ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف چه مزایایی دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

بسیاری از افراد، با وجود نیاز به درمان ارتودنسی و حتی تمایل به انجام آن، اقدام به شروع درمان نمی ‌کنند. این اتفاق به دلایل مختلفی می افتد که یکی از مهم ترین آنها ترسیدن از نمایان شدن سیم کشی ارتودنسی بر روی دندان هایشان است. زیرا می ترسند دیگران آنها را به دلیل داشتن براکت‌ های فلزی، زشت ببینند.

علاوه بر این، افراد در مواقع مهم مانند سمینارها یا مصاحبه‌ های شغلی، ممکن است نتوانند به خوبی کلمات را ادا کنند که این مسئله به خودی خود می‌ تواند تاثیرات منفی داشته باشد. برای حل این مشکل، با پیشرفت علم دندانپزشکی در شاخه ارتودنسی دندان، نوع جدیدی از درمان به نام ارتودنسی نامرئی به وجود آمده است. ارتودنسی نامرئی انواع مختلفی شامل ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی لینگوال و اینویزیلاین دارد که در رایج ترین نوع آن، از براکت ‌های فلزی استفاده نمی‌ شود و این یعنی دیگر نیازی نیست نگران سیم ‌کشی و براکت‌ های فلزی که به دندان ‌ها چسبیده اند باشید.

فواید ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف

درست است که هزینه ارتودنسی اینویزیلاین از انواع دیگر بیشتر است اما یکی از مهم ترین مزیت های ارتودنسی اینویزیلاین، حفظ زیبایی لبخند و همینطور دندانها است. وقتی از الاینر استفاده می ‌کنید، دیگران به راحتی نمی‌ توانند درمان ارتودنسی شما را مشاهده کنند، زیرا این پلاک کاملا شفاف است.

مزیت دیگر این درمان این است که پلاک های ارتودنسی به راحتی از دهان خارج شده و تمیز می شوند. در حالی که شستن و تمیز کردن سیم کشی دندان ها به این راحتی نیست.

مورد دیگری که جزو مهم ترین فواید این نوع ارتودنسی به حساب می آید این است که هیچ محدودیتی در انتخاب غذاها و خوراکی ‌ها نخواهید داشت، زیرا هنگام غذا خوردن پلاک را از دهان خارج کرده و پس از اتمام وعده غذایی، می توانید آن را دوباره استفاده کنید.

تغییرات در نوع ارتودنسی و تأثیر آن بر کاهش هزینه‌ های ارتودنسی

یک متخصص ارتودنسی با مهارت که در زمینه ارتودنسی دندان خدمات با کیفیتی ارائه می دهد، اعتقاد دارد که نوع ارتودنسی که برای شما انتخاب می ‌شود از مهم ‌ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه‌ های ارتودنسی به حساب می آید. هزینه‌ های ارتودنسی به عوامل متعددی وابسته است که بهتر است از آنها اطلاع داشته باشید. در اکثر موارد، هزینه‌ های ارتودنسی ثابت که مرتبط با براکت‌ های معمولی یا براکت‌ های رنگی است، تنها یک بخش کوچک از هزینه‌ کل ارتودنسی است. این در حالیست که نوع مواد استفاده شده در ارتودنسی تاثیر مستقیمی بر هزینه ‌ها دارد.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: