چه زمانی سیم بریس خم می‌شود؟
نوشته شده توسط : رعنا

اطمینان حاصل کنید که به صورت سطحی به سراغ درمان نرفته باشید. تمام دقت و تحقیق خود را درمورد چگونگی کارکرد بریس‌ها و مشکلاتی که باید از آنها آگاه باشید، به کار ببندید. هنگامی که متخصص ارتودنسی دندان مناسبی را انتخاب می‌کنید که واقعا توجه دارد که شما بهترین تجربه ممکن را داشته باشید، او به تمام سوالات شما پاسخ و دقیقا مراحل پیش رو را توضیح خواهد داد.

همچنین مهم است بدانید هنگامی که متخصص ارتودنسی، سیم بریس‌های شما را خم می‌کند، چه اتفاقی می‌افتد. بریس‌های شما از براکت‌هایی ساخته شده‌اند که مستقیما به دندان‌ها و سیم‌هایی که از براکت‌ها عبور می‌کنند، متصل می‌شوند و با لیگاتورهای منعطف محافظت می‌شوند. متخصص ارتودنسی در مسیری که می‌خواهد دندان‌های شما حرکت کنند، آرچ وایرها را خم می‌نماید. آرچ وایرها از موادی ساخته شده‌اند که همیشه در تلاش برای بازگشت به شکل اولیه خود هستند. زمانی که دندان‌های شما در حال صاف شدن هستند، سیم‌ها صاف‌تر می‌شوند که باعث جلو آمدن سیم بیشتر در پشت بریس می‌شود. این سیم اضافی ممکن است باعث فرورفتن و آزار شما گردد.

به استثنای درد واقعا شدید و یا سیمی که باعث ایجاد زخم در دهان شما می‌شود، شما احتمالا می‌توانید تا قرار ملاقات بعدی خود صبر کنید تا متخصص ارتودنسی سیم‌ها را تعمیر کند. مواردی نیز وجود دارد که می‌توانید در خانه انجام دهید. می‌توانید:

  • کمی موم روی سیم بگذارید تا یک بافر بین دهان و سیم ایجاد شود.
  • از پاک کن سر مداد برای خم کردن سیم به دور از گونه خود استفاده کنید.
  • از یک ناخن‌گیر تمیز برای جدا کردن سیم اضافی استفاده کنید.

حتی اگر بتوانید خودتان این مشکلات را حل کنید، لازم است برای بررسی دقیق دهان خود به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا مطمئن شوید که به جای بهبود شرایط، اوضاع را ناخواسته بدتر نکرده باشید. ایده خوبی است که تنها با مطب تماس گرفته و با متخصص ارتودنسی صحبت کنید تا به او اطلاع دهید که چه اتفاقی افتاده است.

بیشتر بخوانید :

برای تسکین هر گونه تحریک و ناراحتی، می‌توانید دهان خود را با یک محلول آب نمک گرم (یک قاشق چای خوری نمک و هشت اونس آب گرم) بشویید. یکی دیگر از راه حل‌های مناسب، استفاده از پماد ضد درد دندان و لثه روی ناحیه آسیب دیده است.

اگر تردید دارید که مشکل حاصله به اندازه کافی جدی است که باید مراجعه اورژانسی به متخصص ارتودنسی داشته باشید، با مطب تماس بگیرید تا از اقداماتی که باید انجام دهید، مطلع شوید. این کار حداقل مواردی را به ذهن شما متبادر می‌کند که بتوانید به درستی به وضعیت موجود رسیدگی کنید.

نکته : استفاده از ارتودنسی متحرک و یا ارتودنسی نامرئی شما را در چنین موقعیت قرار نخواهد داد .





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: