نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب اینجاییم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه اوربایت دندان و روش های درمانی آن را در اختیار شما عزیزان قرا دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید و اطلاعات بسیار خوبی را کسب کنید.

اوربایت

اختلال اوربایت دندان به مشکل فک ها در برخی افراد اشاره دارد. در این افراد فک بالایی معمولا بیشتر از حد معمول جلوتر از فک پایینی است. دندان های فک بالا در این عارضه باعث میشوند که ظاهر شخص کمی غیرمعمولی شود. این عارضه از جمله مال اکلوژن های جدی است که در صورت شدید بودن میتواند مشکلات زیادی برای شخص مبتلا ایجاد کند.

خوشبختانه فناوری و نوآوریهای پزشکی، امروزه برای مبتلایان به اوربیت این امکان را فراهم کرده که در مدت زمانی معقول درمان شوند و ظاهری زیباتر از آنچه دارند به دست بیاورند. کار درمان اوربایت دندان را متخصص ارتودنسی با کمک جراح دهان انجام با بهره مندی از تکنولوژی های جدید انجام میدهند.

اگر اختلال اوربایت شدید نباشد متخصص ارتودنسی میتواند بدون کمک جراح دندان و دهان به راحتی مشکل ایجاد شده را درمان کرده و به اصلاح اوربایت نزدیک شود. این متخصص با کمک ارتودنسی ثابت و بریس های مختلف میتواند عارضه را برطرف کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی شیش ماهه بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اگر اوربایت شدید دارید که با ازدحام دندان روی فک بالا همراه است، ممکن است متخصص ارتودنتیست یا دندانپزشک درمان اوربایت بدون ارتودنسی شما نیاز به کشیدن دندان ها داشته باشد. کشیدن یکی دو دندان میتواند فضا را برای درمان بهتر و حتی جراحی اوربایت مهیا تر کند.

در واقع، اولین کاری که متخصص ارتودنسی انجام می دهد ، استفاده از بریس برای به حداقل رساندن مشکلات ناصاف بودن دندان های شما است. نکته اینجاست که متخصص ارتودنسی دندان ها را به موقعیت مناسب منتقل می کند تا کل دهان شما را برای جراحی فک آماده کند. ممکن است

درمورد غذا های ارتودنسی بیشتر بدانید.

در حین جراحی ، جراح دهان با برداشتن، تغییر شکل مجدد یا پیوند استخوان به داخل فک ، استخوان های فک فوقانی و تحتانی را به درستی تراز می کند. سپس فک شما توسط پلاک های فلزی، سیم، پیچ و یا پروتزهای مخصوص در محل جدید و ایده آلش فیکس میشود.

عدم درمان اوربایت دندان میتواند مسواک زدن و خلاصه رسیدگی به بهداشت دهان و دندان شما را با مشکل روبرو کند. به دلیل اینکه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن با وجود چنین عارضه ای سخت است، پلاک دندان به راحتی در لابلای دندان ها ایجاد شده و منجر به عفونت و بیماری لثه و در نهایت آسیب به دندان ها میشود. این موضوع به نوبه خود می تواند منجر به بروز مشکلات جدی بهداشت دهان شود. در کنار آن ، ممکن است درد فک، درد دندان و سردرد را نیز تجربه کنید که مستقیما روی اشتها و خورد و خوراک شما هم تاثیر میگذارد.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اوربایت در اختیار شما دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بودهن باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.karajortho.ir/



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی روش های بسیار متنوعی دارد که یکی از اصلی ترین آنها ارتودنسی بدون سیم است. امروز در این مطلب قصد داریم تا همه چیز را درمورد ارتودنسی بدون سیم برای شما عزیزان بازگو کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی بدون سیم

داشتن دندان هایی ردیف و زیبا، می تواند طرح لبخندی زیبا برای شما به ارمغان بیاورد و داشتن یک لبخند زیبا، موجب افزایش اعتماد به نفس و ارتقا و بهبود کیفیت روابط اجتماعی شما می شود.

هیچ یک از ما، دوست نداریم دندان هایی داشته باشیم که یک یا تعدادی از آن ها از ردیف و جایگاه صحیح خود خارج شده اند و به هنگام خندیدن و یا صحبت کردن، باعث ایجاد یک منظره ی زشت بر روی چهره ی ما می شوند.

این روزها اصلاح و ترمیم دندان هایی که زیبایی ما را به خطر می اندازند، یک رویای دور از دسترس نیست. با پیشرفت علم دندان پزشکی و ایجاد و ابداع روش های جدید، برای حل تمامی مشکلات مربوط به ترمیم و زیبایی دندان ها، یک راه حل وجود دارد. ارتودنسی دندان، یکی از روش های درمانی و زیبایی دندان بوده که می تواند شما را به ظاهر دلخواهتان برساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی پلاستیکی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

پاسخ ما به این سوال کاملا به شرایط دندان های شما و شدت مشکلات و ناهنجاری های آن ها بستگی دارد. در صورتی که دندان های شما خیلی بهم ریخته و نامرتب نباشند و مشکلات دندانی شما بسیار خفیف باشد، شما مجاز به استفاده از ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین یا همان ارتودنسی بدون سیم می باشید.

این نوع ارتودنسی که ارتودنسی اینویزیلاین یا شفاف یا نامرئی نیز نامیده می شود، توسط پلاک هایی نامرئی و شفاف از جنس نوعی پلاستیک بی رنگ انجام می شود. ارتودنسی اینویزیلاین یک نوع ارتودنسی نامرئی بوده و بیمار می تواند هنگام غذا خوردن یا شرکت در مهمانی ها و موقعیت های خاص، آن ها را از دهان خود خارج کند.

همچنین در زمینه ارتودنسی فوری بیشتر بدانید.

برای انجام ارتودنسی نامرئی، پس از تعیین سیر درمان توسط دندان پزشک، او ابتدا از دندان های شما قالب تهیه می کند و این قالب ها را به لابراتوار می فرستد. در لابراتوار، تعدادی پلاک نامرئی برای شما ساخته می شود. مدت زمان استفاده از هر کدام از این پلاک ها دو الی سه هفته می باشد. دستورالعمل های مربوط به نگهداری و تعویض پلاک ها به طور کامل و دقیق، توسط دندان پزشکتان، به شما آموزش داده می شود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی بدون سیم در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه عمل های لاغری جدید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

عمل های لاغری

امروزه چاقی به‌عنوان یک بیماری شناخته‌شده که طبیعتاً نیازمند یک درمان مناسب است. معمول‌ترین راه درمان چاقی، افزایش تحرک بدنی و رژیم غذایی مناسب می‌باشد؛ که البته این تنها راه‌حل خلاص شدن از دست چربی‌های اضافه نیست.

با پیشرفت علم در زمینه پزشکی، روش‌های جدیدی برای لاغر شدن و رسیدن به وزن دلخواه وجود دارد، یکی از این روش‌ها که در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال قرارگرفته است، عمل لاغری است. شاید با شنیدن نام این روش، تصور کنید که ریسک این کار بالا است؛ اما باید به شما بگویم که در چند سال اخیر، این روش به‌قدری گسترش‌یافته و پیشرفت کرده است که می‌توانید بدون نگرانی و با خیال راحت چربی‌های اضافی خود را به آن بسپارید.

درمورد ریزش مو و ارتباط آن با چاقی بیشتر بدانید.

یک عمل های لاغری جدیداین متد، یک شیوه قابل‌اعتماد برای کاهش وزن به میزان قابل‌توجه است. در این روش با کمک متدهای جراحی حدود 70 تا 80 درصد از حجم معده را از بدن خارج می‌کنند، درنتیجه حجم معده به مقدار زیادی کم شده و فرد بعد از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می‌کند؛ به‌این‌ترتیب در عرض چند ماه شاهد کاهش وزن زیادی خواهد بود.

پیش‌تر گفتیم که روش‌های جراحی لاغری بر دوپایه استوار هستند که شامل کاهش حجم معده و کاهش جذب مواد غذایی است؛ روش بای پس معده، هر دو نتیجه را باهم خواهد داشت؛ یعنی با انجام این متد هم‌حجم معده بیمار به مقدار قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند، درنتیجه او بعد از خوردن غذا، به‌زودی احساس سیری کرده و پرخوری نمی‌کند و هم میزان جذب مواد غذایی توسط روده کاهش می‌یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عمل لاغری شکم با لیزر اینجا کلیک کنید.

در این شیوه، با قرار دادن یک حلقه سیلیکونی قابل تنظیم، در بخش ابتدایی معده، حجم معده برای دریافت مواد غذایی کاهش پیدا می‌کند، عمر این روش دو سال است یعنی به فرد دو سال مهلت داده می‌شود تا عادات تغذیه‌ای خود را کنترل کند.

در این روش یک کیسه از جنس سیلیکون، به نام بالون که از محلول نمکی سالین پرشده است، با روش‌های جراحی در داخل معده افراد قرار می‌گیرد. به‌این‌ترتیب بخش زیادی از معده اشغال‌شده و فرد زودتر احساس سیری خواهند کرد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه عمل های لاغری جدید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. برای اینکه در این زمینه ها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به سایت دکتر عبدو مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی همزمان با عمل بینی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی و عمل بینی

ارتودنسی یک روند درمانی دندان پزشکی به منظور اصلاح اختلالات دندانی است. وقتی دندان ها در جای مناسب و به طور صحیح قرار نگرفته باشند فرد در جویدن و گاز گرفتن غذا با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین، باید این اختلالات را هرچه سریعتر از طریق ارتودنسی درمان کند.

همه چیز را درمورد ارتودنسی بی رنگ بدانید.

درمان ارتودنسی از هر نوعی که باشد تأثیر قابل توجهی بر موقعیت لب ها، تعادل بین بینی و لب ها، طرح لبخند فرد و زاویه بین لب و بینی خواهد داشت. یکی از مهمترین گزینه هایی که جراحان زیبایی در عمل زیبایی بینی در نظر می گیرند رابطه بین لب و فرم نهایی بینی است. در نتیجه هر نوع تغییری که در فرم لب ها و زاویه آن با بینی ایجاد شود باعث برهم خوردن فرم نهایی مد نظر بیمار و جراح خواهد شد.

ارتودنسی منجر به جابجایی دندان ها و در برخی موارد فک ها خواهد شد. جابجایی فک و دندان ها تأثیر بسزایی بر نیمرخ و همچنین فرم لب ها دارد. علاوه بر موارد مذکور در حین ارتودنسی، ناخواسته فشارهایی توسط پزشک بر لب و بینی بیمار وارد خواهد آمد. بنابراین بسیاری از جراحان بر این باورند که عمل جراحی زیبایی بینی باید بعد از اتمام ارتودنسی انجام شود.

همچنین درمورد ارتودنسی پیشرفته بیشتر بدانید.

علاوه بر این، انجام ارتودنسی قبل از جراحی زیبایی بینی به نوعی صرفه جویی در هزینه ها است. زیرا، در صورت انجام همزمان عمل بینی و ارتودنسی در نهایت نیاز به عمل رویژن یا ترمیم بینی خواهید داشت. این عمل هزینه ای تقریباً برابر با جراحی زیبایی بینی دارد.

فک و بینی ارتباط بسیار زیادی با یکدیگر دارند به صورتیکه اگر فک رشد کافی نداشته باشد، ظاهر بینی و صورت دچار تغییر شده و اگر بینی مشکلاتی داشته باشد، بر روی فک نیز تأثیر خواهد گذاشت. یکی از رایج ترین مشکلات که به طور معمول در سنین رشد ایجاد می شود انحراف و گرفتگی بینی است. این موضوع به مرور زمان باعث تغییر شکل فک های بالا و پایین شده و زمینه ساز نامرتبی دندان ها خواهد شد.

افرادی که فک بالای آن ها جلو است نیاز به جراحی فک دارند. جلو بودن فک بالا نسبت به فک پایین اوربایت نام داشته و نیازمند جراحی ارتوگناتیک است. اگر این مشکل را دارید، ابتدا باید جراحی فک را انجام داده و سپس اقدام به جراحی زیبایی بینی کنید. بنابراین نمی توانید ارتودنسی همزمان با جراحی بینی داشته باشید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار تمام کسانی قرار دهیم که همزمان هم قصد عمل بینی خود را دارند و هم قصد ارتودنسی دهان و دندان خود را. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت خوب دندانپزشکی ارتوبلاگ مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دوران بارداری به شدت دوره پر دغدغه ای است و در این زمان اختلالات هورمونی به اوج خود می‌رسند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه دندانپزشکی در دوران بارداری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دندانپزشکی بارداری

تا دری به تخته‌ای می‌خورد، سری درد می‌گیرد و یا پایی گز و گز می‌کند، نگرانی‌ها شروع می‌شود:« نکند این، جان باردار را به خطر بیندازد، بر سر بچه چه می‌آید، آیا این بیماری به کودک هم سرایت می‌کند یا نه؟» و هزار و یک فکر و نگرانی که خیلی هم بی‌راه نیستند! به همین خاطر هم هست که پیشنهاد می‌کنند این‌جور وقت‌ها حتمن با یک پزشک راجع به خفیف‌ترین دردها در حول و حوش دهان و دندان صحبت کنید.

در دوران بارداری هورمون‌های بدن شروع به تغییر و بالا و پایین شدن می‌‌کنند. یکی از مهم‌ترین نقاطی که در کشمکش هورمون‌ها و جریان خون تحت تاثیر قرار می‌گیرد، دندان‌ها و لثه‌ها هستند: نرم‌تر، آسیب‌پذیرتر و متورم می‌شوند! همین خطر عفونت دهان و دندان را بالا می‌برد و شما و کودک پا به راه‌تان را به دردسر می‌اندازد.

همه چیز را درمورد فلوراید در دندانپزشکی کودکان بدانید.

از سویی دیگر ممکن است علت درد دندان پوسیدگی دندان و یا خرابی دندان‌های عصب باشد. بدیهی است که تحمل دردهای شدید برای چند ماه و یا چند هفته شدنی نیست. در نتیجه باید چاره‌ای برایش پیدا کرد.  پس اگر دردی در ناحیه دندان احساس می‌کنید و یا مطمئن هستید که به عفونت دچار شده‌اید، می‌بایست در اولین فرصت به دندان‌پزشک مراجعه کنید و به دندانپزشکی بارداری رضایت بدهید.

در صورتی که پس از مشورت با پزشک مطمئن شدید که دندان درد شما خبر از خطری جدی نمی‌دهد، می‌توانید درمان خانگی را در پیش بگیرید. بر سر درمان خانگی همیشه اختلاف است! عده‌ای به کل از آن فرار می‌کنند و عده‌ای دیگر راهی جز آن نمی‌شناسند. فرق هم ندارد که مشکل چیست! هر چه هست یا فقط و فقط به دست پزشک حل می‌شود و یا فقط و فقط به دست داروها و ابتکارات خانگی!

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت بر روی  لینک مشخص شده کلیک کنید.

فرض بگیرید در ماه‌های اول بارداری درد دندان کلافه‌تان کرده است، آن‌قدر که طاقت‌تان را سر رسانده و تحملش حتی برای یک دقیقه دیگر هم غیرممکن است. از طرفی درمان خانگی هم تسکینش نمی‌دهد. تا صبح نیز راه درازی مانده. باید جوری علاجش کنید. می‌روید به اولین کلینیک دندانپزشکی بارداری. پرستار و پزشک هیچ‌یک در نگاه اول متوجه بارداری شما نمی‌شوند و مشتی آمپول و دوا و دارو برایتان می‌نویسند، بلکه دردتان آرام بگیرد. آیا این داروها برای شما مناسب‌اند؟ آیا جان جنینی را که در رحم دارید به خطر نمی‌اندازند؟!

سخن پایانی

امروز در این مطلب سعی شد تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه دندانپزشکی بارداری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. سایت دندانپزشکی چلاوا یکی از بهترین سایت ها در زمینه اطلاعات دندانپزشکی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

رژیم گرفتن یکی از ابتدایی ترین کار هایی است که می‌توان برای لاغر شدن انجام داد. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیارخوبی را در زمینه رژیم غذایی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

رژِیم لاغری

به کسانی که دارای شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از 5/18 باشند کم وزن می‌گویند. BMI روشی برای بررسی میزان چربی های بدن براساس قد و وزن می‌باشد و از تقسیم وزن بر مجذور قد بدست می‌آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان دیابت نوع دو بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

برای اضافه کردن وزن باید بیشتر از مقداری که بدن کالری می سوزاند کالری دریافت کنند و دریافتی روزانه را افزایش داد.

خوراکی ها چرب، شیرین و اسنک‌‌ها به بالا رفتن وزن کمک می‌کنند ولی سلامتی فرد را به خطر می‌اندزند به همین دلیل در رژیم چاقی مصرف مواد غذایی سالم، مقوی و پر کالری  که حاوی کربوهیدرات، چربی ‌ها و پروتئین‌ها هستند توصیه می‌شود.

برنج غذایی مقوی و پرکالری است که منبع غنی از کربوهیدرات می باشد و پروتئین زیادی دارد.

نان سبوس‌دار حاوی کربوهیدرات، آهن، روی، ویتامین‌های مورد نیاز بدن است.

شیر، پنیر، ماست که از گروه لبنیات هستند.

درمورد رژیم بارداری بیشتر بدانید.

پنیر حاوی پروتئین زیادی است .

شیر دارای پروتئین، چربی و کربوهیدرات است و هچنین منبع خوبی از ویتامین‌ها و کلسیم است.

ماست پرچرب دارای پروتئین، چربی‌های مفید، کربوهیدرات، املاح معدنی و … است. به همین دلیل ارزش غذایی بالای دارد.

از خوردن غذاهای سرخ شده، فست فود، غذاها و نوشیدنی‌های شیرین، کربوهیدرات‌های تصفیه شده مثل چیپس خوداری کنید یا مصرف آن‌ها را به حداقل برسانیم. البته اگر رژیم چاقی را به صورت اصولی ادامه دهید و همه مواد مغذی و پر کالری به بدن برسد می‌توان از همه مواد غذایی مورد علاقه خود را درکنار این رژیم استفاده کنید.

انواع جوانه ها: جوانه گندم، ماش، عدس و… منبع غنی از پروتئین و مواد مغذی هستند.

کره بادام زمینی حاوی پروتئین، ویتامین و منبع غنی از چربی های مفید است. کره بادام زمینی را  می‌توان به عنوان صبحانه در رژیم افزایش وزن خود قرار داد.

اسموتی‌ها انرژی بالایی دارند و منبع خوبی از پروتئین‌ها و اسید‌های چرب و مواد مغذی هستند.

تخمه آفتاب‌گردان، تخمه کدو، پسته، فندق، بادام و … از انواع آجیل‌ها هستند و دارای چربی‌های سالمی هستند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه یک رژیم لاغری مناسب و سالم در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما دوستان و همراهان همیشگی بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه خرید و طلا و جواهر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما دوستان بگوییم تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

خرید طلا و جواهر

حقیقت این است كه هر طلافروشی با صدور فاكتور برای محصول طلا، طلای خریداری شده را تضمین كرده و در قبال اصلی یا تقلبی بودن، آن مسئول است. یك طلا فروش در این زمینه چنین اظهار نظر می‌كند: تشخیص اصل یا تقلبی بودن در اكثر موارد توسط خریداران امكان‌پذیر نیست. اما ما در مقابل فاكتوری كه به شما ارائه می‌كنیم، مسئولیت داریم و باید به اتحادیه طلا و جواهر پاسخگو باشیم.

طلا فروش دیگری در این زمینه می‌گوید: فاكتوری كه به شما ارائه می‌شود، معتبر است. با این حال در صورت هرگونه مشكل، طلا فروش صادر كننده فاكتور در صورت شكایت شما و تأیید اصل نبودن جنس طلا باید پاسخگو باشد.

درمورد خرید دستبند طلا برای آقایان بیشتر بدانید.

كوروش گوهربین- رئیس اتحادیه و طلا و جواهر- در این زمینه معتقد است: معمولاَ طلاهای همه واحدهای طلافروشی هر 2 ماه یك‌بار توسط بازرسان اتحادیه طلا و جواهر كنترل و نمونه‌برداری می‌شود تا طلای تقلبی ساخته نشود. علاوه بر آن در فاكتور فروش قید می‌شود كه عیار طلا 18 است و مارك سازنده طلا نیز مشخص است كه نشان‌دهنده هویت فروشنده آن است.

وی در زمینه تمهیداتی در زمینه بالا بردن ضریب اطمینان ملاك تشخیص خریداران می‌افزاید: با مؤسسه استاندارد هماهنگ شده تا در آینده‌ای نزدیك علاوه بر انگ 750 كه درون محصول حك می‌شود، انگی استاندارد (كدی از طریق مؤسسه استاندارد) نیز به خود تولیدكنندگان داده شود كه این انگ نیز علاوه بر انگ 750، درون محصول حك شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید گوشواره طلا اینجا کلیک کنید.

به گفته‌ی متخصصان راه دقیق و کاملی برای تشخیص دست دوم بودن طلایی که استفاده‌ی کمی از آن شده و سپس فروخته شده است وجود ندارد، اما به طور کلی برای تشخیص دست دوم بودن طلا بهترین راه بررسی دقیق ظاهر طلا و به‌خصوص قفل و بند طلاست. این قسمت‌ها معمولا برخورد بیشتری دارند و در طلاهای دست دوم براقیت کمتری نسبت به طلای نو دارند. حتی در بعضی موارد خش‌هایی نیز روی آن‌ها به چشم می‌خورد.

البته به گفته كوروش گوهربین این مورد كه فرد بعد از یك یا چند روز برای فروش جنس طلای خریداری شده خود مراجعه كند، خیلی به‌ندرت پیش می‌آید و موردی استثناست.

اما در این صورت طلافروش درصدی جزئی بابت آب كردن طلا از فرد می‌گیرد و این كار قانونی است. البته طلا فروش حق ندارد طلای نویی را كه به قیمت طلای كهنه می‌خرد، دوباره به فرد دیگر بفروشد و این عمل خلاف قانون است.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی نامرئی یکی از بهترین روش های درمانی ارتودنسی دندان است که امروزه افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از این روش درمانی برای اصلاح ناهنجاری های دهان و دندان خود از آن استفاده می‌کنند. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه این روش درمانی ارتودنسی دراختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ارتودنسی نامرئی

اگر شما هم علاقه مند به ارتودنسی نامرئی هستید، با دکترخضری بهترین متخصص ارتودنسی در کرج تا انتهای مقاله همراه باشید.

تقریباً دندان های هیچ کس بی نقص و کامل نیست. و بسیاری از افراد به درمان ارتودنسی نیاز دارند. تا علاوه بر سلامت محیط دهان و دندان، دندان هایشان صاف و مرتب شود.

جدا از اینکه دندان های ردیف و صاف، به لبخند شما کمک میکند، بلکه برای بهداشت و سلامت لثه و فک و دهان و سلامت عمومی بدن مفید است و اهمیت ویژه ای دارد.

این روش درمانی بدون درد است و نیاز به بیهوشی و بستری شدن ندارد. ارتودنسی نامرئی برای افرادی که زیبایی چهره و لبخند دارای اهمیت زیاد می باشد، درمانی بسیار محبوب است. درمان ارتودنسی یکی از متد های درمانی است که برای رفع ناهنجاری ‌های دندانی به کار می ‌رود.

در این روش پلاک شفاف و بی رنگی که بر اساس شرایط دهانی بیمار در طی یک تصویر برداری سه بعدی ساخته و پرداخته می ‌شود، برای رفع ناهنجاری دندان بیمار استفاده می گردد.

در روش ارتودنسی شفاف، یا Invisalign سیستمهای براکتی طوری طراحی شده اند که بر خلاف براکت های فلزی، جلب توجه نمی کنند.

برای کسطب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی چندین دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

و بدون احتیاج به سیم های فلزی معمول، به صاف کردن دندان ها می پردازد. شامل یک صفحه ی پلاستیکی شفاف است و بطور سفارشی برای هر شخص بصورت جداگانه ساخته می شود. و به مرور زمان دندان ها را به تدریج به جایگاه اصلی شان هدایت میکند.

ارتودنسی نامرئی که به آن ارتودنسی ژله ای نیز می ‌گویند روشی مناسب برای رفع عیوب دندان های کودکان می باشد؛ چرا که معمولاً ناهنجاری ‌های دندانی کودکان پیچیدگی زیادی ندارد و در صورت درمان به موقع خیلی زود رفع خواهد شد.

در این روش کودکان پلاک های مربوطه را بدون ایجاد زخم و یا آسیب دیدگی در دهان قرار می ‌دهند و فقط در زمان خوردن، آشامیدن و نظافت دهان،  آن را از دهان خارج کرده و سپس مجدداً آن را بر روی دندان ها قرار می‌ دهند. در روش ارتودنسی شفاف، رسیدگی به نظافت دندان ها برای کودکان بسیار راحت تر از روش های دیگر ارتودنسی می باشد.

همه چیز را در زمینه ارتودنسی خانگی بدانید.

سخن پایانی

 ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دیگر زمینه های دندانپزشکی می‌توانید به سایت خوب دندانپزشکی بست دنتیست مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عمل اسلیو معده یکی از بهترین روش های درمانی چاقی است که به سرعت جواب می‌دهد. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اسلیو معده و عوارض اسلیو معده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

عوارض اسلیو

عوارض عمل اسلیو معده دو تکّه‌اند: یکی کوتاه‌مدت و دیگری بلند مدت. عوارض کوتاه‌مدت، اغلب، چند روزی بعد از عمل سر و کله‌شان پیدا می‌شود اما عوارض بلندمدت اسلیو معده به این راحتی‌ها آفتابی نمی‌شوند، شاید 5 یا 6 ماه پس از جراحی! ما اما بهتر است همه را یک کاسه کنیم و یک‌جا روی میز بگذاریم! می‌ پرسید چطور می‌ شود عوارض جراحی اسلیو معده را برداشت گذاشت روی میز. این‌طور:

هر جراحی، چه باز و چه لاپاراسکوپی، زخم ‌هایی دارد، جراح با کارد و یا ابزاری جز این، بدن را یک و یا چند سانت می ‌شکافد تا دست بکند توی اعماقش، چیزی بگذارد، چیزی بردارد، چیزی جا به جا کند و غیره. جای این شکاف‌ها زخم است و زخم همیشه در معرض عفونت قرار دارد. جراحی عمل اسلیو معده هم یکی از همین جراحی هاست.

درمورد رژیم بارداری بیشتر بدانید.

هر جراحی، چه باز و چه لاپاراسکوپی، زخم ‌هایی دارد، جراح با کارد و یا ابزاری جز این، بدن را یک و یا چند سانت می ‌شکافد تا دست بکند توی اعماقش، چیزی بگذارد، چیزی بردارد، چیزی جا به جا کند و غیره. جای این شکاف‌ها زخم است و زخم همیشه در معرض عفونت قرار دارد. جراحی عمل اسلیو معده هم یکی از همین جراحی هاست.

جراح وقتی بخش بسیاری از معده را بر می‌بردارد، معده جدید را با دستگاهی می‌دوزد. اسم آن دستگاه استاپلر است. استاپلر دو ردیف منگنه دارد. وقتی با استاپلر معده جدید دوخته می‌شود، خط منگنه به وجود می‌آید. حالا ممکن است، و خیلی هم کم امکان دارد، که خط منگنه خون‌ریزی کند. احتمالش کم است، شاید فقط یک درصد، اما خب کار است دیگر! یک‌هو می‌بینی خط منگنه خون‌ریزی کرد. در این صورت باید زود شال و کلاه کنید و بروید پیش پزشک.

چند هفته پس از حراجی اسلیو معده وقتی ایستاده‌اید جلوی آینه و دارید از سرعت کاهش وزن حظ می‌ برید، یکهو می‌ بینید موهای‌تان گُله گُله می ‌ریزد. تازه داشتید از پیاده‌روی توی جاده لاغری لذت می‌ بردید که یک درد دیگر به دردها اضافه شد: ریزش مو!

دیده ‌اید که وقتی بدن‌ تان شروع می‌کند به لاغر شدن، خطوط چربیِ بریده‌بریده‌ای در حوالی ران و یا بازوها سبز می‌شود! و پوست به اصطلاح خودش را ول می‌کند. به این می‌گویند افتادگی پوست. این یکی از رایج‌ترین عوارض جراحی اسلیو معده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سالم ترین رژیم افزایش وزن بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اسلیو معده و عوارض آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت دندان یکی از بهترین راه های ترمیم و زیبایی دندان است که افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت دندان و اصول نگهداری از آن را برای شما دوستان بیان کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مراقبت از لمینت

ما نیز همچنین توصیه می کنیم حداقل هر ۶ ماه یکبار به نزد متخصص زیبایی دندان خود مراجعه کرده تا با ارزیابی های به موقع و مشاهده لمینت دندان شما، از سلامتی دهان و دندان و همچنین سلامتی لمینت اطمنیان حاصل شود. در ادامه با مهمترین راه کارهای مراقبت از دندان لمینت شده که هر شخصی که لمینت دارد باید آن ها را رعایت کند، آشنا خواهید شد.

یادگیری چگونگی مراقبت از دندان لمینت شده مهمترین عامل در حفظ و ماندگاری لمینت های دندان در آینده است. به نظر میرسد که بهترین راه برای حفظ دندانها و لثه و در کنار آن ها لمینت و سایر روکش های دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان است.  با رسیدگی منظم و به موقع به دهان و دندان، از تشکیل پلاک دندان و همچنین لکه دار شدن یا ترک خوردن لمینت ها جلوگیری خواهید کرد.

درمورد بیماری لثه بیشتر بدانید.

طبق اعلام انجمن دندانپزشکی آمریکا، شما باید دو بار در روز دندان های خود را با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. فلوراید به طور طبیعی خاصیت حفظ سلامتی و پاک کنندگی دارد و مدت ها است که برای دارا بودن مزایای سلامتی دهان و دندان شناخته شده است. در کشور آمریکا بسیاری از شهرداری ها برای کمک به کاهش پوسیدگی دندان و پیگیری از ایجاد حفره اقدام به تهیه آب آشامیدنی حاوی فلوراید میکنند که خود نشان از اهمیت این ماده دارد.

برای مراقبت از لمینت دندان لازم است که هر بار حتماً به مدت ۲ دقیقه مسواک بزنید. دو دقیقه در عین اینکه مدت زمان اندکی است اما فرصت کافی برای تمیز کردن دندان ها مخصوصا آن هایی که لمینت دارند را برای شما فراهم میکند. برای این منظور اصلا عجله نکنید و به آرامی تمام سطوح دندان و لمینت را با دقت تمیز کنید تا به پلاک دندان اجازه پیشروی و تلنبار شدن ندهید.

اگر لمینت دندان یا ونیر کامپوزیت دارید، توصیه می کنیم از یک مایع شستشودهنده دهان که حاوی فلوراید باشد برای تقویت مینای دندان باقی مانده خود و همچنین حفظ سفیدی و شفافیت و به طور کلی مراقبت از لمینت دندان استفاده کنید. استفاده از این شستشودهنده ها به از بین بردن بقایای هرگونه پلاک یا ذرات غذایی که می تواند پس از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن همچنان داخل دهان و دندان باقی بماند، کمک می کند. برای خرید یا تهیه این دهانشویه ها حتما از متخصص زیبایی دندان خودتان کمک بگیرید زیرا آن ها شمار زیادی از محصولات سلامت دهان و دندان را میشناسند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پر کردن دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم روش های مراقبت از لمینت های دندانی را برای شما عزیزان بازگو کنیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

منبع: https://www.chalava.ir/



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

متخصص ارتودنسی کسی است که با دانش خود در زمینه ارتودنسی دندان می‌تواند ناهنجاری های فک و دهان و دندان را به روش های مختلف درمان کند. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه متخصص ارتودنسی و ویژگی های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

متخصص ارتودنسی کیست؟

یک متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک باید آموزش های پایه ای یکسانی را گذارنده باشند . هر دو باید مدرک دکترا از دانشگاه گرفته باشند. بعد از تحصیلات اولیه ، دندان پزشک عمومی می تواند تمرینات دندانپزشکی را شروع کند در این مرحله، برای تخصص پیدا کردن در ارتودنسی،دندان پزشک باید یک دوره سه ساله تمام وقت در زمینه ارتودنسی را سپری کند. بنابراین تحصیلات پایه ای برای دندان پزشک و متخصص ارتودنسی هر دو نیازمند آموزش گسترده قبل از تمرین می باشد. یک دندان پزشک باید  6 سال آموزش عالی را سپری کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی خانگی اینجا کلیک کنید.

این فرآیند یک لبخند سالم و مشخص را بدون نیاز به براکت خلق می کند . دندان پزشکی زیبایی یک انتخاب مهم برای بزرگسالانی است که نمی خواهند دردسر ارتودنسی سنتی را تحمل کنند . یکی دیگر از انتخاب های متخصص ارتودنسی   “ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین” می باشد. اینویزیلاین یک نوع ارتودنسی متحرک است که از قالب های روشنی استفاده می کند که سفارشی برای دهان شما ساخته می شود. آنها دندان های شما را تراز کرده و لبخند زیباتری به وجود می آورد برخلاف براکت های سنتی،نگهدارنده های اینویزیلاین تقریبا نامرئی هستند. این نوع نگهدارنده ها برای اشخاصی که نمی خواهند براکت یا سیم روی دندانشان باشد ایده آل می باشد.

درمورد محدودیت سنی ارتودنسی دندان بیشتر بدانید.

در حالی که یک متخصص ارتودنسی می بایست 9 الی 10 سال به منظور  گرفتن تخصص سپری کند. قطعا جاهایی بین دندانپزشک و متخصص ارتودنسی همپوشانی وجود دارد. به بیان دیگر : همه متخصصان ارتودنسی دندان پزشکان صلاحیت دار هستند. اما همه ی دندان پزشکان متخصص ارتودنسی نیستند. متخصصان ارتودنسی معمولا در هماهنگی دندان و فک تخصص دارند. در حالی که دندان پزشکان می توانند از طریق جرم گیری، عکس برداری و جراحی به بیمار برای رسیدن به لبخندی تمیزتر و سالم تر کمک کنند. به طور معمول ،کار تشخیص ، درمان و مدیریت کردن سلامت کلی دهان شما مانند کارهای معمول دندان پزشکی ،معاینه ، جرم گیری و عکس برداری از دندان به عهده ی دندان پزشک می باشد. دندان پزشک ها همچنین کار کشیدن دندان و اصلاح مشکلات دندان مانند پر کردن سوراخ و ساختن مدل برای دندان مصنوعی را نیز انجام می دهند.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در مورد متخصص ارتودنسی دندان و ویژگی های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . همه چیز را درمورد آن به شما بگوییم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و زمینه های مرتبط می‎‌توانید به سایت اورتوبلاگ مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه انگشتر طلا و راهنمایی جامعی برای خرید آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را به شما بگوییم.

انواع انگشتر های طلا زنانه

انگشترهای نگین‌دار علاوه بر طلایی که برای رینگ و دور حلقه آن استفاده می‌شود، دارای نگین‌های مختلف در سطح انگشتر است. این نگین‌ها می‌توانند انواع سنگ‌های قیمتی مانند الماس، یاقوت، برلیان و … باشند و یا نگین‌های اتمی یا دست‌ساخته را در برگیرند.

انگشتر طلا بدون نگین انگشتری است که روی آن هیچگونه سنگ و یا نگینی وجود ندارد. این نوع از انگشترها معمولا به شکل یک رینگ ساده و یا همراه با تراش‌های کوچک و بزرگ دیده می‌شود. تمام وزن و قیمت انگشتر بدون نگین با طلا محاسبه می‌شود.

طول انگشتر را در نظر بگیرید قرار نیسن تمام انگشت خود را با انگشتر بپوشانید، همانطور که اندازه ی دست برای انتخاب یک انگشتر مهم است، طول انگشتان نیز به همین اندازه مهم و قابل توجه هستند؛ انگشتر به منظور پوشاندن کل بند انگشت طراحی نشده است. باید انگشتری انتخاب کنید که مفصل انگشت در آن آزاد باشد و به راحتی بتواند حرکت کند.

در خرید انگشتر اولین گام، دانستن سایز انگشتر مناسب است. شما هر انگشتری که بخرید و هر جایی که بخرید مهمترین سوالی که از شما پرسیده خواهد شد اندازه انگشت شما و یا کسی است که برای او انگشتر می خرید است. پس حتما قبل از اقدام به خرید انگشتر از سایز انگشت خود آگاهی داشته باشید.

درمورد خرید طلا و جواهر بیشتر بدانید.

کدام را ترجیح می دهید؟ طلایی، رز گلد، نقره ای، سفید، یا انگشترهایی که تماما از سنگ یا چوب ساخته شده اند. رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید زیرا این شما هستید که باید در هنگام نگاه کردن دست خود از زیبایی آن لذت ببرید.

برای دستان بزرگ، انگشترهای بزرگ زیبایی و نمود خاصی را به آن‌ها می‌دهد. توجه داشته باشید که استفاده از انگشتر با نگین‌های کوچک و ریز برای این مدل از دستان اصلا مناسب نیست و استفاده از آن‌ها، دست شما را نامتوازن نشان می‌دهد.

انگشترهای با نگین گرد، مدل‌های مناسبی برای انگشتان بلند و کشیده هستند. این مدل از انگشترها زیبایی دوچندان به انگشتان شما می‌دهد.

درمورد خرید النگو بیشتر بدانید.

برای دستانی که انگشتان کوتاه دارند پیشنهاد می‌شود که از انگشترهایی که از نظر طولی بلند هستندبه اصطلاح انگشتر بلند استفاده شود. زیرا این مدل‌ها دستان را کشیده و بلندتر نشان می‌دهد. برای انگشتان کوتاه سعی کنید که انگشترهایی با نگین لوزی شکل یا اشک یا مستطیل انتخاب کنید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه خرید انگشتر طلا زنانه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت خوب آ اس بی  مراجعه کنید. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشد و برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه کسب کنید.

جراحی لاغری

یک جراحی کاهش وزن به فرد کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهد  و خطرات احتمالی مرتبط با حمل وزن اضافی را از بین می برد. جراحی های کاهش وزن به روش های مختلف و مشخصی کار می کنند. این شامل محدودیت هایی برای فرد بیمار است، که با محدود کردن اندازه غذایی، معده می تواند میزان کالری مصرفی فرد را کاهش دهد. حالت دیگر سو جذب است که به همین ترتیب میزان کالری و مواد مغذی متعاقب آن را که بدن می تواند به طور مناسب جذب کند، به حداقل می رساند. این امر با کوتاه کردن بخشی از روده به دست می آید. بسیاری از جراحی های کاهش وزن در دسترس بیماران است؛ اما در این مقاله پنج عمل اصلی بررسی می شود.

درمورد عمل لاغری بای پس معده بیشتر بدانید.

از نظر بیولوژیکی و فنی، از باند معده به عنوان باند معده قابل تنظیم لاپاراسکوپی یاد می شود. این روش مستلزم ایجاد یک کیسه کوچک با استفاده از یک باند معده است که به خوبی در اطراف معده قرار گرفته است. کیسه را می توان با مقدار کمی غذا پر کرد و مقدار غذایی را که می تواند برای پر کردن آن خورده شود، محدود می کند. فرد خیلی سریع احساس سیری می کند و دیگر نیازی به مصرف مقدار زیادی غذا ندارد.

در این روش قسمت وسیعی از معده کاهش می یابد و در مقایسه با روش قبل، بعد از عمل بسیار کوچک می شود. دقیقاً مانند جراحی های فوق الذکر، فرد بسیار سریع احساس سیری می کند و در نتیجه مقدار غذایی را که یک بار مصرف می کند به شدت کاهش می یابد. معده کوچکتر، اکنون مقادیر بسیار کمی هورمون ترشح می کند که باعث گرسنگی می شود و باعث می شود احساس گرسنگی به اندازه گذشته نداشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه التهاب حاد کیسه صفرا اینجا کلیک کنید.

برخلاف انواع دیگر جراحی، بالون داخل معده کاملاً موقتی است، زیرا حداکثر برای شش ماه در معده باقی می ماند. پزشک شما بالون را با هوا پر می کند و سپس با استفاده از یک لوله بسیار باریک، که از طریق دهان پایین می رود، داخل معده قرار می گیرد. بادکنک با رسیدن به معده باد می شود. همچنین لازم به ذکر است که دو نوع بالون وجود دارد.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. برای اینکه در این زمینه اطلاعات جامع تری به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم به سایت لاغری دکتر عبدو مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمنیه ارتودنسی لینگوال در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

ارتودنسی لینگوال

می‌خواهند از بریس‌های معمولی که در سطح جلویی دندان ها نصب می‌شوند استفاده کنند، از این روش ارتودنسی استفاده می‌کنند.

اما این روش درمانی برای همه مناسب نیست. برای مثال، بیمارانی که اوربایت بسیار شدیدی دارند، ممکن است با نصب براکت ها، بیشتر دچار مشکل شوند.

در اولین ملاقات، متخصص ارتودنسی شما، دندان های‌تان را معاینه می کند و بهترین گزینه درمان را برای مشکل شما در نظر میگیرد.

همه چیز را در مورد ارتودنسی دندان کودکان بدانید.

ارتودنتیست شما در مورد هزینه‌ها و برنامه های پرداخت با شما بحث خواهد کرد. اما اگر می خواهید یک برآورد اولیه از میانگین هزینه های موجود در منطقه خود داشته باشید، باید به چند مرکز ارتودنسی مراجعه کنید.

به طور معمول هزینه ارتودنسی لینگوال کمی از روش های دیگر بالا تر است. زیرا بخش زیادی از کار نصب این بریس ها حساس و نیازمند دقت و مهارت بالایی است. مدت زمان انجام و نصب آن نیز کمی بیشتر از روش های دیگر است.

از آنجایی که بریس زبانی برای هر شخصی منحصر به فرد و کاملا سفارشی هستند، هزینه ها می‌توانند بیشتر هم شود.

مهم نیست که از چه نوع بریسی برای صاف کردن دندان های خود استفاده میکنید. زیرا در هر صورت مدت کوتاهی پس از اینکه این بریس‌ها به دندان های شما نصب شود دندان درد مختصر تا متوسطی تجربه خواهید کرد.

اکثر مردم این درد را به صورت مختصر و جزئی تجربه میکنند. و به طور کلی می توان با مصرف داروهای مسکن این درد را تسکین دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی صورت نامتقارن بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

در تماس براکت ها با بافت های نرم داخل دهان، بروز درد میتواند طبیعی باشد و جای نگرانی وجود ندارد.

خوشبختانه تولید کننده گان ابزار ارتودنسی در حال ساخت بریس های زبانی هستند که کوچکتر و نرمتر باشند. تا موجب تحریک و درد در فضای داخلی دهان نشوند.

پاسخ کوتاه بله است. وقتی صحبت می‌کنید، به صورت طبیعی و نرمال زبان شما بخش های پشت دندان های شما را لمس می‌کند یا به آن ها برخورد می کند. بنابراین طبیعی است زمانی که برای اولین بار از بریس های زبانی استفاده می کنید، گفتار شما تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

در حالی که همه انواع بریس ها می توانند به طور موقت با الگوهای گفتاری شما تداخل داشته باشند، تحقیقات نشان میدهد زمانی که شما از ارتودنسی زبانی استفاده میکنید برای مدت نزدیک به 1 ماه میتوانید در الگوی گفتاری شاهد تغییرات جزئی باشید.

سخن پایانی

در این مطلب امروز سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه ارتودنسی لینگوال در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. برای اینکه در این زمینه و زمینه های مشابه اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید به سایت اورتودکتر مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دو دندان جلو یکی از روش های ارتودنسی دندان است که امروزه بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را به شما بگوییم.

ارتودنسی دو دندان جلو

بعضی از بیماران تصور می کنند که ارتودنسی دندان برای کسانی می باشد که از ارتودنسی تمامی دندان ها رنج می برند ولی ارتودنسی دو دندان جلو این آن را رد می کند و معتقد است که اگر فقط بعضی از دندان های شما نامنظم باشد دکتر متخصص می تواند بدون جابجایی سایر دندان ها، دو دندان جلو را درمان نماید. تعرفه ارتودنسی دو دندان جلو با در نظر گرفتن این که چه روشی درمانی برای افراد انتخاب می گردد و نیز پروسه درمانی، متغیر است.

درمورد ارتودنسی دندان بیشتر بدانید.

دندان های جلویی به خصوص دو دندان جلو در فک بالا در زیبایی افراد بسیار موثر است. یک لبخند زیبا بسیار تحت تاثیر فرم دندان ها می باشد. زیرا در هنگام خندیدن و حتی لبخندن زدن توجه افراد به دندان های جلویی شما جلب می شود.

اگر شما برای درمان دو دندان جلو به متخصص ارتودنسی مراجعه می کنید، ابتدا وی با استفاده از عکسبرداری از وضعیت دندان و فک افراد تشخیص می دهد که شیوه درمان انحراف دندان ها را به چه شکلی باید آغاز کند و همچنین دوره درمان را به صورت تقریبی معین می کند. همینطور اگر شیوه ای برای درمان دو دندان جلو وجود داشته باشد پیش از شروع درمان،  بیمار را آگاه خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی همراه با جراحی فک اینجا کلیک کنید.

مدت زمان ارتودنسی در سن های متفاوت یکی از اصلی ترین عواملی است که در سلامت ارتودنسی دندان های افراد موثر است. مدت درمان با توجه به نوع و میزان مشکل دندانی فکی ایجاد شده، سن فرد مراجعه کننده، میزان همکاری بیمار با متخصص ارتودنسی و باید و نبایدهای آن، شرایط جسمانی فرد تحت درمان ارتودنسی، درآوردن یا درنیاوردن دندان ها و غیره متفاوت است؛ ولی به طور معمول مدت زمان درمان ارتودنسی در حدود بیست و چهار ماه بوده و احتمال دارد در برخی موارد، درمان تا چندین سال به طول بیانجامد.

از سیم های ارتودنسی متفاوتی مانند سیم های ثابت، سیم پشت دندانی یا لینگوال، اینویزالاین و سیم های خود باز شونده، در درمان ارتودنسی دندان جلو استفاده می شود. برخی متخصصان نیز از فیس ماسک و روش های ارتودنسی متحرک، در شرایط ویژه برای خردسالان انجام استفاده می کنند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دو دندان جلو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم و همه چیز را در اختیارتان قرار دهیم. اگر قصد دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید به سایت تهران اورتو مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه ارتودنسی دندان اضافی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

ارتودنسی دندان اضافه

هر شخص معمولا بیست دندان شیری دارد و با رشد و رسیدن به سن بلوغ سی و دو دندان دائمی جای آن ها را می گیرند؛ اما برخی از افراد یک یا چند دندان اضافی در فک خود دارند که این دندان ها هایپردونتیا هستند. ارتودنسی دندان اضافه باعث رفع تاثیر منفی بر توانایی های غذا خوردن و تکلم می شود.

این دندان ها در جلو و یا پشت دندان شیری یا دندان دائمی رشد می کنند. اگر دندان های اضافه جلوی درآمدن دندان های دائمی کودک را بگیرند دندانپزشک باید آن دندان اضافه را خارج کند و ایجاد ظاهری نا مناسب در دندان های جلویی از مشکلات دندان های اضافه است. تا انتهای مقاله با مجله ارتودنسی کرج ارتو همراه باشید.

مزیودنت معمول ترین دندان های اضافه است که بین دو دندان پیشین بالا رشد می کند. حال اگر دندان مزیودنت شبیه به دندان معمولی باشد پس به آن دندان یومورف یا همان دندان هم شکل گفته می شود؛ اما اگر دندان مزیودنت شکل و اندازه مختلفی با دندان های پیشین بالا داشته باشد پس به آن دندان دیسمورف یا همان دندان غیر هم شکل گفته می شود.‌

درمورد ارتودنسی زیبایی بیشتر بدانید.

دندان های اضافه پارامولار در کنار دندان های آسیا و خارج از ردیف رشد می کنند و باعث ایجاد مشکلات دهان می شوند.‌

دندان اضافه ساپلیمنتال مکمل و شبیه به دندان معمولی است که در میان ردیف دندان ها رشد می کند؛ و تنها راه ممکن تشخیص دندان اضافه ساپلیمنتال اندازه کوچک آن است.

بهترین روش برای درمان دندان های اضافه کشیدن آن ها است؛ و برای کشیدن دندان اضافه حتما دندان باید لق باشد. دندان های اضافه را می توان بعد از رشد دندان های دائمی با مراجعه به دندانپزشک آن را بکشید. با کشیدن دندان های اضافه کودکان جای خالی باقی مانده میتواند باعث کج شد دیگر دندان ها بشود بنابر این دندانپزشک با ارتودنسی دندان ها را صاف و مرتب می کند.‌

عملکرد درمانی مزیودنت در مراقبت از دندان ها و مدیریت استخوان فک می باشد. یکی از نگرانی های دندانپزشکان فرایند جراحی است؛ چون در فرایند جراحی امکان ایجاد صدمه به دندان های جلویی در حال رشد وجود دارد و بیرون زدن دندان های اضافه به کودک کمک می کند تا دندان های دائمی در جای مناسب بیرون بیاییند. دندانپزشک بعد از تشکیل کامل ریشه های دندان های جلویی، وسطی و مجاور فرایند کشیدن دندان های اضافه را شروع می کند و پس از کشیدن دندان های اضافه مزیودنت ممکن است دندان های جلویی چند ماه یا چند سال طول بکشد تا بیرون بیاییند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی دندان ثابت بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان اضافه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت خوب کرج ارتو مراجعه کنید و همه چیز را در این زمینه بدانید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی برای دندان ها، چقدر در این زمینه اطلاعات دارید و چه چیز هایی را می‌دانید؟ ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در رابطه با این موضوع بدانید.

ارتودنسی چیست؟

همان طور که بیان شد، ارتودنسی برای هم ترازی دندان‌ها و فک‌ها انجام می‌شود. اگر دندان‌ها و فک هم تراز نباشند شما برای جویدن، گاز گرفتن و مسواک زدن  با مشکل رو به رو می‌شوید.

زمانی که شما درمان ترتودنسی انجام می‌دهید، می‌توانید زیبایی لبخندتان را بدست آورده و دندان‌های ردیف و یکدستی داشته باشید. زمانی که دندان‌های با فاصله داشته باشید  این زیبایی لبخند ار شما گرفته می شود و همچنین برای جویدن هم بسیار آزار خواهید دید. همچنین این مشکل باعث می شود، خرده غذا‌ها بین دندان‌های شما باقی بماند.

همه چیز را در مورد ارتودنسی دندان کودکان بدانید.

این روز‌ها زیبایی یکی از بحث‌هایی است که در جامعه وجود دارد. زیبایی صورت و ظاهر هم از مواردی که بسیار پر بحث است. همان طور که می‌دانید، زیبایی لبخند یکی از مواردی است که بسیار بر زیبایی ظاهر و صورت شما تأثیرگذار است.

همان طور که گفته شد ارتودنسی یکی از شاخه‌های دندانپزشکی است. این شاخه از دندان پزشکی  متمرکز بر ناهنجاری‌های مربوط به غیر ردیف بودن دندان‌ها و اجزای ناحیه فک و سر است.

در اوایل پیدایش این شاخه در دندان پزشکی، بیشتر نوجوان‌ها از این روش استفاده می‌کردند. در حالی که در حال حاضر حدود 30 درصد از افرادی که از این روش استفاده می‌کنند بزرگسالان هستند.

درمان ارتودنسی روشی است که در آن  دندان‌ها را هم ردیف کرده و مشکلات فک و صورت را بر طرف می‌کند. دندان‌های شما ممکن است نزدیک به هم یا روی هم رفته باشد و یا با فاصله از هم باشند. در هر صورت شما به سختی می‌توانید دندان‌های خود را تمیز کنید و احتمال پوسیدگی دندان‌هایتان بسیار بالا می رود.

همچنین احتمال این که شما دچار بیماری‌های لثه و فک بشوید بسیار بالا خواهد بود. به علاوه، شما زیبایی لبخند خود را هم از دست خواهید داد؛ اما با درمان ارتودنسی می‌توانید از تمام این موارد جلوگیری کنید.

در بین روش‌های پیگیری و خدمات زیبایی، ارتودنسی  یکی از مهم و پر اهمیت‌ترین آن‌ها است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی ثابت دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

مراحل انجام ارتودنسی دندان

مراحل ارتودنسی به این صورت است که شما ابتدا نیاز به گرفتن مشاوره از متخصص ارتودنسی خواهید بود. سپس از دندان‌های خود قالب می‌گیرید و عکس برداری از دندان‌ها برای ارتودنسی خواهید داشت.

بعد از عکس برداری، روش درمان شما مشخص می‌شود و براکت‌ها در دهان شما قرار داده می‌شود.

در آخر، برنامه ریزی مراجعه شما توسط پزشکتان انجام می‌شود و با توجه به روش درمانتان، ادامه مسیر و طول درمان مشخص می‌شود.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/



:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب سعی شده تا اطلاعات کامل و بسیار مناسبی را در زمینه ارتودنسی های دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا همه چیز را در رابطه با این موضوع بدانید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

ارتودنسی

ارتودنسی یکی از تخصص ­های دندان پزشکی است که برای مرتب کردن و هماهنگ کردن فک­ها انجام می­شود. انجام ارتودنسی علاوه بر این که جنبه­ی ظاهری دارد، باعث عملکرد بهتر دهان و دندان­ها و حفظ سلامتی فرد می­شود.

ممکن است که این سوال برای افراد پیش بیاید که زمان مناسب برای انجام ارتودنسی در چه سنی است؟ باید بگوییم که زمان مناسب برای ارتودنسی بستگی به نوع مشکلی دارد که فرد با آن مواجه هست و در افراد متفاوت متغیر است.

به عنوان مثال کسانی که فک بالای آن­ها دچار مشکل است و در واقع جلوتر از حد طبیعی قرار دارد، بهترین سن برای رفع این مشکل زمانی است که هنوز به بلوغ نرسیده­اند یعنی زمان مناسب برای دخترها نه سالگی و برای پسرها یازده سالگی است. شایان ذکر است که در مشکلاتی که فقط مربوط دندان است یعنی نیاز به جراحی ندارد هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد و فرد در هر سنی می­تواند برای حل مشکل خود اقدام کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی رنگی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

یکی دیگر از معضلاتی که معمولا افراد با آن رو به رو هسستند داشتن ظاهر بولداگ است. این مشکل زمانی پیش می­آید که دندان­های ردیف پایین خیلی جلوتر از دندان­های فوقانی قرار می­گیرند و ردیف بالا بیش از حد عقب هستند. افرادی که با این مشکل دسته و پنجه نرم می­کنند، علاوه بر داشتن ظاهری نامناسب در جویدن غذا هم دچار مشکلاتی می­شوند که این مسلما در سلامتی آن­ها تأثیر منفی می­گذارد.

یکی از دیگر از معضلات فک و دندان­ها شلوغی دندان­ها است که در اثر قرار گرفتن دندان­های بیش از حد در یک ردیف به وجود می­آید.

همه چیز را در زمینه ارتودنسی طبیعی بدانید.

یکی از مشکلاتی که معمولا با ارتودنسی رفع می­شود، معضل هم پوشانی زیاد عمودی دندان­های فوقانی بر روی دندان­های پایینی است. این مشکل مسلما باعث می­شود که لبخند فرد ظاهری نامناسب داشته باشد که با انجام ارتودنسی می­توان به راحتی آن را بر طرف کرد.

یکی از معایت ارتودنسی که معمولا هم در اتودنسی ثابت بیشتر به چشم می­خورد،  مدت طولانی طول درمان است که معمولا بیمار در این مدت دچار دردهایی نیز می­شود و برای رفع این دردها می­تواند بنابر توصیه­ی پزشک خود از مسکن­های نیز استفاده کند.

افراد در حین طول درمان حتما باید به بهداشت دهان و دندان خود اهیمت بدهند و در غیر این صورت رنگ دندان­ها تغییر می­کند و تأثیر پلاکت­ها بر روی دندان‌ها باقی می­ماند که اصلا برای بیمار خوشایند نخواهد بود که در اینصورت نیاز به سفید کردن یا همان بلیچینگ دندان واجب می شود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در ارتباط با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.tehranortho.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ونیر کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را درمورد این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

ونیر کامپوزیت دندان

همانطور که از نام آن ها پیداست، روکش های چینی سفارشی ساخته می شوند تا متناسب با دندان های شما باشند. روکش های کامپوزیت اغلب از یک رزین به رنگ دندان ساخته می شوند، همان نوع ماده ای که در باندینگ دندان استفاده می شود.

روکش های دندانی می توانند نقایص دندان های شما را بپوشانند و طرح لبخند یکنواخت و روشن به شما بدهند. نقص در دندان های شما می تواند شامل کج یا نامرتب، شکسته شدن، لکه دار یا تغییر رنگ یافته باشند یا ممکن است مینای دندان شما فرسوده باشد.

روکش ها بخشی از دندان های شما را می پوشانند؛ اما در واقع با تاج هایی که ضخیم تر هستند و کل دندان یعنی عقب و جلو آن را می پوشانند متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دندانپزشک ترمیمی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اگر دندان های شما از نظر شکلی دارای شکلی مناسب هستند و فقط می خواهید شکل ظاهری آنها را تغییر دهید، از جمله شکل یا رنگ آنها، روکش انتخاب خوبی برای شما است. از تاج معمولاً فقط برای دندان هایی استفاده می شود که آسیب بیشتری دیده باشند. به عنوان مثال، اگر دندان شما شکسته است یا به عصب کشی نیاز دارید، تاج ممکن است راه حل بهتری باشد.

روکش های کامپوزیت مستقیم، روکش های ساخته شده از ماده رزین کامپوزیت است که مستقیماً روی دندان های شما قرار می گیرد. طولی نمی کشد که دندانپزشک دندان های شما را برای استفاده از روکش آماده می کند و روند استفاده از آن حداقل تهاجمی محسوب می شود.

همه چیز را در ارتباط با لمینت دندان های پایین بدانید.

دندانپزشک برای ساخت روکش از دندان شما تأثیر می گذارد، بنابراین می توان روکش را از قالب آزمایشگاه دندانپزشکی تهیه کرد، روندی که ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد. هنگام انتظار برای دریافت روکش چینی دائم، مجموعه ای از روکش های موقتی دریافت خواهید کرد، دقیقاً مانند روکش های کامپوزیت غیر مستقیم.

تفاوت اصلی بین روکش های کامپوزیت مستقیم و غیرمستقیم نحوه روند استفاده از آن است نه ماده واقعی استفاده شده.

دندان های شما مانند روکش های کامپوزیت مستقیم آماده می شوند؛ اما روکش ها به صورت غیر مستقیم در خارج از دهان در مطب دندانپزشکی یا آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شوند.

تا زمان ساخت روکش های غیرمستقیم مجموعه ای از روکش های موقت دریافت خواهید کرد. در قرار بعدی، روکش های کامپوزیت غیرمستقیم با یک لایه چسب روی دندان های شما قرار می گیرند.

سخن پایانی

در این مقاله امروز سعی شد تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ونیر کامپوزیت دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.chalava.ir/



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی نامرئی یکی از بهترین روش های درمانی ارتودسنی جهت اصلاح ناهنجاری های دهان و دندان است. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ارتودنسی در دهه گذشته یک راه طولانی را طی کرده است و اگر شما برای مرتب کردن دندان های کج خود به یک دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی نیاز داشته باشید، کلینیک های دندانپزشکی در اقصی نقاط کشور، می توانند شما را با بریس های فلزی استاندارد مجهز کنند.

صاف کردن دندان ها با ارتودنسی نامرئی، سیستمی از بریس های شفاف و گاه قابل جا به جایی است که دیدن آن ها بسیار سخت است. آن ها اغلب گزینه مورد علاقه بسیاری از بزرگسالان و نوجوانان هستند که واقعاً ایده پوشیدن بریس های فلزی کاملاً مشهود (و اغلب ناخوشایند) را برای ماه ها دوست ندارند. بسته به موارد خاص، این سبک از دندانپزشکی زیبایی، اغلب می تواند زمان درمان بسیار کمتری را به بیمار ارائه دهد.

ابتدا دندانپزشک از دندان شما برداشت می کند و از این رو، یک تیم از تکنسین ها در مورد ایجاد یک مدل سه بعدی یا ماکت تصمیم می گیرند. سپس یک نرم افزار رایانه ای ویژه، یک طرح درمانی منحصر به فرد را نشان می دهد که جزئیات نحوه حرکت دندان های شما را هفته به هفته نشان می دهد تا زمانی که کاملا در فک شما قرار بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی لینگوال بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

دندان ها با نصب بریس های نامرئی ویژه ای که به عنوان ردیف کننده ها شناخته می شوند، به آرامی به حالت خود حرکت می کنند که به صورت سفارشی و با استفاده از ماکت ساخته می شوند و کاملاً در اطراف دندان های شما قرار می گیرند.

بیشتر اوقات، نتایج موفقیت آمیز به همان اندازه که به دندانپزشک بستگی دارند، به نفع بیمار است. با پیروی از برنامه درمانی و پوشیدن آن ها برای مدت زمان مناسب، احتمال داشتن دندان هایی با ظاهر طبیعی بسیار بیشتر است.

همه چیز را درمورد ارتودنسی پلاستیکی بدانید.

بریس ها از براکت هایی استفاده می کنند که توسط سیم به آن ها متصل شده و دندان ها را به حرکت تشویق می کند. مجموعه ای از بریس های ساخته شده، به صورت سفارشی و محکم است که روی دندان ها می لغزد. اینویزیلاین بزرگ ترین تولید کننده تراز های واضح است، اما تنها این مارک تجاری نیست. موارد دیگر شامل Clear Correct ، Inman Aligner  و Smart Moves نیز وجود دارند.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. رد ضمن اگر قصد دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست  بیاورید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت خوب اورتو دکتر می‌باشد.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لاغری بدن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

اثر بخشی محصولات

در بیشتر موارد، اثبات موثر بودن این روغن ها و اسانسها برای لاغری وجود ندارد. دلیل این امر این است که این محصولات به عنوان مکمل های غذایی  به بازار عرضه می شوند. و مکمل های غذایی لازم نیست که از استانداردهای مشابهی برای اثربخشی استفاده کنند که داروهای OTC و داروهای تجویز شده دارند.

از آنجا که FDA مکمل های غذایی را مانند سایر داروها تنظیم نمی کند، عوارض جانبی محصولات گیاهی کاهش وزن کاملاً مشخص نیست. همچنین این محصولات مختلف حاوی مواد مختلفی هستند، بنابراین عوارض جانبی متفاوت دارند. بهترین راه برای آگاهی از چگونگی تأثیر یک محصول برای کاهش وزن شما این است که با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا تصمیم بگیرید که کدام محصول یا کدام عمل لاغری بدن برای شما مفید است.

حتی مواد شناخته شده در محصولات کاهش وزن نیز ممکن است بی خطر نباشند. سازندگان بسیاری از محصولات لاغری ادعا می کنند که محصولات آنها دارای مواد طبیعی هستند که از گیاهان درست می شوند. طبیعی بودن هر چند ایمن باشد، نداشتن عوارض جانبی را تضمین نمی کند. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از این مواد گیاهی ممکن است همان خطرات داروهای تجویز شده را داشته باشند.

همچنین همه چیز را در رابطه با خطرات جراحی لاغری بدانید.

در نتایج بدست آمده از برخی تحقیقات ثابت شده است که کاهش کالری دریافتی به افراد در کاهش وزن کمک می کند. برای دستیابی به میزان مطمئنی برای از دست دادن وزن، هدف خود بر این مسئله بگذارید که باید هفته ای یک تا دو کیلو وزن کم کنید. برای این کار باید هر روز حدود 500 تا 1000 کالری کمتر از حد معمول بخورید. مصرف بیشتر میوه ها، سبزیجات و پروتئین بدون چربی مانند مرغ و همچنین قند و چربی اشباع کمتر می تواند به شما در رسیدن به هدف کمک کند.

داشتن تحرک بدنی بیشتر و بهبود رژیم غذایی می تواند احتمال کاهش وزن شما را افزایش دهد. ورزش نه تنها باعث سوزاندن کالری اضافی در بدن شما شود، بلکه باعث ایجاد عضله می شود. بافت عضلانی کالری بیشتری نسبت به چربی می سوزاند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چاقی در کودکان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

تحرک بدنی همچنین به شما کمک می کند تا از کاهش وزن خود جلوگیری کنید. به علاوه، باعث افزایش تناسب قلب و ریه کمک می شود و بسیاری از مزایای دیگر را برای سلامتی شما فراهم می کند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی بر این داشتیم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه9 لاغری بدن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی سریع دندان یکی از روش های جدید ارتودنسی است که سال ها توسط متخصصین ارتودنسی اجرایی می‌شود. امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی سریع دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در ارتباط با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تسریع درمان ارتودنسی

شکی نیست که همه متخصصان ارتودنسی دوست دارند سرعت درمان ارتودنسی را تسریع کنند، زیرا زمان کوتاه‌تر درمان به‌وضوح به نفع بیماران و ارتودنسی است. هیچ روش ارتودنسی مانند استفاده از بریس یا نگهدارنده در کمتر از چند ماه قابل اتمام نیست، اما طی پنج سال گذشته چندین روش برای سرعت بخشیدن به درمان مانند کورتیکوتومی و ارتعاش ایجادشده است که توسط برخی از ارتودنسی استفاده می‌شود. همچنین روش دیگری به نام ارتودنسی فوری وجود دارد که لبخند شمارا حداکثر در طی یک تا 3 جلسه زیبا و براق می‌کند اما این روش دندان‌های کج یا هر نوع انسداد شما را ترمیم نمی‌کند. این فقط یک روش زیبایی است و برای برخی از بیماران که نمی‌توانند از بریس یا سایر اعمال ارتودنسی قابل‌مشاهده یا طولانی‌مدت یا مانند بازیگران جراحی دندان استفاده کنند، استفاده می‌شود.

همه چیز را در رابطه با ارتودنسی پیشگیرانه بدانید.

ارتودنسی سریع دندان

ارتودنسی فوری به گروهی از روش‌ها گفته می‌شود که از روکش‌های چینی و تاج‌های دندانی برای از بین بردن شکاف‌ها، اصلاح همپوشانی‌ها و بهبود ظاهر زیبایی لبخند شما استفاده می‌شود. هنگامی‌که بیمار گزینه سریع‌تری را با توانایی تقویت رنگ و شکل دندان بخواهد، جایگزین ارتودنسی سنتی می‌شود.

معایب ارتودنسی سریع دندان

ارتودنسی سریع به فرایندهای جزئی جراحی نیاز دارد که معمولا توسط پریود نتی است (متخصص لثه)، حدود یک هفته پس از قرارگیری بریس ها روی دندان‌ها، انجام می‌شود.

این فرایند جراحی جزئی و سرپایی که تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، در استخوان‌ها و لثه‌هایی که دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند تغییر ایجاد می‌کند که اجازه می‌دهد دندان‌ها سریع‌تر به محل درست خود هدایت شوند. جراحی عموم همان‌قدر درد و ناراحتی به وجود می‌آورد که پاک‌سازی دندان‌ها ناراحت‌کننده است. بااین‌حال، کاملا عادی است که برخی بیماران با ارتودنسی سریع درد خفیفی را تجربه کنند که علت آن‌هم حرکت دندان‌ها سریع‌تر از زمانی است که از بریس های سنتی استفاده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی فلزی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

ونیر پرسلینی

ونیرهای پرسلینی لایه‌های نازک ساخته‌شده از سرامیک مخصوص دندان هستند. این لایه‌های نازک درست روی قسمت‌های جلویی دندان قرار می‌گیرد و ظاهر بسیار زیبایی را در این فرآیند ایجاد می‌کنند. متخصص از آن‌ها برای رفع انواع مختلف مشکلات زیبایی دندان و نتایج عالی اصلاح طرح لبخند استفاده می‌کند.

در طی این روش برای قرار دادن ونیر پرسلینی، مقدار کمی از ساختار دندان باید برداشته شود تا ونیر بتواند با آن تطبیق داده شود. پس از آماده شدن، مدلی از شکل دندان گرفته می‌شود تا ونیر پرسلینی نهایی بتواند به‌صورت سفارشی برای دندان ساخته شود. دندان‌پزشک شما قبل از چسباندن آن، باید از اندازه مناسب ونیر پرسلینی اطمینان حاصل کند.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در زمینه ارتودنسی سریع دندان به شما بگوییم. اگر قصد دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید به سایت ارتو بلاگ مراجعه کنید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آ« استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا شما را با مهمترین مزایای جراحی لاغری بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در رابطه با این موضوع  بدانید.

مزایای جراحی لاغری

وقتی جراحی لاغری انجام می دهید، در واقع با یک تیر، ده نشان زده اید، نه فقط به زندگی تان سر و سامانی داده اید و از زیر بار برخی از بیماری ها سالم بیرون آمدید بلکه از همه مهم تر، مرگ را چند روزی به تاخیر انداخته اید و زمان بیشتری برای زندگی کردن خریده اید. این همه از مهم ترین مزایای جراحی لاغری اند. در ادامه 9 مورد از فواید جراحی لاغری را مرور خواهید کرد:

تحقیقات نشان می دهد که زنانی با شاخص توده بدنی 40 بیشتر از زنان با شاخص توده بدنی استاندارد در خطر افسردگی قرار دارند. و این فقط به زنان محدود نمی شود. همه افراد چاق، فارغ از جنسیت شان، از خستگی های دائمی می نالند. لابد دیده اید: آن ها معمولا در حرکاتشان با محدودیت های زیادی رو به رو می شوند و دائما یک جایی از بدنشان درد می کند! تازه این گرفتاری ها به حوزه فردی آدم ها بر می گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عمل ساسی بای پس اینجا کلیک کنید.

90% از کسانی که به دیابت نوع دوم مبتلا اند، از چاقی رنج می برند. بهتر بگوییم: چاقی یکی از اصلی ترین عوامل ابتلا به دیابت نوع دوم است. نتایج مطالعات درباره دیابت نوع دوم می گوید خطر این بیماری در زنان چاق تقریبا 93 برابر و در مردان چاق 42 برابر است. این اطلاعات وقتی بغرنج می شوند که می فهمیم دیابت خود ممکن است گرفتاری های بسیاری از جمله نابینایی، قطع دست و پا، بیماری کلیوی، سکته مغزی و افزایش خطر بیماری قلبی را به همراه بیاورد. جراحی لاغری اسلیو و یا جراحی لاغری بای پس معده راه حل موثری برای اختلال در فرایند پیشرفت دیابت نوع دوم، به وسیله کنترل متابولیسم بدن، است. بنابراین دیگر مزیت جراحی لاغری درمان دیابت میلتوس است.

درمورد سالم ترین رژیم لاغری بیشتر بدانید.

مرکز مطالعات قلب فرامینگهام می گوید تقریبا 26% از مردانی که به فشار خون مبتلا هستند، چاق اند و 23 % از زنان به خاطر چاقی از فشار خون هم رنج می برند. همین موسسه فرامینگهام می گوید 23% از مردان به دلیل چاقی با بیماری عروق کرونر قلب دست به گریبان اند و از این میان علت بیماری 28% از زنانی که دچار عروق کرونر قلب هستند هم چاقی مفرط است. فایده جراحی لاغری این است که هر دوی این بیماری ها را تا اندازه قابل توجهی درمان می کند.

سخن پایانی

در این مطلب امروز سعی شد تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه مزایای جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. برای اینکه در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به سایت جراحی لاغری مراجعه کنید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

گوشواره یکی از انواع زیورآلات بسیار قدیمی است که سالیان بسیار طولانی است مورد استفاده بشر قرار می‌گیرد. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه خرید گوشواره در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

انواع گوشواره های طلا

معمولا جواهرسازان گوشواره‌های طلا را بر حسب طرح مورد نظر خود در سه رنگ زرد، سفید و رز گلد به همراه سنگ‌های قیمتی مانند الماس و یا بدون آنها می‌سازند. گالری ساعتچی نیز به طور مشابه، در فروشگاه اینترنتی خود تصویر و اطلاعات لازم انواع گوشواره‌های طلای کم‌نظیر ساخته شده توسط جواهرسازان خود را در اختیار مشتریان قرار داده است. می‎توانید در آنجا انواع مدل گوشواره‌های طلا را ملاحظه کنید. اصولا سه مدل اصلی گوشواره طلا برای خانم‌ها وجود دارد:

گوشواره های میخی یک یاز گوشواره های کلاسیک هست که هیچ وقت قدیمی نمی شود و از مد نمی افتند. گوشواره های میخی گاهی به شکل فلز های تراش خورده ساخته می شوند و گاهی به شکل  سنگ های قیمتی ساخته می شوند. گوشواره میخی با کمک یک پیچ در سمت دیگر گوش به سادگی چفت می شود به همین دلیل است که بسیاری از خانم ها از این مدل گوشواره خیلی زیاد استقبال می کنند.

درمورد خرید طلا برای آقایان بیشتر بدانید.

گوشواره حلقه ای یکی از قدیمی ترین انواع گوشواره در جهان است. گوشواره های حلقه ای که در سایزها و طرح های بسیار متفاوتی به بازار عرضه می شوند، هیچ گاه قدیمی نشده و همواره مورد توجه بوده اند این مدل به Hoop نیز معروفند و در سایز های کوچک تا بسیار بزرگ یافت می شوند و استایلی ساده اما فانتزی دارند. با دیگر انواع گوشواره های زنانه و مردانه در این مقاله اشنا شوید

درمورد خرید سرویس طلا بیشتر بدانید.

یکی دیگر از محبوب ترین مدل گوشواره، گوشواره های آویزی هستند.در طراحی گوشواره آویزی از سنگ های درخشان زینتی استفاده می شود.همچنین باید گفت که این دسته از گوشواره ها برای مهمانی های رسمی و خاص بسیار مناسب هستند. اگرچه می توان مدل های فانتزی ان ها را با لباس های اسپرت هم ست کرد و به راحتی استفاده کرد.

برای انتخاب یک گوشواره مناسب باید هوشمندانه عمل کنید و برای این کار بهتر است به فرم صورت خودتان هم توجه کنید. گوشواره طلا جزو اکسسوری‌هایی است که اگر بر اساس فرم صورت انتخاب شود می‌تواند زیبایی شما را دوچندان کند. در ادامه مطلب راهنمای خرید گوشواره طلا به معرفی انواع فرم‌های صورت و گوشواره‌های متناسب با آن می‌پردازیم.

وقتی صحبت از خرید این اکسسوری زیبا می‌شود، اندازه آن بسیار مهم است. برای انتخاب یک گوشواره خوب نه تنها اندازه گوش بلکه باید اندازه مو و فرم صورت را نیز در نظر گرفت، اگر این اکسسوری خیلی بزرگ باشد، توجه زیادی را به خود جلب می‌کند و زیبایی ظاهر شما نشان داده نمی‌شود. در حالی که اگر اندازه آن بسیار کوچک باشد، دیده نمی‌شود.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه خرید گوشواره به عنوان یکی از مهمترین زیورآلات را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و بگوییم برای خرید آن باید چه نکاتی را در نظر داشته باشید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.asby.ir/



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان و هزینه های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در رابطه با این موضوع بدانید.

ارتودنسی دندان

همان طور که بیان شد، ارتودنسی برای هم ترازی دندان‌ها و فک‌ها انجام می‌شود. اگر دندان‌ها و فک هم تراز نباشند شما برای جویدن، گاز گرفتن و مسواک زدن  با مشکل رو به رو می‌شوید.

این روز‌ها زیبایی یکی از بحث‌هایی است که در جامعه وجود دارد. زیبایی صورت و ظاهر هم از مواردی که بسیار پر بحث است. همان طور که می‌دانید، زیبایی لبخند یکی از مواردی است که بسیار بر زیبایی ظاهر و صورت شما تأثیرگذار است.

این روش درمانی اولاً، روشی است که بر زیبایی شما تأثیر بسزایی می گذارد و ثانیاً، روشی است برای پیشگیری از درد‌ها و مشکلاتی ممکن است در آینده توسط دندان های شما ایجاد شود.

همچنین درمورد ارتودنسی ژله ای بیشتر بدانید.

مراحل انجام ارتودنسی

مراحل ارتودنسی به این صورت است که شما ابتدا نیاز به گرفتن مشاوره از متخصص ارتودنسی خواهید بود. سپس از دندان‌های خود قالب می‌گیرید و عکس برداری از دندان‌ها برای ارتودنسی خواهید داشت.

در اوایل پیدایش این شاخه در دندان پزشکی، بیشتر نوجوان‌ها از این روش استفاده می‌کردند. در حالی که در حال حاضر حدود 30 درصد از افرادی که از این روش استفاده می‌کنند بزرگسالان هستند.

درمان ارتودنسی روشی است که در آن  دندان‌ها را هم ردیف کرده و مشکلات فک و صورت را بر طرف می‌کند. دندان‌های شما ممکن است نزدیک به هم یا روی هم رفته باشد و یا با فاصله از هم باشند. در هر صورت شما به سختی می‌توانید دندان‌های خود را تمیز کنید و احتمال پوسیدگی دندان‌هایتان بسیار بالا می رود.

شما نمی‌توانید تشخیص دهید که آیا نیاز به ارتودنسی دارید یا خیر؛ بلکه این پزشک است که با توجه به تخصص و دانشی که طی سالیان زیاد به دست آورده است صلاحیت این کار را دارد.

همچنین در باره ارتودنسی همراه با جراحی فک بیشتر بدانید.

متخصص ارتودنسی

ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی، دندانپزشکی است که با گذراندن شش سال دوره دندان پزشکی عمومی و تجربه چند سال درمان بالینی بیماران، در یکی از دانشگاه‌ها پذیرفته شده. یک دوره سه ساله را پشت سر گذاشته و در آخر یک پایان نامه درباره ارتودنسی را ارائه کرده و از آن دفاع می‌کند.

این متخصص‌ها پس از دریافت مدرک خود، باید در نشست‌ها و جلسه‌هایی تحت عنوان بازآموزی حرفه ای شرکت کنند و دانش روز را فرا بگیرند.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتدنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه عوامل تاثیر گذار در تعیین هزینه ارتودنسی دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. در ضمن اگر قصد دراید تا در این زمینه و دیگر مباحث دندانپزشکی اطلاعات بیشتری را کسب کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به سایت بست دنتیست مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی اسلیو معده یک روش لاغری است که در آن 75 تا 80 درصد از معده خارج می شود. درحال حاضر این روش رایج ‌ترین روش لاغری در ملل صنعتی همچون ایالات متحده و در سراسر جهان است. جراحی اسلیو معده تغییرات عمیقی را در زندگی به ارمغان می‌آورد و به طور کلی کیفیت زندگی را بهبود می بخشد. این نوید وجود دارد که کاهش وزن بیش از حد در حدود 60 تا 70 درصد طی یک سال پس از جراحی برای متقاضی اتفاق بیفتد. همچنین بهبود شرایط مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع دوم، فشار خون بالا، آپنه خواب، بیماری کبد چرب، درد مفاصل و چربی خون بالا، کاهش میل به خوردن و کاهش احساس گرسنگی پس از جراحی اسلیو معده دور از انتظار نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا از نقطه نظر مهم‌ترین سرفصل‌ها به بررسی جراحی اسلیو معده بپردازیم. آنچه در ادامه می‌خوانیم.

مراحل انجام عمل اسلیو معده عبارتند از:

گام اول

برش های کوچکی در دیواره شکم برای وارد کردن تروکارهای کوچک ایجاد می شود. قطر برش ها معمولا 15 میلی متر است.

گام دوم

لوله Bougie به معده وارد می شود و به عنوان یک معیار برای اندازه گیری معده جدید عمل می کند.

گام سوم

در آغاز از 4-6 سانتی متر (1.5-2.5 اینچ) بالاتر از دریچه پیلور (دریچه بین معده و روده کوچک)، از منگنه جهت برش معده به دو قسمت استفاده می شود. در ابتدا، منگنه کمی از لوله مخصوص فاصله دارد تا از ایجاد تنگی جلوگیری شود.

گام چهارم

برش نهایی برای تقسیم معده انجام می شود. پس از اولین برش، منگنه بسیار نزدیک به لوله Bougie است و یک معده جدید به شکل موز کوچک می سازد.

گام پنجم

معده به طور کامل به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت بزرگتر که حدود 80-75 درصد حجم اصلی معده را دارد، برداشته می شود. هنگامی که این قسمت از معده برداشته شد، می توان آن را از طریق محل برش بسیار کوچک 15 میلی متری خارج کرد



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروز می‌خواهیم درمورد ارتودنسی قبل از جراحی فک با شما صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان قبل از جراحی فک را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم.

ارتودنسی دندان قبل از جراحی فک

افرادی که به طور بالقوه می توانند از جراحی ارتوگناتیک بهره مند شوند، شامل افرادی هستند که به صورت نادرست قرار گرفته اند. جراحی ارتوگناتیک همچنین در بیماران مبتلا به ارتوپدی دندان مصنوعی برای راهنمایی رشد، درمان انتخابی است یا در مواردی که تغییر شکل آن چنان شدید است که ارتودنسی به تنهایی برای اصلاح آن کافی نیست.

دستیابی به نتایج موفقیت آمیز درمانی در این بیماران نیاز به اجرای یک طرح درمانی موثر دارد. باید در نظر گرفت که برنامه ریزی درمانی یکی از مهمترین مراحل است؛ زیرا به محض شروع درمان به سختی امکان تغییر و یا تعلیق آن وجود دارد. در این مرحله، بیمار باید تأیید شود و هیچ گونه پتانسیلی برای رشد ندارد. اگر بیمار هنوز در حال رشد است باید سالانه معاینه شود تا رشد کامل شود.

متخصص ارتودنسی و جراح فک باید در مورد روش درمان تصمیم مشترک بگیرند. یکی از جنبه های مورد بررسی این است که آیا عمل جراحی در فک پایین، فک بالا یا هر دو مورد نیاز است و اینکه آیا فک باید در یک قطعه باقی بماند یا اینکه قطعه قطعه شود.

شلوغی دندان، فاصله گذاری، عدم تغییر جهت و چرخش دندان ها باید قبل از جراحی ارتوگناتیک اصلاح شود. نکته اصلی این است که دندان ها در موقعیت و زاویه مناسب قرار بگیرند. در این مرحله از درمان، ممکن است برای از بین بردن ازدحام متوسط ​​تا شدید و ایجاد فضای مورد نیاز برای تراز دندان، به کشیدن دندان نیاز باشد. کشیدن دندان همچنین می تواند به جبران خسارت دندان کمک کند. باید توجه داشت كه اگر فضای فك اجازه ترازبندی مطلوب دندان را می دهد، باید از کشیدن دندان خودداری شود. شیب incisor، شلوغی، نوع مال اکلوژن و روش جراحی از جمله عوامل تعیین کننده در تصمیم گیری برای دندان کشیدن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی جدید اینجا کلیک کنید.

آمادگی ارتودنسی برای جراحی فقط با اصلاح ارتودنسی متفاوت است. دستیابی به زیبایی بهینه صورت نیاز به همکاری یکپارچه متخصصین ارتودنسی و جراحان فک و صورت دارد. ارتودنسی روتین قبل از عمل شامل ترازبندی دندانها، جبران دندانهای ثنایایی و هماهنگی قوس به منظور به دست آوردن حداکثر تداخل بین استخوانی در هنگام تراز شدن فکها با جراحی است. به طور خلاصه، اهداف درمان پیش جراحی جبران دندان های ثنایای پایین و بالا، تراز كردن هر دو قوس و از بین بردن شلوغی است.

بیشترین اختلافات شدید فک اسکلتی تا حدی جبران می شود. این پدیده های طبیعی به نام “جبران دندان – آلوئولار” سیستمی است که سعی در برقراری رابطه بین مرجعی دارد. غرامت می تواند ماهیت دندانی یا اسکلتی داشته باشد. جبران دندان می تواند به صورت عمودی، عرضی و / یا به زودی باشد.

درمورد ارتودنسی زیبایی بیشتر بدانید.

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا هر آنچه لازم است تا در زمینه ارتودنسی دندان قبل از جراحی فک لازم است را بدانید. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان و همراهان همیشگی بلاگ ما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.karajortho.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی ژله ای در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان بگوییم.

ارتودنسی ژله ای

در این نوع ارتودنسی از پلاک‌های بی رنگ و شفاف استفاده می‌شود. ارتودنسی ژله‌ای از جمله ارتودنسی‌های مناسب برای کودکان بشمار می‌آید. چون ناهنجاری دندان‌های کودکان پیچیده نیست، اگر به موقع به متخصص مراجعه شود، به‌راحتی قابل رفع خواهند بود. این روش همچنین برای بزرگسالانی که تمایل ندارند سیم‌ها و براکت روی دندان آنها مشاهده شود بسیار مناسب است.

برخی از مشکلات و ناهنجاری‌های پیچیده بایت یا نامرتبی دندان‌ها را نمی‌توان با استفاده از ارتودنسی ژله‌ای درمان کرد. درمان اختلالات پیچیده عموماً به‌وسیله ارتودنسی فلزی (به راکت و سیم فلزی) انجام می‌شود. با اینکه ارتودنسی فلزی به زیبایی ارتودنسی نامرئی نیست اما سرعت درمان به‌وسیله آن‌ها بیشتر است. انتخاب بهترین روش درمان و همچنین روش‌های جایگزین توسط متخصص ارتودنسی توصیه می‌شود.

هزینه ارتودنسی از جمله عوامل مؤثر در انتخاب نوع و زمان شروع درمان است. این ارتودنسی یک ارتودنسی ارزان نیست. قیمت آن با توجه به مزایای دریافتی، کاملاً مناسب و منصفانه است. هزینه این ارتودنسی به عواملی همچون جنس پلاک، کیفیت آن، هزیینه لابراتوار و طول درمان بستگی دارد. در این روش لازم است بیمار مراجعات و چکاب‌های مکرر داشته باشد و هر چند وقت یک بار، پلاک جدید را از دندانپزشک دریافت کند.

درمورد ارتودنسی فوری بیشتر بدانید.

به این روش ارتودنسی شفاف، شیشه ای، بدون سیم، ژله‌ای، بی رنگ، اینویزیلاین نیز گفته می‌شود. ارتودنسی نامرئی خود به چند روش ارتودنسی تقسیم می‌شود که در اینجا به ذکر آن‌ها می‌پردازیم.

طول دوره درمان تقریباً 15-9 ماه می‌باشد. زمان درمان بستگی به نامرتبی دندان‌ها و همکاری بیمار دارد. پلاک‌هایی که در طی درمان به بیمار داده می‌شود متناسب با شرایط بیمار و حدوداً 48-12 عدد است. در صورت گم شدن یا شکستن پلاک باید پلاک جدید درخواست داده شود؛ چون پلاک شکسته هرگز نمی‌تواند کار درمان را انجام دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی دندان و ارتباط آن با حاملگی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

در روزهای اول پس از گذاشتن پلاک و تعویض آن با شروع جابجایی دندان‌ها تا حدی درد احساس می‌شود. با خوردن مسکن می‌توان درد را تسکین داد. در ابتدای درمان نیز صحبت کردن تا حدی سخت می‌شود. ترشح بزاق در روزهای اول درمان افزایش می‌یابد؛ اما در روزهای بعد از شدت آن کاسته می‌شود.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی ژله ای در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در زمینه این موضوع به شما عزیزان بگوییم. اگر ساکن کرج هستید و می‌خواهید در این زمینه و سایر زمینه های دندانپزشکی اطلاعات بیشتری داشته باشید، به سایت کرج اورتو مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله امروز سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.  با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم.

ارتودنسی کودکان

کودکان ممکن است به دلایل مختلفی مانند دندان های کج، روی هم رفته، شلوغ و یا مشکلات بایت به  ارتودنسی دندان نیاز پیدا کنند. مشکلات بایت یا مال اکلوژن زمانی رخ می دهد که اندازه فک بالا و پایین با یکدیگر تفاوت داشته باشند. اگر فک بالا بزرگتر از فک پایین باشد، بیمار مبتلا به اُوربایت و اگر فک پایین بزرگتر از فک بالا باشد، بیمار مبتلا به آندربایت می باشد.

در برخی موارد، مشکلات فک و دندان ناشی از افتادن زودهنگام دندان های شیری، تصادف یا عادت های غلطی مانند مکیدن انگشت شست است. اما در اغلب موارد این مشکلات ارثی بوده و در صورتی که یکی از اعضای خانواده تان قبلا ارتودنسی انجام داده باشد، احتمال اینکه کودک شما نیز به ارتودنسی نیاز پیدا کند زیاد خواهد بود.

فکین و دندان ها در این سنین هنوز در حال رشد هستند، از این رو در صورتی که کام کودک نیاز به گسترش داشته باشد، می توان به راحتی آن را گسترش داد. گسترش کام این امکان را فراهم می کند که دندان ها پس از درآمدن، در موقعیت صحیح خود قرار گرفته و نیازی به کشیدن برخی از آنها برای باز کردن فضا نباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی بزرگسالان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

یکی از بزرگترین مزایای ارتودنسی کودکان پیشگیری از درمان های پیچیده در آینده است. مداخله زودهنگام ارتودنسی در سنینی که فک و دندان ها هنوز در حال رشد هستند، این امکان را فراهم می کند تا مشکلات بالقوه قبل از پیچیده تر شدن درمان شوند. همچنین در مواردی که بخشی از درمان ارتودنسی باید به بزرگسالی موکول شود، ارتودنسی کودکان در کوتاه تر شدن این دوره نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

درمورد پرداخت هزینه ارتودنسی به صورت اقساطی بیشتر بدانید.

هنگامی که سخن از ظاهر به میان میاید، کودکان نیز به اندازه بزرگسالان برای ظاهر و زیبایی خود اهمیت قائلند. ارتودنسی موجب مرتب شدن دندان ها و تناسب فکین کودکان می شود و همین امر زیبایی صورت و لبخند آنها را دو چندان می کند.

از آنجایی که ذرات غذایی به راحتی در میان بریس های ارتودنسی گیر می کنند، مطمئن شوید که کودکتان پس از هر وعده غذایی، دندان هایش را با مسواک نرم و خمیر دندان فلورایدی تمیز کند. هر سه ماه یکبار، مسواک کودک را تعویض کنید زیرا مسواک فرسوده یا کهنه نمی تواند به درستی کار تمیز کردن دندان ها را انجام دهد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.tehranortho.ir/



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در ارتباط با این موضع به شما بگوییم.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی یکی از تخصص ­های دندان پزشکی است که برای مرتب کردن و هماهنگ کردن فک­ها انجام می­شود. انجام ارتودنسی علاوه بر این که جنبه­ی ظاهری دارد، باعث عملکرد بهتر دهان و دندان­ها و حفظ سلامتی فرد می­شود.

ممکن است که این سوال برای افراد پیش بیاید که زمان مناسب برای انجام ارتودنسی در چه سنی است؟ باید بگوییم که زمان مناسب برای ارتودنسی بستگی به نوع مشکلی دارد که فرد با آن مواجه هست و در افراد متفاوت متغیر است.

به عنوان مثال کسانی که فک بالای آن­ها دچار مشکل است و در واقع جلوتر از حد طبیعی قرار دارد، بهترین سن برای رفع این مشکل زمانی است که هنوز به بلوغ نرسیده­اند یعنی زمان مناسب برای دخترها نه سالگی و برای پسرها یازده سالگی است. شایان ذکر است که در مشکلاتی که فقط مربوط دندان است یعنی نیاز به جراحی ندارد هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد و فرد در هر سنی می­تواند برای حل مشکل خود اقدام کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی کودکان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

یکی از مشکلاتی که معمولا با ارتودنسی رفع می­شود، معضل هم پوشانی زیاد عمودی دندان­های فوقانی بر روی دندان­های پایینی است. این مشکل مسلما باعث می­شود که لبخند فرد ظاهری نامناسب داشته باشد که با انجام ارتودنسی می­توان به راحتی آن را بر طرف کرد.

یکی دیگر از معضلاتی که معمولا افراد با آن رو به رو هسستند داشتن ظاهر بولداگ است. این مشکل زمانی پیش می­آید که دندان­های ردیف پایین خیلی جلوتر از دندان­های فوقانی قرار می­گیرند و ردیف بالا بیش از حد عقب هستند. افرادی که با این مشکل دسته و پنجه نرم می­کنند، علاوه بر داشتن ظاهری نامناسب در جویدن غذا هم دچار مشکلاتی می­شوند که این مسلما در سلامتی آن­ها تأثیر منفی می­گذارد.

درمورد ارتودنسی پیشرفته بیشتر بدانید.

علاوه بر این مشکلات که بدان اشاره کردیم مشکلات بی­شمار دیگری نیز وجود دارد که ما از باب اختصار بدان نمی­پردازیم. اما بد نیست که بدانیم، ارتودنسی انواع مختلفی دارد و هر شخص می­تواند با کمک پزشک متخصص و بهترین روش آن را انتخاب کند که کمتر با چنین مشکلاتی مواجه شود. رایج­ترین انواع آن عبارتند از :

یکی از دیگر از معضلات فک و دندان­ها شلوغی دندان­ها است که در اثر قرار گرفتن دندان­های بیش از حد در یک ردیف به وجود می­آید.

سخن نهایی

ما در این مقاله تصمیم داشتیم تا اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در ارتباط با این موضوع به شما دوستان عزیز بگوییم. اگر قصد دارید تا در این زمینه و دیگر زمینه های دندانپزشکی اطلاعات بیشتری کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از سایت تهران ارتو دیدن کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بله شاید باور نکنید ولی از دست دادن دندان می‌تواند همینقدر دردناک و بد باشد و تاثیرات مخربی داشته باشد و از آن طرف به دست آوردن یک دندان جدید به همان اندازه می‌تواند خوب باشد. ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ایمپلنت های دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت دندان (Dental Implants) چیست؟ ایمپلنت های دندانی یک نوع پایه تیتانیومی سازگار با سلول‌های بدن افراد می باشند، ایمپلنت ها به عنوان یک جایگزین خوب، دائمی به جای یک یا تعدادی دندان از دست رفته توسط متخصصان ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرند، بعد از قرار گیری ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در اطراف ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش خورده و به فک متصل می شود، برای جوش خوردن ایمپلنت به مدت زمانی تقریباً 3 الی 6 ماه نیاز است، بعد از جوش خوردن ایمپلنت تاج و روکش دندان بر روی ایمپلنت قرار می گیرد. امروزه ایمپلنت های موجود در بازار انواع مختلفی دارند و در برندهای مختلف وارد بازار می شوند، تشخیص اینکه کدام نوع برای فردی که به دندانپزشکی برای کاشت دندان مراجعه کرده است مناسب می باشد به عهده متخصص می باشد، به هر میزان که مواد مورد استفاده شده در ساخت آن با بافت های بدن فرد سازگاری و هماهنگی بیشتری داشته باشد, آن دارای کیفیت بالاتری می باشد، همانطور که در بالا ذکر شد تشخیص اینکه کدام برای شما بهتر است بر عهده متخصص ایمپلنت می باشد، بنابراین در انتخاب مرکز دندانپزشکی و متخصص خود دقت کافی داشته باشید و سعی کنید بهترین متخصص را انتخاب کنید.

همچنین درمورد دندانپزشکی شبانه روزی بیشتر بدانید.

حفظ بهداشت دهان و دندان ها بعد از کاشت در راستای جلوگیری از ایجاد پلاک و باکتری‌های دندانی و آسیب دیدن لثه و دندان ها ضروری می باشد. حفظ بهداشت دهان و دندان به صورت مطلوب بعد کاشت دندان دارای اهمیت ویژه می باشد، بنابراین لازم است با استفاده از نخ دندان، برس و مسواک مخصوص، اطراف دندانی که ایمپلنت شده است به خوبی تمیز شود، نحوه استفاده از مسواک ها باید توسط دندانپزشک آموزش داده بشود.

ایمپلنت دندان می‌تواند برای یک عمر و یا مدت زمان کوتاه تر مورد استفاده قرار بگیرد، میزان عمر آن به عوامل مختلفی مانند میزان حفظ و رعایت بهداشت دهان و دندان، معاینات و چکاپ های منظم دندانپزشکی، رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی و . . . بستگی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد لمینت دندان های جلو اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ایمپلنت های دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضع به شما عزیزان بگوییم. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.chalava.ir/



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله امروز قصد داریم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه ترمیم و زیبایی دندان در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان و یاوران همیشگی بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ترمیم و زیبایی

دندانپزشکی زیبایی ممکن است شامل اضافه کردن یا حذف موادی از دندان باشد. برخی از دندان پزشکان، تمایل به دندانپزشکی زیبایی از نوع ((دوستار دندان)) دارند اینله و اُنله کردن که به آن پرکردگی های غیر مستقیم نیز می گویند توسط آزمایشگاه ساخته می شود و برای پوسیدگی های خفیف تا متوسط یا آنهایی که ساختار کافی برای قرار گرفتن پرکردگی را ندارند، مورد استفاده قرار می گیرد. اینله بدون آسیب رساندن به نوک دندان مستقیما روی سطح دندان نصب می شود.

زمانی که سطح یا قسمتی از دندان تخریب می شود به جای روکش از اُنله برای پوشاندن سطح کلی دندان استفاده می شود. اینله و اُنله در آزمایشگاه از مواد رزین کامپوزیت دندان ساخته می شوند و به کمک چسب دندان به دندان چسبیده می شوند. بلیچینگ دندان پروسه ای شیمیایی است که به منظور سفید کردن دندان ها استفاده می شود و بسیار  محبوب و متداول است. برخی افراد برای از بین بردن لکه های دندانهایشان از بلیچینگ استفاده می کنند در حالی که دیگران تنها برای سفید تر کردن دندان ها از آن استفاده می کنند. تغییر رنگ همچنین می تواند ارثی یا به دلیل بالا رفتن سن باشد.

همچنین در زمینه ترمیم و زیبایی دندان جلو بیشتر بدانید.

بلیچینگ می تواند توسط دندانپزشک و در مطب وی انجام شود و یا زیر نظر دندانپزشک و در منزل انجام شود. بسیاری از بیماران انجام بلیچینگ در منزل را به دندانپزشکی ترجیح می دهند زیرا در منزل راحت ترند. درمان زمانی آغاز می شود که دندانپزشک قالبی سفارشی برای دندان هایتان می سازد تا مطمئن شود که مقدار ماده ی سفید کننده که قرار است استفاده شود، صحیح  است و دندان ها به طور کامل در تماس با ماده ی بلیچینگ قرار می گیرند.

معمولا سفید کردن دندان ها در منزل با توجه به میزان سفیدی مطلوب برای هر بیمار، بین ۲ تا ۴ هفته می انجامد. ونیر دندان یا ونیر کامپوزیت لایه ی بسیار نازکی از مواد است که روی سطح دندان قرار داده می شود تا ترک و شکستگی های دندان را برطرف کند و یا ظاهری زیبا به آنها ببخشد. این ونیرها یا از جنس پرسلین و یا رزین کامپوزیت می باشند. رزین ماده ی مایعی است که می تواند تبدیل به جامدی سخت و دائمی شود.

درمورد جنس ژل بلیچینگ دندان بیشتر بدانید.

کلام آخر

در این مطلب نیز سعی کردیم تا همه چیز را در زمینه ترمیم و زیبایی دندان و چند تا از معروف ترین روش های آن را به شما بگوییم و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر می‌خواهید تا در این زمینه و دیگر زمینه های دیگر ددنانپزشکی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به سایت چلاوا مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی لینگوال در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم.

ارتودنسی لینگوال چیست؟

می‌خواهند از بریس‌های معمولی که در سطح جلویی دندان ها نصب می‌شوند استفاده کنند، از این روش ارتودنسی استفاده می‌کنند.

اما این روش درمانی برای همه مناسب نیست. برای مثال، بیمارانی که اوربایت بسیار شدیدی دارند، ممکن است با نصب براکت ها، بیشتر دچار مشکل شوند.

در اولین ملاقات، متخصص ارتودنسی شما، دندان های‌تان را معاینه می کند و بهترین گزینه درمان را برای مشکل شما در نظر میگیرد.

ارتودنسی لینگوال یا زبانی (Lingual) نوعی درمان ارتودنسی است که در آن دندان ها هم‌تراز شده و صورتی زیباتر را برای شما ترسیم می‌کنند. اجزای بریس لینگوال مشابه بریس های مرسوم و فلزی است. با این تفاوت که به سطح پشت دندان های شما متصل می‌شوند. ارتودنسی لینگوال به خاطر اینکه در دید نیست می‌تواند نوعی ارتودنسی‌نامرئی تلقی شود.

همچنین همه چیز را در مورد ارتودنسی شیشه ای بدانید.

ارتودنتیست شما در مورد هزینه‌ها و برنامه های پرداخت با شما بحث خواهد کرد. اما اگر می خواهید یک برآورد اولیه از میانگین هزینه های موجود در منطقه خود داشته باشید، باید به چند مرکز ارتودنسی مراجعه کنید.

به طور معمول هزینه ارتودنسی لینگوال کمی از روش های دیگر بالا تر است. زیرا بخش زیادی از کار نصب این بریس ها حساس و نیازمند دقت و مهارت بالایی است. مدت زمان انجام و نصب آن نیز کمی بیشتر از روش های دیگر است.

پاسخ کوتاه بله است. وقتی صحبت می‌کنید، به صورت طبیعی و نرمال زبان شما بخش های پشت دندان های شما را لمس می‌کند یا به آن ها برخورد می کند. بنابراین طبیعی است زمانی که برای اولین بار از بریس های زبانی استفاده می کنید، گفتار شما تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درد ارتودنسی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

در حالی که همه انواع بریس ها می توانند به طور موقت با الگوهای گفتاری شما تداخل داشته باشند، تحقیقات نشان میدهد زمانی که شما از ارتودنسی زبانی استفاده میکنید برای مدت نزدیک به 1 ماه میتوانید در الگوی گفتاری شاهد تغییرات جزئی باشید.

مهم نیست که از چه نوع بریسی برای صاف کردن دندان های خود استفاده میکنید. زیرا در هر صورت مدت کوتاهی پس از اینکه این بریس‌ها به دندان های شما نصب شود دندان درد مختصر تا متوسطی تجربه خواهید کرد.

در صورت نیاز به بریس و اگر دوست ندارید که کسی آن را ببیند، استفاده از ارتودنسی لینگوال و زبانی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

از آنجا که این بریس ها به قسمت‌های عقب دندان‌های شما متصل می‌شوند، به اندازه بریس های معمولی و مرسوم قابل مشاهده نیستند.

سخن آخر

ما امروز در این محتوای متنی تمام تلاش خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی لینگوال که یکی از بهترین و جدید ترین روش های ارتودسنی است را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیمک. امیدورایم این مطلب برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار  خوبی را در زمینه ارتودنسی متحرک در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان عزیز بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

ارتودنسی متحرک

برای رفع یا کاهش برخی از این موارد، می توان به بیمار یک وسیله ثابت یا قابل جابجایی و متحرک داد. دستگاه های ثابت ارتودنسی برای اینکه بتوانند مشکل شما را حل کنند باید تا پایان دوره درمان به دندان های شما متصل باشند. به درمان با این دستگاه ها ارتودنسی ثابت میگویند. از طرف دیگر، دستگاه های متحرک متنوع هستند و میتوانند حین درمان از دندان و دهان شما خارج شده و باز مورد استفاده قرار بگیرند. به درمان با کمک دستگاه های متحرک نیز ارتودنسی متحرک گفته میشود.

همچنین در مورد ارتودنسی نامرئی بیشتر بدانید.

دستگاه های متحرک ارتودنسی  برای اصلاح طیف وسیعی از مشکلات و ناهنجاری های دندانی به کار برده می شود. اما اگر بخواهیم به سوال ارتودنسی متحرک برای چه دندان هایی است پاسخ دهیم باید بگوییم که اگر مشکل و ناهنجاری فک و دندان پیچیده، شدید و جدی باشد ما نمیتوانیم از این  نوع دستگاه ها برای اصلاح و درمان استفاده کنیم. زیرا ماهیت دستگاه های متحرک به گونه ای است که تنها برای حل مشکلات جزئی تا متوسط ارتودنسی بکار برده میشوند. مشکلات جدی تر مانند مال اکلوژن ها یا ناهماهنگی های فکی را معمولا با ارتودسی ثابت و یا حتی ترکیبی از جراحی فک و ارتودنسی ثابت برطرف میکنند.

پاسخ به این سوال مستقیما به نوع بیمار، مشکل او  شدت مشکلش دارد. همانطور که گفتیم ارتودنسی ثابت میتواند مشکلات متوسط تا شدید و جدی را برطرف کند ولی ارتودنسی متحرک تنها میتواند مشکلات جزئی تا متوسط را حل کند. بنابراین بسته به مشکل شما، یک متخصص ارتودنسی خوب قادر است بهترین نوع درمان را برای شما مشخص کند.

دستگاه های زیادی در دسته این ارتودنسی دندان قرار دارند. ما در این مقاله به بررسی مهمترین و شناخته شده ترین آن ها خواهیم پرداخت.

همه چیز را در زمینه ارتودنسی بدون سیم بدانید.

بعد از اتمام برنامه درمانی ارتودنسی ثابت، هنوز هم شما نیاز به استفاده از تعدادی دستگاه دیگر دارید که ما به آن ها نگهدارنده یا ریتینر میگوییم. نگهدارنده از جمله مهمترین انواع پلاک ارتودنسی متحرک هستند. استفاده از این این دستگاه های متحرک بسیار مهم است. زیرا پس از اتمام برنامه درمانی دندان های شما را صاف نگه می دارند. و مانع از جابجایی مجدد ان ها میشود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی متحرک در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضع به شما بگوییم. اگر قصد دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید می‌توانید به سایت اورتودکتر مراجعه کنید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عمل لاغری بای پس معده یکی از بهترین روش های جراحی لاغری است که افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از این روش برای لاغری استفاده کرده اند. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه عمل لاغری بای پس در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بای پس چیست؟

عمل لاغری بای پس معده امروزه یکی از جراحی هایی است که برای کاهش وزن انجام میشود در این عمل قسمتی از معده شما برداشته میشود. اما کسانی که عمل لاغری بای پس معده را انجام میدهند باید رژیم غذایی خاصی را داشته باشند.

قبل از انجام جراحی بای پس معده، ابتدا باید شرایط جراحی را داشته باشید و خطرات و مزایای آن را درک کنید. بزرگسالان واجد شرایط این جراحی معمولاً بیش از 45 کیلو اضافه وزن داشته باشند و یا شاخص توده بدنی (BMI) آنها بیش از 35 باشد.

برای اینکه یک کاندیدای مناسب برای عمل لاغری بای پس معده باشید، باید از قبل آماده این عمل شوید و بتوانید رژیم و عادات غذایی خود را تغییر دهید. داشتن عادات غذایی جدید می توانند این اطمینان را برای شما حاصل کنند که جراحی دارای اثرات مثبت و مادام العمری است.

قبل از جراحی باید برنامه هایی برای انواع رژیم غذایی خاص تنظیم کنید تا هم قبل و هم بعد از جراحی دنبال شود. رژیم غذایی قبل از جراحی به منظور کاهش میزان چربی در کبد و اطراف آن انجام می شود. این امر خطر عوارض حین جراحی را کاهش می دهد.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین روش جراحی لاغری بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

رژیم غذایی قبل از عمل لاغری بای پس معده تا حد زیادی شامل ژله های پروتئینی و سایر غذاهای پر پروتئین و کم کالری است که هضم آن آسان است. پروتئین به تقویت و محافظت از بافت عضلانی کمک می کند. پروتئین می تواند به بدن شما کمک کند تا به جای عضله برای سوخت، چربی بسوزاند. پروتئین همچنین به قدرت بدن شما کمک می کند، که می تواند بهبودی را تسریع کند.

درمورد ارثی بودن چاقی بیشتر بدانید.

با نزدیک شدن به تاریخ جراحی، ممکن است لازم باشد شما یک رژیم غذایی مایع داشته باشید. بر اساس وزن و سلامت کلی شما، پزشک ممکن است به شما اجازه دهد در این مدت مقداری مواد جامد بخورید. اینها ممکن است شامل ماهی، غلات داغ آبدار ، یا تخم مرغ های آب پز نرم باشد.

برنامه رژیم بعد از جراحی شامل چندین مرحله است. اینکه هر مرحله چه مدت طول بکشد و آنچه می توانید بخورید و بنوشید، توسط ارائه دهنده خدمات بهداشتی یا رژیم درمانی تعیین می شود.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه جراحی لاغری بای پس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان و همراهان همیشگی بگوییم. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را خواهیم کرد تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه چیستی عمل جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

جراحی لاغری

این روش مستلزم قرار دادن دوازدهه در امتداد ایلئوم است. این روش منجر به جذب کالری بسیار کمی توسط بدن از غذای مصرفی می شود. معده همچنین مقدار بسیار کمی هورمون ایجاد کننده گرسنگی ترشح می کند و باعث می شود فرد احساس گرسنگی سریع نکند.

درمورد ارتباط چاقی با کم خوابی بیشتر بدانید.

جراحی سوئیچ اثنی عشر همچنین با کاهش خطر برخی از بیماری ها مانند سرطان پس از جراحی، منجر به بهبود کلی سلامت می شود. همچنین برای درمان برخی از مشکلات متابولیکی و حتی دیابت استفاده می شود. با این وجود اکثر پزشکان از آن اجتناب می کنند، زیرا انجام آن، کار سخت و طاقت فرسایی است. جراحی سوییچ اثنی عشر زمان بیشتری مصرف می کند و پس از جراحی نیاز به پیگیری گسترده دارد.

از نظر بیولوژیکی و فنی، از باند معده به عنوان باند معده قابل تنظیم لاپاراسکوپی یاد می شود. این روش مستلزم ایجاد یک کیسه کوچک با استفاده از یک باند معده است که به خوبی در اطراف معده قرار گرفته است. کیسه را می توان با مقدار کمی غذا پر کرد و مقدار غذایی را که می تواند برای پر کردن آن خورده شود، محدود می کند. فرد خیلی سریع احساس سیری می کند و دیگر نیازی به مصرف مقدار زیادی غذا ندارد.

در این روش قسمت وسیعی از معده کاهش می یابد و در مقایسه با روش قبل، بعد از عمل بسیار کوچک می شود. دقیقاً مانند جراحی های فوق الذکر، فرد بسیار سریع احساس سیری می کند و در نتیجه مقدار غذایی را که یک بار مصرف می کند به شدت کاهش می یابد. معده کوچکتر، اکنون مقادیر بسیار کمی هورمون ترشح می کند که باعث گرسنگی می شود و باعث می شود احساس گرسنگی به اندازه گذشته نداشته باشید.

همه چیز را در زمینه جراحی لاغری شکم و پهلو بدانید.

بای پس معده به عنوان بای پس معده Roux-en-y نیز شناخته می شود. معده به دو قسمت تقسیم می شود. با استفاده از منگنه های جراحی یک کیسه کوچک در بالای معده ایجاد می شود. با اتصال مستقیم کیسه به روده کوچک، بقیه معده دور زده می شود. به طور مشابه، مقدار غذای مورد نیاز برای پر شدن غذا را به شدت کاهش می دهد. این در نهایت اطمینان می دهد که غذای کمتری مصرف می کنید  و بنابراین کالری بسیار کمی جذب خواهید کرد. بدن شما همچنین باید مواد معدنی بسیار کمی را جذب کند. با وجود این، بای پس معده یک عیب کوچک دارد زیرا اگر فرد به یک رژیم غذایی بسیار خوب و دقیق پایبند نباشد ، می تواند باعث سندرم دامپینگ یا حتی سو تغذیه احتمالی شود.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لاغری و جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دکتر عبدو اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه کسب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در این مطلب امروز قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان و هزینه های آن را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

هزینه ارتودنسی دندان

احتمالا بارها و بارها در اینترنت عباراتی مانند قیمت یا هزینه خدمات دندانپزشکی مانند هزینه ایمپلنت دندان، هزینه لمینت دندان و … را جستجو کرده اید اما هیچگاه نتوانسته اید قیمت و حدود هزینه هیچکدام را پیدا کنید زیرا اصولا هیچ جایی هزینه ها را درج نمیکنند. در خصوص ارتودنسی نیز قضیه به همین شکل است. اما چرا؟

همچنین درمورد ارتودنسی ارزان بیشتر بدانید.

قبل از اینکه بخواهیم بحث قیمت ارتودنسی دندان را برای شما به صورت کامل توضیح دهیم  یک خلاصه از آنچه در این مقاله میخوانید را در قالب یک جدول ساده درج کرده ایم. اگر مایل هستید جزئیات بیشتر هزینه ها را بدانید ادامه مقاله را تا انتها بخوانید. این هزینه ها مربوط به سال 1400است و تنها یک محدوده قیمت است چراکه نمیتوان هزینه دقیق ارتودنسی را برآورد کرد.

چرایی این موضوع را باید در عوامل تاثیر گذار بر روند درمان ها و پروسه های ارتودنسی جستجو کرد. مشکل هر شخص و شدت آن، منحصر به فرد است. اینطور نیست که همه افرادی که به یک کلینیک دندانپزشکی یا مطب یک متخصص ارتودنسی بروند با یک روش درمان شوند و یا تمام مراحل درمان مشابه هم باشد. برخی ها مشکلات جزئی دارند و برخی دیگر مشکلات بسیار شدید که حتی ممکن است نیازمند عمل جراحی فک باشند. بنابراین نوع دستگاه های ارتودنسی بکار رفته برای اصلاح مشکل و همچنین مدت زمان درمان نیز متفاوت خواهد بود. همه این ها باعث میشود قیمت ارتودنسی متغییر باشد و تنها با مراجعه حضوری به یک متخصص ارتودنسی و بعد از ارزیابی های حرفه ای قابل برآورد باشد.

در جلسه معاینه دندان پزشک متخصص ارتودنسی، یک هزینهٔ کلی برای شما تعیین می‌کند. میزان این هزینه بسته به نوع ارتودنسی انتخابی شما، شدت مشکلات دندان‌هایتان، نوع ناهنجاری دندان‌ها شما، سن شما و طول مدت دورهٔ درمان متفاوت خواهد بود. در طول دورهٔ درمانی ممکن است هزینه‌های جانبی نیز به شما تحمیل شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ضروریات ارتودنسی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

با در نظر گرفتن مهمترین فاکتورهای عنوان شده در بخش قبل، ما به معرفی شناخته شده ترین روش های ارتودنسی دندان میپردازیم و قیمت ارتودنسی دندان با هر کدام را به صورت حدودی درج خواهیم کرد. دقت کنید که این قیمت ها حدودی هستند و صرفا حداقل و حداکثر هزینه ارتودنسی دندان را شامل میشود.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان و هزینه های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.orthoblog.ir/



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در این مطلب امروز با ما همراه باشید که می‌خواهیم همه چیز را در زمینه یکی از محبوب ترین روش های ارتودنسی به خصوص برای افرادی که با ظاهر دستگاه های ارتودنسی مشکل دارند را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. ارتودنسی نامرئی. با ما همراه باشید.

تاریخچه ارتودنسی نامرئی

پس از گذشت سال ها تقریباً به اندازه یک قرن، تمام دنیا به دنبال متخصصان ارتودنسی هستند که کاملاً مجرب و در کارشان حرفه‌ای باشند و بتوانند مشکلات فکی و دندانی را حل کنند. در روزهای اولیه که ارتودنسی اختراع شد، آقای ادوارد که به عنوان پدر ارتودنسی مدرن شناخته می شود از ابزاری مانند جک و پیچ کششی استفاده کرد. او دستگاهی را اختراع کرد که از براکت های فلزی تشکیل شده بود که یک کلید برای چرخاندن و حرکت دادن دندان رویش نصب شده بود.

پس از آن بریس های سنتی اولیه یعنی بریسهایی که دور هر دندان پیچیده می شوند آمدند؛ اما امروزه متخصصان ارتودنسی ابزارهای گوناگونی در اختیار دارند که توسط آن ها برای درمان دندان تک‌تک بیماران به روش ارتودنسی از آن ها استفاده می کنند.

همه چیز را در زمینه ارتودنسی سریع دندان بدانید.

به طور کلی مدت زمان درمان ارتودنسی دندان با بریس های نامرئی 18 بوده که ممکن است با توجه به پیچیدگی مشکل هر بیمار این زمان افزایش یا کاهش پیدا کند. البته به خاطر داشته باشید که درمان ارتودنسی زمان بر بوده و به همین دلیل طی کردن مسافت های زیاد برای مراجعه به کلینیک ارتودنسی می تواند واقعا خسته کننده و زمان بر باشد. در نتیجه سعی کنید کلینیک ارتودنسی تان حتی الامکان نزدیک محل زندگی یا کار خود انتخاب کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از انجام ارتودنسی وجود دارد مقدار هزینه آن است، در هزینه درمان ارتودنسی عوامل مختلفی تاثیر گذار هستند که عبارت اند از:

  1. نیاز به لوازم و دستگاه های اضافی برای درمان ارتودنسی نامرئی
  2. درمان یک فک یا دو فک
  3. میزان حاد بودن مشکل دندان
  4. طول دوره درمان ارتودنسی نامرئی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اجزای مختلف ارتودنسی اینجا کلیک کنید.

مزایا و معایب ارتودنسی دندان

ارتودنسی نامرئی در مقایسه با ارتودنسی های سنتی همچون ارتودنسی ثابت مزایای بسیاری دارد که شامل:

  1. دندان درد  و جراحت کمتر
  2. ساخت سفارشی
  3. نامرئی بودن
  4. تحرک پذیری

 

متاسفانه این ارتودنسی علیرغم مزایای فراوانی که دارد، دارای معایبی نیز هست که عبارت است از:

  1. اذیت دندان ها
  2. گران بودن
  3. ضرورت استفاده ی 22 ساعته در روز

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار کامل و خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما دوستان قرار دهیم و به بررسی کامل یکی از محبوب ترین روش های ارتودنسی یعنی ارتودنسی نامرئی پرداختیم. برای این که در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا یکسر به سایت اورتوبلاگ بزنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله امروز سعی بر این داریم تا همه چیز را در زمینه عوارض عمل اسلیو معده در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم . با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

عوارض عمل اسلیو معده

در جراحی اسلیو، پزشک 75% از حجم معده را بر می‌‍دارد تا با کوچک کردن معده اشتها و میزان انرژی‌های مصرفی بیمار کنترل شود. به اصطلاح می‌گویند جراح معده را «آستینه» کرده است. با وجود این پیچیدگی‌ ها، عمل اسلیو فقط 8% عوارض دارد. نرخ عوارض عمل اسلیو معده تقریبا ناچیز است اما نه آن‌قدر که بخواهیم نادیده‌اش بگیریم!  در علم احتمالات، یک درصد هم یک درصد است، چه برسد به 8% امکان وجود عارضه.

عوارض عمل اسلیو معده دو تکّه‌اند: یکی کوتاه‌مدت و دیگری بلند مدت. عوارض کوتاه‌مدت، اغلب، چند روزی بعد از عمل سر و کله‌شان پیدا می‌شود اما عوارض بلندمدت اسلیو معده به این راحتی‌ها آفتابی نمی‌شوند، شاید 5 یا 6 ماه پس از جراحی! ما اما بهتر است همه را یک کاسه کنیم و یک‌جا روی میز بگذاریم! می‌ پرسید چطور می‌ شود عوارض جراحی اسلیو معده را برداشت گذاشت روی میز. این‌طور:

هر جراحی، چه باز و چه لاپاراسکوپی، زخم ‌هایی دارد، جراح با کارد و یا ابزاری جز این، بدن را یک و یا چند سانت می ‌شکافد تا دست بکند توی اعماقش، چیزی بگذارد، چیزی بردارد، چیزی جا به جا کند و غیره. جای این شکاف‌ها زخم است و زخم همیشه در معرض عفونت قرار دارد. جراحی عمل اسلیو معده هم یکی از همین جراحی هاست.

درمورد درمان دیابت نوع دو به کمک جراحی لاغری بیشتر بدانید.

حالا بعضی‌وقت ‌ها ممکن است جنس منگنه به آن خوبی‌ ها هم که انتظار می‌رفت نباشد و یا کارِ استاپلر توش حرف داشته باشد یا جراح درست انجامش نداده باشد! در این صورت معده، از آن قسمت که خوب هم دوخته نشده است، نشت می ‌کند. می‌پرسید خب چه‌ جور نشت می ‌کند و چه‌چیز ازش می ‌کند؟ نشت در خط منگنه خودش را به صورت آبسه، التهاب صفاق و عفونت نشان می ‌دهد.

دیده ‌اید که وقتی بدن‌ تان شروع می‌کند به لاغر شدن، خطوط چربیِ بریده‌بریده‌ای در حوالی ران و یا بازوها سبز می‌شود! و پوست به اصطلاح خودش را ول می‌کند. به این می‌گویند افتادگی پوست. این یکی از رایج‌ترین عوارض جراحی اسلیو معده است.

همه چیز را در زمینه مزایای جراحی لاغری بدانید.

چند هفته پس از حراجی اسلیو معده وقتی ایستاده‌اید جلوی آینه و دارید از سرعت کاهش وزن حظ می‌ برید، یکهو می‌ بینید موهای‌تان گُله گُله می ‌ریزد. تازه داشتید از پیاده‌روی توی جاده لاغری لذت می‌ بردید که یک درد دیگر به دردها اضافه شد: ریزش مو!

سخن پایانی

بله عمل اسلیو هم می‌تواند عوارضی داشته باشد که باید آنها را می‌دانستید. ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه و به خصوص عوارض عمل اسلیو معده را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم . امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

رژیم لاغری یکی از بهترین روش های لاغر شدن آسان و بدون عوارض است. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوب و کاربردی را در زمینه رژیم های لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

رژیم های لاغری

برخی معتقدند هر چه هست، زیر سر کربوهیدرات‌ هاست: قندها و نشاسته‌ ها و فیبرهای «زشت و زننده ‌ای» که توی میوه و لبنیات و سبزیجات و حبوبات جا خوش کردند! نمی‌شود زد زیرش و گفت کربوهیدرات‌ها هیچ نقشی در افزایش کالری ندارند. چون دارند. اما نمی ‌شود آن‌ها را هم به کلی حذف کرد از برنامه غذایی! به هر حال کربوهیدرات‌ها نوعی از مواد مغذی مورد نیاز بدن به حساب می‌آیند.

همه چیز را درمورد سندروم دامپینگ بدانید.

درست است که رژیم کم کربوهیدرات در کاهش وزن و تنظیم سطح کلسترول و چربی نقش پر رنگی را بازی می ‌کند اما همین که چند روز گذشت عوارضش خودشان را نشان می‌دهند: بدن ‌تان کرخت می‌ شود و احساس خستگی می‌ کنید. تهوع و سر درد می‌آید سراغ ‌تان و اعصاب ‌تان همیشه به هم ریخته است. به این عوارض که سر و کله ‌شان همان روزهای اول پیدا می ‌شود، می‌ گویند کتوفلو. رژیم لاغری کم کربوهیدرات تنها زمانی خوب است که زیر نظر یک پزشک تغذیه رعایت شود.

درست برخلاف رژیم کم کربوهیدرات‌، این رژیم مصرف چربی را به مرز 10% کاهش می‌ دهد و جایش مصرف سبزیجات را توصیه می‌ کند. این‌طور، 80% از کالری مصرفی را از کربوهیدرات‌ ها می ‌گیرید و 10% باقی‌مانده را با مصرف پروتئین تامین می ‌کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لاغری شکم و پهلو بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخت‌ تر از رژیم گیاهخواری ، هرگز رژیمی پیدا نمی‌ کنید! چقدر سخت می ‌شود اگر مجبور باشیم گوشت و فراورده ‌های حیوانی مثل لبنیات را حذف و فقط به مصرف گیاهان اکتفا کنیم. وگن‌ها، آن دسته که به این رژیم غذایی دلبسته‌اند، تنها منظورشان کاهش وزن نیست. آن‌ها رژیم غذایی وگان را به چشم فرصتی برای مبارزه در راه حقوق حیوانات می‌بینند.

خب اگر گوشت و شیر و عسل و غیره را از رژیم غذایی‌تان بگذارید کنار و به سبزیجات و دانه‌های گیاهی روی بیاورید میزان کالری مصرفی و وزن‌تان کاهش می‌یابد. طبیعی است! اما چندان که مردم فکر می‌کنند رژیم گیاهخواری بی‌عیب و ایراد نیست. این یکی هم طبیعی است:

جالب است! رژیم غذایی دوکان بر غذاهایی تکیه دارد که اغلب انسان ‌های اولیه از آن تغذیه می‌ کردند، شاید فقط 100 تا. 72 تا غذای حیوانی و 28 تا غذای گیاهی. این یک رژیم چهار مرحله‌ ای است. به مرحله اول از این رژیم می ‌گویند مرحله حمله. در این مرحله بدن به پروتئین‌ها محدود می‌ شود. مرحله بعدی، مرحله کروز است. به این مرحله سبزیجات را اضافه می‌ کنند. وقتی سبزیجات اضافه می ‌شود، کاهش وزن از سرعت می‌افتد اما بعد از مدتی دوباره منظم می‌شود و شما را به وزن ایده‌آل‌تان می‌ رساند. مرحله سوم، به مرحله تحکیم مشهور است.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه رژیم های لاغری در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن لذت برده باشید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ها به سایت جراحی لاغری مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()