نوشته شده توسط : رعنا

دندانپزشک عمومی بیشتر درمان‌ های مربوط به سلامت دهان از قبیل درمان پوسیدگی، پر کردن دندان، کشیدن دندان، درمان عفونت لثه، روکش کردن دندان و باندینگ کامپوزیت را انجام می ‌دهد. بنابراین، اغلب تجربه دندانپزشکان عمومی در این زمینه متمرکز است. از سوی دیگر، متخصص ارتودنسی دارای تخصص خاص در زمینه درمان‌ های ارتودنسی است و آموزش ‌های خاصی در این زمینه دریافت کرده است. تاکید او بیشتر بر روی اصول ارتودنسی و درمان ‌های مرتبط با ناهنجاری ها و مشکلات دندان است. بنابراین، تجربیات وی اکثرا در این حوزه متمرکز می ‌شود.

برای درمان ‌های ساده ارتودنسی دندان می ‌توانید به دندانپزشک عمومی با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. اما برای مشکلات پیچیده ‌تر ارتودنسی، بهتر است به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید.

آن دسته از بیمارانی که ارزش وقت گذاشتن برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی را می ‌دانند، اطمینان دارند که انجام این کار به افزایش شانس داشتن یک تجربه دندانپزشکی خوب و دستیابی به نتایج مورد نظر کمک می ‌کند. ماهیت مراقبت ‌های ارتودنسی به گونه ‌ای است که برنامه ‌های درمانی دارای چارچوب های زمانی طولانی مدت هستند و به ‌همین دلیل، مهم است که چه کسی را برای درمان انتخاب می‌ کنید. برخی از ویژگی‌ های یک متخصص ارتودنسی عبارتند از:

  • دانش و تجربه مرتبط با ارتودنسی: بیمارانی که نیاز به درمان ارتودنسی دارند، اگر بخواهند از تجربه رضایت بخشی برخوردار شوند، باید به متخصصان ارتودنسی واجد شرایط و دانش و تجربه مناسب، اعتماد کنند تا بتواند بهترین درمان ارتودنسی (مثلا ارتودنسی نامرئی) را برای بیمار انتخاب کند.
  • همدلی: متخصص ارتودنسی معمولا تلاش می ‌کند تا بیماران در وضعیتی راحت ویزیت و درمان شوند و بتوانند به سادگی درباره دغدغه ‌های خود صحبت کنند.
  • صبر و شکیبایی: مراقبت‌ های ارتودنسی راه حل سریعی نیستند و بیماران گاهی ممکن است از طولانی شدن روند اظهار خستگی کنند. در این شرایط دندانپزشک باید بتواند با صبر و شکیبایی با بیماران برخورد کند و مشوق و حمایت ‌کننده آنها باشد.
  • اشتیاق: اشتیاق یک ویژگی ذاتی است و ارتودنتیستی که به درمان دندان‌ ها علاقه دارد همیشه این اشتیاق را نشان خواهد داد.
  • قابل اعتماد بودن: درست مانند هر حرفه دیگر، قابل اعتماد بودن یک متخصص ارتودنسی نیز در درجه اول اهمیت قرار دارد.
  • فروتنی: ارتودنتیست ‌های موفق متواضع هستند و به بیماران نشان می ‌دهند که برایشان اهمیت دارند.
  • تجربه و تخصص: بهترین متخصصین ارتودنسی همیشه مایلند دانش بیشتری در زمینه کاری خود کسب کنند و به ‌طور مداوم مهارت ‌ها و تکنیک ‌های جدیدی را یاد می‌ گیرند تا از تغییرات ‌روز عقب نمانند و مهم ‌تر از همه، بهترین نتایج و مؤثرترین برنامه‌ های درمانی را ارائه دهند و با بهترین هزینه ارتودنسی دندان های بیمار را درمان کنند.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هالیتوز یا همان بوی بد دندان مشکلی است که بیش از 50 درصد مردم درگیر آن هستند. این مشکل هم یک مشکل بهداشتی و همینطور اجتماعی است که روابط فرد با اطرافیان را تحت تاثیر قرار می دهد. بوی بدن دهان علت های مختلفی دارد که نباید از آنان سرسری گذشت و همواره باید به دنبال درمان آن بود.

مهم ترین علت های بوی بد دهان

  • بوی بد ناشی از لثه و دندان
  • ناشی از حلق
  • مصرف دخانیات (ترک آن نه تنها بوی بد را درمان می کند، بلکه از مشکلات ریوی و دستگاه تنفسی نیز جلوگیری می کند.)
  • بوی بد ناشی از معده
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان شامل مسواک نزدن منظم و عدم استفاده از نخ دندان در بین دندان ها
  • برخی رژیم های غذایی و لاغری مانند رژیم روزه داری و برنامه های غذایی کم کربوهیدرات
  • بوی بد ناشی از قاعدگی
  • مصرف غذاهای دارای بوی تند و تیز مانند پیاز و سیر
  • خشکی دهان به دلایل مختلف مانند مصرف برخی از داروها، دیابت، اضطراب، کم‌ آبی بدن و افزایش سن
  • مصرف برخی داروها مانند داروهای شیمی درمانی، آرام ‌بخش ‌ها و برخی از مکمل ‌های ویتامینی
  • سنگ لوزه و مشکلات دهان که مکان تجمع باکتری ‌هاست.
  • وجود اجسام خارجی در حفره بینی
  • بیماری هایی مانند دیابت کنترل نوع 2، عفونت ‌های گلو، سینوزیت یا عفونت سینوس ‌ها
  • کتواسیدوز
  • عفونت‌ دندان، زخم‌ های دهان پس از جراحی یا کشیدن دندان، پوسیدگی دندان یا بیماری لثه

راه های از بین بردن بوی بد دهان شامل چه مواردی می شود؟

برای از بین بردن و کشقابله با بوی بد دهان، راه های فراوانی وجود دارد. که در ادامه مقاله برخی از آنان را معرفی می کنیم:

بهداشت صحیح دهان و دندان

اولین و بهترین راه برای کاهش و درمان بوی ناخوشایند دهان، رعایت بهداشت صحیح دهان و دندان است. مسواک زدن به صورت منظم، استفاده از خمیر دندان ضد باکتری و استفاده از دهان ‌شویه ضد باکتری می‌ تواند به جلوگیری از تشکیل پلاک و حفره در دندان‌ ها کمک کرده و احتمال بروز بیماری ‌های لثه را کاهش دهد.

مصرف داروهای مخصوص

در مواردی که بیماری‌ های زمینه ‌ای باعث بوی بد دهان شده باشند، استفاده از داروهای مخصوص می ‌تواند مؤثر باشد. برای مثال، برای درمان GERD می ‌توان از داروهایی که اسید معده را کاهش می ‌دهند، مانند مسدود کننده‌ هایH2  ، مهار کننده‌ های پمپ پروتون یا هیدروکسید منیزیم، استفاده کرد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خیلی از افراد به دلیل نمایان بودن دستگاه ارتودنسی موقع خندیدن و ظاهر نازیبایی که برای فرد ایجاد می کند، از درمان خود منصرف می شوند. به همین دلیل با پیشرفت علم، ارتودنسی جدیدی با نام ارتودنسی نامرئی به وجود آمده است که انواع مختلفی دارد. این نوع ارتودنسی دندان به دلیل تقاضای زیاد بزرگسالان، به یکی از ئرمان های رایج ارتودنسی تبدیل شده است. ارتودنسی نامرئی انواع مختلفی دارد که در ادامه به توضیح هر یک از این دستگاه ها می پردازیم.

ارتودنسی سرامیکی با براکت های همرنگ دندان

در این نوع درمان، از براکت های سرامیکی و همرنگ دندان به جهت ردیف کردن دندان ها استفاده می شود. این روش ارتودنسی دارای استحکام و زیبایی بالایی است و هیچ مشکلی برای زبان یا گفتار بیمار ایجاد نمی‌ کند. از این روش می‌ توان به ‌طور گسترده برای بهبود استحکام و زیبایی دندان‌ ها استفاده نمود. اما این براکت ها ممکن است به دلیل رنگ شفاف و سفید رنگی که دارند، بیشتر از نوع فلزی در معرض تغییر رنگ قرار بگیرند. به همین جهت رعایت بهداشت دندان ها در این ارتودنسی بسیار با اهمیت تر است.

ارتودنسی لینگوال و یا پشت دندانی

در ارتودنسی پشت دندانی همانطور که از نامش پیداست، دستگاه ارتودنسی به پشت دندان های فک بالا و پایین بیمار متصل می شود. به دلیل سخت بودن نصب این براکت ها در پشت دندان ها و نیازمند تخصص بالا بودن آن، معمولا متخصصان ارتودنسی، استفاده از این دستگاه را توصیه نمی کنند. این ارتودنسی می تواند باعث زخم کردن زبان هم شود. به دلیل تمام موارد گفته شده در بالاتر، هزینه ارتودنسی پشت دندانی به نسبت سایر روش های ارتودنسی نامرئی بیشتر است.

ارتودنسی متحرک نامرئی با پلاک های شفاف

این ارتودنسی با نام ارتودنسی اینویزیلاین نیز شناخته می شود. در این درمان ارتودنسی، از پلاک های شفاف و بی رنگ متحرکی برای درمان ناهنجاری های دندانی استفاده می شود. این پلاک ها را می توان به مدت حداکثر 2 ساعت در روز از دهان خارج کرد. این پلاک ها برای درمان همه ناهنجاری های دندانی و فک قابل استفاده نیست؛ بلکه برای مشکلات خفیف تا متوسط دندانی کاربرد دارد.

انتخاب هر یک از این روش ها برای بیمار به عهده بهترین متخصص ارتودنسی است. اما متخصص ارتودنسی با دندانپزشک عمومی چه فرقی می کند؟ دندانپزشک عمومی بیشتر درمان‌ های مربوط به سلامت دهان از قبیل درمان پوسیدگی، پر کردن دندان، کشیدن دندان، درمان عفونت لثه، روکش کردن دندان و باندینگ کامپوزیت را انجام می ‌دهد.

از سوی دیگر، متخصص ارتودنسی دارای تخصص خاص در زمینه درمان‌ های ارتودنسی است و تاکید او بیشتر بر روی اصول ارتودنسی و درمان ‌های مرتبط با ناهنجاری ها و مشکلات دندان است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بوی بد دهان یکی از رایج ترین مشکلاتی است که افراد را وادار به مراجعه به دندانپزشکی می کند. این مشکل باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می شود و معاشرت با دیگران را برای فرد دچار مشکل می کند. به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا شما را با مهم ترین علل ایجاد کننده بوی بد دهان و همینطور روش های درمان آنها آشنا کنیم.

بهداشت ضعیف دهان و دندان

عدم رعایت درست بهداشت دهان و دندان را اصلی ترین علت بوی بد دهان می دانند. با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، ذرات غذایی گیر کرده بین دندان ها از بین می رود و از تولید بوی نامطبوع در دهان جلوگیری می شود. عدم مراقبت منظم می ‌تواند منجر به تشکیل لایه نازکی از باکتری‌ ها (پلاک) شود، که ممکن است لثه ‌ها را تحریک کرده و به آبسه دندان منجر شود.

راه خلی که برای این مشکل وجود دارد، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مداوم است. با اینکار می تواند از تجمع باکتری ها در میان دندان ها و در نتیجه بوی بد دهان جلوگیری کرد.

مصرف برخی مواد غذایی

برخی مواد غذایی مانند سیر و پیاز، بوی شدیدی دارند و مصرف آنها باعث ایجاد بوی بد در دهان می شود. رعایت بهداشت دهان مانند شستن دهان با آب می تواند در کاهش بوی ناشی از مصرف این مواد غذایی موثر باشد.

سنگ لوزه و مشکلات دهان

سنگ‌ های لوزه و چرک لوزه که مکان تجمع باکتری ‌هاست، ممکن است منبع بوی بد دهان باشند. عفونت‌ دندان ، زخم‌ های دهان پس از جراحی یا کشیدن دندان، پوسیدگی دندان یا بیماری لثه نیز می ‌توانند به بوی بد دهان منجر شوند. مراقبت دقیق از بهداشت دهان، مسواک زدن منظم و مراجعه به دندانپزشک به عنوان یک رویه پیشگیری، می ‌تواند از تجمع باکتری ‌ها جلوگیری کرده و به حفظ بهداشت دهان کمک کند.

کتواسیدوز

وقتی سطوح انسولین در بدن بسیار پایین است و از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده می ‌شود، کتون‌ ها تولید شده و موجب تولید بوی ناخوشایند می ‌شوند. درمان دیابت توسط پزشک و کنترل منظم سطوح انسولین، می ‌تواند به جلوگیری از کتواسیدوز و بوی بد دهان کمک کند.

برخی بیماری ها

بیماری ‌هایی مانند دیابت کنترل نشده، کتواسیدوز دیابتی، خشکی دهان، عفونت ‌های گلو، سینوزیت یا عفونت سینوس ‌ها ممکن است بوی بد دهان ایجاد کنند. مداومت و کنترل بیماری‌ های اساسی، مشاوره با پزشک و پیگیری درمان‌ های تعیین شده می‌ تواند به کاهش بوی بد دهان کمک کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بوی بد دهان که نام علمی آن هالیتوز یا هالیتوزیس است، از رایج ترین مشکلات مراجعان هنگام مراجعه به دندانپزشکی است و در زندگی معمولی برای همه ما ممکن است به وجود بیاید. این موضوع می ‌تواند بر روابط اجتماعی و شخصی فرد تاثیر گذار باشد و باعث از دست رفتن اعتماد به نفس شود. اما علت بوی بد دهان چیست؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی علل اصلی بوی بد دهان بپردازیم.

مهم ترین علل بوی بد دهان

دلایل زیادی برای توجیه این مشکل یا معضل شایع وجود دارد اما به نظر می رسد که مهم ترین علت های بوی بد دهان این ها هستند:

مصرف دخانیات مخصوصا سیگار و قلیان

دخانیات نه تنها به سلامت دستگاه تنفسی و ریه های فرد آسیب وارد می کند، بلکه می تواند یکی از اصلی ترین دلایل بوی بد دهان نیز باشد. نیکوتین موجود در سیگار با تحریک دریچه بین مری و معده، افزایش رفلاکس اسید معده و حتی خشک شدن بزاق، این بو را به وجود می‌ آورد.

بهداشت ضعیف دهان و دندان

عدم رعایت درست بهداشت دهان و دندان را اصلی ترین علت بوی بد دهان می دانند. با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، ذرات غذایی گیر کرده بین دندان ها از بین می رود و از تولید بوی نامطبوع در دهان جلوگیری می شود.

خشکی دهان

بزاق به طور طبیعی دهان را پاک کرده و از خشک شدن جلوگیری می ‌کند. اگر دلیل خشکی دهان طبیعی یا بر اثر بیماری خاصی باشد، ممکن است بوی بد دهان به وجود آید. این مشکل می ‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد؛ برخی از داروها، دیابت، اضطراب، کم‌ آبی و افزایش سن از مواردی هستند که می ‌توانند به خشک شدن دهان منجر شوند.

مصرف برخی داروها

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، خشکی دهان و کاهش بزاق دهان نیز می تواند یکی از دلایل بوی نامطبوع در دهان باشد. در همین راستا باید گفت که برخی از داروها نیز با کاهش بزاق دهان می توانند باعث ایجاد بوی بد در دهان شوند. علاوه بر این، تجزیه برخی داروها مانند نیترات‌ ها (برای درمان دردهای قلبی)، داروهای شیمی درمانی، آرام ‌بخش ‌ها و برخی از مکمل ‌های ویتامینی، ممکن است بوی بد دهان را تشدید کنند.

گیر کردن اجسام خارجی

در صورتی که جسم خارجی در حفره بینی گیر کرده باشد، به خصوص در کودکان، ممکن است بوی بد دهان ایجاد شود. این مسئله معمولا در کودکان دیده می ‌شود و نیاز به مراجعه به پزشک دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چگونه می توان به وسیله ارتودنسی دندان ها را صاف کرد در حالی که کسی متوجه قرار داشتن ئستگاه ارتودنسی در دهان نشود؟ خیلی از افراد به دلیل ظاهر شاید نامناسبی که براکت های ارتودنسی در دهان بیمار به هنگام خنده ایجاد می کنند، از درمان ارتودنسی منصرف می شوند. برای حل این مشکل، درمان ارتودنسی نامرئی به بازار آمد تا بتوان با استفاده از آن از ظاهر نامناسب دستگاه ارتودنسی در دهان جلوگیری کرد.

انواع ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی به طور کلی به دو دسته متحرک و ثابت تقسیم بندی می شود. در ادامه به معرفی انواع ارتودنسی نامرئی می پردازیم:

  • ارتودنسی ثابت سرامیکی
  • ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی
  • ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف متحرک

دلایل تفاوت هزینه ارتودنسی نامرئی با مرئی

یک سری دلایل وجود دارد که باعث می شود هزینه کلی دستگاه های ارتودنسی نامرئی از نوع مرئی آن بیشتر باش. این دلایل شامل موارد زیر می شود:

قابل مشاهده نبودن این دستگاه ها

یکی از علل اصلی افزایش قیمت ارتودنسی نامرئی، ویژگی کمتر قابل توجه بودن آن است. این ویژگی به عنوان برتری اصلی ارتودنسی نامرئی محسوب می ‌شود. بسیاری از افراد ترجیح می ‌دهند هزینه بیشتری پرداخت کنند تا اطرافیان از درمان ارتودنسی آنها مطلع نشوند. به همین دلیل، دستگاه‌ های نامرئی گران ‌تر از دستگاه‌ های مرئی می ‌باشند.

دشوار بودن نصب برخی دستگاه های نامرئی

نصب برخی دستگاه های نامرئی ارتودنسی پیچیده است؛ مانند ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی. قرار دادن و نصب براکت ها و سیم ارتودنسی در پشت دندان ها سخت تر از جلوی دندان است و برای نصب آن متخصص ارتودنسی باید مهارت بالایی داشته باشد. به همین دلیل هزینه درمان با ارتودنسی پشت دندانی از نوع معمولی آن بیشتر است.

طولانی تر بودن مدت زمان درمان

براکت های مورد استفاده در ارتودنسی سرامیکی، ابعاد بزرگتری داشته و به نسبت نوع فلزی آن مقاومت کمتری دارند. این براکت ها تا حدی شکننده هستند و مانند براکت های فلزی نمی توان به آن ها فشار زیادی وارد کرد چون ممکن است بشکنند. به همین دلیل باید به مرور و کم کم آنها را تحت فشار قرار داد. همین باعث طولانی تر شدن پروسه درمان با ارتودنسی سرامیکی می شود.

متخصص ارتودنسی فردی است که پس از اتمام تحصیلات دندانپزشکی عمومی، وارد شاخه ارتودنسی شده و با گذراندن آموزش ‌ها و کسب مهارت‌ های ویژه، توانسته است در این زمینه تخصص کسب کند. از آنجایی یکی از اقدامات حیاتی در مسیر زیبایی دندان ها، ارتودنسی دندان است، با انتخاب یک متخصص ارتودنسی مناسب می توان نتیجه موفقیت آمیز درمان دندان های خود را تضمین کرد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از رایج ترین و سریع ترین روش های لاغری، جراحی برای کاهش وزن است. خیلی از افراد با وجود استفاده از انواع رژیم ها و حرکات ورزشی مختلف، نتوانسته اند به تناسب اندام و لاغری مدنظر خود دست پیدا کنند. به همین دلیل به سراغ جراحی های لاغری می روند که باعث می شود بتوانند سریع تر به هیکل مدنظر خود برسند. اما باید به این نکته توجه کرد که انجام جراحی پایان راه نیست، بلکه تازه ابتدای مسیر لاغری است.

فرد بعد از جراحی لاغری باید رژیم غذایی خاصی که توسط بهترین جراح اسلیو تجویز شده است را دنبال کند تا بتواند به تناسب اندام خود دست پیدا کند. رعایت این رژیم نه تنها به شما در کاهش وزن کمک می ‌کند، بلکه به بهبود کیفیت زندگی، کاهش خطر برخی بیماری ‌ها و افزایش انرژی و سلامت عمومی شما نیز کمک می ‌کند.

آشنایی هفته به هفته با رژیم اسلیو

رژیم اسلیو به شما کمک می ‌کند تا به بهترین شکل ممکن کاهش وزن مورد نظر خود را داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهتر با رژیم اسلیو آشنا شوید.

رژیم اسلیو برای هفته اول بعد از عمل

در هفته اول پس از جراحی اسلیو معده، بیماران تنها می ‌توانند مایعات مصرف کنند. زیرا در جراحی اسلیو هورمون گرسنگی برای مدتی برداشته می شود و همین باعث می شود که بیماران احساس گرسنگی کمتری بکنند و علاقه چندانی به غذا خوردن نداشته باشند. این نوشیدنی ها می‌ توانند شامل موارد زیر باشند:

  • شیر
  • آب
  • آب گوشت رقیق
  • آب گوجه ‌فرنگی و سبزیجات
  • نوشیدنی‌ های بدون قند و بدون گاز

رژیم هفته دوم بعد از جراحی اسلیو

در هفته دوم بعد از جراحی اسلیو معده، بیماران به تدریج می ‌توانند مایعات غلیظ ‌تری را مصرف کنند. این مواد غذایی شامل موارد زیر می شوند:

  • پودینگ بدون قند
  • شیر و ماست بدون چربی
  • انواع سوپ‌ های رقیق و میکس شده
  • پوره سیب

رژیم اسلیو برای هفته سوم پس از عمل

در هفته سوم پس از عمل اسلیو معده، بیماران می ‌توانند غذاهای نرم و پوره شده را مصرف کنند. همچنین، بیماران مجاز به مصرف پوره سیب‌ زمینی، سبزیجات، میوه‌ ها، لوبیا، ماهی و غذاهای نرم و مخلوط شده هستند. از خوردن غذاهای زیر باید در این هفته از رژیم هم هنوز خودداری کرد:

  • غذاهای نشاسته ‌دار مانند نان و ماکارونی
  • اسموتی های قند دار
  • غذاهایی که دارای چربی و کالری بالایی هستند مانند شکلات، بستنی، کیک و ...
  • غذاهای جامد و دیر هضم


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به دلیل رواج زندگی ماشینی و پشت میز نشینی، چاقی و اضافه وزن روز به روز در جامعه گسترش بیشتری پیدا می کند و بحث تغذیه و سلامت روز به روز برای ما چالش برانگیز تر می شود. به همین دلیل انواع رژیم های لاغری به وجود آمده اند تا بتوانند ما را به هدف لاغری و تناسب اندام مدنظرمان برساند. در این مقاله سعی داریم تا به معرفی 3 تا از معروف ترین این رژیم های لاغری بپردازیم.

رژیم مدیترانه ای چیست و چگونه باعث لاغری می شود؟

رژیم مدیترانه ای از الگوی تغذیه ای مردمی که در نواحی ساحلی دریای مدیترانه زندگی می کنند الهام گرفته است. این رژیم نه تنها می تواند باعث کاهش وزن شما شود، بلکه به شما کمک می کند تا از بروز مشکلاتی مانند سکته، حمله‌ قلبی، دیابت و حتی مرگ زودرس جلوگیری کنید. رژیم غذایی مدیترانه ای یک برنامه کاملا سلامت محور و متنوع است و به این دلیل شهرت بسیاری پیدا کرده است.

در این رژیم غذایی، مصرف گوشت قرمز، غذاهای شیرین و محصولات لبنی (به استثناء مقادیر محدود ماست و پنیر) محدود می‌ شود یا از منو حذف می ‌گردد.

رژیم فستینگ چگونه باعث لاغری می شود؟

رژیم فستینگ به رژیم روزه داری نیز معروف است زیرا قواعد و اصول آن مانند روزه گرفتن است. در اصل این رژیم، غذا خوردن فرد را در چهارچوب ساعات معینی قرار می دهد و همین باعث کاهش کالری دریافتی فرد و در نتیجه لاغری او می شود. این رژیم غذایی انواع مختلفی دارد که معروف ترین آن رژیم فستینگ 8 16 است. این رژیم به این صورت است که شما 16 ساعت از روز را بدون مصرف کالری سر می کنید و تمامی نیازهای غذایی بدن خود را در طول ۸ ساعت باقی‌ مانده تامین می ‌کنید.

با رژیم گیاهخواری آشنا شویم

مردم رژیم گیاهخواری را به دلایل مختلفی مانند مذهبی، اهمیت به حقوق حیوانات و همینطور دلایل زیست محیطی انتخاب می کنند. این رژیم انواع مختلفی دارد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر می شود:

رژیم لاکتو گیاه ‌خواری: در این رژیم، گوشت، ماهی و مرغ از رژیم غذایی حذف می‌ شود، اما تخم ‌مرغ و محصولات لبنی در رژیم مجاز هستند.

رژیم لاکتو اوو گیاه‌ خواری: افراد در این رژیم گوشت، ماهی، مرغ و تخم‌ مرغ را از رژیم خود حذف می ‌کنند، اما محصولات لبنی در وعده‌ های غذایی خود مصرف می ‌کنند.

رژیم وگان: رژیم وگان گیاه ‌خواری سخت ‌ترین رژیم گیاه ‌خواری است و همه انواع گوشت، ماهی، تخم ‌مرغ، محصولات لبنی و مواد خوراکی حاوی آ‌نها از رژیم غذایی حذف می ‌شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

درک می کنیم که بعد از عمل اسلیو معده مشتاقانه منتظر بدن جدید خود هستید و برای آن لحظه شماری می کنید. اما باید این نکته را بدانید که برای رسیدن به تناسب اندام و هیکل هدف خود، تازه بعد از عمل اسلیو معده اقدامات شما شروع می شود. رعایت رژیم اسلیو بسیار حائز اهمیت است و برای کمک به بهبودی سریعتر و جلوگیری از عوارض خطرناک اسلیو معده موثر است.

رژیم اسلیو برای هفته اول بعد از عمل

در هفته اول پس از جراحی اسلیو معده همان مایعاتی که در روزهای آخر قبل از عمل مصرف می کردید را ادامه می دهید. زیرا بدن شما برای بهبودی نیاز به زمان دارد و این رژیم به این هدف کمک خواهد کرد. در جراحی لاغری اسلیو، هورمون گرلین که همان هورمون گرسنگی است برای مدتی برداشته می شود که همین اتفاق باعث می شود که بیمار احساس گرسنگی کمتری کند. در این هفته مقدار زیادی مایعات شفاف بنوشید ولی حواستان باشد هیچ چیزی را با شکر ننوشید. زیرا می تواند باعث تهوع شدید، خستگی، اسهال و حتی استفراغ شود.

رژیم غذایی هفته اول پس از جراحی اسلیو معده فقط به مصرف مایعات بدون قند و گاز محدود است. این نوشیدنی ها می‌ توانند شامل موارد زیر باشند:

  • شیر
  • آب
  • آب گوشت رقیق
  • آب گوجه ‌فرنگی و سبزیجات
  • نوشیدنی‌ های بدون قند و بدون گاز

مصرف زیاد آب پس از عمل اسلیو معده یا بای ‌پس معده می تواند از وقوع عوارضی همچون سنگ کلیه، سنگ صفرا، غلیظ شدن ترشحات ریوی و افزایش خطر لخته ‌شدن خون جلوگیری کند.

رژیم اسلیو برای هفته دوم پس از عمل

در هفته دوم مایعات کمی غلیظ تر را مانند شیک های پروتئینی، پودینگ بدون قند و بدون چربی، ماست یونانی ساده بدون چربی و آبمیوه بدون پالپ، می توانید شروع کنید. در این مرحله، ممکن است بیماران کمی احساس گرسنگی کنند و پزشک توصیه می ‌کند تا مواد غذایی خاصی مصرف کنند. مواد غذایی مجاز در رژیم غذایی هفته دوم پس از عمل اسلیو معده شامل:

  • پودینگ بدون قند
  • شیر و ماست بدون چربی
  • انواع سوپ‌ های رقیق و میکس شده
  • پوره سیب

همچنین، بهترین جراح اسلیو می‌ تواند به بیماران توصیه کند تا میوه‌ های نرم فصلی را مصرف کنند. در این مورد، نیازی به پوست کردن یا پختن میوه‌ ها نیست. میوه‌ های مناسب در این مرحله شامل موز، توت ‌فرنگی، زردآلو، گیلاس، آلبالو، هندوانه و طالبی هستند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

رژیم لاغری، برنامه‌ ای متعادل از مصرف مواد غذایی است که همراه با فعالیت ‌های ورزشی منظم، به کاهش وزن و حفظ سلامتی بدن کمک می‌ کند. اجرای صحیح و پایدار رژیم غذایی می ‌تواند به افراد کمک کند تا اهداف لاغری خود را بهبود دهند و سبک زندگی سالم ‌تری را تجربه کنند.

رژیم فستینگ یا روزه‌ داری، یک برنامه غذایی است که خوردن و نخوردن غذا را در یک الگوی منظم و زمان ‌بندی خاص جا به‌ جا می ‌کند. تحقیقات نشان داده است که این نوع رژیم لاغری می ‌تواند برای کنترل وزن و پیشگیری از برخی از بیماری‌ ها مانند دیابت نوع ۲ و کاهش چربی خون موثر باشد. این رژیم انواع مختلفی دارد که معروف ترین آن، رژیم روزه داری 16/8 است.

در رژیم فستینگ 16 8 شما ۱۶ ساعت از روز را بدون مصرف کالری سر می کنید و تمامی نیازهای غذایی بدن خود را در طول ۸ ساعت باقی‌ مانده تامین می ‌کنید. در مقایسه با دیگر رژیم‌ های غذایی که معمولا محدودیت ‌های سختگیرانه ‌ای دارند، رژیم روزه‌ داری (Fasting) انعطاف بیشتری دارد و با شیوه زندگی مدرن ما سازگاری بیشتری دارد. در نهایت، رژیم فستینگ 16 8 یک راهکار ساده و موثر برای کاهش وزن و بهبود کیفیت زندگی است.

یکی از ویژگی ‌های جذاب رژیم روزه ‌داری این است که در مقابل بسیاری از رژیم ‌های غذایی که ممکن است به تنوع کم در غذاها و محدودیت ‌های شدید توجه کنند، این رژیم به شما اجازه می ‌دهد که در مورد چیزهایی که میخورید خودتان تصمیم بگیرید و در حقیقت هیچ محدودیتی در مورد نوع یا مقدار غذایی که در طول ۸ ساعت مصرف می ‌کنید وجود ندارد.  

در رژیم فستینگ متناوب، غذا فقط در زمان ‌های معینی مصرف می ‌شود و اصلی‌ ترین ویژگی این رژیم تاکید بر زمان ‌بندی مصرف غذا در طول هفته یا دوره‌ های زمانی خاص است. اگرچه در طول ۱۶ ساعت روزه‌ داری ممنوعیت خوردن وجود دارد، اما مصرف آب و نوشیدنی ‌های بدون کالری مانند قهوه یا چای تازه مجاز است. این امر باعث می‌ شود رژیم روزه ‌داری به راحتی قابل اجرا باشد.

شاید جالب باشد بدانید که رژیم فستینگ هم می تواند به تنهایی باعث لاغری شود و هم توسط متخصصان تغذیه به عنوان یک رژیم غذایی مکمل در کنار رژیم های لاغری دیگر تجویز می شود. به عنوان مثال رژیم سم زدایی یک رژیم کوتاه مدت و سریع است که جهت حذف سموم بدن طراحی شده است. این رژیم معمولا شامل یک دوره رژیم روزه داری و به دنبال آن یک رژیم غذایی سخت شامل میوه، سبزیجات، آب و آبمیوه است. گاهی این حذف سموم شامل گیاهان، دمنوش، مکمل ها به جهت پاکسازی روده می شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در دنیای امروز، تعداد زیادی از ما با چالش‌ های مختلفی در زمینه تغذیه و سلامت رو به‌ رو می ‌شویم. از یک سو، ممکن است بخواهیم وزن خود را به منظور شرکت در مراسم و یا مناسبتی به صورت سریع کاهش دهیم تا به اهداف سلامتی و زیبایی ‌مان برسیم. رژیم آب درمانی و رژیم شوک یکی از انواع این رژیم های سریع لاغری هستند که می توانید از آنان استفاده کنید. این رژیم‌ ها با اصول و روش‌ های خاص خود به بهبود وضعیت فیزیکی و روحی افراد می ‌پردازند.

رژیم لاغری با آب چه نقشی در لاغری افراد دارند؟

در این رژیم لاغری، وعده های غذایی افراد محدود به آب می شود. رژیم آب درمانی ادعا می کند که علاوه بر لاغری سریع، می تواند به عنوان یک رژیم تصفیه کننده و پاک کننده نیز عمل کند و به بهبود و کنترل برخی از مشکلات بدن بپردازد. در این رژیم، تنها مواد غذایی مجاز آب است و کالری دریافتی صفر می باشد. انواع مختلفی از رژیم آب وجود دارد، اما نقطه مشترک آنها تنها مصرف آب و حذف دیگر مواد غذایی است.

آیا واقعا می توان با آب درمانی به کاهش وزن دست پیدا کرد؟

در این رژیم به دلیل نرسیدن مواد مغذی به بدن، فرد با کاهش وزن سریع روبه رو می شود؛ اما لازم به ذکر است که این وزن از دست رفته معمولا متعلق به از دست دادن آب بدن است. همچنین، رژیم آب ممکن است باعث از دست دادن عضلات شود، که به نوعی مضر است.

رژیم شوک چگونه است؟

رژیم لاغری شوک ادعا می کند که افراد با اضافه وزن زیاد می توانند از طریق این رژیم به کاهش وزن 15 کیلویی در طی 2 هفته دست یابند. در رژیم شوک، ۵ روز با یک رژیم و برنامه غذایی سخت و محدود شروع می ‌شود و سپس ۲ روز به رژیم روزه ‌داری (رژیم فستینگ) قبل از آغاز رژیم شوک باز می ‌گردید. این چرخه یک مرتبه دیگر ادامه پیدا می ‌کند و در نهایت یک روز دیگر با رژیم سخت به اتمام می ‌رسد تا مجموعا ۱۵ روز طول بکشد.

به دلیل اینکه در این رژیم مواد مغذی به شدت محدود می شوند، نمی توان این رژیم را خیلی توصیه کرد. به یاد داشته باشید که این رژیم باید تحت نظر یک پزشک و با رعایت اصول اساسی اجرا شود. چراکه کاهش کالری مصرفی روزانه باید به طور متعادل صورت گیرد و کاهش وزن ناگهانی در طولانی مدت می ‌تواند منجر به آثار جانبی زیادی شود. به این دلیل است که رژیم کالری شماری یکی از رژیم های اصولی است که می توان با آن به یک لاغری اصولی رسید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عمل اسلیو معده یکی از موثرترین روش ‌های جراحی برای کاهش وزن و بهبود سلامت است. افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند، فکر می کنند که با انجام جراحی، سریع به لاغری و کاهش وزن و هیکل مورد نظر خود دست پیدا می کنند. در حالی که انیگونه نیست و با عمل کردن، پروسه لاغری تمام نشده است؛ بلکه تازه شروع می شود. شما با رعایت یک رژیم غذایی مناسب، به مرور زمان وزن اضافی خود را از دست می دهید و در نهایت به وزن دلخواه خود می رسید.

اما داشتن یک رژیم غذایی مناسب قبل از عمل اسلیو معده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به این صورت که یکی از مهم ترین اهداف داشتن رژیم غذایی قبل از عمل، کاهش چربی های کبد است. اما چرا کبد؟ کبد جه ارتباطی به اسلیو معده دارد؟ داخل و اطراف کبد افراد چاق، دارای تجمع زیادی از سلول های چربی است و همین موضوع باعث بزرگ تر شدن کبد در این افراد می شود. به دلیل قرارگیری کبد درست در کنار معده، کبد خیلی بزرگ، انجام جراحی اسلیو معده را برای پزشک سخت ‌تر و انجام آن را برای شما خطرناک ‌تر می‌ کند.

تغذیه قبل از عمل اسلیو معده

قبل از عمل اسلیو معده، برای بهبود وضعیت کبد و آماده ‌سازی بدن برای جراحی، بیمار باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کند. این رژیم غذایی شامل مواد غذایی مانند پروتئین های بدون چربی، سبزیجات و مایعات بدون گاز می شود. جراح اسلیو شما ممکن است برای شما یک رژیم غذایی در نظر بگیرد و به شما پیروی کامل از آن را توصیه کند.

این رژیم حداقل دو هفته قبل از تاریخ جراحی شروع می ‌شود. همچنین، توصیه می‌ شود که دو روز قبل از عمل، مصرف نوشیدنی‌ های بدون گاز و خوراکی‌ های دارای کافئین محدود گردد. در این بازه زمانی کوتاه، شما باید به یک رژیم غذایی شفاف و مایع روی آورید که می تواند شامل آبگوشت، آب، قهوه یا چای بدون کافئین، ژله و بستنی های بدون قند و همینطور شیک پروتئین بدون قند باشد.

همچنین توصیه می شود که از مصرف کالری های غیر مغذی خودداری کنید. از مصرف نوشیدنی های الکل دار اجتناب کنید. پیشنهاد می شود که با پزشک خود در مورد ویتامین ها و مکمل هایتان صحبت کنید تا بدانید چه چیزی را در چه زمانی مصرف کنید. این تدابیر پیش از جراحی باعث می‌ شوند که بدن شما برای عمل اسلیو معده آماده شود و موفقیت این جراحی را افزایش دهد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اورولوژی یک شاخه از علم پزشکی است که به تشخیص، درمان و مدیریت مشکلات دستگاه تناسلی در آقایان و در بعضی موارد بانوان می پردازد. این تخصص به مطالعه و درمان بیماری ‌هایی مانند سرطان پروستات، بزرگ‌ شدن غده پروستات، سنگ کلیه، عفونت ‌های مجاری ادراری و اختلالات جنسی می ‌پردازد. در این مقاله قصد داریم درباره مشکلات کلیوی که توسط این متخصص قابل درمان است صحبت کنیم.

سنگ کلیه

سنگ کلیه اندازه های مختلفی دارد و معمولا در دستگاه ادراری شکل می گیرد.  در بیشتر موارد اندازه این سنگ ها به اندازه یک نخود معمولی است، اما در بعضی شرایط می تواند بزرگ تر و یا حتی کوچک تر نیز باشد. سنگ ‌های کوچک معمولا به طور طبیعی از دستگاه ادراری خارج می ‌شوند، اما در مواردی که سنگ ‌ها بزرگ ‌تر باشند، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.

افرادی بیشتر در معرض ابتلا به سنگ کلیه قرار دارند که به اندازه ناکافی مایعات می نوشند و یا در خانواده سابقه ابتلا به سنگ کلیه را دارند. بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون بالا و وجود کلسیم اضافی در ادرار نیز می توانند عواملی باشند که در ایجاد سنگ کلیه موثر هستند.

سرطان کلیه

کلیه ها یکی از اعضای مهم دستگاه ادرار است. به طور غیر قطع عواملی چون سیگار کشیدن، چاقی، فشار خون بالا و وجود تاریخچه خانوادگی می توانند از عوامل به وجود آورنده سرطان کلیه باشند. اگر علائم سرطان کلیه را بشناسیم، می توانیم زودتر آن را تشخیص داده و زودتر اقدام به درمان کنیم. از جمله علائمی که ممکن است نشان از این بیماری داشته باشد وجود خون در ادرار، حضور توده در منطقه کلیه، درد در پهلو، احساس خستگی زیاد، کاهش اشتها، تب، درد در استخوان‌ ها و افزایش فشار خون است.

عفونت کلیه

ایم عفونت از یکی از انواع عفونت ادراری و معمولا از مثانه شروع می شود و به سرعت به یک یا هر دو کلیه سرایت می کند. این عفونت بسیار جدی است و سریعا باید درمان شود. در صورتی که این عفونت سریع درمان نشود، می تواند به کلیه ها آسیب برساند. اگر نشانه‌ هایی مانند تب و لرز، درد در منطقه پهلو، درد شکم، تکرر ادرار، سوزش هنگام ادرارکردن و تهوع و استفراغ شدید تجربه می ‌کنید، باید بلافاصله به متخصص ارولوژی مراجعه کرده و درمان را شروع کنید.

لازم به ذکر است که بهترین متخصص ارولوژی در تهران قادر است تمامی این وظایف را با حرفه‌ ای ترین شیوه‌ ها انجام داده و به بهترین نحو مدیریت کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بی اختیاری ادرار (Urinary incontinence) یکی از مشکلات شایع و آزاردهنده است که شدت آن می تواند شامل تخلیه ناگهانی ادرار هنگام سرفه یا عطسه و یا نیاز فوری به تخلیه ادرار بدون امکان رفتن به توالت باشد. بی ‌اختیاری ادرار گاهی ممکن است به صورت موقت و گذرا ظاهر شود و با رفع علت زمینه ‌ای آن، بهبود یابد.

قطعا بی اختیاری ادرار بر کیفیت زندگی افراد تاثیر گذاشته و می تواند فعالیت های روزمره افراد را تا حدی مختل کند. برای اینکه به درمان این مشکل بپردازیم، بهتر است به بهترین متخصص ارولوژی مراجعه کرد.

سنگ کلیه؛ یکی از مهم ترین دلایل بی اختیاری ادرار

سنگ‌ کلیه به عنوان یک عامل مهم در بروز بی ‌اختیاری ادرار در نظر گرفته می شود. بی ‌اختیاری ادرار زمانی اتفاق می‌افتد که سنگ‌ ها از کلیه  خارج شده و وارد مثانه می‌ شوند. این موقعیت می‌ تواند منجر به انسداد مجاری ادراری شود و از طرف دیگر، دفع ادرار را به سک پروسه سخت تبدیل کند. اگر مثانه به طور کامل خالی نشود، ممکن است باعث احساس نیاز مداوم به دفع ادرار یا تجربه نشتی ادرار شوند.

راه های درمان بی اختیاری ادرار

روشی که اورولوژیست برای درمان بی اختیاری انتخاب می کند ارتباط مستقیمی به علت بی اختیاری ادرار دارد. در ادامه به برخی از راه‌ های درمانی برای بی ‌اختیاری ادرار در مردان و زنان اشاره می کنیم:

مصرف داروها

با تجویز پزشک، مصرف برخی داروها می‌ تواند به بهبود علائم بی‌ اختیاری ادرار کمک کند. برخی از داروها شامل تزریق کلاژن می ‌شوند که باعث سفت شدن مجرای ادرار می ‌شود و از نشت ادرار جلوگیری می ‌کند.

جراحی برای درمان بی اختیاری ادرار

یکی از گزینه های درمانی برای درمان این مسئله، جراحی است. برخی از انواع عمل ‌های جراحی شامل تزریق بوتاکس داخل مثانه، تحریک عصب خاص (Sacral Nerve Stimulation) و بزرگ کردن مثانه با روده (Cystoplasty) هستند. هر کدام از این روش ها با توجه به علت مشکل و شدت آن توسط اورورلوژیست انتخاب می شود.

برخی اصلاحات رفتاری برای درمان بی اختیاری ادرار

  • کاهش مصرف کافئین
  • کاهش مصرف الکل
  • پرهیز از انجام فعالیت ‌های فیزیکی سنگین
  • کاهش وزن در صورت چاقی
  • دوری از مصرف مواد غذایی تند و تحریک کننده ادرار
  • انجام ورزش های کگل برای درمان بی اختیاری ادرار

لازم به ذکر است که تمرینات کگل به شما کمک می ‌کنند تا عضلات کف لگن را تقویت کنید. این تمرینات شامل انقباض و رها کردن عضلات کف لگن است و می ‌توانند به بهبود کنترل ادرار و کاهش نشت ادرار کمک کنند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به احتمال زیاد همه با تا به حال اسم سنگ کلیه را زیاد شنیده ایم. اما شاید این موضوع برای خیلی از افراد بی اهمیت و غیر خطرناک به نظر برسد. قصد داریم تا در این مقاله به این موضوع که سنگ کلیه چیست و جرا تشکیل می شود بپردازیم.

سنگ کلیه چیست؟

سنگ کلیه (نفرولیتیازیس) یکی از بیماری‌ های شایع دستگاه ادراری است که سالانه افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می ‌دهد. این سنگ ها در واقع رسوباتی از جنس مواد معدنی و نمکی هستند که در کلیه‌ ها تشکیل می ‌شوند. جنس سنگ ‌های کلیه معمولا اگزالات کلسیم است. سنگ دارای ساختاری تیز و کریستالی است و گاهی به اندازه‌ یک توپ گلف رشد می‌ کند. این بیماری علت شایع خون در ادرار (هماچوری) و درد شدید در شکم، پهلو یا کشاله‌ ران است.

علت اصلی ابتلا به سنگ کلیه چیست؟

سنگ کلیه بیشتر زمانی اتفاق می افتد که فرد کمتر از یک لیتر ادرار در روز تولید کند. سنگ‌ کلیه در افرادی که مشکلات کلیوی دارند، به خصوص در نوزادان نارس بسیار شایع است. با این حال، افراد در گروه سنی ۲۰ تا ۵۰ سال بیشتر دارای مشکلات مرتبط با سنگ کلیه هستند. مهم ترین عواملی که می تواند در تولید سنگ کلیه نقش داشته باشند، شامل موارد زیر می شوند:

کمبود مصرف آب: عدم مصرف کافی آب می ‌تواند موجب ترکیب املاح در ادرار شود و به تشکیل سنگ ‌های کلیه منجر شود.

چاقی: افزایش وزن و چاقی نیز ممکن است بر تراکم املاح در ادرار تاثیر بگذارد.

داشتن رژیم غذایی نامناسب: مصرف زیاد نمک، گلوکز و یا پروتئین در رژیم غذایی فرد می تواند افزایش مواد افزودنی در ادرار را نتیجه بدهد.

پرکاری پاراتیروئید: پاراتیروئید مسئول کنترل سطح کلسیم و فسفات در بدن است. هر گونه اختلال در عملکرد آن می‌ تواند موجب افزایش سطح کلسیم در ادرار شود.

بیماری ‌های التهابی روده: بیماری ‌هایی مانند کرون و کولیت التهابی می‌ توانند جذب کلسیم را افزایش دهند و سبب تشکیل سنگ‌ کلیه شوند.

جراحی بای ‌پس معده: برخی جراحی‌ ها مانند عمل بای پس معده ممکن است منجر به تغییر در جذب مواد معدنی از طریق دستگاه گوارش شوند.

مصرف داروهای ضد تشنج: برخی داروهای ضد تشنج نیز ممکن است عوارض جانبی در شکل افزایش تراکم املاح در ادرار داشته باشند.

ساید برایتان جالب باشد که بدانید جنسیت هم ممکن امکان ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد. طبق تحقیقات انجام شده توسط موسسه ملی دیابت و بیماری ‌های گوارشی و کلیوی آمریکا، مردان بیشتر از زنان دچار این مشکل می ‌شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اورولوژی شاخه ای پزشکی است که بر روی جراحی و بیماری های پزشکی مجرای ادرار بانوان و آقایان و اعضای تولید مثل مردان تمرکز دارد. بهترین متخصص ارولوژی در تهران در زمینه سیستم ادراری و تناسلی فعالیت می ‌کند و نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و تشخیص بیماری ‌ها دارد. بیماری ‌هایی که توسط این پزشکان درمان می ‌شوند شامل مواردی چون التهابات مجاری ادراری، سنگ‌ کلیه، بیماری ‌های تناسلی، سرطان ‌های ارولوژیک و اختلالات جنسی می‌ شوند.

چه بیماری هایی به طور اختصاصی توسط ارولوژیست درمان می شود؟

اورولوژیست بیماری های زیر را با حرفه ای ترین شیوه ها درمان می کند:

بزرگ ‌شدن غده پروستات

یکی از مشکلات شایع در مردان که با بالا رفتن سن امکان ابتلا به آن نیز بیشتر می شود، بزرگ شدن غده پروستات یا هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات است. این بیماری ممکن است باعث ایجاد مشکلات دیگری در مثانه، مجاری ادرار و حتی کلیه ها شود. یکی از علائم مهم ابتلا به این بیماری، مسدود شدن جریان ادرار از مثانه است. این مسدودیت می ‌تواند به طور چشمگیری در دفع ادرار، افزایش تعداد ادرارکردن در شب، جریان ضعیف ادرار و حتی ناتوانی در تخلیه کامل مثانه تاثیر گذار باشد.

برای درمان این مشکل در مراحل ابتدایی داروهایی تجویز می شوند و پیشنهاد می شود که در سبک زندگی تغییراتی اعمال شود تا علائم آن بهبود پیدا کنند. اما در صورت پیشرفته بودن بیماری پروستات، گزینه درمان موثر جراحی پروستات خواهد بود. جراحی پروستات که به عنوان روش تراشیدن پروستات نیز شناخته می ‌شود، یک روش درمانی موثر برای حذف بخش‌ های بزرگ‌شده و فشار‌آور بر مجاری ادرار است. این روش اغلب با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می ‌شود و می ‌تواند به بهبود علائم و کیفیت زندگی مردان کمک کند.

زود انزالی

یکی از رایج ترین مشکلات جنسی در مردان، زود انزالی یا انزال زودرس است. در این بیماری فرد زودتر از زمانی که شخص و شریک جنسی بخواهد به ارگاسم می رسد و مایع منی خارج می شود. اغلب افرادی که دچار زود انزالی هستند، قبل یا در زمان دخول به ارگاسم می ‌رسند.

اختلالات فیزیکی، روانی و همینطور شیمیایی می توانند در ایجاد کردن این مشکل تاثیرگذار باشند. گاهی ممکن است مشکل اصلی از اختلال نعوظ یا اختلال هورمونی باشد. در برخی موارد نیز اضطراب، مشکلات در رابطه و افسردگی باعث بروز این اختلال می ‌شوند. متخصص اورولوژی کسی است که به درمان این اختلال و مسکل در مردان می پردازد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مردان با توجه به جنسیت و آناتومی بدن خود، ممکن است با مشکلات و چالش های مختلفی روبه رو شوند. یکی از مهم ترین و رایج ترین چالش هایی که می تواند بسیاری از مردان را درگیر خود کند، بی اختیاری ادرار است. مشکل بی اختیاری ادرار در مردان بر اثر عوامل مختلفی شامل عوامل فیزیکی و همینطور مسائل روانی، می تواند ایجاد شود. بنابراین، درمان این مسئله نه تنها بهبودی برای سلامتی فیزیکی، بلکه تأثیر بزرگی بر روان و اعتماد به نفس افراد دارد.

بی اختیاری ادرار چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، بی اختیاری ادرار (Urinary incontinence) یکی از مشکلات شایع و آزاردهنده است که شدت آن می تواند شامل تخلیه ناگهانی ادرار هنگام سرفه یا عطسه و یا نیاز فوری به تخلیه ادرار بدون امکان رفتن به توالت باشد. بی ‌اختیاری ادرار گاهی ممکن است به صورت موقت و گذرا ظاهر شود و با رفع علت زمینه ‌ای آن، بهبود یابد.

علت بی اختیاری ادرار در مردان چیست؟

بی‌ اختیاری ادرار، زمانی رخ می‌ دهد که کنترل مثانه از دست رفته باشد. علائم این بیماری ممکن است از نشت ناگهانی ادرار در بعضی موارد تا نشت جزئی در دیگر موارد متغیر باشد. بسته به علت اصلی، بی ‌اختیاری ادرار می ‌تواند مشکل موقتی و گذرا یا مزمن باشد.

تحقیقات نشان داده است که میلیون ها بزرگسال در ایالات متحده آمریکا دچار بی اختیاری ادرار هستند. با افزایش سن، عضلاتی که وظیفه پشتیبانی مثانه را دارند، ضعیف می شوند و این اتفاق می تواند منجر به بی اختیاری ادرار در مردان شود. علاوه بر مورد افزایش سن، عوامل بهداشتی مختلف نیز می تواند علت بروز این بیماری باشد.

علائم بی ‌اختیاری ادرار از خفیف تا شدید متغیر است و ممکن است نشانه ‌ای از بیماری‌ های مختلف از جمله سرطان، سنگ کلیه، عفونت یا بزرگ ‌شدن پروستات باشد.

سایر دلایل احتکالی بی اختیاری ادرار شامل موارد زیر می شود:

  • یبوست
  • عفونت ادراری
  • سنگ مثانه و یا سنگ کلیه
  • التهاب پروستات در مردان
  • یک بیماری مزمن که باعث التهاب در مثانه می شود.
  • عوارض جانبی برخی داروهای خاص مانند فشار خون، آرامبخش و برخی داروهای قلبی.

بی اختیاری ادرار در چه افرادی بیشتر رخ می دهد؟

درست است که بی اختیاری ادرار با افزایش سن بیشتر دیده می شود، اما نمی توان آن را جزو روند طبیعی سالمندی به حساب آورد. به طور کلی افراد زیر بیشتر در معرض ابتلا به بی اختیاری ادرار قرار می گیرند:

  • سرطان پروستات
  • مصرف بیش از حد شیرین کننده های مصنوعی
  • مصرف بیش از حد فلفل تند و شکلات
  • استعمال سیگار و الکل
  • افراد چاق
  • افراد مبتلا به یبوست شدید و طولانی مدت


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندان‌ های سالم و زیبا وسیله ‌ای اساسی برای ابراز شادی و جذابیت شما هستند. اما ممکن است همه در طی زندگی خود با مشکلاتی نظیر از دست رفتن دندان ‌ها به علل مختلفی مانند تصادفات یا بیماری‌ ها مواجه شوند. یکی از رایج ترین روش ها برای بازگرداندن لبخند فرد و پر کردن جای خالی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است.

این درمان جزو درمان های گران حوزه دندانپزشکی به حساب می آید؛ اما نمی توان یک هزینه مشخص و ثابتی برای این درمان بیان کرد. زیرا قیمت نهایی درمان به عوامل زیادی بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم تا این عوامل تاثیرگذار را برایتان نام ببریم.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟ به چه عواملی بستگی دارد؟

عواملی که در هزینه نهایی ایمپلنت دندان تعیین کننده هستند عبارتند از:

  • تعداد دندان های نیازمند به ایمپلنت دندان
  • برند و نوع ایمپلنت دندان و روکش مورد استفاده
  • نوع جراحی ایمپلنت (یک مرحله ای یا 2 مرحله ای بودن)
  • درمان های جانبی مانند پوسیدگی دندان و عفونت لثه
  • نیاز یا عدم نیاز به پیوند استخوان و نوع مواد پیوندی
  • تعداد مراجعات به دندانپزشک متخصص ایمپلنت
  • هزینه‌ های مرتبط با عکسبرداری و آزمایش‌ های دیگر
  • تخصص دندانپزشک انجام‌ دهنده
  • هزینه داروها و تسهیلات در کلینیک
  • استفاده از تکنولوژی ‌ها و تجهیزات مدرن

در خصوص نوع ایمپلنت و تکنولوژی های انجام شده در ایمپلنت دندان باید روش جدیدی از ایمپلنت دندان به نام ایمپلنت دیجیتال را ذکر کرد که در ادامه توضیح کوتاهی درباره آن می دهیم.

ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال یک روش پیشرفته در کاشت ایمپلنت دندان است که در طول مراحل مختلف از تجهیزات و تکنولوژی ‌های نوین بهره ‌برداری می ‌کند تا نتایجی سریعتر، دقیق ‌تر و راحت ‌تر ارائه دهد. دندانپزشک در این روش برای بررسی وضغیت استخوان ها و موقعیت عصب های دندان از یک برنامه شبیه سازی سه بعدی استفاده می کند.

ایمپلنت دیجیتال به نسبت روش سنتی درد کمتری دارد و اما برای درمان ایمپلنت با این روش باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. لازم به ذکر است که این درمان دوره نقاهت کوتاه مدتی دارد و نیاز به بخیه زیادی در این روش وجود ندارد. این روش برای افرادی که سیگار می ‌کشند، یا کسانی که دارای دیابت هستند و یا ارتفاع استخوان کمی دارند، بسیار مناسب است. همچنین افرادی که از جراحی می ‌ترسند یا نیاز به روکش فوری دارند، می ‌توانند از ایمپلنت دیجیتال استفاده کنند و با خیال راحت تری به لبخند زیبای خود دست پیدا کنند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندان های افراد در سنین مختلف و به دلایل مختلفی مانند ژنتیک و ضربه ممکن است بیفتد. جای خالی دندان در دهان، زیبایی لبخند را از بین برده و اعتماد به نفس فرد را کاهش می دهد. یکی از روش های مهم برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است. این قطعه از دو بخش تشکیل شده است. یک بخش آن در لثه قرار می گیرد که نقش ریشه دندان را ایفا می کند و بخش دیگر آن بالای خط لثه قرار می گیرد و نقش تاج دندان را بر عهده دارد.

ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد؟

در این قسمت تصمیم داریم تا مهم ترین مزیت های ایمپلنت دندان را به شما معرفی کنیم:

افزایش زیبایی

ایمپلنت دندان برای کسانی که در دهان خود جای خالی دندانی را دارند بهترین روش درمانی است. اصلاح طرح لبخند با این روش بسیار رایج است و با ظاهری طبیعی که دارد هیچکس متوجه مصنوعی بودن دندان فرد نمی شود.

سرعت بالا در کاشت

از مزیت‌ های بزرگ ایمپلنت دندان، سرعت بالای اجرای این فرآیند است. اگر شرایط سلامتی شما و استخوان‌ های فک اجازه دهند، ایمپلنت دندان یکی از سریع ‌ترین روش ‌ها برای جایگزینی دندان ‌های از دست رفته است.

طول عمر بالا

شاید بتوان مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان را طول عمر بسیار بالای آن دانست. اگر بیمار بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کرده باشد، ایمپلنت دندان می تواند درمانی مادام العمر برای جای خالی دندان از دست رفته بیمار باشد.

حفظ سلامت دهان و دندان

ایمپلنت‌ ها جایگزینی برای دندان‌ های از دست رفته به صورت ثابت و محکم می ‌باشند، که این موجب حفظ سلامت دهان و دندان می ‌شود.

عوارض ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در کنار تمام مزایایی که دارد عوارضی نیز دارد که مهم ترین آن عفونت ایمپلنت دندان بعد از کاشت است. عفونت بر اثر تجمع پلاک های عفونی به وجود می آید که در صورت عدم درمان می تواند باعث ایجاد التهاب، از دست رفتن استخوان و شکست کاشت دندان شود.

برای جلوگیری از عوارض ایمپلنت دندان، اهمیت دارد که به پزشک متخصص ایمپلنت دندان مراجعه کرده و نکات بهداشتی دهان و دندان را رعایت کنید. از جمله عوارض و خطرات ایمپلنت دندان می‌ توان به عفونت در محل کاشت، آسیب به سایر دندان ‌ها، آسیب عصبی و مشکلات سینوسی اشاره کرد. مراجعه به پزشک متخصص ایمپلنت دندان در عین داشتن هزینه ایمپلنت دندان بالا، برای مشاوره دقیق و به عنوان قدم اول در پیشگیری از عوارض ایمپلنت دندان بسیار حیاتی است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همه افراد ممکن است به دلایل مختلفی مانند ضربه خوردن، کشیدن دندان، افتادن دندان به دلیل ارث و ... دندان های خود را از دست بدهند. دندان از دست رفته و یا خراب شده باعث شده است که خیلی از افراد از برقراری ارتباط با دیگران دوری کنند. اما در سال های اخیر با پیشرفت علم در صنعت دندانپزشکی، درمانی به نام ایمپلنت دندان برای این مشکل و بازگرداندن لبخند به وضعیت ایده آل خود به وجود آمده است.

ایمپلنت دندان چیست؟

یکی از روش های جایگزین کردن دندان های از دست رفته ایمپلنت دندان است که از 3 قسمت پایه فلزی، اباتمنت و تاج مصنوعی دندان تشکیل شده است. نصب این پروتز دندانی به این صورت است که دندانپزشک در ابتدا یک پایه فلزی را در استخوان فک قرار می دهد. سپس ابتمنت را به عنوان واسطی بین تاج و پایه جایگذاری می کند و در نهایت بر روی آن تاج دندان را قرار می دهد. ایمپلنت دندان طبیعی ترین روش جایگزین کردن دندان است و بعد از درمان کسی متوجه این نمی شود که یک دندان مصنوعی در میان دندان های بیمار قرار گرفته است.

جنس پایه ایمپلنت دندان چیست؟

مواد استفاده شده در ایمپلنت معمولا از تیتانیوم یا زیرکونیا است که با بدن سازگاری عالی دارند و موجب حساسیت در دهان نمی‌ شوند. ایمپلنت دندان به عنوان یک پایه فلزی در زیر بافت لثه جا می ‌گیرد و به عنوان ریشه دندان عمل می‌ کند، بنابراین تاج دندان به شکل محکمی روی آن نصب می ‌شود.

ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال یک روش پیشرفته در کاشت ایمپلنت دندان است که در طول مراحل مختلف از تجهیزات و تکنولوژی ‌های نوین بهره ‌برداری می ‌کند تا نتایجی سریعتر، دقیق ‌تر و راحت ‌تر ارائه دهد. دندانپزشک در این روش برای بررسی وضغیت استخوان ها و موقعیت عصب های دندان از یک برنامه شبیه سازی سه بعدی استفاده می کند.

ایمپلنت دیجیتال به نسبت روش سنتی درد کمتری دارد و اما برای درمان ایمپلنت با این روش باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. لازم به ذکر است که این درمان دوره نقاهت کوتاه مدتی دارد و نیاز به بخیه زیادی در این روش وجود ندارد. این روش برای افرادی که سیگار می ‌کشند، یا کسانی که دارای دیابت هستند و یا ارتفاع استخوان کمی دارند، بسیار مناسب است. همچنین افرادی که از جراحی می ‌ترسند یا نیاز به روکش فوری دارند، می ‌توانند از ایمپلنت دیجیتال استفاده کنند و با خیال راحت تری به لبخند زیبای خود دست پیدا کنند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از رایج ترین مشکلاتی که همه افراد جامعه با آن مواجه می شوند، بوی بد دهان است. این امر می ‌تواند به یک احساس ناخوشایند و حتی خجالت‌ آور تبدیل شود. از آنجایی که این مسئه به یک مسئله مهم برای افراد تبدیل شده است، باید عواملی که به بوی بد دهان منجر می ‌شوند را بشناسیم تا بتوان اقدام به درمان کرد. در این مقاله همچنین، بررسی می‌ کنیم که چگونه درمان‌ های ارتودنسی ممکن است تاثیری بر بوی دهان داشته باشند و اینکه آیا این تاثیرات مثبت یا منفی هستند.

علت بوی بد دهان چیست؟

بوی بد دهان میتواند علل مختلفی داشته باشد که باید به طور جدی پیگیری شوند. در ادامه مهمترین عوامل ایجاد بوی بد دهان، را بررسی می کنیم:

بهداشت ضعیف دهان و دندان ها

بهداشت ضعیف دهان و دندان به ویژه برای کسانی که تحت درمان ارتودنسی قرار دارند، می ‌تواند مهم ترین علت بوی بد دهان باشد. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به تمیز کردن مواد غذایی به دام افتاده در دندان‌ ها کمک می ‌کند و از تشکیل پلاک دندان جلوگیری می‌ کند.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن علاوه بر اینکه به بوی بد دهان منجر می ‌شود، باعث خشک شدن دهان نیز می ‌شود. خشکی دهان می‌ تواند بوی نامطبوعی ایجاد کرده و به تشدید مشکل بوی بد دهان منجر شود.

بیماری پریودنتال

بیماری پریودنتال هنگامی ایجاد می ‌شود که پلاک‌ های دندان پس از تشکیل شدن نادیده گرفته شوند. این پلاک ‌ها تبدیل به تارتار می‌ شوند و باعث تحریک لثه ‌ها می ‌شوند. تارتار می‌ تواند فضاها و فاصله‌ های کوچکی بین دندان‌ ها و لثه‌ ها ایجاد کند که باعث جمع شدن مواد غذایی و باکتری ‌ها و ایجاد بوی بد دهان می ‌شود.

مشکلات مربوط به سینوس ‌ها، گلو یا دهان

مشکلاتی مانند عفونت‌ های سینوس، ترشحات بخش خلفی بینی، برونشیت مزمن، عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی یا تحتانی می ‌توانند دلیل بوی بد دهان باشند. علاوه بر این، سنگ‌ های لوزه نیز می ‌توانند منبع بوی بد دهان باشند، زیرا باکتری ‌ها روی آنها تجمع می کنند و بوی نامطبوعی ایجاد می ‌کنند.

چگونه می توان بوی بد دهان را کنترل کرد؟

  • مسواک زدن و نخ دندان کشیدن
  • استفاده از دهانشویه بدون الکل
  • شستشوی زبان
  • عدم مصرف غذاهایی که بوی قوی دارند
  • استفاده از دمنوش های معطر
  • پیشگیری از خشکی دهان
  • غرغره کردن آب نمک
  • مراقبت از دندان ‌های مصنوعی و نگهدارنده‌ ها
  • مراجعه به دندانپزشک
  • تعویض 2 ماه یکبار مسواک


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یک درمان به نسبت طولانی مدت در حوزه دندانپزشکی است که به درمان ناهنجاری های دندان ها و فکین می پردازد. ارتودنسی یک راه حل به نسبت گران برای زیبا شدن دندان ها است و به همین دلیل خیلی از افرادی که کاندیدای این درمان هستند نیز با آگاه شدن از هزینه آن، قید درمان را می زنند. عوامل مختلفی بر هزینه ارتودنسی دندان تاثیرگذار هستند و همینطور با راهکارهایی می توان هزینه ارتودنسی را مدیریت و کاهش داد.

در این مقاله قصد داریم تا به طور خلاصه، مهم ترین روش های کاهش هزینه ارتودنسی را به شما معرفی کنیم.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ارتودنسی

  • سن و سال بیمار
  • نوع و شدت ناهنجاری دندان
  • دستگاه ارتودنسی انتخاب شده برای درمان
  • نوع پوشش بیمه بیمار
  • متخصص ارتودنسی انتخاب شده
  • مکان جغرافیایی مطب دندانپزشکی

با چه روش‌ هایی می توان هزینه ارتودنسی را کاهش داد؟

درست است که ارتودنسی دندان یک روش گران و پر هزینه برای اصلاح طرح لبخند به حساب می آید. اما اگر به مزیت ها و آینده ای با درمان آن به دست می آوریم فکر کنیم، متوجه می شویم که هزینه این درمان می ارزد. در ادامه مقاله، راه حل هایی برای کاهش این هزینه بیان می کنیم.

مقایسه قیمت

با جستجو در اینترنت و مقایسه قیمت‌ ها، متخصص ارتودنسی را پیدا کنید که هزینه مناسبی را ارائه می ‌دهد.

مشورت با افراد متخصص

می توان با مطب متخصصان ارتودنسی که در شهر شما فعالیت دارند تماس بگیرید و هزینه ارتودنسی دندان را به ظور تقریبی از آنها جویا شد. مشورت با افراد متخصص می‌ تواند به شما راهنمایی کاملی در انتخاب بهترین گزینه ارائه دهد.

ارجاع ار دندانپزشک عمومی

از دندانپزشک عمومی خود بخواهید که شما را به بهترین متخصص ارتودنسی ارجاع دهد که هزینه‌ های مناسبی را ارائه می ‌دهد. این ارجاع می‌ تواند به شما در پیدا کردن متخصص مناسب کمک کند.

پرداخت به صورت اقساطی

بعضی از متخصصان ارتودنسی امکان پرداخت درمان ارتودنسی به صورت اقساطی را برای بیماران فراهم کرده اند. این روش می ‌تواند تخفیفات ویژه‌ ای برای شما ایجاد کند.

مراجعه به مراکز دولتی و دانشکده های دندانپزشکی

ممکن است به هر دلیلی امکان مراجعه به متخصص ارتودنسی شخصی را در مطب نداشته باشید. در این شرایط می توانید به مراکز دولتی و یا دانشکده های دنددانپزشکی مراجعه کنید که هم هزینه کمتری دریافت می کنند و هم هزینه‌ های متناسب با بودجه‌ های مختلفی ارائه می ‌دهند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آبان 1402 | نظرات ()