درمان های خانگی جوش زیر پوستی کدام ها هستند؟
نوشته شده توسط : رعنا

در ابتدا لازم می دانیم تا تعریفی از جوش زیرپوستی را در اخیارتان قرار دهیم. جوش های زیر پوستی یکی از رایج ترین انواع آکنه هستند، که در لایه زیرین پوست ایجاد می شوند و شاید کمتر کسی از فاصله دور متوجه وجود این نوع آکنه ها بر روی پوست شما شود. اما این جوش ها قطعا برای خود شما آزاردهنده هستند چرا که پوست شما از حالت صاف و یکدستی خارج می شود و در بعضی مواقع واقعا دردناک است.

مهم ترین دلایل ایجاد جوش های زیرپوستی شامل موارد زیر می شود:

  • استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی بی کیفیت و غیر استاندارد
  • دستکاری مداوم پوست
  • تغییرات هورمونی افراد در بازه های زمانی مختلف

روش های خانگی درمان جوش زیرپوستی

معمولا برای درمان جوش های زیر پوستی نیاز به اقدامات خاصی نیست و در اکثر مواقع این جوش ها خود به خود و با گذشت زمان از بین می روند اما در صورتی که در شرایطی قرار دارید که تمایل دارید هر چه زودتر از شر آنها خلاص شوید، می توانید روش های خانگی زیر که به عنوان قاتل جوش صورت شناخته شده اند را امتحان کنید.

کمپرس گرم

در صورت استفاده همزمان پمادهای موضعی و کمپرس گرم، جوش های زیرپوستی خیلی سریع تر از بین می روند. کمپرس گرم هم می تواند درد حاصل جوش را کاهش دهد و هم توانایی این را دارد که روند رشد جوش های زیر پوستی را مختل کند. همین باعث می شود که بهبودی سریع تری داشته باشید.

کمپرس یخ

یخ در درمان سریع جوش های زیر پوستی معجزه می کند. در این روش می توانید یخ را در یک پارچه تمیز ریخته و سپس پارچه را چند ثانیه بر روی جوش های خود قرار دهید؛ سپس یخ را بردارید و پس از گذشت چند دقیقه باز این کار را تکرار کنید.

خمیر دندان

استفاده از خمیر دندان هم می تواند منجر به کاهش درد و التهاب حاصل از جوش های زیر پوستی شود. در این روش درمان، قبل از اینکه بخوابید کمی خمیر دندان بر روی ناحیه جوش دار بزنید و اجازه دهید تا صبح روی صورتتان بماند. سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل خاصیت آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی که دارد می تواند برای درمان التهاب ناشی از انواع جوش موثر باشد. برای درمان جوش زیر پوستی با آلوئه ورا می توانید مقداری از ژل این گیاه را قبل از خواب روی پوست خود بمالید و فردا صبح صورت خود را با آب ولرم بشویید.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: