خنک کننده روغن موتور
نوشته شده توسط : رعنا

امروز ما در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با خنک کننده روغن موتور و عملکرد آن و از جمله دلایل خرابی آن آشنا کنیم. همانطور که می‌دانید خودرو های کره ای مثل کیا و هیوندای دارای لوازم و قطعات یدکی حساسی هستند. ما در این مقاله به شما می‌گوییم که یک خنک کننده روغن موتور خوب را از کجا تهیه کنید.

خنک کننده روغن موتور چیست؟

خنک کننده روغن موتور یا (Oil Cool) در هر وسیله نقلیه ای یک جزء اساسی موتور است. این سیستم خنک کننده در هر وسیله نقلیه باید در تمام شرایط آب و هوایی و رانندگی، به صورت فعال وجود داشته باشد. اگرچه اکثر رانندگان هرگز با کولرهای روغن موتور خود تعامل ندارند، اما مراقبت از آن ها و اطلاع از سطح سلامتی‌شان میتواند به افزایش طول عمر موتور کمک کند.

خنک کننده روغن موتور در واقع یک رادیاتور کوچک است که در بخش جلویی یا قدامی سیستم خنک کننده ماشین تعبیه شده است. این رادیاتور کوچک دمای روغن موتور را هنگام جریان از لوله های پیچ در پیچ داخل خنک کننده ها به طرز چشمگیری کم میکند. تمام سیستم خنک کننده موتور زمانی کار میکند که متور ماشین روشن باشد.

شرایط خرابی خنک کننده روغن موتور

خنک کننده روغن موتور در واقع یک رادیاتور کوچک است که در بخش جلویی یا قدامی سیستم خنک کننده ماشین تعبیه شده است. این رادیاتور کوچک دمای روغن موتور را هنگام جریان از لوله های پیچ در پیچ داخل خنک کننده ها به طرز چشمگیری کم میکند. تمام سیستم خنک کننده موتور زمانی کار میکند که متور ماشین روشن باشد.

همچنین راجع به روغن گیربکس هیوندای و کیا بیشتر بدانید.

درست مانند اغلب قطعات و لوازم یدکی خودرو که فرسوده شده و نیازمند تعمیر میشوند، خنک کننده روغن نیز از این قاعده مستثی نیست و نیاز به تعویض دارد. هنگامی که این بخش از سیستم خنک کننده شروع به فرسودگی یا شکسته شدن می کند، چندین علامت هشدار دهنده در ماشین شما ایجاد میکند. در این مقاله چند مورد از این علائم ذکر شده است و می تواند به راننده هشدار دهد که ممکن است خنک کننده روغن موتورش (برای مثال رادیاتور روغن موتور کیا یا هیوندای) نیاز به تعویض داشته باشد.

از جمله دلایل خراب شدن این قطعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نشت روغن از خنک کننده روغن موتور یا رادیاتور روغن
  • وجود روغن در سیستم خنک کننده
  • نشت مایع خنک کننده موتور از کولر روغن: مشابه با کاهش یا از بین رفتن روغن، خرابی خنک کننده روغن خارجی ممکن است تمام مایع خنک کننده موتور را از داخل موتور خارج کند. نشت خنک کننده چه زیاد باشد چه کم، در نهایت اگر سریع تعمیر نشود، موتور را بیش از حد گرم می کند.
  • اگر نشت اندک است، ممكن است متوجه نشت مایع خنک كننده روی زمين درست زير خودرو خود شوید. اما اگر نشت زیاد باشد، احتمالاً متوجه بالا آمدن بخار از کاپوت وسیله نقلیه خود خواهید شد. 
  • وجود مایع خنک کننده در روغن

سخن آخر

زمانی که با هر یک از علائم بالا روبرو شدید حتما با یک مکانیک خوب تماس بگیرید. اگر ماشین شما یکی از محصولات کیا یا هیوندای است میتوانید برای خرید رادیاتور روغن موتور یا خنک کننده روغن موتور با فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو تماس بگیرید. برای خرید و یا تهیه هر کدام از لوازم یدکی هیوندای و یا قطعات کیا نیز میتوانید با ما تماس بگیرید تا ما شما را راهنمایی کنیم.





:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: