هزینه بلیچینگ دندان چقدر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

بسیاری از مراجعین کلینیک‌های دندانپزشکی از زردی و تغییر رنگ دندان‌های خود شاکی هستند. این تغییر رنگ ممکن است با مسواک زدن و روش‌های روشن کردن خانگی، اصلاح و برطرف نشود. یکی از روش‌های سفید کردن دندان‌هایی که با درمان‌های دیگر اصلاح نمی‌شوند بلیچینگ دندان است.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان‌ها یکی از روش‌هایی است که دندانپزشکان می‌توانند به کمک آن تغییر رنگ دندان‌ها را اصلاح کنند. اصلاح این تغییر رنگ از طریق از بین بردن و پاک کردن رنگ دانه‌هایی است که بر سطح دندان‌ها چسبیده‌اند.

توجه داشته باشید که تغییر رنگ روکش‌های لمینت، کامپوزیت و ایمپلنت، با کمک بلیچینگ اصلاح نمی‌شوند. در انجام روش بلیچینگ رنگدانه‌های اضافی موجود در سطح دندان‌ها با کمک اکسیژن پراکسید پر می‌شوند. بر خلاف تصور مردم، بلیچینگ و سفید کردن دندان‌ها دو فرایند مختلف هستند. هر دوی این روش‌ها در جهت سفید کردن دندان‌ها انجام می‌شوند اما تفاوت‌های زیادی با هم دارند. سفید کردن دندان‌ها فرایندی بسیار ساده بوده که با کمک آن می‌توان لکه‌های موجود بر سطوح خارجی دندان‌ها را از بین برد.

هزینه انجام بلیچینگ دندان چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه بلیچینگ دندان کاملا وابسته به نوع برند مواد مورد استفاده، برای سفید کردن دندان ها است. واضح است که هزینه برند های مختلف، ساخت کشور های مختلف متفاوت خواهد بود.

درست است که بلیچینگ دندان در منزل زمان بیشتری طول می‌کشد ولی مقاومت بالاتری دارد و مدت زمان بیشتری نسبت به بلیچینگ دندان در مطب، دندان های شما سفید خواهند ماند. اما به طور کلی هزینه انجام بلیچینگ دندان به روش خانگی کمتر از هزینه انجام بلیچینگ دندان در مطب است. این تفاوت قیمت به دلیل هزینه‌های مربوط به قالب گیری و ساخت قالب در لابراتوار است.

انواع روش‌های بلیچینگ دندان‌ها کدام اند؟

بلیچینگ دندان‌ها، با دو روش انجام می‌شود. این دو روش عبارت‌اند از:

روش خانگی بلیچینگ : برای انجام بلیچینگ به روش خانگی ابتدا یک جلسه به مطب دندانپزشکی میروید. در این جلسه دندانپزشک از دندان‌های شما قالب تهیه می‌کند. در جلسه دوم ملاقات با دندانپزشک او قالبی به شما تحویل می‌دهد و به شما آموزش می‌دهد که چه مقدار از مواد بلیچینگ را برای استفاده روی قالب بگذارید.

روش مطبی بلیچینگ: در روش مطبی بلیچینگ دندان‌ها، خطاهایی که ممکن است در ترکیب و غلظت مواد مورد استفاده بلیچینگ در منزل صورت بگیرد، به حداقل می‌رسد. در مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی با کمک لوازم و ابزار ویژه‌ای، مواد بلیچینگ تهیه می‌شوند.

منبع: https://www.chalava.ir/





:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: