شناختن راه‌های تقلب طلافروشان
نوشته شده توسط : رعنا

این که شما بدانید طلافروشان متقلب از چه راه‌هایی برای کلاه گذاشتن سر مشتریانشان وارد می‌شوند امری ضروری است، اکثر مشتریان طلا فکر می‌کنند تقلب طلافروش‌ها زیر سر ترازو طلافروشان و ماشین حساب‌های مخصوص طلافروشان است؛ اما باید بگوییم که این دو ابزار مهم طلافروشان از جانب بازرسان اتحادیه بررسی می‌شوند در نتیجه تخلفات طلافروشان از جای دیگریست که کمی هوشیاری و دقت می‌خواهد تا آن‌ها را متوجه شویم، از جمله این تخلفات به شرح زیر است:

گرانفروشی:

نوسانات بازار طلا مهم‌ترین متهم در این تخلف است و به‌دلیل آنکه در سال‌های اخیر قیمت طلا دقیقه‌ای بالا و پایین می‌شد این مشکل هم شدت گرفت؛ همچنین با افزایش نوسانات بازار طلا، مردم رو به خرید طلا آوردند و مشتریان طلا بیش از هر موقع به خرید انواع مصنوعات طلا و مسکوکات طلا یا خرید طلا آب شده و شمش‌های طلا رو آوردند و آب را برای یک سری از طلافروشان سودجو گِل آلوده‌تر کردند و باعث شدند که طلافروشان از این آشفته‌بازار سود زیادی نصیبشان شود و با هر قیمت من در آوردی طلا را به بسیاری از مردم بفروشند.

کم‌فروشی:

یکی از مشکلاتی که برخی از خریدارها را راهی اتحادیه می‌کند، بحث کم‌فروشی از سوی طلافروشان است. بعضی از فروشندگان طلا از بی‌خبری مشتری‌ها استفاده می‌کنند و طلا را با وزن کمتر از وزن توافق‌شده به فروش می‌رسانند؛ به‌عنوان مثال ممکن است فردی برای انگشتری با وزن ۶ گرم پول بدهد اما خریدار به او انگشتری با گرم پایین‌تر بفروشد، به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌کنیم که وزن را خودتان هم از روی ترازوی طلافروشان نگاه کنید و آن را با وزنی که در فاکتور می‌نویسند، تطبیق دهید.

بیشتر بخوانید :خرید انگشتر طلا

خرید و فروش سکه:

متأسفانه یا خوشبختانه، افرادی خارج از صنعت طلا و جواهر، سکه را خرید و فروش می‌کنند؛ مانند افرادی که در بازار یا چهارراه استانبول به‌صورت سرپایی سکه می‌خرند و می‌فروشند. در این مدل معامله شاهد بودهایم که سکه تقلبی یا غیربانکی خرید و فروش شده است که شکایت‌های متعددی را درپی داشته است؛ پیشنهاد می‌کنیم اگر به خرید و فروش سکه علاقه دارید، در دی اجرت مقاله « نکات اساسی در مورد سکه‌های طلا » را بخوانید تا بیشتر سر از آن در بیاورید.

طلای دست‌دوم:

فروش طلای کهنه به جای نو، تخلف دیگری است که به‌ندرت با آن مواجه شده‌ایم. در این شیوه طلافروشان، طلای کهنه یا دست دوم را از مشتریان خریداری می‌کنند و آن را به جای نو به مشتری می‌فروشند، توجه داشته باشید که تشخیص طلای نو با طلای متفرقه و دست دوم در بعضی مواقع بسیار سخت است، شما می‌توانید در هنگام خرید طلا به قسمت قفل طلاجات دقت کنید اگر خط و خش داشت، آن طلا دست دوم است و شما باید آن را بدون اجرت از فروشنده بخرید و نه به عنوان یک قطعه طلای نو!

منبع : فروشگاه آنلاین طلا و جواهر آزادی





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: