عمل لاغری بهاره رهنما:
نوشته شده توسط : رعنا

خانم بهاره رهنما جزو بازیگران مشهر کشورمان هستن که از عمل لاغری استفاده کرده اند.چاقی مفرط زمانی رخ می دهد که شاخص توده بدنی مساوی یا بیشتر از 30 باشد. عواملی مانند کم تحرکی،افزایش سن، کم خوابی، ژنتیک، کم کاری تیروئید و سندروم تخمدان پلی کیستیک در چاقی مفرط می توانند اثر گذار باشند. امروزه برای رهایی از مشکلات چاقی می توان از روش های جراحی، برای کوچک کردن حجم معده استفاده کرد. در ادامه این مقاله با عمل لاغری بهاره رهنما آشنا می شوید.

چاقی مفرط

این نوع چاقی که بر اثر افزایش چربی در بدن به وجود می آید. چاقی می تواند سلامتی فرد را به خطر بیاندازد. بعضی از افراد چاق با استفاده از رژیم های غذایی، ورزش و یا مصرف برخی داروهای کاهش دهنده وزن برای کم کردن وزن خود مبادرت می ورزند؛ اما نمی توانند وزن بدن خود را پایین بیاورند و در حرکت و تنفس کردن یا انجام برخی کارها، با مشکل روبه رو هستند. پس به این افراد برای حفظ سلامتی شان، روش جراحی توصیه می شود.

جراحی اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده، یکی از انواع جراحی های لاپاروسکوپی کم خطر برای کاهش وزن است. این عمل که برای بیمارانی که  مايل به داشتن جسم خارجي مثل حلقه نيستند؛ روش بسیار مناسبی است.

در این روش جراح ۲ تا ۵ برش کوچک روی شکم بیمار ایجاد می کند و لاپاراسکوپ و دیگر ابزار جراحی را از طریق این سوراخ ها وارد شکم و معده بیمار می کند.

پزشک ۷۰ تا ۸۰ درصد از حجم معده تا قسمت اثنی‌عشری را با استفاده از جراحی، بطور عمودي به كمك ماشین دوخت استاپلر یا منگنه های مخصوصی به دو قسمت تقسیم می کند.

او شاخه‌هاي عصب وعروق اصلی معده و دریچه های ورودی و خروجی معده را نگه می دارد و در آخر، معده به شکل لوله باریکی شبیه مری یا موز در می آید.

آیا بعد از اسلیو، معده گشاد می شود؟

قابلیت گشاد شدن معده پس از گذشت 5 سال از جراحی اسلیو معده امکان پذیر است. برای جلوگیری از این مشکل، بیمار با استفاده از  انجام فعالیت‌های وررشی مختلف می تواند کار پیشگیری را انجام دهد. فعالیت ها می توانند شامل موارد زیر شوند:

  • پیاده روی
  • تنیس
  • شنا
  • دوچرخه سواری

انواع اسلیو معده

اسلیو گشاد: که در این روش، حدود 60 ‎درصد معده برداشته می شود و برای افرادی که دارای شاخص توده و حجم بدنی 30-35 هستند موثر است.

اسلیو تنگ: در این روش، حدود 80‎ درصد معده برداشته می شود که برای افرادی که دارای شاخص توده و حجم بدنی 35-45 هستند موثر است.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: