ارتودنسی سرامیکی
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می‌دانید امروزه بهترین روش برای درمان ناهنجاری ها و نامنظمی های دهان و دندان استفاده از ارتودنسی است. امروز در این مقاله می‌خواهیم اطلاعات بسیار خوبی را راجع به ارتودنسی سرامیکی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا سطح معلوماتتان به خوبی افزایش پیدا کند. با ما در این مقاله همراه باشید.

ارتودنسی سرامیکی چیست؟

همانطور که در مقدمه گفته شد، به استفاده از براکت سرامیکی در درمان ارتودنسی به جای براکت های فلزی، ارتودنسی سرامیکی گفته می شود. در واقع این اسمی است که عموم مردم یا افرادی که تحت درمان ارتودنسی قرار داشته یا دارند روی این نوع ارتودنسی گذاشته اند.

براکت های سرامیکی به دلیل شفاف بودن به سختی قابل مشاهده هستند و برای افرادی که دوست ندارند دیگران از درمان آن ها باخبر شوند بسیار مناسب هستند.

بریس های سرامیکی شبیه بریس های فلزی هستند. اما در آنها از براکت های شفاف یا به رنگ دندان استفاده می شود. رنگ این براکت ها و حتی سیم های بکار رفته در این سیستم شفاف است. برای مثال رنگ سیم ارتودنسی در این سیستم نقره ای یا متالیک است.

هزینه ارتودنسی سرامیکی

در کل هزینه ارتودنسی بستگی به موارد بسیاری دارد. از آنجا که نوع براکت ها و سیم بکار رفته در این ارتودنسی متفاوت است و نامرئی بودن از بزرگترین مزایای آن است، لذا هزینه ارتودنسی سرامیکی از هزینه ارتودنسی ثابت معمولی بیشتر است.

با توجه به نوسانات قیمت ارز و وضعیت اقتصادی نامشخص کشور، هزینه دقیقی نمی توان در حال حاظر به این ارتودنسی اختصاص داد و بهترین راه مراجعه یا تماس با دکتر متخصص ارتودنسی است. اما شما می توانید برای آشنایی با نحوه محاسبه هزینه و آشنایی با محدوده هزینه ارتودنسی با براکت سرامیکی به صفحه مشخص شده مراجعه کنید.

براکت سرامیکی برای چه کسانی مناسب هستند؟
با توجه به شکننده بودن این براکت ها نسبت به براکت های فلزی، تنها زمانی می توان از آن ها استفاده کرد که تمام دندان های دائمی در آمده باشند. زیرا در غیر این صورت فشار ناشی از رویش دندان ها می تواند باعث شکسته شدن براکت سرامیکی شود. پس این براکت ها برای بچه های کوچک مناسب نیستند و بیشتر در حیطه ارتودنسی بزرگسالان هستند.

و نکته مهم دیگر نامرئی بودن آن ها است، اگر کسی دوست نداشته باشد دیگران متوجه دستگاه های ارتودنسی اش شوند می تواند از براکت های همرنگ دندان استفاده کند.

ترکیب رنگی برای ارتودنسی سرامیکی

حتی زمانی که سخن از ارتودنسی نامرئی به میان می آید باز هم می توان رنگ اجزای بریس را هرطور که خواست تغییر داد. در خصوص سیستم بریس سرامیکی نیز این قضیه صادق است. اجزای مختلف ارتودنسی سرامیکی نامرئی می توانند از رنگ های زیر برخوردار باشند:

  1. براکت ها
  2. سیم ارتودنسی
  3. کش و الاستیک ارتودنسی

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی را راجع به ارتودنسی سرامیکی در این مجله ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات شما عزیزان را افزایش دهیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت دندان های خود بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: