رژیم چاقی چه تاثیری دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

کسانی که قصد اضافه کردن وزن خود را دارند به اشتباه تصور می‌کنند که برای افزایش وزن باید هر ماده‌ی غذایی پر کالری را مصرف کرد. این تصور باعث می‌شود که برای بالا بردن وزن، بسیاری از مواد غذایی مضر را به برنامه غذایی خود اضافه کنند و سلامتی شان به خطر بیفتد. باید به این مسأله توجه کرد که در رژیم چاقی، تغذیه سالم از اهمیت زیادی برخوردار است.

به چه کسانی کم وزن می‌گویند؟

به کسانی که دارای شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از 5/18 باشند کم وزن می‌گویند. BMI  روشی برای بررسی میزان چربی های بدن براساس قد و وزن می‌باشد و روش محاسبه BMI از تقسیم وزن بر مجذور قد بدست می‌آید.

در افزایش وزن به چه میزان کالری نیاز است؟

در رژیم افزایش وزن باید به مقدار کالری اضافی که لازم است دریافت کنید توجه داشته باشید. متوسط کالری روزانه مورد نیاز برای سوخت ساز بدن در زنان تقریبا 2000 می باشد که برای بالا بردن وزن باید 400 تا 500 کالری بیشتر از نیاز روزانه دریافت کرد.

متوسط کالری مورد نیاز روزانه برای مردان حدود 2600 کالری می‌باشد و برای اضافه کردن وزن باید 500 کالری بیشتر از نیاز روزانه دریافت کرد. با این مقدار کالری اضافه، در هفته حدود  نیم کیلو گرم به وزن شما اضافه می‌شود.

تاثیر پرخوری عصبی بر روی چاقی و اضافه وزن

گرسنگی فرد تا زمانی که تحت فشار عصبی باشد ممکن است به راحتی برطرف نشود. ازطرفی فرد همزمان که به مقدار زیادی غذا می خورد، متوجه سیری خود نیز نمی شود. این حالت تا زمانی که شخص نیازهای عاطفی خود را به طور جدی برطرف نکند باقی خواهد ماند. باید راه هایی برای مقابله با استرس بیابید. راه های متفاوتی برای غلبه بر احساسات و واکنش های عصبی وجود دارد، این فعالیت ها شامل کتاب خواندن، استراحت و کاهش فشار روانی است. در ادامه به بررسی برخی از روش‌های درمان پرخوری عصبی می پردازیم.

رژیم غذایی سالم

دریافت مواد مغذی کافی برای سوخت و ساز بدن بسیار اهمیت دارد. تشخیص گرسنگی عاطفی کمی دشوار است ، اما در صورتی که رژیم غذایی سالم را دنبال کنید زمان هایی که از روی ناراحتی و کسلی غذا می‌خورید قابل تشخیص است.





:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: