آشنایی کامل با متخصص پروستودنتیست
نوشته شده توسط : رعنا

اگر هرگز دندان خود را از دست نداده اید یا برای تاج دندان شما مشکلی پیش نیامده است، معلوم می شود که احتمالاً هرگز به متخصص پروستودنتیست مراجعه نکرده اید. این متخصص در اصل دندانپزشکی است که روی دندان‌های ناکامل و یا از دست رفته تمرکز دارد.

تخصص ترمیم دندان یا پروسترودنتیستری یا (Prosthodontistry)

پروسترودنتیستری بخشی از دانش دندانپزشکی است که بر مراقبت و ترمیم دندان ها تمرکز دارد. یک متخصص ترمیم دندان به طور خاص، به رفع موارد و مشکلاتی که مربوط به ریزش دندان یا مشکلات مربوط به فک است می پردازد. اگر به دندانپزشکی احتیاج دارید که برای شما دندان مصنوعی بکارد و یا دندان شما را ترمیم کند حتما به یک متخصص ترمیم دندان مراجعه کنید.

تنفاوت این متخصصان با دندانپزشکان عادی چیست؟

این متخصصان روی بخش های بسیار خاصی از دندانپزشکی و ترمیم دندان تمرکز می کنند، در حالی که دندانپزشکان تمام اصول اولیه مربوط به بهبود عملکرد و سالم نگه داشتن دندان ها را انجام می دهند.

متخصصان پروتستودنتیست چه مشکلاتی را درمان می‌کنند

این متخصصان مشکلات مختلفی دندانی را درمان می‌کنند، که بیشتر آنها مربوط به از دست دادن دندان و جایگزینی آن ها هستند.

بازسازی دندان ها

زمانی که به هر دلیلی دندانی دچار آسیب دیدگی، پوسیدگی دندان یا سایر عواملی که موجب صدمه به بافت دندان های شما شود، دندانپزشک متخصص پروستودنتیست برای بازگرداندن ظاهر و عملکرد دندان های شما دست به کار خواهد شد. وقتی تاج دندان شما آسیب دیده اما کانال ریشه هنوز سالم است، پروستودنتیست می تواند برای دندان شما یک تاج ایجاد کند.

بریج ها و ایمپلنت های دندانی

اگر تنها یک یا تعداد معدودی دندان از دست داده باشید، دندانپزشک متخصص پروستودنتیسیت برای شما پل ها یا بریج دندان(Bridges) را به عنوان جایگزین دندان های اصلی شما در نظر خواهد گرفت.

ایمپلنت ها یا (Implants) یک روش محبوب و ترجیحی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. متخصص پروستودنتیست برای جایگزینی دندان از دست رفته شما، یک ایمپلنت دندان ایجاد می کند که از یک ماده تیتانیومی و یک دندان کاذب و مصنوعی تشکیل شده است. این متخصص ممکن است که انجام پروسه جایگذاری و کاشت ایمپلنت را به یک متخصص دیگر واگذار کند ولی در نهایت مسئول طراحی ایمپلنت دندانی شما خواهد بود

دندان مصنوعی

اگر تمام یا بخش قابل توجهی از دندان های خود را از دست بدهید، پزشک متخصص پروتسودنتیست به شما توصیه می کند که از دندان های مصنوعی استفاده کنید. دندان های مصنوعی شما متناسب با سایز دندان های اصلی شما در تهیه خواهند شد و با روش های مختلفی در دهان شما فیکس می‌شوند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی (ارتودنسی دندان و ترمیم و زیبایی ) می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی ایده آل مراجعه کنید.





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 715
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: