ارتودنسی کامل را بیشتر بشناسید
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی کامل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار شما دوستان و همراهان همیشگی قرار دهیم.

ارتودنسی کامل

ارتودنسی یکی از شاخه های تخصصی دندان پزشکی است که برای نظم دادن به دندان ها و برطرف کردن ناهنجاری های فک به کار می رود. بسیاری از افراد بر این باورند که ارتودنسی کردن دندان ها تنها به منظور زیباتر شدن لبخند و چهره افراد انجام میشود؛ اما بهتر است بدانید که این موضوع فقط برای افرادی که ناهنجاری های خفیف دارند صدق می کند. افرادی که دچار ناهنجاری های شدید فک و دندان هستند، با مشکلات زیادی که از این عارضه ها ناشی می شود، دست و پنجه نرم می کنند. گاهی نیاز است تمام دندان ها به طور کامل ارتودنسی شوند.

همه چیز را در مورد ارتودنسی همراه با کشیدن دندان بدانید.

معمولا ارتودنسی لینگوال را پس از ارتودنسی ثابت معرفی میکنیم؛ زیرا ارتودنسی لینگوال یا زبانی هم از انواع ارتودنسی ثابت است و اجزا و عملکری شبیه به آن دارد. در ساده ترین تعریف می توان گفت که ارتودنسی لینگوال یا زبانی همان ارتودنسی ثابت است؛ اما با این تفاوت که اجزای ارتودنسی که شامل براکت ها و سیم ها هستند، پشت دندان ها و در کنار زبان قرار می گیرند؛ به همین علت است که به آن ارتودنسی زبانی می گویند.

برای ارتودنسی نامرئی هم از پلاک های متحرک استفاده می شود. تفاوت این ارتودنسی ها با سایر ارتودنسی های متحرک همانطور که از نامش پیداست، نامرئی بودنشان است. این ارتودنسی ها معمولا پلاک های مشخصی دارند که در هرجلسه مراجعه بیمار به متخصص ارتودنسی، یک شماره از آن که متناسب با دهان و دندان های بیمار ساخته شده در اختیار وی قرار می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی طبیعی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

ارتودنسی متحرک نوعی ارتودنسی است که در آن اجزای ارتونسی ثابت و چسبیده به دندان ها نیستند و بیمار می تواند در هر زمان که بخواهد آن ها را از دهان خود بردارد. این دستگاه ها در بین مردم به نام پلاک شناخته می شوند. برای ارتودنسی متحرک اجزا و دستگاه های مختلفی وجود دارد که هر یک کاربرد مخصوص خود را دارد. اما از ارتودنسی متحرک معمولا برای افرادی که مشکلات فکی دارند و در سنین پایین تر قرار دارند استفاده می شود.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی کامل در اختیار شما دوستان و همراهان همیشگی قرار دهیم تا همه چیز را در رابطه با این موضوع بدانید. در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و سایر زمینه های دندانپزشکی می‌توانید به سایت خوب بست دنتیست مراجعه کنید و همه چیز را در زمینه دندانپزشکی بدانید.





:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: