هزینه ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف چگونه است؟
نوشته شده توسط : رعنا

خیلی از افراد در جامعه با وجود اینکه نیاز شدید به درمان ارتودنسی دارند، اما اقدام به مرتب کردن دندان های خود توسط این درمان نمی کنند. این اتفاقبه دلایلی مختلفی می افتد که یکی از مهم ترین آنها ترسیدن از نمایان شدن سیم کشی ارتودنسی بر روی دندان هایشان است. زیرا می ترسند دیگران آنها را به دلیل داشتن براکت‌ های فلزی، زشت ببینند.

علاوه بر این، افراد در مواقع مهم مانند سمینارها یا مصاحبه‌ های شغلی، ممکن است نتوانند به خوبی کلمات را ادا کنند که این مسئله به خودی خود می‌ تواند تاثیرات منفی داشته باشد. برای حل این مشکل، با پیشرفت علم دندانپزشکی در شاخه ارتودنسی دندان، نوع جدیدی از درمان به نام ارتودنسی نامرئی به وجود آمده است. ارتودنسی نامرئی انواع مختلفی شامل ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی لینگوال و اینویزیلاین دارد که در رایج ترین نوع آن از براکت ‌های فلزی استفاده نمی‌ شود و این یعنی دیگر نیازی نیست نگران سیم ‌کشی و براکت‌ های فلزی که به دندان ‌ها چسبیده اند باشید.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

در حقیقت در ارتودنسی نامرئی با الاینرها یا همان اینویزیلاین، از پلاک های شفافی برای تنظیم ناهنجاری و نامرتبی های دندانی و فک استفاده می شود. تشخیص و تعیین اینکه آیا شما نیاز به این نوع درمان دارید و یا کاندید هستید و یا خیر، توسط متخصص ارتودنسی در زمان معاینه انجام می‌ شود. اگر بیمار نیاز به ارتودنسی نامرئی با پلاک‌ های شفاف داشته باشد، این پلاک‌ های نامرئی شفاف باید به طور منظم و معمولا هر دو هفته یا هر سه هفته یکبار توسط بیمار تعویض شوند.

هزینه ارتودنسی اینویزیلاین چقدر است؟

هزینه ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف از جمله مواردی است که در پرسش‌ها به عنوان یک موضوع اساسی مورد توجه قرار می ‌گیرد. فاکتورهای مختلفی که در تعیین هزینه ارتودنسی نامرئی تاثیرگذار هستند عبارتند از:

  • شدت مشکل دندان‌ ها (شدت ناهنجاری)
  • نوع درمان (درمان یک فک یا دو فک)
  • مدت زمان درمان ارتودنسی نامرئی
  • نیاز به لوازم و وسایل اضافی برای درمان ارتودنسی نامرئی

هزینه‌ ارتودنسی نامرئی به طور کلی بالاتر از سایر انواع ارتودنسی است. یکی از علل اساسی این وضعیت، تولید براکت های نامرئی در کشورهایی مانند کانادا است. با این حال در برخی موارد، شاهد تولید برخی از انواع براکت های نامرئی در ایران نیز هستیم که می ‌تواند به شما گزینه‌ هایی با هزینه‌ کمتر ارائه دهد.

با توجه به اهمیت زیبایی و سلامت دندان‌ ها، در نهایت تصمیم ‌گیری برای انتخاب نوع ارتودنسی و تاثیر آن بر هزینه‌ ها، نیازمند مشاوره با متخصص ارتودنسی و کسب اطلاعات دقیق است.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: