هر آنچه که باید در مورد انواع رژیم لاغری بدانید.
نوشته شده توسط : رعنا

رژیم ها هم یکی دو نوع نیستند، انواع و اقسام جورواجوری دارند: رژیم لاغری سریع ، رژیم‌های گیاهی، گوشتخوار، دانمارکی، کانادایی و غیره. این وسط عده‌ای هستند که تصمیم گرفتند یک «نه» ی بزرگ به این سبک از زندگی بگویند و به اصطلاح «سالم» زندگی کنند. برخی نیز بر روی کاهش میزان کالری مصرفی تمرکز دارند. اما خب سخت است، می‌دانید! معلوم نیست که از کجا می ‌شود شروع کرد و چطور ادامه داد؟! آشنایی با انواع رژیم غذایی یک گام بزرگ برای آغاز یک زندگی سالم است.

رژیم لاغری کم کربوهیدرات

برخی معتقدند هر چه هست، زیر سر کربوهیدرات‌ هاست: قندها و نشاسته‌ ها و فیبرهای «زشت و زننده ‌ای» که توی میوه و لبنیات و سبزیجات و حبوبات جا خوش کردند! نمی‌شود زد زیرش و گفت کربوهیدرات‌ها هیچ نقشی در افزایش کالری ندارند. چون دارند. اما نمی ‌شود آن‌ها را هم به کلی حذف کرد از برنامه غذایی! به هر حال کربوهیدرات‌ها نوعی از مواد مغذی مورد نیاز بدن به حساب می‌آیند.

رژیم فوق‌العاده کم‌چربی

درست برخلاف رژیم کم کربوهیدرات‌، این رژیم مصرف چربی را به مرز 10% کاهش می‌ دهد و جایش مصرف سبزیجات را توصیه می‌ کند. این‌طور، 80% از کالری مصرفی را از کربوهیدرات‌ ها می ‌گیرید و 10% باقی‌مانده را با مصرف پروتئین تامین می ‌کنید.

رژیم لاغری گیاهخواری

سخت‌ تر از رژیم گیاهخواری ، هرگز رژیمی پیدا نمی‌ کنید! چقدر سخت می ‌شود اگر مجبور باشیم گوشت و فراورده ‌های حیوانی مثل لبنیات را حذف و فقط به مصرف گیاهان اکتفا کنیم. وگن‌ها، آن دسته که به این رژیم غذایی دلبسته‌اند، تنها منظورشان کاهش وزن نیست. آن‌ها رژیم غذایی وگان را به چشم فرصتی برای مبارزه در راه حقوق حیوانات می‌بینند.

رژیم لاغری دوکان

جالب است! رژیم غذایی دوکان بر غذاهایی تکیه دارد که اغلب انسان ‌های اولیه از آن تغذیه می‌ کردند، شاید فقط 100 تا. 72 تا غذای حیوانی و 28 تا غذای گیاهی. این یک رژیم چهار مرحله‌ ای است. به مرحله اول از این رژیم می ‌گویند مرحله حمله. در این مرحله بدن به پروتئین‌ها محدود می‌ شود. مرحله بعدی، مرحله کروز است. به این مرحله سبزیجات را اضافه می‌ کنند. وقتی سبزیجات اضافه می ‌شود، کاهش وزن از سرعت می‌افتد اما بعد از مدتی دوباره منظم می‌شود و شما را به وزن ایده‌آل‌تان می‌ رساند. مرحله سوم، به مرحله تحکیم مشهور است.

رژیم لاغری زون

برنامه لاغری زون تنها محدود به کربوهیدارات‌هایی است که شاخص گلیسیمی پایینی دارند. یعنی که میزان گلوکز مواد غذایی مصرف شده خیلی پایین است. در این رژیم غذایی بدن باید روزانه 3/1 پروتئین و 3/2 سبزیجات و میوه و کمی چربی اشباع‌شده دریافت کند.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: