود . در این روش پانج هایی به قطر کمتر از یک میلی متر روی پوست سر ایجاد می شود .

یک متخصص کاشت مو خوب  معمولا  بعد از انجام عمل پیوند به دقت زاویه و محل استقرار و جهت مناسب را بررسی می کند از آنجاییکه معمولا به روش میکروسکوپی اینکار انجام  میشود آسیب هم به حداقل ممکن خواهد رسید در این روش با توجه به دقت بالا خط رویش موی طبیعی کاملا به  دست می آید .

 

مزایا و معایب روش sut

از آنجاییکه معمولا عمل سرپایی و بدون دردی است مزایای خوبی برای انتخاب دارد زیرا فرد به یک دوره ی کوتاه نقاهت میتواند به زندگی معمول خود ادامه دهد . از سوی دیگر معمولا با توجه به ابزار جدید گرافتهای مو آسیبی نمی بینند . با توجه به نیاز بیمار تعداد پیوندها و تراکم انها انتخاب میشود .

از آنجاییکه ریش و سبیل با پوشش دهی روی پوست ، از بروز سرطانهای پوست جلوگیری می کنند روش sut میتواند تا حدودی ریسک بروز سرطان در این نواحی را کم  کند .  با توجه به اینکه در این روش میتواند چند هزار تار مو را از پشت سر برداشت برای افرادی که ممکن است مادرزادی فاقد ریش و سبیل هستند گزینه ی خوبی باشد .

مانند روشهای دیگر تا حدودی التهاب ، قرمزی و تورم در محل ایجاد گرافت و پیوند مشاهده  میشود . نکته دیگر جنبه زیبایی شنایی است که باید در کاشت ریش و سبیل لحاظ شود به صورتیکه ظاهر و تراکم ریش و سبیل با دیگر اجزای صورت تناسب داشته باشد بنابراین انتخاب پزشک با تجربه  بسیار حائز اهمیت است . هم چنین لازم است فرد سیگاری تا مدتی مصرف سیگار را کنار بگذارد و از آلودگیهای محیطی و مواد شیمیایی دور باشد 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دیابت نوع ۲  چیست؟

بررسی اجمالی دیابت نوع ۲ : مروری تصویری از علائم، تشخیص، و درمان دیابِت نوع ۲ را مشاهده کنید.

دیابت نوع ۲ چیست ؟ دیابت نوع ۲، که بعضا به نام دیابت بدون نیاز به انسولین شناخته شده، رایج ترین شکل از دیابت است، ۹۰٪ تا ۹۵٪ از ۲۶ میلیون آمریکایی مبتلا به این دیابت هستند.

پیش دیابت

پیش دیابت: پیش دیابت هیچ نشانه ای ندارد، اما تقریبا همیشه قبل از ابتلا به دیابِت نوع ۲ حضور دارد. این بدان معنی است سطح قند خون شما از حد طبیعی بالاتر است، اما نه به اندازه ای که این بیماری تشخیص داده شود.

مقاومت به انسولین

مقاومت به انسولین چیست؟ مقاومت به انسولین یعنی بدن شما نمی تواند به درستی انسولینی را  که می سازد، تجزیه کند. با گذشت زمان، این مسئله سطح قند خون شما را افزایش می دهد. می تواند شما را مبتلا به دیابت نوع ۲، و همچنین بیماری های قلبی کند، اما این اتفاق حتمی نیست.

علل و علایم

علایم دیابت نوع ۲

علائم دیابت نوع ۲ : دیابت نوع ۲ می تواند خطرات جدی برای سلامت بدن بوجود بیاورد. به همین دلیل بسیار مهم است که چگونگی پیدایش علائم دیابِت نوع ۲ را بدانیم.

علل و عوامل خطر

علل بروز دیابت نوع ۲ : دیابت از جمله بیماری هایی است که مشکلاتی با هورمون انسولین دارد. در حالی که همه افراد مبتلا به دیابِت نوع ۲ اضافه وزن ندارند، چاقی و فقدان فعالیت بدنی دو تا از شایع ترین علل این نوع دیابت می باشد.

عوامل خطر دیابت نوع ۲ : آیا احتمال بیشتری وجود دارد که شما به دیابِت نوع ۲ مبتلا شوید؟ ۱۲ چیزی که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

پیشگیری و درمان

پیش گیری از دیابت نوع ۲

پیش گیری از دیابت نوع ۲: پیشگیری از دیابِت نوع ۲ و عوارض مرتبط با این بیماری با انجام دادن به برخی از عادت های سالم در زندگی و توجه به نوع خاص دیابت های قابل پیشگیرانه، امکان پذیر است.

چگونه از پیشرفت پیش دیابت جلوگیری کنیم؟ هنگامی که شما مبتلا به پیش دیابت هستید، چگونگی سبک زندگی شما بسیار مهم است. ایجاد تغییراتی در شیوه زندگیتان ممکن است حتی قوی تر از مصرف دارو باشد.

درمان دیابت نوع ۲

دیابت نوع ۲ و پمپ انسولین: اگر شما دیابِت نوع ۲ دارید و انسولین مصرف می کنید، شما ممکن است از دکتر خود در مورد پمپ انسولین سوال کنید.

جراحی لاغری و دیابت نوع ۲: انجام عمل جراحی لاغری و یا مشورت با یک متخصص جراحی لاغری می تواند راه حل موثری باشد.  با انجام عمل جراحی لاغری ،برای برخی افراد، سطح قند خون سریع به حالت عادی برمی گردد – گاهی اوقات روز پس از عمل. این اتفاق می افتد. که این بدان معنی است که شما نیاز کمی به دارو دارید یا ندارید.

درمان طبیعی برای دیابت نوع ۲: درمان دیابت می تواند شامل بسیاری از چیزها، از جمله داروهای سنتی، طب جایگزین، و درمان های طبیعی باشد



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 862
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بدون هیچ مقدمه ای می خواهیم در این مقاله به بررسی معده، عملکرد، اهمیت و نقش معده در گوارش غذا گوارش بپردازیم.

دستگاه گوارش

دستگاه گوارش یکی از دستگاه های اصلی بدن انسان و هر موجود زنده دیگر است. وظیفه این سیستم همانطور که همه میدانیم دریافت غذا، هضم، جذب و رساندن مواد مغذی به جریان خون است.

معده

به جرات میتوان گفت که معده نه تنها یکی از مهمترین بخش های سیستم گوارش بلکه از مهمترین ارگان های بدن است. معده در نقش یک مخزن برای مواد غذایی خورده شده ظاهر میشود و غذا طی مدت زمانی که در این مخزن قرار دارد، تکه تکه شده و به کوچکترین حالت خود تبدیل میشود تا بتواند وارد روده ها شود.

نقش معده در گوارش غذا

معده نقش مهمی در هضم غذا دارد. علاوه بر اینکه یک مخزن موقت برای غذاهای بلعیده شده است، معده نقش مهمی در کنترل اشتها ، هضم و جذب مواد غذایی نیز دارد. این کارکردها اساس برخی از اعمال محدودکننده  و کاهنده چاقی هستند.

اهمیت مخاط معده در سیستم گوارش غذا

مخاط معده ساختار عجیب و بسیار مفیدی در درون آن است. ما در این مخاط تعدادی غده و سلول داریم که کار تولید برخی هورمون ها، شیره معده و اسید را بر عهده دارند

طی انجام برخی از اعمال جراحی لاغری مثل اسلیو معده یا بای پس آن، متخصص جراحی لاغری بخش های زیادی از معده را برمی دارد و طبیعی است که تولید و ترشح موارد بالا کاهش پیدا کند که همگی میتواند روی کاهش وزن اثر بگذارد.

نقش معده در گوارش غذا : عملکرد و وظایف معده

بیایید گوشه ای از سفر مواد غذایی بلیعیده شده را تنها در معده بررسی کنیم:

معده خالی است و بدن نیاز به غذا دارد، بنابراین هورمون گرلین یا همان هورمون گرسنگی توسط معده ترشح میشود تا شما را وادار به خوردن غذا کند.

شما غذا میخورید و غذا وارد مری میشود

غذا از دروازه معده (کاردیا) وارد معده میشود

غذا معمولا مدت زمانی در معده میماند و اینکه هر غذایی چقدر در این مخزن باقی میماند بستگی به نوع و جنس غذا دارد

معده با کمک تجهیزاتی که در اختیار دارد حسابی از خجالت غذا در میاید و تمام غذا را تا آنجا که میشود تکه تکه میکند.

و سرانجام کم کم غذا وارد روده ها و بقیه دستگاه گوارش میشود تا روند جذب و دفع ادامه پیدا کند. تا زمانی که یک چرخه کامل گوارشی به اتمام نرسد، شما گرسنه نمیشوید. اما وقتی معده خالی شد دوباره از نو هورمون گرسنگی ترشح میشود.

نکته:

 

زمانی که شما تحت عمل جراحی لاغری مثل اسلیو معده قرار میگیرد، حجم معده بسیار کم میشود در نتیجه زودتر پر میشود و تولید هورمون گرسنگی کاهش پیدا میکند. تمام این اتفاقات باعث میشود شما غذای کمی بخورید و خیلی زود وزن کم کنید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1015
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ابتدا تور اضافی کلاگیس را قیچی کنید.

روش اول:تمام موهای کلاه گیس را به سمت عقب جمع کنید و با دقت تور با فاصله میلی متری ببرید.

روش دوم: تور را با فاصله کمتر از یک سانتیمتری قیچی کنید و یا در هنگام استفاده از کلاه گیس مقدار کمی کرم پودربه لبه های تور بزنید که روی صورت محو شود.

اگر موهای بلند یا حجیم دارید و می خواهید از یک کلاه گیس زنانه طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید ، می توانید ازیک کلاه توری مخصوص برای جمع کردن مو استفاده کنید.

در صورتی که برای چسباندن کلاه گیس از چسب دوطرفه استفاده میکنید

ابتدا پوست پیشانی خود را با آب و صابون بشویید، سپس پوست را با مقداری الکل تمیز کنید و بعد یک طرف از لایه محافظ چسب را جدا کرده و سپس چسب را روی پوست خود بچسبانید

در مرحله بعد کلاگیس را روی سر قرار داده و لبه هایش را کمی به سمت عقب تا کرده و لایه محافظ دوم چسب را نیز جدا کنید،سپس لبه کلاگیس را روی چسب قرار داده و به کمک سشوار به چسب گرما بدهید تا نرم تر شود، بعد با انگشتان دست روی تور فشار دهید تا چسبانده شود.

بعد از استفاده. برای در آوردن کلا گیس از سر،قسمت توری را که با چسب به پیشانی چسبانده اید را به آرامی و احتیاط بکشید تا کنده شود،سپس برای از بین بردن آثار چسب میتوانید از ريموور مخصوص استفاده کنید

روش شانه کردن:

 

همیشه قبل و بعد از استفاده از کلاه گیس زنانه ویا مردانه موها را طبقه طبقه از پایین تا بالا به صورت پلکانی شانه کنید دقت کنید که تمام قسمتها بخصوص کف کلا گیس شانه شود تا از گره خوردن موها در کف هیرپیس جلوگیری شود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سرطان و راه های و درمان آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 921
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کودک ده ماهه چه کارهایی انجام میدهد؟

اکثر کودکان ۱۰ ماهه می توانند به خوبی روی دست و زانوی خود بخزند. اما اگر کودک شما هنوز نمیتواند این کار را انجام دهد، نگران نباشید. زیرا برخی از آن ها مستقیما قبل از خزیدن میتوانند روی پا بایستند

کودک ۱۰ ماهه باهوش برای ایستادن از اشیاء کمک میگیرد

اکنون کودک ده ماه باهوش شما باید بتواند با کمک مبل، میز، صندلی و سطوح مرتفع روی پای خود بایستد و تلاش میکند تعادل خود را حفظ کند. آنها ممکن است سعی کنند یک اسباب بازی را از حالت ایستاده برداشته و از پله ها بالا بروند ، بنابراین همواره حواستان به کودک ۱۰ ماهه خودتان باشد.

کودک ۱۰ ماهه من از جدا شدن اضطراب دارد

تا ۱۰ ماهگی، اضطراب جدایی در یک نوزاد وجود دارد و حتی اگر در اطراف خودش به جز شما غریبه ببیند شاید ترسیده و ناراحت شود. اگر شما کنارش نباشید احتمالا خواهد ترسید اما بعد از اینکه به شرایط عادت کرد همه  چیز عادی میشود. بعد از این میتوانند با غریبه ها بیشتر کنار بیایند.

کنجکاوی در یک کودک ده ماهه انتهایی ندارد

کودک شما نسبت به یک کودک نه ماهه بیشترعلاقه مند خواهد بود که دریابد چگونه کارها انجام می شود، به دنبال اشیاء پنهان میگردد، دوست دارد اشیاء را پیدا کرده و پرت کند. آن ها قادرند صداهای ساده را شنیده و در حد توان خود از آن ها تقلید کنند مخصوصا صدای حیوانات خانگی.

غذای کودک ۱۰ ماهه: کودک ده ماهه چه غذاهایی باید بخورد؟

کودک ۱۰ ماهه شما احتمالاً چندین میوه و سبزیجات مختلف را تاکنون امتحان کرده است. شما باید همچنان به او میوه ها و سبزیجات سالم وتازه بدهید. هرچقدر در این دوره بیشتر به تغذیه کودک ده ماهه خود برسید قطعا به شکل گیری عادات سالم غذایی در آینده او کمک خواهید کرد.

حرکات کودک ده ماهه

رشد کودک ده ماهه به مرحله سینه خیز رفتن به چهار دست و پا رفتن رسیده است. مثل هر چیز دیگر, برای بعضی این الان اتفاق می افتد درحالیکه بقیه ممکن است چند ماه بعد این مرحله را کسب کنند ( بعضی کودکان طبیعی اصلا چهار دست و پا نمی روند بلکه از نشسته به راه رفتن می رسند). برخی از کودکان ممکن است شروع به ایستادن کرده باشند و چند قدم مستقل لرزان بردارند و مراقب مهارت گرفتن با شست و انگشت اشاره باشید که باعث می شود بتواند کوچکترین ذرات را بردارد و به دهان بگذارد.

تفکر کودک شما

حس ثبات شی کودک شما نسبت به یک کودک هشت ماهه و حتی یک کودک نه ماهه بهتر شده است و او می داند که چیزها خارج از درک حسی او ، باقی می مانند. به علاوه کودک شما درباره آنچه باعث می شود چیزی اتفاق بیفتد یاد می گیرد. قبلا, چیزها به صورت جادویی اتفاق می افتاد اما حالا او می داند که زدن کلید باعث می شود که اتاق پر از نور شود یا زدن دکمه اسباب بازی است که باعث می شود اسباب بازی حرکت کند. این زمان هیجان انگیزی برای کودک شما است که جهش های ذهنی عظیمی ایجاد می کند!



:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 933
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که گفته شد مشابه سایر انواع خدمات ترمیم مو، پیوند مو به صورت از ناحیه سر بیمار گرفته می‌شود. مویی که در ناحیه سر رشد می کند، همواره دارای ساختار مشابه و فرآیند رشد عادی مشابه موهای ریش و سبیل است و به این ترتیب  یک متخصص کاشت مو خوب می‌تواند از این مو برای کاشت ریش و سبیل طبیعی نیز استفاده کنند.

هنگامی که بیمار به ظاهر مورد نظر خود با کاشت مو رسید، این نتایج می‌تواند دائمی باشد اما مشابه سایر موهای طبیعی بدن، نیازمند مراقبت هم هست. به منظور اطمینان از ایجاد ظاهر کاملاً طبیعی پس از کاشت موی صورت، پیوند های مو به صورت تکی و دو تایی بر روی صورت انجام می‌شود و نتیجه این ترمیم مشابه حالت عادی رشد موهای ریش و سبیل است.

متخصصان همچنین به دقت محل کاشت پیوندها را کنترل می‌کنند تا به این ترتیب زاویه مناسب برای کاشت مو به منظور شبیه سازی ظاهری طبیعی برای موهای صورت ایجاد شود. به این منظور پیوندهای مورد نیاز به صورت میکروسکوپی گرفته و کاشته می شوند و به این ترتیب ریسک باقی ماندن جراحت بر روی پوست پس از کاشت ریش و سبیل به حداقل می‌رسد.

کاشت ریش و سبیل همانند کاشت ابرو، مژه و مو روش های گوناگونی دارد. برخی از این روش ها متفاوت تر و جدیدتر می باشند که با توجه به رشد و پیشرفت علم و دستیابی به روش های جدید به سمتی رفته اند که یا نحوه عمل راحت تر شود و یا اثرات مخرب احتمالی حین عمل مانند استفاده از داروهای بیهوشی کمتر شود و یا پس از انجام عمل ، مراقبت ها و عوارض کمتری ایجاد شود.

تفاوت روش ها معمولا به صورت کلی و بنیادی نیست و نحوه کلی عملکرد در کاشت ریش و سبیل مشابه است. همانطور که ذکر شد معمولا فولیکول های مو از ناحیه ای از بدن برداشت شده و به روی صورت با یک روش و قاعده و نظم معین پیوند داده می شود تا موهای صورت حالت طبیعی خود را داشته باشند.

از جمله تفاوت هایی که در عمل های جراحی و کاشت ریش وجود دارد می توان به این اشاره کرد که ناحیه ای که مو از آن برداشت می شود می تواند متفاوت باشد یا شکل برداشت مو تفاوت هایی داشته باشد، یعنی به طور مثال موها به صورت تکی برداشت شود یا یک نوار از موهای سر یا ناحیه دیگر جدا شود.

همچنین می توان به این نکته نیز اشاره کرد که معمولا روش های جدید مبتنی بر آنالیز و آزمایشاتی است که قبل از انجام عمل از فرد گرفته می شود تا با بهترین تحلیل توسط متخصص امر جراحی زیبایی، مستعدترین موها جهت پیوند در ناحیه صورت شناسایی شوند. از جمله روش های کاشت ریش و سبیل می توان به روش های FUT، FUE، SUT، SUE اشاره نمود.

به گفته عمده کارشناسان از بین تمامی روش های کاشت ریش و سبیل بهترین روش استفاده از تکنیک های SUT و FUE می باشد که در حال حاضر به صورت انحصاری در ایران در برخی کلینیک های زیبایی انجام می شود.

کاشت ریش با تکنیک های SUT و FUE بدون جراحی بوده و درد و خونریزی ندارد همچنین پس از انجام کاشت ریش و سبیل با تکنیک فوق دیگر شاهد عوارض جانبی نبوده و دوران نقاهتی را تجربه نخواهید کرد

ریش و سبیل یکی از رکن های زیبایی آقایان می باشد به نوعی که ۹۹% آقایان علاقه دارند که ریش و سبیل پر پشتی داشته باشند زیرا باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شان می شود



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 917
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اندینگ معده یا حلقه معده (gastric banding) یک درمان جراحی برای از بین بردن یا کاهش چاقی است. این روش یک عمل کم تهاجم است که باعث کاهش حجم معده می‌شود. به طوری که فرد بعد از خوردن مقدار کمی غذا، دچار سیری شده و دیگر میلی به خوردن غذا از خود نشان نمی‌دهد.

عمل جراحی حلقه گذاری معده در اتاق عمل

عمل جراحی حلقه معده باید زیر نظر متخصص بیهوشی صورت بگیرد. نوع بیهوشی، عمومی خواهد بود. عمل معمولا در مراکز محدود جراحی، ولی مجهز صورت می‌گیرد. بعد از مدتی اقامت در اتاق ریکاوری همان روز ترخیص خواهید شد.

برخلاف سایر عمل های جراحی برای لاغری، این روش بسیار کم تهاجم است و از طریق لاپاراسکوپی انجام می‌شود. تعدادی برش بسیار کوچک روی شکم شما و اطراف معده ایجاد می‌شود و متخصص جراحی لاغری با کمک ابزار لاپاراسکوپی اقدام به جایگذاری حلقه معده می‌کند.

این عمل بطور معمول بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می انجامد. بیمار قبل از عمل باید ناشتا باشد و از شب قبل عمل هیچ ماده غذایی نخورده باشد. افرادی که تحت عمل جراحی حلقه گذاری معده قرار می‌گیرند پس از ۲ روز به زندگی معمولی برمی‌گردند. اما باید تا ۱ هفته از رفتن سر کار و انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگی خودداری کند.

چه کسی باید از حلقه معده استفاده کند؟

باندینگ معده تنها برای کسانی استفاده می‌شود که دارای اضافه وزن و چاقی مفرط هستند. چنانچه شاخص توده بدنی این افراد بیشتر از ۳۵ باشد، می‌توانند اقدام به حلقه گذاری معده کنند. افرادی که شاخص توده بدنی بالای ۳۰ دارند مشروط بر اینکه از سایر اختلالات و بیماری‌ها مانند دیابت، افزایش فشار خون یا آپنه خواب رنج ببرند می‌توانند تحت این روش جراحی قرار بگیرند.

خطرات عمل جراحی حلقه معده

این عمل نیز همانند بسیاری از روش های درمانی و جراحی دارای خطراتی است که ممکن است در کمین شما باشد. برخی از خطرات احتمالی جراحی باندینگ معده عبارتند از:

·         بروز واکنش های نامطلوب در برخی از افراد که تحت بیهوشی و داروهای آن قرار می‌گیرند. برخی از مشکلات که حین یا بعد از عمل جراحی باندینگ معده ممکن است برای شخص به وجود بیاید عبارتند از: واکنش های آلرژیک، مشکلات تنفسی، لخته شدن خون در پاها که ممکن است به ریه ها نیز منتقل شود (آمبولی ریوی)، خونریزی، عفونت، حمله قلبی یا سکته مغزی

·         روند کاهش وزن ممکن است کندتر از سایر روش های جراحی صورت بگیرد.

·         حلقه ممکن است باعث ایجاد آسیب فیزیکی به بافت معده شود و نیازمند عمل جراحی برای حذف حلقه باشد.

·         پورت حلقه ممکن است جابجا شود که در بیشتر موارد نیاز به عمل جراحی برای فیکس کردن آن است.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خانم بهاره رهنما معرف حضور همه هستند. اگر کارهای خانم رهنما را دنبال کرده باشید متوجه می‌شوید که او در ابتدای فعالیت هنری خود واقعا وزن زیادی نداشت و تقریبا ایده آل بود. هرچه سن ایشان بالاتر رفت و کارهای جدیدی از او دیدیم متوجه اضافه وزن شدید او شدیم. اما مدتی است که جراحی لاغری بهاره رهنما نقل محافل شده و از اینکه چطور شد که او تا این اندازه لاغر شد صحبت می‌کنند.

عمل لاغری بهاره رهنما – مشکل اضافه وزن خانم رهنما چه بود؟

او بارها در مجلات و رسانه‌های اینترنتی مصاحبه کرده است. در جایی می‌گوید که در دوران نوجوانی و جوانی وزن ایده‌آلی داشته و حتی در برهه‌ای لاغر نیز بوده. اما در حدود سن  ۲۵ یا ۲۶ سالگی کم کم وزنش زیاد می‌شود. با انجام آزمایش‌هایی متوجه می‌شود که دچار کم کاری تیروئید است. اما واقعا کم کاری تیروئید آنقدرها باعث افزایش وزن نمی‍‌شود که خانم رهنما می‌گوید. دلیل اصلی چاقی او را شاید باید در سابقه خانوادگی جستجو کرد. چاقی از جمله حالاتی است که می‌تواند از طریق ژن به نسل‌های بعد منتقل شود. اینگونه بود که بهاره رهنما حدودا ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرد.

عمل لاغری بهاره رهنما به کمک بالون معده

خانم رهنما برای مدتی از بالون معده استفاده می کند. طبیعی بود که حدود ۱۰ کیلو از وزن بخاطر نوع عمل و کارکرد بالون کاهش پیدا کند. اما روش بالون معده واقعا خطرات خود را نیز دارد. برای مثال بیمار دچار درد می شود. بیمار باید صبر و تحمل بالایی داشته باشد و برای جواب دادن و لاغر شدن بسیار صبور باشد.

راز لاغری بهاره رهنما از زبان خودش : بلاخره عمل بهاره راهنما چی بود؟

رهنما پس از دیدن یکی از دوستان خود که عمل جراحی اسلیو معده انجام داده ترغیب می شود که عمل جراحی لاغری انجام دهد. اما چون انواع و اقسام روش ها را امتحان کرده و نتیجه خاصی ندیده می ترسد که عمل جراحی اسلیو نیز بی‌نتیجه باشد. پس از پرس و جوهای زیاد بلاخره تن به عمل اسیلو معده (اسلیو گاسترکتومی) می‌دهد. و به دست یکی از بهترین جراحان لاغری ایران وزن زیادی از دست می‌دهد.

نکته پایانی

همانطور که در مقاله گفته شد عمل لاغری بهاره رهنما جراحی اسلیو معده است. عمل جراحی اسلیو معده در ایران رو به گسترش است و البته مقداری هم هزینه بر. شاید شما هم به دنبال کاهش وزن به شیوه خانم بهاره رهنما هستید و در تکاپوی یافتن یک پزشک متخصص جراحی لاغری خوب و حرفه ای هستید. اما پیشنهاد می‌شود قبل از انجام عمل اسلسو معده همه جوانب را بسنجید و در نهایت بهترین جراح چاقی ممکن را انتخاب کنید تا نتایج فوق العاده ای در کاهش وزن داشته باشید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1041
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با کلاه‌گیس خود نخوابید

گرچه ممکن است خوابیدن با کلاه‌گیس، به خصوص بعد از یک روز طولانی و خسته کننده، بسیار وسوسه انگیز باشد، اما به عنوان یک توصیه ساده شما هیچگاه چنین اشتباهی را مرتکب نشوید. خوابیدن با کلاه‌گیس باعث به هم تنیده شدن موها، الیاف و بخش های مختلف آن به هم میشود. و وقتی بیدار میشوید ممکن است به طور کلی استایل و ساختار کلاه خراب شده باشد.

 

2با کلاه‎‌گیس خود دوش نگیرید

به عنوان کارشناس خدمت شما عرض میکنیم که جهت نگهداری از کلاه گیس تا انجا که برایتان مقدور است موهای کلاه گیس را نزدیک آب نبرید. برای مثال هیچوقت کلاه-گیس را به حمام، استخر یا مکان های مشابه نبرید. حتی اگر در منطقه ای زندگی میکنید که همیشه خدا بارانی است یا رطوبت هوا زیاد است فکری به حال خود کنید تا کلاه‌گیستان خراب نشود.

3 موهای کُلاه‌گیس را خودتان کوتاه نکنید

با اینکه نگهداری از موهای طبیعی و کلاه‌گیس با هم بسیار متفاوت است اما کار نگهداری و کوتاه کردن هر دو مورد را باید تنها به دست آرایشگران یا کسانی که تخصص اینکار را دارند بسپارید. هیچوقت حتی اگر کلاه گیس طبیعی زنانه دارید خودتان اقدام به برش یا کوتاه کردن موهایش نکنید. مگر اینکه حرفه ای باشید. این امر به خصوص به خاطر تنوع در جنس و استایل کلاه‌گیس بسیار مهمتر است.

 

اگر اینکاره نیستید کُلاگیس خود را به یک آرایشگاه یا سالن زیبایی ببرید که همزمان با آرایش موی طبیعی انسان میتواند کارهای مراقبت، نگهداری و کوتاه کردن کلاه گیس ها را نیز انجام دهد. سعی کنید یک آرایشگاه خوب در اطرافتان برای اینکار پیدا کنید وگرنه از خیر کوتاه کردن مو بگذرید.

 

4 مراقبت از موهای خود را فراموش نکنید

گذاشتن وقت و صرف هزینه جهت مراقبت و نگهداری از کلاه گیس زنانه یا مردانه کار مفید و درستی است اما این موضوع نباید باعث شود که کمتر به موهای خود رسیدگی کنید. فراموش نکنید که حتی اگر با ریزش مو شدید مواجه هستید یا موهای نازک و شکننده ای دارید باز هم ارزش نگهداری دارند و باید مراقب آن ها باشید. اگر موهایتان میریزد سعی کنید همزمان به دنبال دارو و درمان مناسبی برای قطع یا کاهش ریزش مو هم باشید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سرطان و راه های و درمان آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 678
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مزایای ارتودنسی دیمون چیست؟

ارتودنسی دیمون نوعی فناوری جدید در علم دندانپزشکی بوده که جایگزین بریس های سنتی شده و می تواند پیچیده ترین مشکلات ارتودنسی را نیز حل کند.

خودتنظیم

یکی از مزایای ارتودنسی دیمون این است که  دارای نوعی سیستم خود تنظیم است. خود تنظیم به معنای آن است که به جای متصل کردن سیم های ارتودنسی (آرچ وایر) به وسیله ی کش های ارتودنسی به براکت ها، خود براکت ها دارای اجزا خاصی هستند که به دور سیم ها بسته شده و آنها را نگه می دارند.

پنهان و غیر قابل تشخیص

حتی اگر به جای انتخاب بریس های سرامیکی دیمون که دارای براکت های سرامیکی است، بریس های فلزی آن را انتخاب کنید، باز هم کمتر از بریس های سنتی فلزی قابل مشاهده خواهند بود. البته در صورت انتخاب بریس های سرامیکی دیمون، تشخیص اینکه تحت درمان ارتودنسی دندان هستید، برای اطرافیانتان بسیار دشوار خواهد شد.

راحتی

نبود کش های ارتودنسی که موجب ایجاد اصطکاک و فشار می شوند، می تواند تجربه ی صاف شدن دندان ها را بسیار آسان تر کند

بهبود سلامت دهان و دندان

در بریس های سنتی، کش های ارتودنسی محل مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری ها و ماده پلاک می باشند. این کش ها همچنین ممکن است به مرور زمان تغییر رنگ دهند. بهداشت دندان های ارتودنسی شده با وجود بریس های خودتنظیم آسان تر و کم دردسر تر خواهد بود.

۲۴ ساعته بودن

بریس های دیمون جزء ارتودنسی ثابت به حساب می آیند، از این رو برخلاف بریس های متحرک که باید برای غذاخوردن و نظافت از دهان خارج شوند، ۲۴ ساعت شبانه روز روی دندان ها قرار داشته و تاثیر بیشتری در صاف کردن دندان ها دارند. بیمار در ارتودنسی متحرک مدام باید نگران گم شدن یا شکستن بریس های خود باشد، اما در ارتودنسی دیمون این نگرانی را نخواهد داشت.

آیا ارتودنسی دیمون برای من مناسب هستند؟

با اینکه بریس های دیمون می توانند پیچیده ترین مشکلات ارتودنسی را نیز حل کنند، اما بنا به تصمیم دندانپزشک ممکن است بریس های دیگر مانند ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی لینگوال (پشت دندانی) برایتان مناسب تر باشد.

 

بهترین راه برای اطمینان از این موضوع  که آیا بریس های دیمون گزینه ی مناسبی برایتان می باشد یا خیر، گرفتن وقت مشاوره از یک متخصص ارتودنسی مجرب است. وی پس از معاینه دندان ها و شنیدن توقعات بیمار می تواند بهترین گزینه درمانی را به او معرفی کند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 758
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()