انواع دندان مصنوعی ثابت و متحرک
نوشته شده توسط : رعنا

ممکن است هر کسی در هر سنی یک یا تعدادی و یا حتی کل دندان های خود را به دلایل مختلفی از دست بدهد و طبق تحقیقات انجام شده حدود 30 درصد از افراد بالای 70 سال دندان های خود را از دست می دهند که این یکی از دلایل افتادن و از دست رفتن دندان ها است و از دلایل دیگری می توان به انواع بیماری های لثه، بیماری های ژنتیکی، خوردن ضربه به دهان، تصادفات رانندگی، عفونت دندان، پوسیدگی دندان و ... اشاره کرد.

دندان مصنوعی

دندان مصنوعی یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های پرکردن جای خالی دندان است که می توان برای هر 2 فک استفاده کرد. دندان مصنوعی نوعی پروتز دندان است که هم به صورت ثابت و هم متحرک استفاده می شود.

این دندان‌ ها که از جنس پلاستیک و فلز هستند طوری ساخته می شوند که به طور کامل در دهان افراد فیکس شوند. دندان مصنوعی را می توان از یک جهت به دو گروه “دندان مصنوعی کامل” و “دندان مصنوعی تکه ای” تقسیم کرد. از دندان مصنوعی کامل زمانی استفاده می شود که فرد تمامی دندان های خود را از دست داده باشد و دندان مصنوعی تکه ای زمانی کاربرد دارد کهه تعدادی از دندان ها از دست رفته باشند.

هزینه دندان مصنوعی در حالت کلی نسبت به سایر روش‌ ها بسیار کمتر است اما عوامل مختلفی در هزینه دندان مصنوعی تاثیرگذار هستند که مهم ترین آن نوع دندان مصنوعی استفاده شده برای بیمار است.

انواع دندان مصنوعی

نوع دندان مصنوعی در هزینه ها تاثیر گذار است. برای درک تفاوت هزینه دندان مصنوعی باید با تفاوت انواع مختلف آن آشنا شوید:

دندان مصنوعی کامل

این نوع از دندان مصنوعی برای افرادی کاربرد دارد که تمامی دندان‌ های خود را در فک بالا و پایین از دست داده باشند. هزینه این نوع دندان مصنوعی از همه انواع متحرک بیشتر است چون تعداد آن بیشتر است.

دندان مصنوعی ثابت

دندان‌ های مصنوعی ثابت همان ایمپلنت‌ ها هستند که به راحتی می‌ توانند طرح لبخند افراد را بهبود ببخشند. هزینه دندان مصنوعی ثابت نسبت به نوع متحرک آن بالاتر است. ایمپلنت‌ های دندان به استخوان فک متصل می‌ شوند.

دندان مصنوعی ثابت اوردنچر

اوردنچر یکی از انواع دندان‌ های مصنوعی است که بر روی فک ثابت شده و عملکرد آن کاملا شبیه به دندان‌ های طبیعی است.

پروتز پارسیل دندان

این دندان مصنوعی تکه ای بر روی یک پایه پلاستیکی همرنگ لثه و بر روی بدنه فلزی قرار گرفته است. این بدنه فلزی، دندان مصنوعی را در جای خود نگه می دارد. هزینه پارسیل دندان نسبت به اوردنچر کمتر است.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: