ارتودنسی فک پایین
نوشته شده توسط : رعنا

بیشتر ما فکر می کنیم که ارتودنسی فقط برای مرتب کردن دندان هاست و می تواند آن ها را زیباتر نشان دهد؛ اما بهتر است بدانید ارتودنسی برای درمان ناهنجاری های فکی نیز کاربرد دارد. حتما دیده اید که در بعضی افراد، هنگامی که از نیم رخ به آن ها نگاه می کنیم، فک پایین آن ها جلوتر از فک بالایی آن ها به نظر می رسد و یا برعکس، ممکن است فک بالایشان جلو تر از پایین به نظر برسد. یکی از راه های حل و برطرف کردن این مشکل ارتودنسی فک پایین یا بالا است.

معمولا برای ارتودنسی فک پایین، از ارتودنسی متحرک استفاده می شود. البته بهتر است بدانید که جلو به نظر رسیدن فک پایین و یا جلو به نظر رسیدن فک بالا اغلب به دلیل ناهنجاری های فک بالا به وجود می آید نه فک پایین.

بیشتر بدانید: با تخصص های دندانپزشکی آشنا شوید و بدانید برای حل مشکلات دندانی خود باید به چه کسی مرجعه کنید.

دلایل جلو بودن فک پایین

جلو بودن یا بزرگ تر بودن فک پایین در پزشکی پروگناتیسم نامیده می شود. به طور کلی می توان گفت درصد زیادی از افرادی که دچار این عارضه هستند، دلایل وراثتی دارند. مثلا والدینی که فک پایین آن ها جلوتر است معمولا فرزندانشان نیر همین مشکل را دارند. البته در برخی موارد نیز که کم اتفاق می افتد، براثر وارد شدن ضریه شدید به فک بالا، رشد فک بالا متوقف می شود یا اندکی ادامه پیدا می کند، اما فک پایین به رشد خود ادامه می دهد و در نتیجه دو فک با یک دیگر نا همخوان می شوند.

از دیگر دلایل آن می توان به عادت های غلط  مثل مکیدن انگشت درکودکان و فشار دادن زبان به استخوان ها  اشاره کرد. البته مکیدن پستانک یا بطری شیر پس از سه سالگی نیز در به وجود آمدن این عارضه بی تاثیر نیست.

بیشتر بدانید: چگونه ارتودنسی رایگان داشته باشیم؟

آیا عقب کشیدن فک پایین با ارتودنسی بازگشت دارد؟

خیر؛ درصورتی که مراقبت های بعد از آن به درستی انجام شوند، به ویژه در کودکانی که هنوز بالغ نشده اند، خطر بازگشت آن وجود ندارد.

چگونه تشخیص دهیم که دندان و فک طبیعی و عادی داریم؟

زمانی که هنگام روی هم گذاشتن دندان ها، دندان های فک پایین و بالا به طور مرتب روی هم جفت شوند، یعنی دندان های شما هیچ ایرادی ندارند.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: