کاربرد پستانک ارتودنسی ژله ای
نوشته شده توسط : رعنا

پستانک ارتودنسی ژله ای یک راه نوین برای والدینی است که نگران سلامتی دندان‌های نوزاد خود هستند. این پستانک‌ها با جلوگیری کردن از خراب شدن دندان‌ها به نوزاد کمک شایانی می‌کنند. دلیل اثر گذاری این پستانک‌ها این است که آن ‌ها با جلوگیری کردن از خوردن شیر توسط نوزاد از دندان‌ها محافظت می‌کنند. خوشبختانه این عمل مورد پسند نوزادان نیز هست پس دلیلی ندارد که نگران نخوردن شیر توسط نوزاد باشید. آمارهای جدید نشان می‌دهد که خوردن شیر در هنگام به خواب رفتن و در هنگام خواب باعث خراب شدن 15 تا 21 دندان نوزاد در آینده می‌شود.

کارایی پستانک ارتودنسی ژله‌ای

این پستانک‌ها از ابتلا نوزاد به بیماری‌هایی همچون کج درآمدن دندان‌ها، نامنظمی و شلوغی دندان ‌ها جلوگیری می‌کنند. پستانک ارتودنسی ژله‌ای با طراحی نوینی که در آن به کار رفته از مشکلاتی که سایر پستانک‌های قدیمی ایجاد می‌کردند جدا است. در طراحی این نوع از پستانک‌ها سطح بالایی گرد و سطح پایینی صاف و مسطح است. این پستانک‌ها از بسیاری از مشکلات دندانی مثل اُپن بایت و آور بایت که دلیل اصلی این بیماری‌ها طراحی کاملا گرد پستانک‌ها بود جلوگیری می‌کند.

همچنین این مدل از پستانک‌ها از استخوان فک و حالت کام در نوزاد محافظت می‌کنند. باید خاطر نشان کرد که استفاده از پستانک برای نوزادان در طولانی مدت خطرناک است، پس بهتر است زمانی که هنوز نوزاد کاملا به پستانک وابسته نشده است آن را از نوزاد بگیرید. این مدت زمان بین 12 تا 24 ماه است و سعی کنید این مدت بسیار طولانی نشود. هرچه مدت زمان استفاده از پستانک طولانی‌ تر شود حذف کردن آن سخت تر و دشوار تر می‌شود.

مزایای استفاده از پستانک

در هنگام سفرهای هوایی مخصوصا سفرهای هوای بلند مدت احتمال آن وجود دارد که نوزاد شما شروع به بی قراری بکند. دلیل این بی قراری بالانس نبود فشار هوا در دو طرف پرده گوش اوست، نوزادان نمی‌توانند با خمیازه کشیدن فشار هوا در دو طرف پرده گوش خود را تنظیم کنند. پستانک ارتودنسی ژله‌ای می‌تواند آن‌ها را در این شرایط آرام کند.

  • یک پستانک ممکن است کودک ناآرام را آرام کند، برخی از نوزادان وقتی جسمی را می‌مکند خوش خلق ترند.
  • پستانک باعث پرت شدن موقت حواس کودک می‌شود، در هنگام عکسبرداری، مراجعه به مطب پزشک یا سایر موقعیت‌ها ممکن است یک پستانک مفید باشد.
  • پستانک ممکن است در به خواب رفتن کودک شما کمک کن، اگر کودک شما قبل از به خواب رفتن نا آرامی می‌کند، ممکن است پستانک آرامش را به نوزاد شما انتقال دهد. به نظر نمی‌رسد که استفاده از پستانک تأثیری در طول خواب کودک یا بیدار شدن در شب داشته باشد.
  • پستانک شاید به شما در کاهش ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) کمک کند. مکیدن پستانک در زمان به خواب رفتن و خواب می‌تواند خطر ابتلا به SIDS را کمتر کند. اگر نوزاد شما از شیر مادر تغذیه می‌کند، تا 3 تا 4 هفتگی کودک صبر کنید و سپس پستانک ارتودنسی ژله ای را به نوزاد خود بدهید.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/





:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: